Google Flash Reklamları Engelliyor - IHS Blog

Google Flash Reklamları Engelliyor

Görüntülü reklamlar önümüzdeki yılın Ocak ayına kadar HTML5 olacak. Google Flash’la video reklam hazırlayanların bu süre içerisinde bu uygulamadan etkilenmeyeceğini söylüyor. Öte yandan video reklamcıların da çok geçmeden …

html5-google

Görüntülü reklamlar önümüzdeki yılın Ocak ayına kadar HTML5 olacak. Google Flash’la video reklam hazırlayanların bu süre içerisinde bu uygulamadan etkilenmeyeceğini söylüyor. Öte yandan video reklamcıların da çok geçmeden aynı uygulamaya tabi tutulacağı düşünülüyor.

Google daha çok kişinin daha fazla cihazdaki internet deneyimini geliştirmek için Google Display Network and DoubleClick Digital Marketing’in tamamen HTML5’e geçeceğini söylüyor. 30 Haziran tarihinden itibaren Flash tabanlı görüntülü reklamlar kullanan geliştiriciler artık bu reklamları Google’ın AdWords ve DoubleClick Marketing platformlarına yükleyemeyecek.

2 Ocak 2017’den başlayarak, Flash reklamlar artık DoubleClick Campaign Manager, DoubleClick Bid Manager, DoubleClick Ad Exchange ve Google Display Network üzerinde çalışmayacak. Tüm reklamlar HTML5 ile çalışacak ve böylece internetin bu formattan tamamen kurtulmasına katkıda bulunulacak.

hmtl5

Bu yöndeki en büyük adım Google geçen yılın Şubat ayında Flash reklamları mümkün olan her yerde otomatik olarak HTML5’e dönüştüreceğini duyurduğunda atılmıştı. Google şu an sayıları artık çok az olsa da hala bu formatı kullanan müşterileri için Flash’i desteklemeye devam ediyor.

Adobe yakın tarihte sadece bir önceki Flash Professional yazılımını kullananlar için değil, başka birçok kullanıcı için de önemli olan Animate CC yazılımını çıkardığını duyurmuştu.

Platformun internetteki kullanılabilirliği hızla azalsa da format henüz ölmüş değil. Animasyon ve interaktif web unsurları için çok yönlü ve güçlü bir platform olan Animator adı altında yaşamaya devam ediyor.

BBC de şu anda video yayın hizmeti iPlayer’dan Flash’ı kaldırmaya yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Şirket daha önce Chrome ve YouTube’daki Flash reklamları engellemiş, Facebook da bu formattaki video reklamları platformdan kaldırmıştı.

Flash eklentisi ise Adobe’un bu eklentide çok sayıda virüs ve kötü amaçlı yazılım olduğunu nihayet görmesiyle birlikte miadını çoktan doldurmuştu. Bir çok web sitesi sahibide bu formatın daha hızlı ve erişilebilir bir internette yeri olmadığı konusunda hemfikir. 

Etiketler

Bir Cevap Yazın