Google Analytics'te Kullanmamız Gereken 5 Özellik - IHS Blog

Google Analytics’te Kullanmamız Gereken 5 Özellik

Google Analytics Nedir? Eğer bir web siteniz varsa, bu sitede oluşan trafiği ve hareketleri ölçmek zorundasınız. Bazı kişiler bunu sunucu loglarına bakarak yapmaya çalışsalar da bu veri çok …

google-analytics-logo

Google Analytics Nedir?

Eğer bir web siteniz varsa, bu sitede oluşan trafiği ve hareketleri ölçmek zorundasınız. Bazı kişiler bunu sunucu loglarına bakarak yapmaya çalışsalar da bu veri çok değişkendir ve okunması zordur.

Google Analytics Google tarafından sunulan, sitenizdeki bütün veriyi, trafiği, kullanıcıları, araçları (masaüstü, mobil, tablet), tarayıcıları, kullanıcı lokasyonlarını ve daha fazlasını ölçen ücretsiz bir araçtır. Google web sitenizi, içeriğini ve trafiğini analiz ederek daha iyi Adwords datası oluşturup müşterilerine sattığı için bu eklenti ücretsiz sunmaktadır.  Google Analytics sayesinde internetteki en kapsamlı web trafiği araçlarından birine sahip olursunuz.

Bing, Yahoo ve diğer arama motorlarında Google Analytics benzeri bir araç bulunmamaktadır. Google bu sebeple tüm web trafiğinin %8’ini elinde bulundurmaktadır.

Google Analytics önerileri

Kullanmamız Gereken 5 Özellik

Google Analytics içinde bakmanız gereken yüzlerce seçenek arasında aşağıdaki 5 özelliği her hafta en az bir kez kontrol etmeniz gerekmektedir. En çok son 30 günlük veri görüntülenmektedir.

  1. Ziyaretçi – Kullanıcılar ve Oturumlar – Oturumlar web sitenizin kaç kez ziyaret edildiğidir. Kullanıcılar web sitenize gelen her bir kişidir. Örneğin 600 oturumunuz ve 300 ziyaretçiniz varsa,  bu 300 kişi sitenizi ortalama iki kez ziyaret etmiş demektir.
  2. Ziyaretçi – Mobil Görünüm – Google web sitenizin mobile geçişe hazır olmasını sağlamanıza önem vermektedir. Bunu WordPress kullanıp temanızı esnek bir tasarımla değiştirerek kolaylıkla yapabilirsiniz. Sadece bu bile ziyaretçilerin web sitenize hangi yolla geldiğini öğrenmek istemenizi sağlayabilir.
  3. Kazanım – Tüm Trafik – Yönlendirme – Burası hangi aktivitelerinizin (sosyal medya ve ileti gönderme) en iyi sonucu getirdiğini göreceğiniz yerdir. Trafiği bulandıran birçok bot vardır (semalt.com, best-seo-software.xyz ve web sitelerinizden trafik çalmaya çalışan başka botlar) ama yine de Facebook’u, LinkedIn’i, Twitter’ı görebilirsiniz. Eğer görüntüleme 0-3 saniye arasında yapılıyorsa bu spamdir, 20 saniye veya daha fazlası ise genellikle gerçek ziyaretçilerdir.
  4. Davranış – Site İçeriği – Tüm Sayfalar – Davranış akışına bakmak çok keyiflidir fakat gizli fırsatların nerede olduğunu ancak bir sayfanın kaç kez ziyaret edildiğini öğrenerek öğrenebilirsiniz. Ziyaretçi sayısını arttırmak için yapmanız gereken şey en sık ziyaret edilen sayfalarınıza bir aksiyon daveti (listemize katılın, ücretsiz rapor vs) eklemektir.  
  5. Dönüşüm – Amaçlar – Bir amacınızın olması iyidir. Başarınızı ölçmenin en iyi yolu budur. Birisi e-postalarınıza ya da bülteninize üye olduğu zaman arkasından gelen bir “Teşekkür Ederiz” sayfası ile bunu ölçebilirsiniz.  E-Ticaret sitenizin başarısını da ölçebilirsiniz. Henüz bir amaç belirlemediyseniz buna hemen bugün başlamalısınız.

Sadece sayfa analizi yapmak yeterli değildir. Her gün düzenli olarak oturum açmanız gerekir. İstikrarlı olmanız ve elinizin altındaki araçları iyice incelemeniz çok önemlidir. Menülerin altında çok sayıda gizli menü vardır ve daha derinlere inebilmek için veriye sık sık tıklamanız gerekmektedir.

Ayrıca genel eğilimleri tespit edebilmek için verilerinizi geçmiş verilerle karşılaştırmalısınız. Hesabınızı herhangi bir üçüncü şahsın değil, sadece sizin kontrol ettiğinizden emin olun. Kontrolü kaybederseniz site geçmişinizi ve verinizi de kaybedersiniz. Analiz araçlarını ne kadar çok kullanırsanız ziyaretçilerinizle ilgili o kadar çok şey öğrenir ve potansiyel müşterilerinize o kadar kolay erişirsiniz.  

 

Etiketler

1 yorum

  1.    Cevapla

    Teşekkürler güzel bir yazı olmuş ama benim bir sorum olacak. Google Analytics dışında başka sayaçlarda kullanıyorum sitem aralarında genellikle 10-20 ziyareçilik farklar oluyor bazen bu sayı çok daha yüksek olabiliyor fazla sayan taraf hep Google. Benim dikkate almam gereken sayaç her zaman Google Analytics mi olmalı ?

    Teşekkürler

Bir Cevap Yazın