Hak Ettiği Değeri Bulamayan Ücretsiz AdWords Araçları - IHS Blog

Hak Ettiği Değeri Bulamayan Ücretsiz AdWords Araçları

Ücretli arama işinin zor olduğu şüphesiz. Bu iş için çok farklı becerilere sahip olmak gerekiyor. Yaratıcı yönünüzü yeni anahtar kelime kombinasyonları bulmak, beyninizin sol kısmını A/B testlerinizi ve …

ucretsiz-adwords-araclari

Ücretli arama işinin zor olduğu şüphesiz. Bu iş için çok farklı becerilere sahip olmak gerekiyor. Yaratıcı yönünüzü yeni anahtar kelime kombinasyonları bulmak, beyninizin sol kısmını A/B testlerinizi ve teklif ayarlarınızı analiz etmek, Excel yeteneğinizi rapor hazırlamak için kullanmalısınız. Bütün bunlarda aynı anda çok iyi olmak gerçekten çok yorucu bir iş, neyse ki bu anlamda hayatımızı bir miktar kolaylaştıracak çok sayıda ücretsiz araç var.

Google’ın AdWords Editor ve Keyword Planner gibi olağanüstü güçlü ücretsiz araçları bulunmakta. Araç listenize hak ettiği değeri bulamamış ama müthiş faydalı AdWords araçlarını eklemeyi mutlaka düşünmelisiniz.

Ücretsiz AdWords Araçları 1- SplitTester

A/B testleri çok vakit alabilir, özellikle de düşük hacimli hesaplar için. Beklemekten daha kötü bir şey varsa o da bu kadar bekledikten sonra bir galip olmadığını görmek. SplitTester sabırsız pazarlamacılar için bir nimet. Bu araç sizden yalnızca tık sayınızı ve link tıklama oranınızı öğrenmek istiyor.

splittester

Bu verileri aldıktan sonra ise veriyi inceleyip reklamların uzun vadede farklı sonuçlar üretip üretmeyeceğini tahmin ediyor. Eğer araç reklamların farklı tepki oranları elde etme ihtimalini düşük olarak görürse testi tamamen iptal edip başka bir şey deniyor. Eğer reklam randımanının büyük oranda değişiklik göstereceğini tahmin ederse aynen devam ediyor. Testin sonuçlarını beklemeye değer doğrusu!

Ücretsiz AdWords Araçları 2- ÜberSuggest

ÜberSuggest anahtar kelime araması için biçilmiş kaftan. Daha da iyisi, o kadar kullanıcı dostu bir araç ki hiçbir eğitim almadan doğrudan kullanmaya başlayabiliyorsunuz. Yapmanız gereken tek şey araca ana anahtar kelimelerinizden birini, dili ve hedeflediğiniz bölgeyi girmek. Araç size ona sunmuş olduğunuz anahtar kelimeyle ilgili ve hedef kriterlerinize göre belirlediği çok sayıda anahtar kelime varyasyonu sunuyor. Bu anahtar kelimelerin her birine sağ tık yapıp Google arama SERP’ini ve Google Trends verilerini görebiliyorsunuz.

ubersuggest

ÜberSuggest hedefledikleri bölgenin dilini ve lehçelerini bilmeyen reklamcılar için mükemmel bir kaynak. Örneğin, İspanyolca konuşulan pazarlardaki büyük bir otomobil üreticisi için çalıştığınızı varsayalım. Önemli anahtar kelimelerinizden biri doğal olarak “coche”, yani araba olacaktır. Ama Dili İspanyolcasında “coche” bebek arabası anlamına gelirken, araba için “auto” kelimesi kullanılıyor.

Bu araç aynı dillerin farklı bölgelerdeki nüanslarını sunarak reklamcıların yanlış anahtar kelime kullanarak para kaybetmesini önlüyor.

Aracın size sunduğu tüm teklifleri inceledikten sonra hesabınıza eklemek istediğiniz anahtar kelimeleri seçiyorsunuz. Bu kelimeleri isterseniz doğrudan araçtan kopyalayabiliyor, isterseniz bir CSV dosyasına aktarıp oradan AdWords’e yükleyebiliyorsunuz.

Ücretsiz AdWords Araçları 3- Soovle

Eğer anahtar kelime aramaları için Google Suggest’ten başkasını kullanmıyorsanız, Soovle’u muhakkak denemelisiniz. Soovle’u tanımlayabilecek en iyi tabir doping yapmış bir Google Suggest olduğu. Bu siteye en önemli anahtar kelimelerinizden birini giriyorsunuz ve site size Google, YouTube, Bing, Amazon ve Wikipedia gibi birçok arama motorundan otomatik tamamlanmış teklifler sunuyor.

soovle1

İnternette arama yapanların kullandığı anahtar kelimelerin arama motoruna göre ne kadar değişiklik gösterdiğini görmek çok şaşırtıcı. Örneğin YouTube’da “cat food smoothie” ve “cat food burrito” en çok aranan kelimelerden bazıları. Bu veriler doğrultusunda yeni anahtar kelimeleri (ve tabii negatif anahtar kelimeleri) bulmak artık çok daha kolay.

