2016’da Kullanılması Gereken 5 Google AdWords Özelliği - IHS Blog

2016’da Kullanılması Gereken 5 Google AdWords Özelliği

Google 2015 yılı içerisinde birçok yeni AdWords özelliği yayınlamıştı. Bu yıl da reklamcılar için birçok yeni özellik yayınlamaya hazırlanıyorlar. Her yeni ürünün ve güncellemenin kendine özgü faydaları olacak …

AdWords

Google 2015 yılı içerisinde birçok yeni AdWords özelliği yayınlamıştı. Bu yıl da reklamcılar için birçok yeni özellik yayınlamaya hazırlanıyorlar. Her yeni ürünün ve güncellemenin kendine özgü faydaları olacak ve reklam kampanyaları için birçok farklı kolaylık sunulacak.

2016 yılı içerisinde mutlaka kullanılması gereken 5 AdWords özelliği:

  1. Sadece Çağrı Kampanyaları

Google Şubat 2015’te ticari kuruluşlara telefon üzerinden ulaşmak isteyen kişilere yönelik olarak Sadece Çağrı kampanyaları başlatmıştı. Her ne kadar bu kampanya tipi her ticari kuruluş için uygun olmasa da, örneğin diş hekimleri veya otomobil tamircileri gibi esas amacı randevu vermek olan ve bu nedenle web sitesi ziyaretindense telefonla aramaları tercih eden kişiler için çok iyi bir seçenek oluşturuyor.

AdWords Sadece Çağrı

Sadece Çağrı reklamlarında kısa bir iş tanımı dışında sadece bir telefon numarası ve “Ara” butonu bulunuyor. Bu da potansiyel müşterilerin sadece reklama tıklayarak arama yapabilmesini sağlıyor. Bu reklamlar sadece arama yapılabilecek mobil telefonlarda görüntüleniyor, bu da reklam verenlerin çağrı sayısına göre bir fiyat stratejisi belirlemesi bakımından kolaylık sağlıyor.

  1. Video Kampanyası Güncellemeleri (TrueView)

Diğer bir önemli ürün güncellemesi de Nisan ve Mayıs ayında, Google TrueView Cards’ı ve TrueView for shopping’i yayınladığında yapılmıştı. Her iki özellik de video reklamlarını daha interaktif hale getirmeyi amaçlıyor.

TruwView Cards potansiyel müşterilerin şirketler ve markalar hakkında daha fazla bilgi edinmesini ve reklam üzerinden doğrudan web sitelerine yönlendirilmesini sağlıyor. Ayrıca benzer videolar ve çalma listeleri tavsiye etme seçeneğini de barındırıyor. TrueView Cards mobil cihazlarda ve akıllı TV’lerde görüntülenebiliyor, böylece reklamcılar tek bir reklamı birçok cihazda yayınlayarak reklamlarını daha fazla dolaşıma sokabiliyor.

AdWords TrueView

Google ayrıca Cards özelliğinin yanı sıra TrueView for shopping özelliğini de yayınlamıştı. Bu özellik reklamcılara belirli ürün detaylarını ve görsellerini ön plana çıkartma, kullanıcılara ise web sitelerinden alışveriş yapma imkanı sunuyor. Ayrıca şirketler Google Merchant Center’a bağlanarak videolara istedikleri ürünleri ekleyebiliyorlar.

Google, TrueView videolarına yaptığı güncellemelerin yanı sıra, reklamcılara videolarını görüntüleyenlerin işlemlerini optimize etme olanağı da sunuyor. Yani reklam veren şirketler artık izlenen reklamlarının ve tıklanan kartlarının sayısını takip edebilecek.

  1. Yeni Reklam Uzantıları

Google 2015 yılı başlarında dinamik yapılı, şirket ve ürünleriyle ilgili bilgiyi otomatik olarak alıp bu bilgileri reklam içerisinde gösteren snippetlar yayınlamıştı. Ağustos ayında bu özelliğe yaptığı güncellemeyle şirketlerin reklamlarında görünmesini istedikleri bilgileri seçebilmelerini sağlamıştı. Bu yapılandırılmış snippet uzantıları kullanılarak artık markalar, tarzlar, ürün türleri vs. hakkında her türlü bilgi görüntülenebilecek.

