Site Trafiğinizi Artıracak WordPress SEO İpuçları - IHS Blog

Site Trafiğinizi Artıracak WordPress SEO İpuçları

WordPress, hızlı bir şekilde web sitesi oluşturmanız için inanılmaz bir araçtır. Web site inşa etmek konusunda yeni de olsanız, profesyonel de olsanız WordPress size işlevsellik ve kolaylık sağlar. …

site-duzenleme

WordPress, hızlı bir şekilde web sitesi oluşturmanız için inanılmaz bir araçtır. Web site inşa etmek konusunda yeni de olsanız, profesyonel de olsanız WordPress size işlevsellik ve kolaylık sağlar. Her ne kadar WordPress yardımcı olsa da daha fazla trafik kazanmak için arama motoru optimizasyonu (SEO) konusunda çaba harcamanız gerekiyor.

İçerik yönetim sistemlerinin (CMS) pazar payının %59’undan fazlası WordPress’e ait. Bunun en büyük sebeplerinden bir tanesi WordPress’in kullanımının kolay oluşudur.

Gönderimizin geri kalanında, daha fazla trafik çekmenizi sağlayacak birkaç WordPress SEO ipucu paylaşacağız. Web siteniz üzerinden kitlenizi gerçekten etkilemek istiyorsanız bu konuda dikkatli olmalısınız.

  1. İçeriğinizi İyi Yapılandırın

İlk olarak sitenizin iyi geliştirilmiş içeriklere sahip olması gerekiyor. Aynı zamanda bu içerikler kaliteli olmalı. Sonuçta okumaya değer bir şey yoksa kimse sitenizi ziyaret etmeyecektir. Fakat SEO’yu etkilemek için bu da yeterli değil.

  • Uzunluk

Uzmanlar 1.000 kelimelik içeriklerin daha iyi performans gösterdiğini belirtmektedir. Fakat bu uzunluk sektörünüze göre değişkenlik gösterebilir.

  • Anahtar Kelimeler ve Cümleler

Anahtar kelimeler ve kullandığınız cümleler eskiden olduğu kadar etkili olmasa da hala önemlidir. Arama motorları hala anahtar kelimelere önem verse de içeriğinizde kullandığınız kelimelere de dikkat eder. Yani en basit anlatımıyla olay kaliteli ve kapsamlı içerik sunmakla ilgilidir.

  • Başlıklar

Başlıklar, Öne Çıkarılmış Snippet potansiyeline sahiptir ve okuyuculara yardımcı olur. Başlıklar Google’daki arama sonuçlarının üst kısmında yer alır.

  1. Doğru Link Yapısı Oluşturmak

Linkler iyi bir WordPress gönderisinin ya da sayfasının önemli parçalarındandır. Arama motorlarına içerikle ilgili diğer bilgileri anlatırlar.

Linkler bir sayfanın SEO gücünü diğer sayfalarla paylaşmaya yarar. Örneğin, içeriğinizde bir link kullandığınız zaman bu link, Google gibi motorlara bu linkin önemli olduğunu söyleyecektir.

Harici linkler, arama motoru sıralamalarını da etkiler. Çünkü bunlar, diğer ilgili bilgileri çevrimiçi yayınlamak için kullanılır. Linkler, Google gibi arama motorlarına karşı itibar kazandırır ve başka bir kaynaktan alıntı yaptığınızı gösterir.

Linklerle ilgili dikkat etmeniz gereken şey ise miktarıdır. Çok fazla link kullanmaktan kaçınmalısınız. Fazla link kullanmak içeriğinizi olumsuz etkileyebilir.

  1. Daha Hızlı Bir Site İçin Resimlerinizi Optimize Edin

Site hızınız SEO başarısı için büyük önem taşır. Google gibi arama motorları, daha hızlı siteleri sonuç sayfalarının daha üst sıralarına koyarlar. Bunun sebebi, mobil kullanıcıların %53’ünün yüklenmesi 3 saniyeden fazla süren siteleri terk etmesinden kaynaklanıyor. Bu yüzden hızlı bir web sitesine sahip olmalısınız. Peki bunu nasıl yapabilirsiniz?

  • Sayfanızda doğru görüntü boyutlarını kullanın.
  • WP Smush gibi sıkıştırma araçlarını kullanın.
  • a3 Lazy Load gibi temel yükleme eklentilerini kurun.

