PrestaShop istatistiklerinden en iyi nasıl faydalanırsınız

PrestaShop istatistiklerinden en iyi nasıl faydalanırsınız

PrestaShop v1.6’ya eklenen en iyi özelliklerden biri analiz paneli. Bu panel yalnızca en cazibeli sayfalardan biri değil, aynı zamanda işletmenizi geliştirmek istiyorsanız en faydalı özelliklerden biri. Bugün istatistikleri …

prestashop-raporlama-yenilendi

PrestaShop v1.6’ya eklenen en iyi özelliklerden biri analiz paneli. Bu panel yalnızca en cazibeli sayfalardan biri değil, aynı zamanda işletmenizi geliştirmek istiyorsanız en faydalı özelliklerden biri. Bugün istatistikleri detaylı olarak inceleyip onlardan en iyi şekilde nasıl faydalanabileceğiniz hakkında sizinle birkaç püf noktası paylaşacağız.

İlk istatistikler genel olarak anahtar performans göstergeleri (Key Performance Indicator/KPI) olarak adlandırılır. Birçok şirket mağazalarının performansını endüstri standartlarıyla veya geçmiş mağaza performanslarıyla karşılaştırmak için bu istatistiklerin birini veya daha fazlasını kullanır.

Gösterge Paneli

Mağazanızı açtığınız anda göreceğiniz ilk grafik gösterge panelinizdir. Aşağıda her istatistiğin nasıl hesaplandığı, bu istatistiğin mağazanız hakkında ne gibi veriler sunduğu ve sayıların nasıl asimetrik olarak dağıtılabileceği gösteriliyor.

PrestaShop Paneli

Satışlar (Tüm siparişlerin toplamı)

Bu sayı oldukça nettir. Mağazanızın ne kadar para kazandığını gösterir. Eğer yukarı doğru bir gidişat görüyorsanız, mağazanız bu ay geçen aya nazaran daha fazla para kazanmış demektir. Yukarı gidişat mağazanızın geliştiğinin ve müşteri sayısının arttığının, aşağı gidişat ise müşterilerin artık eskisi kadar alışveriş yapmadığının göstergesidir.

Ancak, ticaretle uğraşan kişiler genellikle aydan aya yükselişler ve düşüşler görebilir. Tatil sezonu buna güzel bir örnektir. Tatillerde çok sayıda satış yapılır, karşılığında iadelerin sayısı da artar.

Siparişler (Toplam sipariş sayısı)

Mağazanıza gelen sipariş sayısını bilmeniz önemlidir, çünkü bu sayı kazandığınız müşteri sayısını gösterir. İdeal olan, burada da yukarı doğru bir gidişat görmektir. Fakat görece yavaş aylarda bu sayının düştüğünü görürseniz şaşırmayın. Mağazanızın gelişimini düzenli olarak takip etmek için her ayın performansını geçen yıllara ait sayılarla kolayca karşılaştırabilirsiniz.

Sepet Değeri (Satış/Sipariş)

Ortalama sepet değeri bir müşterinin sitenize her girişte yaptığı ortalama harcama miktarını gösterir. Çapraz satış ve yukarı satış özelliklerinin bu sayıyı önemli ölçüde artırdığı görülmüştür. Ancak, sepet değerini artırmaya gereğinden fazla odaklanmak mağazanıza zarar da verebilir. Sadece daha büyük sipariş almaya değil, daha fazla sipariş almaya da ağırlık verin. Artan değerdeki sipariş sayısını artırmak esas hedefiniz olmalıdır.

Ziyaretler (Web sitenizdeki tüm trafiğin toplamı)

Ziyaretler bir sayı oyunudur. Mağazanıza ne kadar çok insan göz atarsa, satış yapma ihtimaliniz o kadar artar. Satış işlemini tamamlamadığınız durumlarda bile o ziyaretçiyi bir şekilde kazanma şansınız artar. İyi tasarlanmış müşteri mıknatısları müşterileri kazanmanın en iyi yollarından biridir. Öte yandan, çok sayıda ziyaret web sitenizin “botlar” tarafından ziyaret edildiğine delalet olabilir. Abartılı ziyaret sayısı dönüşme oranları gibi istatistikleri düşürebilir.

