2017’nin 5 Etkili Sunum Öngörüsü - IHS Blog

2017’nin 5 Etkili Sunum Öngörüsü

Teknolojimiz de mevsimler gibi sürekli değişkenlik gösteriyor. Yaptığımız hızlı araştırmalar ve yenilikler, sunum alanlarında da katı değişikliklere neden oldular ve önümüzdeki yıllarda da bunu yapmaya devam edecekler. Sektör …

sunum-ongoruleri

Teknolojimiz de mevsimler gibi sürekli değişkenlik gösteriyor. Yaptığımız hızlı araştırmalar ve yenilikler, sunum alanlarında da katı değişikliklere neden oldular ve önümüzdeki yıllarda da bunu yapmaya devam edecekler. Sektör uzmanlığımızla, trendleri izleyerek, büyük kapsamlı araştırmalar yaparak ve bunların üzerine yaptığımız çeşitli müzakerelerimiz sonucunda, kendisini 2017 için hazırlaması gereken tüm sunucular için, 5 sunum öngürüsünü bir liste haline getirdik.

  1. Mobil Cihazlara ve Bulut Tabanlı Formatlara Geçiş Yapın

Türkiye’de yaşayan ortalama bir birey, günde yaklaşık 5 saat boyunca kendi telefonunu kullanıyor. Bağımsız bir raporuna göre; ortalama bir kişi bu 300 dakika içinde Facebook, Chrome ve YouTube’u ziyaret ediyor. 2017 yılında, sunumunuzun çeşitli ve çok yönlü formatlarda olması, katılımcıların ihtiyaçlarını bizzat karşılamak için hayati bir önem arz ediyor olacak. OwnCloud dosya paylaşım sunucusu gibi bulut tabanlı uygulamaların varlığıyla, içeriğinizi paylaşmanız ve sunmanız daha kolay bir hale gelmekle kalmıyor, aynı zamanda aerodinamik ve çok geniş kitleler için de erişilebilir bir hale geliyor. 

Büyük ve küçük tabanlı şirketler, bulut tabanlı sistemlere geçiş yapıyorken Salesforce ve Amazon kendi platformlarına yönelik veri akımını savunmaya devam ediyor. Chromebook satın alma ve Android uygulama entegrasyonunun son yükselişi ile birlikte, Google Slides’ın artan popülaritesi, becerikliliğin ve tarayıcının büyüyen yeteneklerinin bir ispatı niteliğinde. Şüphesiz ki sunucuların zamanlarının büyük bir kısmını izleyicilerle karşılaşmaya ayırmaları, sunum yapacak kişilerin yararına olacaktır.

  1. Kişisel Çevrimiçi Sunum Oyunlaştırma(Gamification)

Mevcut durumlar kitleleri bilgilendirmek için yeterli değil. Bugünlerde daha duyusal olarak hareket eden toplumlar, içerikler aracılığıyla etkileşim kurmayı tercih ediyorlar. (Bir sunum ile ya da web üzerinden) Yapılan çalışmalar, öğrenme aşamasında farklı duyular ile etkileşime geçmenin, öğrenme sürecini hızlandırdığını gösteriyor. Gaminificationdan ve etkileşimli unsurlardan yararlanmak, iletişim sürecinde yer alan herkes için iki taraflı kazanç anlamına geliyor. Örneğin, son derece interaktif olan gaminification özelliği, beyninizde oyun oynuyormuşsunuz gibi bir his uyandırır. Sayfayı yukarı aşağı kaydırıyor olmanız ya da klavye üzerinde tuşlara basıyor olmanız, ister istemez bilinçaltınıza okumaya devam etmeniz gerektiği hissiyatını veriyor. Bir sonraki yılda, kişisel markaların ve kurumsal markaların oyunlaştırmaları, y jenerasyonunun(1980-2000 arası doğmuş nesil) duyusal taleplerini karşılamak için artacaktır.

  1. Sanal Gerçeklik Deneyimleri Talebi

Şu anda piyasada Oculus üzerinde çalışan, Samsung Gear VR’yi de içinde barından Samsung tarafından üretilmiş bir akıllı telefon gözlüğü var.(Gerçekten sanal gerçeklik alanında büyük bir adım) Bu gözlükler, mobil cihazlar aracılığıyla daha sürükleyici deneyimler yaşatarak, büyük bir boşluğu dolduruyorlar ve bu ürünler yakın zamanda yaygınlaşarak tüm piyasaya hakim olacaklar. Profesyonel sunucuların, hazırlıklarını sanal gerçekliğin hüküm sürdüğü bir dünyaya göre şekillendirmeleri gerekiyor. Belki de sunu hikayelerinin işçiliği daha hassas olmayı ve 3D bileşenlerine daha fazla hakim olmayı gerektiriyordur.

  1. PowerPointsiz Sunumlar

Girişimci ve olağanüstü bir konuşmacı olan Gary Vaynerchuk, kendi yeteneklerini kullanarak PowerPoint sunusu içermeyen bir sunum şekli geliştirdi. Gary bu tarz gönderileriyle Facebook’ta 1 milyondan fazla beğeni aldı, Gary sadece güçlü bir sosyal medyaya sahip değil, aynı zamanda YouTube’da yaptığı konuşmalarda da önemli miktarda dikkat topladı.(Son 3 sunumunda 73.037 görüntülenme ortalaması yakaladı) Eğer bu sunuş şekli 2017 yılı içersinde de bu hızla dikkat toplamaya devam ederse ve Gary’nin hayranları bu oranda artarsa, sunucuların gelecekte yapacakları sunumlarda PowerPoint gibi öğelerden uzak durmaları gerekebilir.

  1. Öz Farkındalığın Önemi

PowerPoint ve diğer sunum oluşturma araçlarının giderek yok olma olasılığının yanı sıra, 2017 yılı tüm sunucular için bir öz farkındalık yılı olacak. Vurgulamak için seçtiğiniz içerikleri içeren sunum tarzını anlamanız, hakim olduğunuz hikaye anlatımı taktikleri ve ürünün fiziki teslimatı istediğiniz sonuçları elde etmenizde oldukça önemlidir. Ayrıca sektörler ve meslekler için artan kişilik testlerinin önemi gelecek yılın sunumlarında olacaktır.

Sonuç

2017 yılı boyunca, sunumlarla ilgili öngörülerimize göre sunumlar; statik ve doğrusal biçimlerden çok yönlü biçimlere doğru değişime uğrayacaklar ve bunun yanında mobil destekli ve bulut tabanlı olacaklar. PowerPoint sahnedeki yerini kaybederken, buna karşılık olarak oyunlaştırma ve sanal gerçeklik sahneye çıkacak. Sunucular, oluşan durgunlukların önüne geçmek için ve yarının teknolojisine uyum sağlamak için gayretle çalışmalılar. Çünkü sadece yapmamız gerekeni bilmemiz yeterli değildir.

Etiketler

Bir Cevap Yazın