Apple ve Microsoft Gizlilik İlkelerini Pazarlama Aracı Olarak Kullanıyor

Apple ve Microsoft Gizlilik İlkelerini Pazarlama Aracı Olarak Kullanıyor

Apple ve Microsoft müşterilerinin kişisel bilgilerini nasıl koruduğunu daha iyi açıklamak için yeni adımlar atıyor. Apple bir yılı aşkın süredir gizlilik politikasını değiştirmemişti, fakat Salı sabahı web sitesinde …

apple microsoft google

Apple ve Microsoft müşterilerinin kişisel bilgilerini nasıl koruduğunu daha iyi açıklamak için yeni adımlar atıyor.

Apple bir yılı aşkın süredir gizlilik politikasını değiştirmemişti, fakat Salı sabahı web sitesinde bu politikanın ne anlama geldiğini her ürün ve hizmet için tek tek açıklamalar getirdiği bir güncelleme yaptı.

Bundan bir gün sonra Microsoft da gizlilik politikasını ve bu politikanın Windows 10’la olan ilişkisini yeniden açıkladı.

Bu açıklamaların arka arkaya gelmesi tesadüf eseri, ancak aynı zamanda gizliliğin günümüz şartlarında platform sağlayıcılarının birbiriyle rekabet halinde olduğu önemli bir alan olduğunun da göstergesi.

Her iki şirketin açıklamasında da ortak bir yön var. Sizi bir reklam hedefi haline getirmek için e-postalarınızı kesinlikle okumadıklarını bilmenizi istiyorlar.  

“Size hangi reklamları göndereceğimizi belirlemek için e-postalarınızda yazdıklarınızı, video görüşmelerinizde veya sesli mesajlarınızda söylediklerinizi, belgelerinizi, fotoğraflarınızı veya diğer kişisel dosyalarınızı kullanmıyoruz,” diyor Microsoft.

gizlilik

Apple daha kısa ve öz bir bildiri yayınlamış ama Google’ı iğnelemekten de geri kalmıyor: “Bazı şirketler sizi reklam hedefi haline getirmek amacıyla kişisel bilgilerinizi ele geçirmek için bulut verilerinizi veya e-postalarınızı kullanıyor. Biz kullanmıyoruz.”

Bu önemli bir husus ve Apple bu hususu başka yerlerde daha açık bir şekilde dile getiriyor. Apple ve Microsoft kendi işletim sistemlerine sahipken, Google Chrome OS ve Android sunuyor. Fakat bu işletim sistemlerini kurmak için bir şirketin hedefli reklam satabilmesi için takip edebileceği bir Google hesabı ve bir Gmail adresi olması gerekiyor.

Ancak hedefli reklam olmaması bilgilerin toplanmadığı anlamına gelmiyor ve hem Microsoft hem Apple yazılımlarını kullananların bilgilerini topladığını itiraf ediyor. Hatta yaptıkları gizlilik açıklamalarında müşterileriyle ilgili ne tür ve ne kadar bilgi topladıkları hakkında düşündürücü ayrıntılar bulunmakta.

Microsoft kişisel bilgi toplamaktan kaçındığını yarım ağızla dile getirse de, Apple gizliliği korumak için ne kadar çaba sarf ettiğini ısrarla belirtiyor.

Konum belirleme bunun tipik bir örneği. Microsoft size yön bildirimi sunmak için nerede olduğunuzu bilmeye ihtiyaç duyduğunu söylemekle yetinirken, Apple bu konuda farklı bir tutumu tercih ediyor ve Google’a bir taş daha atıyor: “Diğer şirketler gittiğiniz her yerin tam bir tarihçesini kullanarak, özellikle de sizi reklamcılar için bir hedef haline getirmek için sizin bir profilinizi çıkartmaya çalışıyor.” Sonra da kendisinin yön bildirimi yaparken gittiğiniz yolu nasıl küçük parçalara bölüp ilk ve son parçaları kaldırdığını ve rota planı geçmişine erişebilen hiç kimsenin sizin kim olduğunuzu ve nerede yaşadığınızı anlayamayacağını açıklıyor.

Bu geçmişe kimlerin ulaşabileceği ise başka bir konu ve Apple bu konuya “Hükümet bilgi talepleri” başlığı altında yeni gizlilik sayfalarının üçünü ayırmış.

Şirketler müşterilerinin bulut hakkındaki endişelerini gidermek istiyorlarsa veri toplama süreçlerini çok daha şeffaf hale getirme konusunda Apple ve Microsoft’u örnek almaları gerekiyor.  

Etiketler

1 yorum

  1.    Cevapla

    İkisi de bir birinden şeytan.

Bir Cevap Yazın