Blogumuza Gelen Yorumları Neden Önemsemeliyiz? - IHS Blog

Blogumuza Gelen Yorumları Neden Önemsemeliyiz?

İçerikler genellikle, kaç beğeni geldiğine, kaç kez paylaşıldığına ve kaç yorum aldığına göre değerlendirilir. Ancak bu yorum bölümlerinin, genellikle cevaplamaktan kaçındığınız, spam dolu yorumlar içermesinden dolayı kötü bir …

yorumlarin-onemi

İçerikler genellikle, kaç beğeni geldiğine, kaç kez paylaşıldığına ve kaç yorum aldığına göre değerlendirilir. Ancak bu yorum bölümlerinin, genellikle cevaplamaktan kaçındığınız, spam dolu yorumlar içermesinden dolayı kötü bir ünü var. Bir blog kullanıcısıysanız, tüm bunlara ayırdığınız zamana değiyor mu?

Kesinlikle değiyor! Kullanmış oldukları herhangi bir platformdaki içeriği yanıtladıktan sonra, o markaya bağlanan insan sayısı yorum bölümlerinin hala önemli bir bölüm olduğunu ispatlıyor. Sosyal medya ile yorumlama başladığından beri blog yorumlarının önemi çok arttı. Blog yorumları, günlük bazda bağlılık ve geri bildirim almak için tartışmasız en direkt yöntemdir.

Hala ikna olmadıysanız, blog yorumlarını neden önemsemeniz gerektiğini ve bunlardan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinizi bazı nedenleriyle birlikte size açıklayalım.

Blog Yorumlarını Neden Önemsemeliyiz?

Blog yorumları kesinlikle dikkat etmeniz gereken bir husustur ve bu husus muhtemelen takipçilerinizle etkileşim kurabileceğiniz diğer tüm yollardan çok daha fazla geri bildirim sunar. Ön yargılarınızı yıkmak ve etkileşimlere başlamak için şu üç nedene bir göz atalım.

  1. Yorumlar Toplumsal Bilinci Artırır

blog-yorumlari

Eğer bir WordPress blogu yönetiyorsanız, gelen yorumları izlemek günlük yapabileceğiniz şeylerden sadece bir tanesidir. Aslında bu durum içerik oluşturma sürecinde bulunan herkes için oldukça güzel bir duygudur. Bunun ana nedeni de insanların içindeki tatmin duygusudur. Ayrıca blogunuzun uzun vadeli gelişmesini sağlayacak 2. bir yol daha var. Bu yol da toplumların, insan etkileşimlerinin üzerine kurulduğu gerçeğidir.

Blogunuza ziyaretçilerinizden yorum gelmesi, bazı şeyleri doğru yapmaya başladığınızın ispatı niteliğindedir. Aslında gerçek şu ki; çoğu insan, yorumlarda kendisiyle ilgili duygusal türde şeyler görmedikçe, çoğu gönderiye yorum yapma zahmetinde bile bulunmaz. Eğer blogunuzun böyle bir özelliği varsa, takdire şayansınız!

Yorum bölümlerine dönecek olursak; okuyucularınızın hem sizinle meşgul olmalarını, hem de kendi aralarında bir tartışma içerisinde olmalarını istersiniz. Yorum bölümlerinde yapılan tüm faaliyetlerin yazarlara hitap etmesinden dolayı bu bölümler oldukça yaygındır ve bu kadar yaygın olmasının tek sebebi bu değildir. Bu bölümlerdeki bir çok kullanıcının kendi aralarında bir tartışma içinde olmaları da, yorum bölümünün en önemli özelliklerinden bir tanesidir.

Bu dinamik, zamanla okuyucularınızın bu sürecin bir parçalarıymış gibi hissetmelerini sağlayacak ve en önemlisi de, okuyucularınız neler kaçırdıklarını görmek için yorum bölümlerini sık sık kontrol etmek zorunda hissedecekler.

  1. Yorumlar Sosyal Kullanım Tabanınızı Genişletir

marka-basarisi

Eğer bir topluluğunuz varsa, hedefiniz büyük olasılıkla olabildiğince genişlemek olacaktır. Oluşturduğunuz içerik ne olursa olsun, mümkün olduğunca daha fazla insana ulaşmasını istiyor olmanız, doğal bir durumdur ve bunu sosyal medya üzerinden yapmak da şu an mevcut olan yollardan en iyilerinden bir tanesidir.