Dönüşme Oranı (Toplam sipariş / toplam ziyaretçi)

Dönüşme oranları online ticaretle uğraşan kişilere alışveriş işlemlerini tamamlayan ziyaretçi sayısı hakkında iyi bir fikir verir. Bu metrik özellikle web sitesi tasarımlarını optimize etmeye çalışan mağaza sahipleri için faydalıdır. A/B testleri esnasında mağaza sahiplerine hangi tasarımın kullanılacağına karar verme konusunda dönüşme oranları çok yardımcı olur.

Net Kâr Marjı (Gelirler toplamı – harcamalar toplamı)

Bu istatistik online ticaretle uğraşan kişilerin analiz etmesi gereken en önemli sayılardan biridir. Bu sayı şirketinizin ne kadar kazandığını veya kaybettiğini net bir şekilde gösterir. Toptan fiyat, banka masrafları, sevkiyat giderleri gibi alanları doldurursanız PrestaShop size şirketinizin mali durumu hakkında güncel bir tahminde bulunur.

Ürünler ve Satışlar

Gösterge panelinizin en altında ürünler ve satışlar tablosunu göreceksiniz. Burası istatistikler sekmesindeki bilgilerin hızlı bir özetidir. Bu sekmelerin hangi bilgileri sunduğunu ve bu bilgileri nasıl değerlendireceğinizi detaylarıyla anlatalım.

prestashop ürünler ve satışlar

Geçmiş Siparişler

Bu sekme web sitenize gelen en son siparişleri gösterir. Ayrıca siparişi kimin verdiğini, sipariş boyutunu, hatta siparişteki kalem sayısını bile görebilirsiniz. İşlerinizin yolunda mı yoksa kesat mı olduğu konusunda net bir fikir verir. Bir ekibi idare ediyorsanız, personeli ve sorumluluklarını nasıl organize edeceğinize karar vermeniz bakımından faydalıdır.

En Çok Satanlar

Bu sekme size hangi ürünlerin belirli bir zaman diliminde en çok sattığını gösterir. Hangi imaj renginde veya ürün kategorisinde en çok satış olduğunu tespit etmek önemlidir. İmajlarınızı en çok satan ürünlerinizi gösterecek şekilde düzenlemeyi, hatta en popüler kategoriden daha fazla ürün satın almayı düşünmelisiniz.

En Çok Görüntülenenler

Bu kısım müşteriler tarafından en çok görüntülenen ürünleri listeler. Arka ofisinizi mutlaka doğru sayıları verecek şekilde yapılandırın. Hangi ürünün en popüler olduğunu öğrendikten sonra, o ürünü en çok satanlar listesiyle karşılaştırın. Tercihen bu ürünler birbirine benzer olmalıdır. Ne de olsa müşterilerin gördükleri bir ürünü satın alma ihtimalleri, görmedikleri bir ürünü satın almaları ihtimalinden fazladır. Eğer en çok görüntülenenler listesindeki ürünleriniz en çok satanlar listesine giremiyorsa müşterileri kazanmak için fiyatlarda değişiklik yapmayı düşünmelisiniz. Ayrıca bir ürünün satış noktasındaki bulunurluğunu ve görünürlüğünü artırmaya yönelik pazarlama yöntemlerinin, o ürünün nasıl görüntülendiği üzerinde önemli bir role sahip olabileceğini unutmayın. Örneğin, bu ürün şu an ana sayfada yer alıyor mu?

En Sık Arananlar

Bu tablo web sitenize giren müşterilerin en sık yaptığı aramaları gösterir. Bu aramalar müşterilerinizin web sayfanızı neyi bulmak için ziyaret ettiğini anlamanız bakımından çok önemlidir. Bu anahtar kelimelerin doğru sonuçlar üretip üretmediğini görmek için öncelikle siz bizzat bu kelimelerle arama yapın. Eğer bu anahtar kelimeler daha önce kullanmış olduklarınızın arasında yoksa o kelimeleri “etiket” olarak ekleyerek müşterilerin ürünleri bulmasını kolaylaştırabilirsiniz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın