Şirketinizin Büyümesini Engelleyen 4 Ticari Hata - IHS Blog

Şirketinizin Büyümesini Engelleyen 4 Ticari Hata

Eğer şirketiniz bir türlü istediğiniz gibi büyümüyorsa, birtakım ticari hatalar yapıyorsunuz demektir. Birçok şirket kötü piyasa koşulları veya başarısız ticari girişimler nedeniyle beklediği büyümeyi gerçekleştiremez. Şirketinizin büyümesini ne …

ticari-marka-hatalari

Eğer şirketiniz bir türlü istediğiniz gibi büyümüyorsa, birtakım ticari hatalar yapıyorsunuz demektir. Birçok şirket kötü piyasa koşulları veya başarısız ticari girişimler nedeniyle beklediği büyümeyi gerçekleştiremez.

Şirketinizin büyümesini ne gibi unsurlar etkiliyor olabilir? Ve bu sorunlarla nasıl başa çıkabilirsiniz?

Tüm çabalarınızdan tatmin edici sonuçlar almak için önce sorunu kendi içinizde aramalı ve şirketinizin büyümesini engelleyecek ne gibi hatalar yaptığınızı bulmalı, sonra da gerekli değişiklikleri yapmalısınız.

Aşağıda ticari büyüme anlamında en sık yapılan ama en fazla gözden kaçan hatalar yer almakta.

  1. Markalaşmayı Düşünmemek

Markanız şirketinizin en değerli varlığıdır. Markanızı işin en başında oluşturmazsanız uzun vadede büyüme anlamında çok zorluk çekersiniz. Logo tasarımınızdan renk seçiminize kadar her şey markanızın müşteriler ve kullanıcılar tarafından nasıl algılanacağını belirler.

Markalaşma anlamında birçok şirket tutarlılıktan yoksundur. Marka konusundaki bu tutarsızlık şirketinizle müşterileriniz arasında bir güven sorunu yaratır. SLD istatistiklerine göre müşterilerin yaklaşık %60’ı ister mobil olarak online, isterse mağaza içerisinde olsun, marka bakımından tutarlılık beklediklerini ifade ediyorlar.

Markanız konusunda nerelerde hata yapıyor olabilirsiniz?

Şirket adı: Şirketinize seçtiğiniz isim markanızın kullanıcılar için ne kadar akılda kalıcı olacağını belirler. Şirket isminizin akılda kalıcı olması için uygulamalarınızda ve web sitenizde kayıtlı şirket adınızla uyumlu bir marka adı seçin.

Hissiyat ve cazibe: Müşterilerinizin markanızdan alacağı his logonuzun tasarımıyla bire bir ilişkilidir. Logonuz için yanlış renk seçmek ve web siteniz için kötü bir tasarım yapmak müşterilerinizin sitenizden alışveriş yapmamasına neden olabilir. Bu durumu düzeltmek için logonuzdaki renkleri seçmeden önce renklerin insanlar üzerinde nasıl etkiler yarattığını mutlaka araştırın.

  1. Web Hosting İhtiyaçlarınızı Belirlememek

İyi çalışmayan bir web sitesine sahip olmak (ya da daha kötüsü, bir web sitesine sahip olmamak) müşteri kaybetmenize neden olabilir.

Birçok kişi şirketini karşısına çıkan ilk web hosting sağlayıcısına kayıt ettirir ve o hosting sağlayıcısının şirketi için uygun olup olmadığını görmek için gerekli çabayı harcamaz.

ticari hatalar

Bir hosting sağlayıcısıyla anlaşmadan önce web hosting ihtiyaçlarını belirlememek şirketlerin yapabileceği en büyük hatalardan biridir.

Web hostunuz şirketiniz için aşağıdaki alanlarda faydalı olabilir:

Web sitesi yükleme süresi: Sitenizin ne kadar sürede yüklendiği önemli bir konudur. Web kullanıcılarının yaklaşık %40’ı sitenin yüklenmesi üç saniyeden fazla sürüyorsa o sayfadan ayrılıyor. Web sayfanız yavaş olduğu için şirketiniz hakkında bilgi edinmek isteyen insanların %40’ı başka yerlere gidiyorsa, uzun vadede bunun size vereceği zarar büyük olabilir.

SEO:  Web hostunuz sitenizin SEO performansını etkileyebilir. Sitenin çalışma ve çalışmama süresi, sunucu lokasyonu ve site hızı gibi unsurlar arama motoru sıralamanız üzerinde etki sahibidir. Web sitenizin size %100 çalışma süresini garanti eden bir sağlayıcı tarafından host edilmesi gerekir.

Şirketiniz için Kurumsal Web Hosting paketlerini incelemenizi tavsiye ederiz.

  1. Pazarlama Çalışmalarınızın Kontrolünü Başkalarına Bırakmak

Pazarlama stratejilerinizin bazı kısımları için dışarıdan destek alınabilir. Fakat bir şirket sahibi olarak şirketinizin profili konusunda her aşamada müdahil olmanız gerekir.

Pazarlama çalışmalarınızın önemli bölümlerini üçüncü taraflara devrettikten sonra tamamen geri çekilmekten kaçının. Onayınızın veya tavsiyelerinizin gerektiği alanlarda son durumdan sürekli haberdar olmak için pazarlama şirketinizle sürekli irtibat halinde olmanız her zaman faydalıdır.

  1. Gelişim Stratejinizi Belgelendirmemek

Strateji belgelendirme konusunun önemli faydalarından biri, ister içerik pazarlama ister genel ticari stratejiniz için olsun, sizi birçok sorundan kurtarmasıdır.

Belgelendirilmiş bir pazarlama stratejisi yürütürken, kimi zaman eski belgelerinize göz gezdirir ve bulunduğunuz yere gelmek için neler yapmış olduğunuzu görürsünüz. Yeterli belgelendirme yapmamışsanız aynı hatayı birden fazla yapma ihtimaliniz artar.

Büyüme stratejisini belgelendirmenin bazı faydaları ise şunlardır:

– Başarının formülünü bulmanıza yardımcı olur

– Gelecekteki trendlere ne gibi tepkiler vereceğiniz hususunda sizin için bir kılavuz niteliğindedir.

– Stratejiniz bakımından size bir verimlilik hissi kazandırır.

Etiketler

Bir Cevap Yazın