Görüntüleri optimize etmek konusunda daha fazla bilgi istiyorsanız ilgili haberimize buradan ulaşabilirsiniz. IHS ücretsiz seo analiz aracı ile web sitenizi uyumluluğunu kontrol edebilirsiniz.

  1. Yoast SEO’yu Yükleyin

Optimizasyon söz konusu ise Yoast SEO inanılmaz bir araçtır. İçerik oluşturma üzerine yoğunlaşırken sitenizin iyi bir puan almasını sağlayacak ek bileşenlere sahiptir.

Yoast’ın en etkili bileşenlerinden bir tanesi, yayınlara ve sayfalara bir test aracı eklemesidir. Böylelikle içeriğinizin son trendler ve optimizasyon algoritmaları karşısında nasıl göründüğünü görebilirsiniz.

Yoast ayrıca, .htaccess dosyalarınızı, meta veri bilgilerinizi, site haritalarınızı ve daha fazlasını düzenlemenize imkân verir. Yoast, dünya çapında 3 milyondan fazla aktif yüklemeye sahip, sağlam bir platformdur.

uygulama-gelistirme

  1. Caching (Önbellek) Eklentileri Kullanın

Caching, biri web sitenizi ziyaret ettiği zaman yüklenecek belirli şeyleri kaydetme işlemidir. Bu işlem sonucunda web sitenizin öğelerinin doğrudan yüklenmesine gerek kalmayacağı için siteniz daha hızlı görünecektir. Önbellek, bir serverda ya da bir ziyaretçinin tarayıcısında bulunabilir.

WordPress için kullanabileceğiniz bol bol caching eklentisi mevcuttur. En yaygın olanlardan bir tanesi W3 Total Cache‘dir. Bu araç size birçok özelleştirilmiş seçenek sunar. Ayrıca W3 Total Cache, içerik dağıtım ağlarıyla çok uyumlu çalışır.

Biraz karmaşık görünüyor olabilir, kesinlikle fark yaratacaktır!

  1. Permalinkler

Permalinkler, WordPress’in her sayfasının ya da yayınının ayrı ayrı URL’leridir. Bu URL’ler, içerik tespit ettikleri zaman SEO için daha iyi performans gösterirler. Örneğin, permalinkler yayına ya da sayfanın başlığına dayalı olarak oluşturulur. Örnek verecek olursak:

Aşağıda yer alan URL #1, sıradan bir WordPress URL’sidir. URL #2 ise kesinlikle bir permalinktir.

URL #1: http://www.website.com/?p=123

URL #2: http://www.website.com/2017/09/15/ornek-bir-baslik/

Teknik olarak 2 bağlantı da aynı içeriğe gidiyor. Fakat URL #2, başlığın tam olarak ne olduğunu ayrıntılarıyla anlatıyor.

Ayrıca permalinkler WordPress üzerinden kolaylıkla değiştirilebilir ve ayrıca yapılarını özelleştirmek de dahil olmak üzere çeşitli seçenekler mevcuttur.

  1. Optimize Edilmiş Temaları Kullanmak

WordPress temalarının tümü birbirine benzemez. Arama motorlarından iyi puanlar almak istiyorsanız, temanızın optimize edilmiş olduğundan emin olmalısınız.

Bazen gösterişli grafikler ya da eğlenceli sliderler kullanmanız gerekebilir. Fakat ne yazık ki bu unsurlar genelde web sitenizin performansını engellemektedir.

Bunun önüne geçebilmek için çeşitli uygulamalar aracılığıyla web sitenizin hızını test edebilir ve temaların bu hızdaki rolünü görebilirsiniz.

  1. Sosyal Paylaşımları Kullanın

sosyal-medya-ikonları

Sosyal paylaşımlar, arama motoru optimizasyonunun mutlak bir parçası değildir. Fakat trafiğinizi büyük oranda artırabilir. Arama motorları bazı durumlarda ziyaretçileri bilgilendirmek için belirli sosyal paylaşım sitelerini tarar. Bu paylaşım siteleri genellikle Google+ ve YouTube’dir.

