İçerik Pazarlama Stratejilerindeki Sorunlar - IHS Blog

İçerik Pazarlama Stratejilerindeki Sorunlar

Bir içerik stratejisi geliştirebilmek için ilk şart içerikle ilgili bir sorun olduğunu görebilmektir. İçeriğinizle ilgili şu tip sorunlar olması muhtemeldir: – İçerikten çoğu zaman yeteri kadar yararlanılmıyor. – …

içerik pazarlama

Bir içerik stratejisi geliştirebilmek için ilk şart içerikle ilgili bir sorun olduğunu görebilmektir.

İçeriğinizle ilgili şu tip sorunlar olması muhtemeldir:

– İçerikten çoğu zaman yeteri kadar yararlanılmıyor.

– İçeriğe erişim her zaman kolay değil.

– İçeriğin oluşturulmasıyla kullanılması arasında geçen zaman çok uzun.

– İçeriği hazırlamanın ve düzenlemenin maliyeti çok fazla, bu yüzden içerik ihmal ediliyor, eskiyor ve gündem dışı kalıyor ve haliyle kalitesi zaman içinde azalıyor.

– İçerik farklı medya tiplerinde ve kanallarında görüntülenebilecek şekilde hazırlanmamış.

Çalıştığınız kurumda şöyle cümleleri sık sık duyuyor olabilirsiniz: “Neden içeriği yayınlamamız bu kadar uzun vakit alıyor? İçerik müşterilerimize ulaşana kadar çoktan bayatlıyor.” Veya: “Müşterilerimiz mobil deneyimlerinin optimize edilmesini istiyor. PDF yeterince iyi bir format değil.”

People communication vector

Dijital teknolojiler içeriğin tüketiliş şeklini değiştiriyor çünkü takipçilerinize daha fazla yetki veriyor. Bu yüzden takipçilerinize doğru içeriği doğru zamanda ve doğru yerde sunmanız gerekiyor.

Dolayısıyla kullanmakta olduğunuz içerik stratejisinin unsurlarını baskı merkezli olmaktan çıkarıp dijital öncelikli hale getirmeniz, yekpare dokümanlardan ziyade yeniden kullanılabilir bileşenleri tercih etmeniz, vakit kaybettirici manuel süreçler yerine otomatik süreçlere geçmeniz şart.

Bu anlamda içerik oluşturma sürecinizi stratejik hedeflerinize göre yeniden şekillendirmeye yönelik yatırımlar yapmanız büyük önem taşıyor.

InfoTrends’in yakın tarihli bir araştırmasında kuruluşların %55’inin müşteri memnuniyetini arttırmayı içerik stratejisi bakımından en önemli ticari hedef olarak gördüğü tespit edildi. Gelir artışı, masrafların azaltılması ve daha fazla uyumluluk gibi hedefler dahi müşteri memnuniyetinin arkasında yer aldı.

İşe nereden başlamalı?

Hangi sektörde olursanız olun, ilk adım her zaman içeriğinizi anlamak olmalı. Ticari bakımdan kritik içerik, yani sattığınız veya şirketinizin ticari varlığını devam ettirmesini sağlayan içerik için en uygunu içeriğin otomatikleştirilmesidir.  Bu genellikle büyük miktarlarda ve tekrar edilen süreçler sonunda oluşturulan ve çok çeşitli takipçiye, coğrafyaya ve amaca göre şekillendirilen içeriktir.  

Ürün bilgisi, satış teminatları, araştırma raporları, kaynak pazarlama materyalleri, ilkeler ve prosedürler, eğitim rehberleri ticari bakımdan kritik içeriklerden birkaçıdır.

İçeriğinizi anlamanın en iyi yolu içeriği denetlemektir. Bu süreç modern içerik üretiminin ve yönetiminin olmazsa olmazıdır. İçeriğinizin başarısı ve ticari hedeflerinize ulaşmanız anlamında belirleyici olacak süreçlerden biridir.

Denetiminizi tamamladıktan sonra içerik otomasyonu için neyin, ne kadar ve ne kalitede gerekli olduğunu ve işe nereden başlayacağınızı tespit etmelisiniz. Yeni bir otomasyon platformu oluşturmanın en etkin yolu önce emeklemek, sonra yürümek, daha sonra koşmaktır.

Deneyerek öğrenin

İşe önce tek bir doküman tipi veya kanal gibi küçük bir adımla başlayın. Yaptığınız hatalardan ders çıkarmaya çalışın, süreci geliştirin. Dokümanlarınızı, kullanıcılarınızı, lokasyonlarınızı ve kanallarınızı bu süreçten sonra arttırın.

Teknoloji değişmiş olabilir ama bu müşterilerinizi anlama şeklinizin değişmesini gerektirmez. Bu nedenle müşteri anketlerini, hatta müşterilerinizle doğrudan konuşmayı da hiçbir zaman ihmal etmeyin.

Fakat dijital içerik arzının en büyük faydalarından biri de tüketim davranışlarını takip etmek için analizleri kullanabilmektir. Google Analytics gibi araçlar web siteleriniz için bu veriyi, isterseniz konsolide raporlama uygulamaları vasıtasıyla bile sunabilir. Hangi müşteri segmentinin hangi içeriklerde ne kadar vakit geçirdiğini tespit etmek artık çok kolay.

Kuruluşların daha dikkatli bir şekilde yönetilmesi gereken müşteri tabanlarının olduğu B2B ortamlarda bazı şirketler içeriklerini müşterilerine ulaştırmak için içerik analizlerini müşteri ilişkileri yönetimi sistemlerine bile bağlamakta.

İçerik otomasyonunun en büyük faydalarından biri de yeniden kullanılabilir bileşenleri oluşturmaya başladığınızda içeriğinizin tüketilişini daha granüler bir düzeyde takip edebilmeniz ve böylece hedef kitlenizin neyi, ne zaman ve nerede istediğini daha iyi görebilmenizdir.

Etiketler

Bir Cevap Yazın