Size bağlı bir topluluk çok değerlidir. Sadece destek ve geri bildirim sağladıkları için değil, aynı zamanda gönderinizi kendi sosyal çevrelerinin görmesi gerektiğini düşündükleri zaman, kendilerini sizin içeriğinizi paylaşmak zorunda hissettikleri için de.

Artık gönderilerinizi paylaşmak için farklı yollar aramanıza gerek kalmadı, çünkü takipçileriniz gönderilerinizi paylaşarak bu işi üsleniyorlar. Marka başarısı için 6 tavsiye adlı makalemizi incelemenizi tavsiye ederiz.

Sosyal medya paylaşımları daha fazla ziyaretçi kazanmanızı sağlayacak sihirli bir seçenek değildir. Daha fazla ziyaretçi kazanmak için okuyucularınızın ve yorumcularınızın gönderilerinizi paylaşmak konusunda kendilerini baskı altında hissetmeleri gerekiyor, bunun olmasını istiyorsanız ilk olarak onlara paylaşılmaya değer gönderiler sunmalısınız. Bu hafife alınmaması gereken bir sorumluluk.

  1. Yorumlar, Okuyucularınızın İç Yüzlerini Görmenizi Sağlar

sosyal-medya

WordPress kullanıcıları için, blogunuzun yönetim sürecinin ve içerik oluşturma sürecinin her basit hususuna ince ayarlar yapabilmeniz için gerekli bilgileri size sunan mevcut pek çok analitik çözüm var. Kesinlikle bunları kullanarak kendinize avantaj sağlamalısınız ve bununla birlikte sadece bir anlığına da olsa, okuyucularınızın sizin hakkınızda neler dediklerini kontrol etmemeniz için hiçbir neden yok.

Yorum bölümleriniz; okuyucularınızın kim oldukları, nelerle ilgilendikleri ve en önemlisi de yazdıklarınızdan okuyucularınızın ne anladığı hakkında bilgiler edinmeniz için tam bir altın madeni olabilir. Kesinlikle yazılan yorumları göz ardı etmemelisiniz.

IHS Telekom olarak, bizler kullanıcılarımızın yorumları üzerinde çok duruyoruz. Bu aslında işimizin bir parçası değil ama sizler tam olarak ne istediğinizin farkına vardığınız zaman bu yapılanlar tam bir altın madeni hissi veriyor, ve belki bir gün biz bile bir yorumunuz sayesinde yeni makale fikirleri ile karşınıza çıkacağız.

Yorumlardan En İyi Şekilde Nasıl Yararlanılır?

Sadece blog yorumlarınız ile ilgilenmeniz ne yazık ki yeterli değildir. Yorumlardan sağladığınız yararı maksimize etmek için yapmanız gereken bir miktar daha iş var. Kullanıcılarınızın etkileşimleri dışında size yarar sağlayacak en iyi 3 yola bir göz atalım.

Tartışmaları Artırın

yorum-okuyuculari

Topluluk duygusunu geliştirmek, sosyal tabanımızı geliştirmek ve okuyucularımızın gerçek düşüncelerini öğrenmek için blog yorumlarından yararlanabileceğimizi artık biliyoruz.

Aslında yorum bölümünde bir tartışma yapmanın mümkün olabilmesi için gerekli numaralar içeriğinizin kalitesi kadardır ve içerikteki tartışma ortamını geliştirebilmek için yapabileceğiniz birkaç şey var. Örneğin biz, tartışmaları artırmak için bazı belirli soruları kullanıyoruz.

Yorumlarda, hakkında konuşabileceğiniz pek de bir şeyin olmadığını düşünürsünüz, ama aslında bu bölümün düşünülenden çok daha fazla etkileşim olduğudur. Eğer bloğunuzda bir tartışma ortamı yarattıysanız, okurlarınız sizinle etkileşime geçerken rahat hissederler ve bu da size herhangi bir konu üzerinde tartışmanın mümkün olduğunu gösteriyor.

Okuyucularınızdan Kendi Yorumlarını Paylaşmalarını İsteyin

ziyaretci-yorumlari

Çoğu içerik tasarımcısını tehdit eden bir tehlike mevcut. O tehlike de şu ki; bu tasarımcıların her üyesinin belli bir konu hakkında bu tasarımcılardan daha bilgili oluşu.

Gerçek şu ki, blogunuzun ana teması ne olursa olsun, sizin seçtiğiniz belirli bir konu hakkında sizden daha fazla bilgi sahibi olan birileri muhtemelen olacaktır.

Eğer şanslı biriyseniz, okuyucularınız yorumlarda farklı bakış açıları üzerinde yorumlamalar yapmak için ya da varsa bir hatanız onu düzeltmek için kendilerini mecbur hissedeceklerdir. Çoğu zaman varlığından haberinizin dahi olmadığı bilgileri bile yorum bölümünüzde paylaşacaklardır.

Eğer bu kişiler blogunuza aşinaysalar ve blogunuz üzerinde herhangi bir konuya daha önce bir yorum yaptıysalar, genellikle yorumlarını gönül rahatlığıyla size sunacaklardır ama onları bunun için biraz teşvik etmekten kimseye bir zarar gelmez.

Konunun Bir Parçası Olun

yorumlar

Son ipucumuz belki de en önemli olanı, gördüğümüz kadarıyla en çok yorum bu şekilde geliyor ve yapılması oldukça basit.

Bu durumun popüler bloglarda bile ne kadar nadiren gerçekleştiğini duysanız çok şaşırırsınız. Yazarlar genelde yeni bir gönderi yayınlarlar ve anormal bir durum oluşmadıkça bir sonraki yayın tarihine kadar ortadan kaybolurlar. Ve şundan eminiz ki, bu davranış kesinlikle yapmak isteyeceğiniz türden bir davranış değil.

Tabi ki blog yazarlarının sürekli gönderilerin başında olmasına ve sorulan her soruyu cevaplamasına gerek yok, fakat bu yol topluluk duygusunu güçlendirmek ve tartışmaları devam ettirmek için gerçekten de harika bir yoldur. Tüm bunların üzerine insanlar neden kendi tasarımcısının bile zaman geçirmek istemediği bir topluluğa kendilerini dahil etsin ki?

Faydacı bakış açısıyla konuya bakacak olursak: Sizi gururlandıran iyi gönderilerinizin yapım aşamasında çok zaman harcadıysanız ve aynı zamanda bu gönderileri insanlarla paylaşmak istiyorsanız, neden insanlarla etkileşim içerisinde olmaktan kaçınasınız ki?

Yukarıda anlattıklarımızdan anlaşılacağı gibi blog yorumları, bir topluluk duygusu geliştirmek ve sitenizi orada tutmak için oldukça önemlidir. Fakat hepsinden de öte, yazdığınız şeyleri okurken zevk alan ve geri bildirimler yapan çok sayıda insanı da tanımalısınız.

Sonuç     

Blogunuz dahilinde bir topluluk oluşturmak, bir gecede yapılabilecek bir şey değildir. Ancak en iyi yanlarınızı okuyucularına sunmak için bir çaba gösterirseniz, okuyucularınız kendi yorumlarına değer verdiğinizi anlarlar. Bunu başarmak kesinlikle mümkün.

Blogunuz için başarmak istediğiniz bir şey varsa aşağıdaki yorumlarla ilişkin ipuçlarını aklınızda tutun:

  • Toplumsal bilinci artırın.
  • Sosyal tabanınızı genişletin.
  • Okuyucularınızın iç dünyalarını görün.
  • Topluluk tartışmalarını artırın.
  • Okuyucularınızdan kendi girdilerini paylaşmalarını isteyin.
  • Konunun bir parçası olun.

Blog yorumlarına karşı tutumunuz nedir ve daha önce hiç bir okuyucunuz WordPress bloğunuzda bol miktarda bilgi içeren bir yorum yaptı mı? Aşağıdaki yorum bölümünde hikayenizi bizimle paylaşın!

Etiketler

1 yorum

  1.    Cevapla

    Merhaba ben samsunda evden eve nakliyat hizmeti veren bir firmayım. yaskaşık olarak 10 senedir ihs ile çalışıyorum. Burda size ihs yi övmek için yazmayacağım. Nakliyat sektöründe sitem hep ilk sayfada olduğu için çok güzel kazançlar elde ettim çok şükür. İhs nin destek ekipleri bazı firmaları göre çok az geride kalıyor. Ama verdikleri alt yapı ve destek çok kaliteli. o sebebten ben ihs yi sizlere tavsiye ediyorum. kolay gelsin.

Bir Cevap Yazın