Gelirinizi Artırmanızı Sağlayacak 20 E-ticaret İpucu - IHS Blog

Gelirinizi Artırmanızı Sağlayacak 20 E-ticaret İpucu

Başarılı bir e-ticaret platformuna sahip olabilmek için kullanabileceğiniz birçok yöntem var. Günümüzde bu yöntemlerin hepsinin amacı, kusursuz bir müşteri deneyimi sunmak. Rekabet edilecek online mağaza sayısını da hesaba …

rekabet-etmek

Başarılı bir e-ticaret platformuna sahip olabilmek için kullanabileceğiniz birçok yöntem var. Günümüzde bu yöntemlerin hepsinin amacı, kusursuz bir müşteri deneyimi sunmak. Rekabet edilecek online mağaza sayısını da hesaba katarsak, kullanabileceğiniz her türlü ipucuna ihtiyacınız olacak.

Araştırmalara göre 2020 yılına kadar sadece Amerika Birleşik Devletleri’ndeki e-ticaret gelirleri 30 milyar doları bulacak. E-ticaret pastasından bir dilim de siz kapmak istiyorsanız iyi bir strateji geliştirmelisiniz.

Unutmayın ki online mağazanız üzerinde ne kadar çaba harcarsanız o kadar başarılı olursunuz. İşte pastadan pay kapmanızı sağlayacak 20 e-ticaret ipucu:

  1. Gelirden Aldığınız Pay Konusunda Dikkatli Olun

Güçlü bir e-ticaret sitesinin kazanç sağlama potansiyeli oldukça yüksektir ve çok fazla insan tarafından ziyaret edilir. Bu durum gelir elde etmek adına iyi bir haber olsa da bir sitenin başarısızlığına da neden olabilir.

Satışlar sonrası kendinize ayırmış olduğunuz her ekstra kuruş, sitenizin büyümesi hızını azaltacaktır. Bunu yapmak yerine sitenizin aylık geliri üzerinden belli bir oran belirleyerek bu miktarı kendinize alabilirsiniz. Böylelikle online mağazanız gelişmeye devam eder ve sürdürülebilirlik için gerekli kaynağa sahip olur.

  1. Planlı Olun

zamanlama

Birçok kişi kendisine ayıracağı daha fazla zamanının olacağına inandığı için e-ticaret işine giriyor. Fakat gerçekler biraz farklı. Online mağazanızın gelişmesini istiyorsanız web sitenize yeterli zamanı ayırmalısınız. Bunun için de belirli bir programınızın olması işinizi kolaylaştıracaktır.

Herhangi bir proje için ne kadar çok zaman harcarsanız, karşılığında çıkardığınız iş o kadar iyi olur. Size mutlak olarak sabah 9 akşam 5 çalışın demiyoruz, fakat belirli saatler arasında çalışmak önemlidir. Bu size mesleki disiplin de kazandıracaktır.

  1. Influencerler İle İletişime Geçin

Influencerler sosyal medya üzerinde geniş bir kitleye sahip olan kişilerdir. Influencer kelimesi Türkçe’de “Etkileyen Kişi” anlamına gelir. Bu kişiler çok geniş kitlelere hitap ettikleri için, ürün ve hizmet tanıtımı konusunda oldukça önemli bir rol oynayabilir. Influencerleri; Twitter, Facebook ya da YouTube gibi sitelerde bir referans olarak düşünebilirsiniz. Influencerler ve influencer marketing hakkında daha fazla bilgi sahip olmak için bu haberimizi inceleyebilirsiniz.

Araştırmalara göre 2020 yılına kadar dünya genelinde yaklaşık 3 milyar insan sosyal medyada olacak. Yani Dünya nüfusunun neredeyse yarısı. Influencerleri kullanmak ürün ya da hizmetinizin büyük bir kullanıcı kitlesi önünde pazarlanması anlamına gelir. Influencerler YouTube, Instagram, Facebook ya da Twitter gibi sosyal paylaşım platformlarında milyonlarca takipçisi ve fanı olan “ünlü” kişilerdir.

