Müşterilerinizin Sitenizde Görmek İstediği 12 Şey - IHS Blog

Müşterilerinizin Sitenizde Görmek İstediği 12 Şey

İşletmeniz için bir web sitesi oluşturmak, yeni müşteriler çekebilmeniz ve mevcut müşterilerle iletişim kurabilmeniz için harika bir yoldur. Fakat web sitenizde telefon numarası ya da adres gibi önemli …

duyarli-tasarim

İşletmeniz için bir web sitesi oluşturmak, yeni müşteriler çekebilmeniz ve mevcut müşterilerle iletişim kurabilmeniz için harika bir yoldur. Fakat web sitenizde telefon numarası ya da adres gibi önemli bilgilerin eksikliği var ise yeni müşterileri unutun. Hatta mevcut müşterilerinizi bile kaybedebilirsiniz.

İşte web sitenizde mutlaka bulunması gereken 12 şey:

  1. Telefon Numarası

Müşterilerinizin sizi arayabilmesi için web sitenizde bir telefon numarasının olması gerekiyor. Bu telefon numarasının göze batacak şekilde yazıldığına emin olun. Ayrıca telefon numarasını bir grafik üzerinde göstermek yerine bir metin olarak yazın. Çünkü yeni müşterilerinizin çoğu web sitenize cep telefonları üzerinden iletişim sağlayacak ve cep telefonlarının tarayıcıları metin olarak yazılmış olan telefon numaralarını otomatik olarak bulup arama ekranına gönderecek. Fakat telefon numaranız bir grafik üzerinde yer alıyorsa ziyaretçilerinizin telefon numaranızı önce ezberleyip daha sonra arama uygulamasına yazması gerekecektir.

Telefon hattınızda birden fazla departman var ise müşterilerinizin çok beklemek zorunda kalmamaları için diledikleri departmana doğrudan ulaşabilmelerini sağlayacak ayrıntılı numaralar ekleyin.

  1. İşyeri Adresi

Bir potansiyel müşteriniz iş yerinizi arıyorsa ilk olarak web sitenizi kontrol edecektir. Telefon numarasında da olduğu gibi adres de metin olarak eklenmelidir. Çünkü böylelikle ziyaretçileriniz daha rahat bir şekilde Haritalar uygulamasını açıp yol tarifi alabilirler.

  1. E-posta Adresi ya da İletişim Formu

Yaptığınız işe bağlı olarak insanlar telefon yerine e-posta yoluyla sizinle iletişime geçmeyi tercih edebilirler. Web sitenizin iletişim sayfasında bir e-posta seçeneği bırakmak iyidir. Özellikle küçük bir işletmeniz varsa ve telefonlara her zaman cevap veremiyorsanız bu seçenek sizin için oldukça yararlı olacaktır.

E-posta adresleri her ne kadar yararlı olsa da birçok kez spam botlara yakalanma eğilimi gösterir. Bu yüzden birçok kişi e-posta yerine iletişim formu oluşturmayı tercih eder. İletişim formlarını Jetpack ile ya da mevcut eklentilerden bir tanesiyle WordPress üzerinde kolaylıkla kurabilirsiniz.

  1. Kişiselleştirilmiş Hakkında Sayfası

İnsanlar saygın ve başarılı bir şirket ile çalıştıklarını bilmek isterler. Bu yüzden web sitenizde kim olduğunuzu açıklayan, deneyimlerinizi ve işinizin değerini açıklayan bir Hakkında sayfasının olması gereklidir.

  1. Fiyat Listesi

Müşterilerin saygın ve başarılı firmaları tercih ettiğini daha önce söylemiştik. Fakat hizmet sunan bir firmaysanız, müşterileriniz fiyatlarınız hakkında da fikir sahibi olmak isteyeceklerdir. Bir kuru temizlemeci olduğunuzu varsayalım, tüm fiyat listenizi web sitenizde listeleyebilirsiniz. Ya da bir hizmet şirketi iseniz başlangıç fiyatını veya giriş seviyesi paketinin fiyatını listeleyebilirsiniz.

Bu fiyatlandırma listeleri sürekli yeni ürünleri/hizmetleri sorup da asla alışveriş yapmayan kişileri de sizden uzak tutacaktır.

  1. Menü

Bu madde restoranlar gibi hizmet menüsü bulunan işletmeler için geçerlidir. Müşterilerinizin sunduğunuz şeyler hakkına fikir sahibi olabilmeleri için web sitenizde bir menü görüntüleyin.

