Customer Match Hakkında Sık Sorulan Sorular - IHS Blog

Customer Match Hakkında Sık Sorulan Sorular

Customer Match kullanmakta tereddütleri olanların AdWords’ün bu yeni hedefleme özelliği hakkında sıkça sorduğu birtakım sorulara rastlanmakta. Aşağıda bu sorulara verilen yanıtlar yer alıyor. Google geçen sene Customer Match’i …

Google Customer Match

Customer Match kullanmakta tereddütleri olanların AdWords’ün bu yeni hedefleme özelliği hakkında sıkça sorduğu birtakım sorulara rastlanmakta. Aşağıda bu sorulara verilen yanıtlar yer alıyor.

Google geçen sene Customer Match’i çıkardığında Reklam verenler çok sevinmişti. Zaten yıllardan beri anahtar kelimelerden takipçi davranışına yönelik fark edilir bir odak kayması söz konusuydu ve bu takipçi odaklı araç müşterilerle iletişim anlamında bir devrim yaratacak gibi görünüyordu.

Yıllardır CRM veritabanlarında saklı tutulan müşteri verileri artık hedefe yönelik, kişiye özel kampanyalar oluşturmak için kullanılabilecekti. Google offline ve online veri arasında kurduğu köprüye bir parça daha eklemişti.

Ancak Customer Match kullanılmaya başladıktan sonra bazı sorularla çok sık karşılaşılması uygulamanın beklenilenden biraz daha yavaş olduğu anlamına geliyordu.

Aşağıda bu sorular ve yanıtları bulunmakta.

Temel Bilgiler

Customer Match esasında AdWords’te yeniden pazarlama listeleri oluşturmak için üretilmiş yeni bir yöntem. Öncelikle elinizde müşterilerinizden almış olduğunuz e-postalardan oluşan bir liste olması gerekiyor. Bunlar mutlaka birinci elden veriler olmalı.

En az 1000 e-posta adresi olduğu sürece bu liste bugüne kadarki tüm müşterilerinizden, sadece sizden tek bir kez alışveriş yapmış kişilere kadar herkesten oluşabilir.

Google ise 24 saat harcayarak bu adresleri Google hesaplarıyla eşleştirir ve ortak kütüphanenizde bir hedef kitle listesi oluşturur. Bu liste daha sonra Search, YouTube ve Gmail kullanıcılarını hedefleyecek şekilde kullanılabilir. Bu seçenek ne yazık ki şu an Google Display Network için geçerli değil.

Müşterilerin e-posta adreslerini kullanarak bir hedef belirleme opsiyonu oluşturma konusunda tereddüt etmek elbette anlaşılabilir bir şey. Bu yüzden Customer Match kullanmadan önce bazı soruların yanıtlanması gerekiyor.

Google bu e-posta adreslerini saklayabiliyor ve kullanabiliyor mu?

Google insanların veri güvenliği konusundaki endişelerinin farkında. Bu yüzden Customer Match kullanımı için birçok teminat sunuyor.

Veriler e-posta adreslerini eşleştirme dışında hiçbir amaçla kullanılmıyor. Yani üçüncü partilerle, başka Google ekipleriyle veya müşteriler hakkındaki profilleri genişletmek amacıyla paylaşım söz konusu değil. Hatta e-posta adresleri yüklendikten yedi gün sonra siliniyor.

Eğer bu endişelerinizi gidermeye yetmiyorsa, e-posta adreslerinin SHA256 algoritmasıyla şifrelenebileceğini hatırlatalım. Yani Google’ın bu e-posta adresleri üzerinde hiçbir görünürlüğü yok.

Sadece Gmail adresleri mi yüklenebiliyor?

Bunun cevabı kısaca hayır. Yüklenen e-posta listelerinde tüm domainlerden e-posta dresleri bulunabiliyor. Bu adresler daha sonra Google tarafından eşleştiriliyor. Birçok B2B kullanıcısı Gmail adreslerini veren müşterilerinin çok az sayıda olduğu, bu yüzden de yüksek bir eşleştirme oranı yakalayamayacakları konusundaki endişelerini dile getiriyor.