  1. Net Bilgiler Sunun

Müşteriler bir ürünü satın almadan önce o ürün hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenmek isterler. Bir müşterinin web sitenizden alışveriş yaparken kafasında hiç soru işareti olmamalıdır. Bu yüzden nakliye, geri iade ya da hizmet şartları gibi hizmetlere erişebilmek kolay olmalıdır.

Bir e-ticaret sitesine sahip olmanın bir başka önemli noktası da şirket bilgileridir. Konum, iletişim bilgileri, e-posta adresleri gibi unsurlar tüketicilerin sitenize karşı güven duygusu hissetmesine neden olur.

  1. Açıklamalarınıza Özen Gösterin

Ürün açıklamalarının tek görevi arama motoru optimizasyonu değildir. Alıcıların bir ürünü ya da hizmeti satın aldığında tam olarak neye sahip olacaklarını bilmeleri gerekir. Bu yüzden aşağıdaki gibi bazı özellikleri açıklamalarına eklemeyi düşünün:

  • Madde işaretlerini kullanın.
  • Ürünün alıcıya nasıl fayda sağlayacağını açıklayan paragraflara yer verin.
  • Ürünün nasıl kullanıldığını açıklayan bir video ekleyin.

Tüm bunların asıl amacı, müşterinin satın alacağı şeyi tam olarak anlamasını sağlamaktır. Örneğin, oyun faresi satan bir e-ticaret sitesi, farenin güncel oyunlar karşısında göstereceği performansı açıklamalıdır.

  1. Arama Verilerini Gözden Geçirin

Potansiyel müşterilerinizin belirli bir ürününüzü ya da hizmetinizi nasıl aradıklarını anlamak, tüketicilerin dikkatini çekebilmek için kullanabileceğiniz yöntemler konusunda değerli bilgiler verecektir. Google Trends ve sosyal medya aramaları gibi değerli veriler genellikle müşterileriniz hakkında çok değerli bilgiler içerir.

Olay tamamen potansiyel müşterinizin bugün ne aradığı ile ilgilidir. Ürün ya da hizmetinize ödeme yapacak olan kişiler için önemli olan şeylerin ne olduğunu bilmek sitenizin başarılı olmasını sağlamanın anahtarlarından bir tanesidir. Bu yüzden veri analizlerine dikkat etmelisiniz. Yoksa potansiyel müşterilerinizi rakipleriniz kapacaktır.

  1. Görsellik Açısından Başarılı Bir Site Oluşturun

İnsanların yaklaşık olarak %94’ü görsel açıdan hoşlarına gitmeyen web sitelerine güvenmekte zorlanırlar. Yine de bu insanlardan bazıları kalıp sitenizi keşfedecektir fakat çoğu satın alma konusunda endişeli olacaktır.

İşlevselliği ve estetiği ile birlikte bir sitenin kullanıcı deneyimini geliştirmesi daha fazla para kazanması konusunda önemli bir adım olacaktır.

  1. Rekabetin Takipçisi Olun

Kendinize rakip bir marka bulun ve işleri nasıl yürüttüklerini takip edin. Onların yaptıkları şeyleri bire bir kopyalamayın fakat sundukları şeyleri nasıl geliştirebileceğinizi düşünün. Belki de rakibinizin bir iletişim formu var fakat canlı sohbet desteği yok. Bu gibi eksiklikleri kendi lehinize çevirin.

Rekabet piyasasında hayatta kalabilmek için Google Alert kullanın. Bu markanız ile ilgili gelişmelerin farkında olmanızı ve hızlı çözümler bulmanızı sağlayacaktır.

  1. SEO’ya Dikkat Edin

Arama motoru optimizasyonu (SEO), web sitelerinin internette keşfedilmesi konusunda her zaman önemli bir rol oynamıştır ve oynamaya devam edecektir. Bazı büyük e-ticaret sitelerinin verileri üzerinde alınan ortalamaya göre, bu sitelerin aldıkları trafiğin %34’ünü arama motorları oluşturuyor. Bu da SEO’yu doğrudan pazarlama konusunda inanılmaz önemli bir hale getiriyor.

Sitenizin hızı, SSL sertifikalarınız, içeriğiniz ve daha fazlası web sitenizin Google ya da Bing gibi arama motorlarında nasıl performans gösterdiğini belirler. Bu yüzden en güncel ve en iyi SEO eğilimlerini kullandığınızdan emin olun. Buraya tıklayarak ilgili haberimizden WordPress web sitenizin trafiğini artıracak ipuçlarını bulabilirsiniz.