AdWords snippet

Reklam uzantıları reklam sıralamalarının belirlenmesinde önemli bir yere sahip olduğu için, bu yeni reklam uzantısı hemen her tür ticari kuruluşa büyük kolaylıklar sağlayacak. Google bu anlamda özel “Kara Cuma” ve “Siber Pazartesi” gibi, şirketlerin tatil sezonlarında sundukları özel alışveriş tekliflerini içeren snippetlar dahi yayınlıyor.  

  1. GMail Reklamları

Google Eylül ayında tüm reklamcıların yerel GMail reklamlarını doğrudan AdWords üzerinden yayınlayabilmesini sağlayan bir yenilik yapmıştı. Bu reklamlar Tanıtım Ağı’nın bir parçası olarak ele alınıyor ve şirketlerin istedikleri ürünleri, teklifleri veya hizmetleri ön plana çıkarmasını sağlayan, renkli ve içerik bakımından zengin birçok reklamı kapsıyor.

Gmail reklamları

Bu reklamlarda istenirse tek bir görsel, istenirse tanıtım yazısının yanında bir görsel, veya tek reklamda birçok ürün kullanılabiliyor. Burada amaç potansiyel müşterinin satın alma tuşuna tıklamasını sağlamak. Bu özellikte reklam veren şirketin kendi istediği şekilde bir reklam hazırlamasını mümkün kılan özel bir HTML opsiyonu dahi bulunmakta. GMail reklamları da diğer tanıtım ağı reklamlarıyla aynı hedef kitle belirleme seçeneklerini kullanıyor, bu da hedef kitlenin anahtar kelimeler, takipçiler, demografik özellikler veya başlıklar üzerinden belirlenebilmesi anlamına geliyor.

  1. Yeniden Pazarlama Listeleri

Google’ın en son büyük ürün güncellemesi ise tam Ekim ayındaki tatil alışverişi sezonuna denk getirilen Yeniden Pazarlama Listeleri idi. Her ne kadar arama ve görüntüleme kampanyaları için halihazırda bir yeniden pazarlama seçeneği olsa da, bu alışveriş kampanyaları için tamamen yeni bir seçenek.

Yeniden pazarlama listeleri kabaca reklam verenlerin daha fazla önem verdiği kullanıcıları hedeflemesine olanak tanıyan bir özellik. Örneğin, şirketler web sitelerini ziyaret eden ama bir alışveriş yapmayan potansiyel müşterilere Google’da benzer bir arama yaptıkları zaman reklamlarını göstermeye devam edebiliyor.

Google yeniden pazarlama listelerinin yanı sıra Alışveriş Tanımlama Aracı ve Tasnif Raporu adında iki yeni araç daha yayınlamıştı. Alışveriş Tanımlama Aracı internette aranan ürünleri tespit ediyor ve arama davranışları hakkında kapsamlı bilgiler sunuyor. Tasnif Raporu ise Google Merchant Center’ı kullanarak alışveriş yapanların aradığı ama şirketlerde bulunmayan ürünleri tespit ediyor.

Her ne kadar bu AdWords özelliklerinin her biri farklı amaçlara hizmet etse de, hepsi de kampanya performanslarını arttırmayı ve yeni yılda müşterilerini daha verimli bir şekilde hedeflemeyi amaçlayan ticari kuruluşlar için önemli faydalar sunuyor. Şirketler ister daha fazla randevu vermeyi, ister daha fazla ürün satmayı hedeflesin, bu yeni AdWords özellikleri her iki bakımdan da faydalı olacak.

Uzmanlar 2016 yılının tık başına ödeme reklamları bakımından önemli bir yıl olacağını öngörüyor. Bu anlamda ufukta hedef kitle belirlemeden tık başına maliyet stratejilerine, sosyal medya reklamlarından mobil reklamlara kadar her alanda birçok yenilik görünüyor.

Etiketler

Bir Cevap Yazın