Müşteri Güveni Satışları Nasıl Etkiler? - IHS Blog

Müşteri Güveni Satışları Nasıl Etkiler?

Web sitenizdeki müşteri güveni unsurunu değerlendirerek satışlarınızı arttırmanız için bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir. Yıllık perakende satışların yaklaşık 2.2 trilyon dolarlık kısmı internette yapılmaktadır. Ancak hala tam …

musteri-guveni

Web sitenizdeki müşteri güveni unsurunu değerlendirerek satışlarınızı arttırmanız için bazı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekmektedir.

Yıllık perakende satışların yaklaşık 2.2 trilyon dolarlık kısmı internette yapılmaktadır. Ancak hala tam olarak değerlendirilmemiş büyük bir potansiyel de bulunmaktadır.

Şirketler satışlarını arttırmak için genellikle trafik oluşturmaya veya müşteri kazanımlarını arttırmaya çalışmaktadır. Bunlar her ne kadar önemli olsa da, internet üzerinden satış yapıyorsanız markanızın fark yaratması konusunda belki de en önemli husus müşteri güveni unsurudur. Tüm şirketlerin işleyişi güven üzerine kuruludur ama konu internet olduğu zaman güven unsuru iyice önem kazanmaktadır.

müşteri güveni

LinkedIn yakın tarihte kullanıcılarından yaklaşık 117 milyon parolayı kapsayan bir hackleme olayı yüzünden parolalarını yenilemesini istedi. Tumblr da geri kalmadı: 65 milyonun üzerinde Tumblr hesabına ait e-posta ve parolalar internet üzerinden satışa çıkarıldı. En yakın tarihli olay ise 427 milyon parolanın adının geçtiği bir Myspace hacklenmesi oldu. İnternette çok sayıda hacklenme olayı ve güvenlik ihlali yaşanmakta, bu da küçük şirketleri için en büyük tehdidi oluşturmakta; özellikle de insanlardan kredi kartlarını kullanmalarını istediğiniz online satış söz konusu olduğunda müşteri güveni konusu büyük önem kazanmakta. Bu güveni tesis etmediğiniz sürece satışlarınız ve müşteri kazanımınız büyük darbe yiyecektir. Web siteniz için müşteri güvenini arttırmanın ise birçok yolu vardır. Bunların en etkililerinden bazıları ise şunlardır:

SSL’i etkinleştirin: Müşterilerinize online bir işlem yaptırıyorsanız, yapabileceğiniz en büyük hata web sitenizde SSL’i etkinleştirmemek olur. Online alışveriş yapan kullanıcıların %85’i güvensiz web sitelerinden uzak durmayı tercih ederken, web sitelerinin %78.9’unun ya SSL sertifikası olmadığı ya da SSL sertifikalarının geçersiz olduğu tespit edilmiştir.

Web siteniz için en ekonomik SSL Sertifikası olan RapidSSL ürününü ücretsiz kurulum ile birlikte satın alabilirsiniz ancak RapidSSL SSL Sertifikası mobil uyumlu değildir. %100 mobil uyumlu olan Geotrust Quick SSL Premium almanızı tavsiye ederiz.

Web sitelerinin güvenli HTTPS protokolü kullandığını görmek müşterilere güven verir ve web tarayıcılarının sol üst köşesinde yeşil kilit ikonunu gören kullanıcılar sizden alışveriş yapma konusunda kendilerini daha rahat hissederler. SSL’in etkinleştirilmesinin müşteri kazanımında da büyük bir artışa neden olduğu tespit edilmiştir. SSL etkinleştiren birçok şirket üye sayılarında ve ürün satışlarında ciddi bir yükselmeye şahit olmuş, bazı şirketler ise kart iptallerinde hatırı sayılır bir düşüş tespit etmiştir. Bütün bunlar yalnızca SSL’i etkinleştirme sayesinde olmuştur.

Birden fazla sosyal onay unsuru kullanın: İnsanlar hangi seçimi yapacakları konusunda kararsızlık yaşadıklarında, genellikle başkalarının seçimlerine uyarlar. Yaptıkları tercih çoğunluğun tercihinden, otorite sayılabilecek birilerinin tavsiyesinden veya kendilerine benzer kişilerin yapmayı düşündükleri şeyin aynısını yapıyor olduğunu görmekten etkilenebilir. Sosyal onay bu anlama gelmektedir.