Ücretsiz AdWords Araçları 4- A/B Test Significance Calculator

Ücretli arama reklamcılarının mutlaka düzenli olarak yeni teorileri test etmesi, daha fazla tık almak ve müşteri kazanmak için her yolu denemesi gerekir. Yeni reklamları, uzantıları vs performansı etkilemeden incelemenin en güvenli yolu iki varyasyonu aynı anda çalıştırmak ve hangisinin üstte kaldığını görmek.

Bu bölünmüş testleri ne zaman sonlandırma ve kimin galip geldiğini görme aşamasında ise istatistik devreye giriyor. Bu konudaki yardımcı araç A/B Test Significance Calculator. Bu araç kullanıcıları sayılarla boğuşmaktan kurtarıyor.  

AB Split Test Calculator

Yapmanız gereken tek şey veriyi kontrol ve deney gruplarınıza girmek. Hesaplayıcı size elinizde test sonuçlarınızın istatistiksel bakımdan anlamlı olup olmadığını belirleyebileceğiniz yeterli bilgi olup olmadığını söylüyor. Matematikle arası iyi olmayan pazarlamacılar için bire bir!

Ücretsiz AdWords Araçları 5- Mike’s Quick and Easy PPC Reporting Template

Rapor hazırlamak çok meşakkatli ama bir o kadar da gerekli bir görev. Aksi takdirde patronunuza veya müşterilerinize hesaplarında aşama kaydettiğinizi ispatlamanız mümkün değil. Ne yazık ki AdWords rapor bakımından çok zayıf, bu yüzden performans raporu hazırlama konusunda PPC yöneticilerine mahkumuz.

mikes qu,ck and easy PPC reorting template

Excel konusunda çok iyi değilseniz Mike’s Quick and Easy PPC Reporting Template’ı bir incelemeniz gerek. Mike’a göre bu şablonla istediğiniz gibi oluşturabildiğiniz, kaliteli raporları birkaç dakika içerisinde hazırlayabiliyorsunuz.

Mike bu raporların nasıl hazırlanacağını adım adım anlattığı bir kılavuz bile hazırlamış.

Ücretsiz AdWords Araçları 6- Convertable

Reklamcılar potansiyel müşteri verilerini kurcalamayı çok sever. Ama sorun şu ki, internette arama yapan kullanıcıların davranışlarını tespit etmek bir hayli zor. Bunun için genellikle pahalı CRM yazılımları kullanmak veya teknik anlamda oldukça karışık geliştirme süreçlerinden geçmek gerekiyor. Neyse ki bu sofistike yöntemlerden birini kullanmak zorunda değilsiniz. Convertable bu işi sizin için yapıyor.

convertable

Bu web tabanlı ve ücretsiz ürünle kendi karşılama sayfalarınızı hazırlayabiliyor, bu sayfalarda her bir ziyaretçinin geldiği kaynağı (anahtar kelime seviyesine kadar), coğrafi konumunu, geçmiş ziyaretlerini, görüntülediği sayfaları ve sitede geçirdiği süreyi görebiliyorsunuz. Potansiyel müşterilerle ilgili tüm bu veriler online olarak saklanabiliyor ve platform bu verilerden pazarlama kampanyalarınız için kullanabileceğiniz kıymetli bilgiler elde edebileceğiniz araçlar sunuyor.

Ücretsiz AdWords Araçları 7- AdWords Performance Grader

adwords performance grader

WordStream’in AdWords Performance Grader’ının piyasadaki en iyi ücretsiz PPC araçlarından biri olduğu konusunda pek çok kişi hemfikir. Araç en fazla 60 saniye içerisinde hesabınızı inceliyor ve güçlü ve zayıf yanlarınız hakkında ayrıntılı bir rapor sunuyor. Size alanınızdaki rakiplerinizle nasıl rekabet edebileceğinizi gösteriyor ve PPC çalışmalarınızla ilgili mantıklı tavsiyelerde bulunuyor. Mutlaka denenmeli.

Etiketler

2 yorum

  1.    Cevapla

    Bahsettiğiniz ürünlerin linklerini de verseydiniz ne güzel olurdu.

    1.    Cevapla

      Merhaba Volkan Bey,

      Blog sayfamız üzerinden kısıtlı link verebilmekteyiz arama motorları üzerinden ulaşmanızı tavsiye ederiz.

      İyi Günler.

Bir Cevap Yazın