  1. Mobil Cihazlar İçin Uyumlu Olun

İnternet konusunda mobil kullanım, bilgisayar kullanımını geçti. Bu da web sitenizin mobil cihazlar için uyumlu olması gerektiği anlamına geliyor. Bunu yapmak çok da zor değil, tek yapmanız gereken duyarlı bir tasarım kullanmak.

Web siteler iyi görünmelidir, kullanımı kolay olmalıdır ve bir müşterinin zihninden daha hızlı hareket etmelidir. İnsanlar çabuk ikna olurlar. Aynı zamanda çabuk vazgeçerler. Bu yüzden iyi bir tasarıma sahip olmalısınız ve yüklenme sürelerinizi kısa tutmalısınız. Yoksa web sitenizi kolaylıkla terk edebilirler.

  1. E-posta Marketing’e Güvenin

Araştırmalara göre e-posta marketing kampanyaları, kampanya için yaptığınız yatırımın 44 katından daha fazlasını geri getiriyor. E-posta marketing, 2000’li yılların başından beri en uygun pazarlama yöntemlerinden bir tanesidir.

İnsanlar, kendileriyle doğrudan iletişim kuran e-postaları açıp okumayı daha çok tercih ederler. Bu yüzden daha kişisel bir dil kullanmalısınız.

  1. Eşantiyon Ürünler Verin

Başarılı şirketlerin birçoğu, hedef tüketicilerine ulaşmak ve etkileşim kurmak için bazı ürünler verir. Bunu bedavaya bir şeyler vererek paya kaybetmek olarak düşünmeyin. Evet biraz para kaybedeceksiniz fakat buna değer.

Bir hediye, müşterinizin hem ilgisini hem de sadakatini artırır. Bir ödülü ya da kuponu vadetmek, bunları elde etmek isteyen müşterilerinizi abone olmaya teşvik edecektir. Böylelikle bir e-posta listesi oluşturursunuz ve ziyaretçilerinizin mağazanızı keşfetme oranı artar.

  1. Terk Edilmiş Sepetleri Hatırlatın

alisveris-arabasi

Sepetlerin %68’i satış işlemi olmadan terk ediliyor. Bu da satışların yarısından fazlasını kaybettiğiniz anlamına geliyor.

Sepetlerin terk edilmesinin en önemli nedenlerinden bazıları; nakliye ücretleri, karmaşık ödeme yöntemleri ve hesap oluşturma gereksinimleridir. Sizin mağazanızdaki terk edilmelerin de benzer ya da farklı sebepleri olabilir. Veriler toplayarak bunları tespit etmeli ve önlem almalısınız.

  1. Affiliate Marketing’i Kullanın

Affiliate Marketing’te, ürünlerinizi başkaları pazarlar ve satış oranları üzerinden para kazanırlar. Bu platformu kullanırken öncelikle düşük fiyatlı ürünleri göstermek, müşterileri teşvik etmek için mükemmel bir yoldur. Bu yöntem, birçok şirket tarafından yıllardır kullanılan güvenilir bir yöntemdir.

Reklamlarınızı pazarlayacak kuruluşları bulmak işin en zor kısmıdır. İşiniz için doğru kişileri seçtiğinizden emin olmalısınız. Ayrıca markanızı sadece tek bir kişiye emanet etmek de doğru bir adım olmaz. Bağlantı kurduğunuz kişinin sektörünüzle ilişkili bir sitesi olmalıdır. Örneğin bir tekne malzemesi sattığınızı varsayalım, bir telefon onarım sitesi ile çalışmanız mantıklı bir hareket olmayacaktır.

  1. Bir Blog Oluşturun

Bloglar bir kitleyi sitenize çekmek için harika bir yoldur. Arama motoru sıralamalarını iyileştirmekle kalmaz, aynı zamanda içeriklerinize sadık olan takipçileri ve hayranları yaratma potansiyeline de sahiptir. Ayrıca sektörünüzde profesyonel ve bilgili biri olduğunuz izlenimi uyandırır. Örneğin şu anda bu bloğu okuyorsunuz.