Sosyal onay uzun zamandan beri müşteri kazanımını arttıran bir unsur olarak görülmektedir ama bu sürecin nasıl işlediği tam olarak bilinmemektedir. Sosyal onay bir güven hissi uyandırır. Bir markaya güvenip güvenmeme konusunda karar vermeye yardımcı olacak pek bir şey olmadığı durumlarda kullanıcılar genellikle çoğunluğun yaptığı seçimlere uymayı tercih eder.

Sosyal onayın kullanabileceğiniz birçok unsuru vardır. Otorite tavsiyesi bunların en etkililerinden birisidir ve etkili bir şekilde kullanıldığında çok iyi sonuç verebilir. Bu bakımdan markanız için ünlü bir kişiyi veya bir otorite figürünü kullanabilirsiniz.

Önemli başarılara, alınan ödüllere veya medya haberlerine yer vererek güvenilirliğinizi bir hayli arttırmanız da mümkün. Ürününüzden veya hizmetinizden memnun kalan diğer kullanıcıların yorumları da önemlidir. Ancak yalnızca olumlu yorumlara yer vermemeye özen göstermelisiniz. Reevoo tarafından yapılan bir araştırmada kullanıcıların yalnızca olumlu ve olumsuz yorumlar arasında bir denge gördükleri web sitelerine güvendikleri tespit edilmiş, kötü yorumların müşteri kazanımını %67 oranında arttırdığı görülmüştür. Yalnızca hakkınızda hep iyi şeyler söyleyen bir hayran kitlesinin yorumlarına yer vermek pek işe yaramaz. Hiçbir şirket mükemmel değildir ve insanlar da bunu görebilecek kadar akıllıdır.

Site hızınızı arttırın: Microsoft’un 2015 yılında 2000 kişiyle anket yaptığı ve 112 kişinin beyin aktivitelerini takip ettiği “Dikkat Süreleri” başlıklı çalışmada insanların ortalama dikkat süresinin 2000 yılında yirmi saniyeyken günümüzde sekiz saniyeye düştüğü tespit edilmiştir. Tabii diğer bazı önemli istatistiklere göz atılmadığı sürece bu bulgunun tek başına bir anlamı yoktur:

– Bir sitenin yavaş yüklenmesi durumunda potansiyel müşterilerin yaklaşık %50’sinin o şirket hakkındaki olumlu düşünceleri azalmaktadır.

– Müşterilerin %88’i kötü web deneyimi yüzünden o siteyi bir daha ziyaret etmemektedir.

– Bu kişilerin üçte birinden fazlası bu kötü deneyimlerini başkalarıyla paylaşmaktadır.

İlk anda kulağa basit geliyor olabilir ama sadece web sitenizi hızlandırarak satışlarınızı, müşteri kazanımınızı ve trafiğinizi arttırdığınız gibi, müşteri güveni ve markanızın algılanması bakımından da önemli bir adım atmış olursunuz.

Güvenlik mühürlerini kullanın: SSL kadar önemli diğer bir şey ise güvenlik mühürlerinin etkinleştirilmesidir. Bu mühürler o kadar önemlidir ki, Econsultancy/Toluna’nın yaptığı bir çalışmada online alışveriş yapan kişilerin 548’inin güvenlik mührü kullanmayan web sitelerine tam olarak güvenmedikleri, yaklaşık %61’inin ise güvenlik mührü olmayan web sitelerden alışveriş yapmadıkları tespit edilmiştir.

Güvenlik mühürleri potansiyel müşterilerinizin zihninde bir güven duygusu yaratır, çünkü onlara sitenizin güvenilir bir üçüncü parti şirket tarafından korunmakta olduğunu söyler. Bu bilgi istatistiklerle de pekiştirilmiştir. Yukarıda bahsi geçen çalışmada insanların %76’sının güvenlik mührünün kullanıldığını görmedikleri takdirde alışveriş yapmayacaklarını söyledikleri tespit edilmiştir. Bu yüzden, güven mühürlerini kullanmak önemli olduğu kadar, güvenilir güven mühürlerini kullanmak da bir hayli önemlidir. Actual Insights’ın verilerine göre insanların en çok aşina olduğu mühürler Paypal, VeriSign ve McAfee’dir.  

 

Etiketler

Bir Cevap Yazın