Dikkat! Menülerinizi PDF formatında sunmayın. Menüler yaygın olarak PDF formatında sunulur fakat bu cep telefonlarında görüntülemek için pek de iyi bir seçenek değildir. PDF formatları çok fazla tıklama, yakınlaştırma ve kaydırma gerektirir. 

  1. Sosyal Medya

Müşterilerinizin sizi Twitter, Facebook, Instagram, YouTube gibi platformlarda takip etmesini kolaylaştırın. Bu platformlarda hesabınız yok ise en azından birkaç tanesinde açmalısınız. Web sitenize sosyal medya hesaplarını eklemenin klasik bir yolu, menü çubuğunuzun ya da logonuzun yanına küçük ikonlar eklemektir.

Müşterileriniz sizi sosyal medyada takip ettiği zaman markanız akıllarında kalacaktır ve daha ön planda olacaktır. Belki hemen şimdi size para kazandırmayacaklar fakat ilerleyen günlerde ürününüze ya da hizmetinize ihtiyaç duydukları anda akıllarına ilk olarak siz geleceksiniz.

sosyal-medya-ikonlari

  1. Rezervasyon ve Randevu

Restoranlar ve masaj terapi merkezleri gibi işletmelerin, müşterilerinin online olarak rezervasyon yapmalarına ya da randevu almalarına olanak veren bağlantılara sahip olmaları gerekiyor. Böylelikle yeni müşterilerinizin program yapmasını kolaylaştırırsınız ve trafiğiniz artar.

  1. İndirimler ve Kuponlar

Müşteriler fırsatlardan çok hoşlanır ve asla fırsatları kaçırmak istemez. Düzenli olarak indirim ve kupon sunuyorsanız bu fırsatları web sitenizde bir sayfada paylaşmalısınız.

Hatta bu fırsatları web sitenize eklemekle yetinmeyip sosyal medya hesaplarınızda da paylaşmalısınız.

  1. Taze İçerikler

Birçok işletme bir web sitesi açıyor ve bir daha o siteyi güncellemiyor. Arama motorları yeni içerikleri sever, bu yüzden web sitenizde yeni içerikler paylaşmazsanız bir sürü potansiyel müşteriyi ve trafiği kaçırırsınız.

Yeni içerikler paylaşmak konusunda birçok mevcut yol var. Fotoğraflar, sezona özel ürünler ve işinizle ilgili haberler içeren bir blog ya da haber bölümü oluşturabilirsiniz. Hizmetlerinizi, menünüzü ve indirimlerinizi düzenli olarak güncelleyebilirsiniz. Ya da müşteri referansları ve etkileşimler için bir yer açabilirsiniz.

  1. SSL Sertifikası

SSL sertifikası, bir kişinin bilgisayarı ile web siteniz arasında gerçekleşen veri alışverişi sonrası verileri koruyan bir güvenlik katmanıdır. Müşterileriniz web sitenizden bir şeyler satın almıyorsa ya da bir e-ticaret sitesi değilseniz SSL sertifikalarına çok da ihtiyacınız yoktur. Buna rağmen Google, SSL ile korunan siteleri seviyor. Bu yüzden SSL sertifikası almak sitenize gelen trafiği artırabilir. Web sitemizi ziyaret ederek siz de bir SSL sertifikası sahibi olabilirsiniz.

  1. Duyarlı Hale Getirin

Bu son madde web sitenizin içinde bulunması gereken bir madde değil. Daha çok web sitenizin tamamıyla ilgili. Duyarlı bir web sitesi, görünümünü müşterilerin ekran boyutlarına göre ayarlar. Bunun yanında okumayı ve gezmeyi kolaylaştırır. Duyarlı bir web sitesi sayesinde, müşterileriniz bir iPad’den, bir dizüstü bilgisayardan ya da bir mobil cihazdan bağlanıyor olmaları fark etmeden kolaylıkla tüm önemli bilgileri bulabilirler.

Mobil cihazlar için ekstra bir site oluşturmaktansa duyarlı bir web sitesi yapmak çok daha mantıklıdır. Çünkü böylelikle tek bir sitenin yüküyle uğraşırsınız. Üstelik WordPress’in yeni temaları da duyarlıdır.

Öne Çıkın!

Çok fazla rakibiniz var. Web sitenizi oluştururken bu 12 maddeden esinlenmek daha fazla müşteri edinmenize ve mevcut müşterilerinizin size sadık olmasına yardımcı olur.

Etiketler

1 yorum

  1.    Cevapla

    güzel paylaşım

Bir Cevap Yazın