Fakat Google bir Google hesabıyla bağlantılı bir ana e-posta adresi olan tüm adresleri eşleştirebiliyor. Bunlar da genellikle bir şirket domaininden adresler oluyor. B2B’deki eşleştirme oranlarının B2C’ye oranla daha düşük olduğu doğru, ancak bu istemcileri incelemeye değmeyecek kadar düşük olduğu da kesinlikle söylenemez.

Nasıl bir eşleştirme oranı görmeyi beklemeliyim?

Bu istemciye göre büyük değişiklik gösterebilir. B2B için %25’ten perakende için %62’ye kadar her türlü oranın görüldüğü oluyor. Ne yazık ki kesin bir tahminde bulunmak elimizde somut veriler bulunmamakta.

Google bir listeyi AdWords’e yüklemek için o listede en az 1000 e-posta olmasını istiyor, fakat bu durumda ne kadar çok adres olursa o kadar iyi diyebiliriz. Öncelikle, arama için 1000 kullanıcılık, YouTube/Gmail için 100 kullanıcılık minimum yeniden pazarlama listesi boyutu şartı eşleştirmeden sonrası için geçerli, bu yüzden eğer 1500 kullanıcılık bir liste yüklediyseniz ve yalnızca %50’si eşleştiyse, bu kullanıcıları arama üzerinden hedefleyemezsiniz. Birçok yerde düşük eşleştirme oranlarıyla karşılaşmamak için her listeye en az 10000 e-posta yüklenmesi tavsiye edilmekte.

Ya birisi veritabanımızdan çıkmaya karar verirse?

Kullanıcılar e-posta adreslerinin kullanılmasına izin vermeli. Tabii istedikleri zaman bu izni geri alma hakkına da sahipler.

Bu değişiklikleri yönetmek iki şekilde mümkün: Ya AdWords API’ı üzerinden ya da manuel olarak. İşin içinde API olan her şey gibi bunun uygulanmasında da birtakım geliştirmeler yapmak gerekir ama bunun mümkün olmadığı zamanlarda elle güncelleme de bir hayli kolay.

Yapmanız gereken tek şey ortak kütüphaneniz içinde Customer Match kullanarak oluşturduğunuz yeniden pazarlama listesini bulmak, önce başlığa, sonra kalem işaretine tıklayarak düzeltmeleri yapmak.

customer match 1

Sonrasında mevcut listenizden çıkartılacak veya listeye eklenecek yeni e-posta adresi listelerini yükleyebilirsiniz.

customer match 2

Yani kullandığınız e-posta verilerinin güncel kalmasını sağlamak bir hayli kolay.

Elimizde standart yeniden pazarlama listeleri varken neden Customer Match kullanalım?

Her ne kadar AdWords yeniden pazarlama listeleri genelde bütün iyi yeniden pazarlama stratejilerinin temelini oluştursa da, URL tabanlı oldukları için kişileri spesifik davranışlara göre ayırma bakımından görece kısıtlı.

Google AdWords yeniden pazarlama listeleri katılımı yüksek kullanıcıların listesini çıkartmak veya satın alma davranışına göre listeler oluşturmak gibi daha sofistike seçenekler sunabiliyor. Fakat müşteri ilişkileri yönetimi veriniz iyi durumdaysa Customer Match geçmiş müşterilerinizi daha önce mümkün olmayan bir şekilde spesifik kriterlere göre hedefleyebilmenizi sağlıyor.

Ayrıca, eğer birisi sizden bir yıldan uzun bir süre önce bir şey satın almışsa, tüm RLSA aktivitelerinin dışında bırakılıyor, çünkü üyelik süresi 180 günle kısıtlı. Customer Match’te ise böyle bir kısıtlama yok. İsterseniz yirmi yıl önce sizden ürün satın almış müşterileri bile seçebiliyorsunuz. Bu durum özellikle abonelik tabanlı hizmetler veya mevsimlik ürünler için faydalı olabilir.

Son olarak, en heyecan verici yeni seçeneklerden biri de Gmail Ads ile yeniden pazarlama yapabilmek. Bu AdWords’ün yeniden pazarlama listeleriyle mümkün değil. Gmail Ads’le oldukça iyi sonuçlar elde edildiği için, ister sadece teklifleri ayarlamak için olsun ister geçmiş müşterileri özel olarak hedef almak amacıyla, yeniden pazarlama listelerinin eklenmesinin performansı ve kazancı büyük ölçüde arttıracağı tahmin ediliyor.

Etiketler

Bir Cevap Yazın