Blog, birçok e-ticaret sitesinde bulunan mükemmel bir pazarlama biçimidir. Özellikle kendi ürünleriniz hakkında içerikler sunuyorsanız başarılı sonuçlar alabilirsiniz.

  1. Müşterilerinizden Geribildirim Alın

yildiz-derecelendirme

Feedbackler müşterilerinizin görüşlerini ve şikayetlerini dile getirmelerine olanak tanır. Feedbacklerin en önemli olanları olumsuz olanlardır. Olumsuz feedbackler alışveriş yapmadan sitenizden ayrılma oranlarını düşürme şansı tanır.

Müşteri odaklı bir web sitesine sahipseniz, gönüllü iletişim formları, e-posta anketleri ya da web sitesi derecelendirme sistemleri kullanabilirsiniz. İnsanlar daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunan şirketlerde daha fazla para harcamaktadır. Tüketici önerilerini dikkate alarak kendinize mükemmel bir müşteri çevresi oluşturabilirsiniz.

  1. Başka Bir Ürünü Satmak İçin Israrcı Olun (Upsell)

Upsell, bir müşteriniz bir ürünü satın almak üzereyken benzer bir ürün sunmanızdır. Mesela bilgisayar faresi alan bir kişiye bir mouse pad sunabilirsiniz. Hemen şimdi satın alırsa ürünü indirimli bir şekilde alacağı düşüncesi müşterinizi teşvik edebilir.

En iyi upsell uygulaması, alıcıya alacağı ürün ile ilgili bir ürünü sunmaktır. Bu ürünü “kullanıcılar bu ürüne de baktı” şeklinde bir metin ile sunabilirsiniz.

  1. Sosyal Medya Platformlarını Kullanın

İnternet kullanan yetişkinlerin yaklaşık %97’si ayda en az bir kez bir sosyal medya profiline giriş yapıyor. Bu kullanıcıların her biri aynı sosyal platformu kullanmıyor, kimi Facebook’u kullanıyor kimi Twitter’ı.

Bu yüzden daha geniş kitlelere ulaşabilmek için birden fazla sosyal platformda etkin olmalısınız. Böylelikle farklı sosyal platformları tercih eden daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz.

  1. Tatillerden Yararlanın

Tatil günleri açık olan bir sürü alışveriş merkezi mevcut. Tatil yapma fikri kulağa hoş geliyor olsa da rakiplerinizin çoğu tatil yaparken sizin aktif olmanız olumlu sonuçlar doğuracaktır.

Şu anda tonlarca çevrimiçi site mevcut ve bunların geneli tatil günlerinde aktif değil, bu günlerde aktif olarak fark yaratabilirsiniz. Ayrıca tatil günlerinde bile web sitenizin aktif olduğunu görmek ziyaretçilerinizi rahat hissettirecektir.

  1. İşinizi Çeşitlendirin

Online satışlar, e-ticaret sitelerinin en çok para kazandıkları bölümdür. Fakat bu tek para kazanma yolu olduğu anlamına gelmiyor. Ürünlerinizi ve/veya hizmetlerinizi sergilemek için bir blog ya da bir YouTube hesabı kullanıyorsanız reklam gelirleri de elde edebilirsiniz.

Bir işi daha çeşitli hale getirebilmenin en iyi örneği Google’dır. En popüler arama motoru olan Google, ayrıca çeşitli iş araçları ve web tabanlı uygulamalar da sunmaktadır. Google kadar esnek olmanızı beklemiyoruz fakat çeşitliliğin bir şirkete neler katabileceğini görmeniz için iyi bir örnektir.

Başarının Yeri Her Zaman Garanti Değildir

Tek bir ürünü düzenli olarak satmaya başladığınız zaman bu durumun sürdürülebilir olduğu hissine kapılmayın. Her gün daha fazla e-ticaret sitesi kuruluyor ve rekabet piyasası arkanıza yaslanmanıza izin verecek kadar iyimser bir yer değil. Bu yüzden başarıyı sürdürebilmek için sürekli çaba harcamalısınız. Yukarıdaki ipuçları kusursuz bir e-ticaret sitesine sahip olmanız konusunda size yardımcı olacaktır.

Etiketler

Bir Cevap Yazın