E-Ticaret Siteleri için 5 AdWords Önerisi - IHS Blog

E-Ticaret Siteleri için 5 AdWords Önerisi

Tık Başına Ödeme (Pay Per Click) reklamlar söz konusu olduğunda Amazon gibi büyük perakendeciler çok büyük bir avantaja sahiptir. Fakat tüm kozlar onların elinde değildir. Aşağıda e-ticaretle uğraşan …

Google-AdWords-Onerileri

Tık Başına Ödeme (Pay Per Click) reklamlar söz konusu olduğunda Amazon gibi büyük perakendeciler çok büyük bir avantaja sahiptir. Fakat tüm kozlar onların elinde değildir. Aşağıda e-ticaretle uğraşan kişiler için Google’ın AdWords programından en iyi şekilde faydalanmak için 5 tavsiye bulunuyor.

Google AdWords şirketlerin yeni müşteri bulması için harika bir kanal. Çok sayıda faydası var ve doğru kullanıldığında anında sonuç verir ve kazançları neredeyse garanti eder.

Bir ajansa yaptırılmak yerine tek başına öğrenilmek istenirse AdWords içinden çıkılmaz bir hal alabilir. Bu yüzden kampanyaların başarılı olabilmesi için bazı önemli unsurların mutlaka göz önünde bulundurulması gerekir.

  1. İnsanları ana sayfanıza yönlendirmeyin

Sitenize girenler bir arama sonuçları sayfasına yönlendirilmeli. Mesela domain almak isteyip reklamınıza tıklayan birisi ana sayfanıza yönlendirilirse büyük ihtimalle sitenin geri kalan kısmında arama yapmayacaktır.

Halbuki tıklanan reklam potansiyel müşteriyi bahsi geçen içeriklerin olduğu bir arama sonuçları sayfasına yönlendirirse o ürünün satın alınma ihtimali bir hayli artar. İşleri muhakkak potansiyel müşterilerin alışveriş işlemlerini tamamlayacağı şekilde sayfalar oluşturmanız gerekir.

  1. Reklamlarınızın hedeflerini doğru belirleyin

Reklam ayarlarında “Geniş”, “Kelime” veya “Tam” gibi seçenekler bulunur. Siz mutlaka Kelime veya Tam seçeneklerini seçin. Geniş’i seçmeyin.

AdWords yönetimi kimi zaman zorlu bir hal alabilmekte, bu yüzden Geniş’i seçmek hedef kitlenize ulaşma şansınızı azaltır.

Örneğin, reklamınızdaki anahtar kelimeler “suni deri” ise ve siz reklam ayarlarında Geniş’i seçmişseniz, reklamınız ceket ve paltolar için yapılan tüm aramalarda çıkar. Ayrıca anahtar kelimeleriniz bu kelimelerin yer aldığı tüm aramalarda çıkacaktır. Bu da istenen bir durum değildir.

Bunun yerine Kelime’yi seçerseniz reklamınız hem tam bu kelimelerin olduğu hem de önünde veya arkasında başka kelimelerin de olduğu aramalarda çıkar. Bu da Geniş’e göre daha hedefe yönelik bir seçenektir ve daha odaklı bir hedef kitleye ulaşabilmenizi sağlar.

Eğer Tam’ı seçerseniz reklamınız sadece “deri ceket” için yapılan aramalarda çıkar. Bu da bir hayli hedefe yönelik bir seçenektir ve yalnızca hedef kitleniz tarafından görülür.

AdWords 2

  1. Olumsuz anahtar kelimeleri de belirleyin

Ürününüzü almak isteyen insanların hangi anahtar kelimeleri girdiğini önceden araştırmak muhakkak yapmanız gereken bir şeydir, fakat aynı zamanda reklamınızda OLMAMASINI istediğiniz anahtar kelimeleri de belirlemelisiniz.

Örneğin yün ceket satmıyorsanız, “yün” kelimesini olumsuz bir anahtar kelime olarak belirleyin. Ayrıca ürün sitelerinde öylesine dolaşan insanlardansa mutlaka alışveriş yapacak kişileri çekmek istiyorsanız “bedava”, “tavsiye” ve “incele” gibi kelimeleri de olumsuz anahtar kelime olarak seçin.

  1. Lokasyon hedefleyin

AdWords reklamcılarının yalnızca anahtar kelimeler üzerinde değil, reklamlarının dünyanın neresinde görünmesini istedikleri konusunda da kafa yormaları gerekir. AdWords Lokasyon Hedefleme özelliğini kullanarak belirli pazarlama alanlarına yoğunlaşabilir, böylece doğru kişiler tarafından fark edilme şansınızı da arttırabilirsiniz.

Örneğin, eğer mağazanız İstanbul’daysa ve dış ülkelere gönderim yapmıyorsanız, muhtemelen reklamınızın New York’taki insanlar tarafından görülmesini istemezsiniz. Ne kadar spesifik olursanız kazancınız da o kadar artar.

  1. Analitik olun

Google Analytics farklı kampanyaları aynı anda takip edebilmenizi ve nerelerde düzenlemeler yapılması gerektiğini görmenizi sağlayan harika bir araçtır.

Başarıya ulaşmanın tek yolu reklamlarınızın verimliliğini ölçmektir. Hangi reklamların zaman içinde daha iyi sonuç verdiğini görmek için farklı varyasyonlar deneyebilirsiniz. Ayrıca Google Analytics vasıtasıyla PayPal’ı takip ederek tamamlanan satış işlemlerini de görebilirsiniz. Bu ödemeler aslında doğrudan PayPal üzerinden geliyormuş gibi görünür ama sitenizde hangi satın alma işlemlerinin tamamlandığını görmek için bu özelliği devre dışı bırakabilirsiniz.

Yukarıdaki tavsiyeleri uygulayarak e-ticaret sitenizde başarılı AdWords kampanyaları yürütebilirsiniz.

Etiketler

1 yorum

  1.    Cevapla

    Bunlar belli başlı Adwords için seçenekler. Bir de bunlara ek olarak dili Türkçe yapabilirsiniz. Rekalm vermeden önce de Adwords anahtar kelime planlayıcıdan iyi bir analiz yapmak gerekiyor.

    Aynı konudan bir de Facebook ve İnstagram reklamları için yayınlarsanız daha fazla ilgi çeker.

Bir Cevap Yazın