Google AdWords’ten E-Posta Adresiyle Reklam Hedefi Belirleme Yeniliği

Google AdWords’ten E-Posta Adresiyle Reklam Hedefi Belirleme Yeniliği

Arama temelli pazarlama dünyası hızla değişiyor. Reklamcıların artık bu rekabetçi piyasada kendilerine bir yer kapabilmek için uyanık olmaları gerekiyor. Yıl sonuna yaklaşırken geçtiğimiz dokuz ayla ilgili incelemeler, önümüzdeki …

hedef kitle

Arama temelli pazarlama dünyası hızla değişiyor. Reklamcıların artık bu rekabetçi piyasada kendilerine bir yer kapabilmek için uyanık olmaları gerekiyor. Yıl sonuna yaklaşırken geçtiğimiz dokuz ayla ilgili incelemeler, önümüzdeki 6 ayla ilgili tahminler ve aramalarda ön sırada yer alma taktikleri yayınlanmaya başladı.

Google önümüzdeki haftalar içerisinde AdWords’e reklamcıların reklam hedeflerini e-posta adresleri üzerinden belirlemesini sağlayan güçlü bir ekleme yapacağını duyurdu.

Customer Match adındaki yeni AdWords özelliği Google’da Gmail, Search ve YouTube üzerinden oturum açan kişilere yönelik reklam gönderebiliyor.

Reklamcılar bir dizi e-posta adresini yükleyerek söz konusu Google kullanıcılarına erişebilecek. Ayrıca bu e-posta listesinde profilleri birbirine benzeyen kişilere yönelik reklam hedefleri de oluşturulabilecek.

Close up of Google's Advertising Program
Close up of Google’s Advertising Program

Bu kullanıcı grupları sayesinde reklam kampanyalarındaki hedef kitlenin belirlenmesi kolaylaşacak. Aşağıda müşteri eşleştirme ve benzer profil bulma özellikleri vasıtasıyla daha hedefe yönelik reklamların nasıl yollanacağı açıklanıyor:

“Diyelim ki bir seyahat acentesisiniz. Artık bir sonraki seyahati için kampanyanıza katılan kişilere ulaşabileceksiniz. Örneğin, bu kampanya üyeleri Google.com’da “New York’a kesintisiz uçuşlar” aramasını yaptığında, herhangi bir cihazda arama sonuçlarının üzerinde bu konuyla ilgili reklamları görebilecek.”  

Google Customer Match özelliğinin gizlilik ölçütleri hakkında bu uygulamanın “güvenli ve gizliliği ihlal etmeyen” nitelikte olduğunu söylemekle yetiniyor.

Tüm reklamcılar Customer Match ve Similar Audicences özelliklerini önümüzdeki haftalar içerisinde kullanabilecek.

Etiketler

Bir Cevap Yazın