İçeriklerinize sosyal paylaşım seçenekleri ekleyerek ya da Buffer gibi uygulamaları kullanarak bu eksikliği kolaylıkla çözebilirsiniz. Genel olarak büyük ülke nüfuslarının %80’inden fazlası sosyal medya kullandığı için sitenizde sosyal paylaşım seçeneklerini bulundurmanız trafik konusunda size yardımcı olacaktır.

WordPress web siteniz için Jetpack eklentisinin sosyal paylaşım yeteneğini kullanarak başlayabilirsiniz.

  1. Eklentilerinize Dikkat Edin

Birçok web site sahibi sitelerinde kullanmadığı eklentileri bulunduruyor. Bunu yapmak; alan, etkinlik ve bellek gibi site kaynaklarınıza yük olur. Bu yüzden ihtiyacınız olmayan araçları tamamen kaldırmanızı öneriyoruz.

Yeni eklentiler bulduktan sonra eski olanları aktif bir şekilde bırakmak ya da kaldırmayı unutmak sıklıkla karşılaşılan bir hatadır. Bunun önüne geçmek için periyodik olarak eklentiler listesini incelemelisiniz.

  1. Dosyalarınızı Güncel Tutun

WordPress çekirdeğinin, eklentilerinin ve temalarının güncel tutulması SEO açısından oldukça yararlıdır. Belki de bir geliştirici performansınızı artıracak bir kod geliştirmiştir. Bu çok sık karşılaşılan bir durumdur, bu yüzden dosyalarınızı güncel tutmalısınız.

Sitenizde mükemmel şekilde performans gösteren eklentiler ya da temalar olabilir. Fakat bu eklentiler ya da temalar SEO standartlarıyla uyuşmuyor olabilir. Bu gibi durumlar da arama sonuçlarının en tepelerinde görünme şansınızı da azaltır.

WordPress’in gelişimine ayak uydurabilmek için dosyalarınızı düzenli olarak güncelleyin.

  1. Harici Scriptleri Sınırlayın

Web siteniz üzerinden para kazanmak istiyorsanız bunu mantıklı bir şekilde yapmalısınız. Adsense ve benzer kuruluşlar, harici script adı verilen şeyleri kullanırlar. Bu durum, sitenizdeki kodun başka bir koddan dolayı harekete geçmesiyle olur.

Örneğin, birçok üye internet üzerindeki farklı sunuculardan görüntüler alıyor. Bunun sonucunda siteler ziyaretçilere bu görüntüleri sunmadan önce işlemek zorunda kalıyor. Neticede görüntülerin yüklenme hızı 2 katına çıkıyor. Bu yüzden site hızları ve performansları büyük ölçüde etkilenebilir.

“Para kazanmak için bu tür görüntüleri kullanmayın.” demiyoruz. Sadece sınırlandırın.

  1. SSL Sertifikalarını Yükleyin

Her şeyden önce güvenlik geliyor. Arama motorları Secured Sockets Layers kullanan web sitelerine daha fazla itibar gösteriyor. Bu da bir SSL’ye sahip olmanın trafiğinizi çok kısa bir sürede artırabileceği anlamına geliyor.

SSL sertifikaları web sitenizdeki verileri ziyaretçilere kodlar. Hack tekniklerinin çoğunu önler ve ziyaretçilerinize güven duygusu verir. Bu durum hem ziyaretçileriniz hem de arama motorları için olumlu bir durumdur.

Bu tip sertifikalar ucuz olmasına rağmen son derece değerlidir. RapidSSL ile başlayabilirsiniz.

  1. Meta Açıklamaları Kullanın

Meta açıklamaları, Google ya da Bing’deki bir aramanın sonucunda, site bağlantısının hemen altında gördüğünüz bilgi parçacıklarıdır. İnsanlara, aradıkları içeriğin ilgili bağlantıda olup olmadığını açıklar. Eğer değiştirmezseniz, WordPress varsayılan olarak sayfanın rastgele bir kısmını kullanır.

Meta açıklaması, içeriğin ne hakkında olduğunu kısaca özetler. Genellikle 1 ya da 2 cümledir. Ancak içeriğinizi arama sonuçlarında göstermek için son derece etkili olabilir.

Yukarıda da belirttiğimiz gibi, Yoast SEO gibi eklentiler, meta açıklamalarını düzenlemenize izin verir.

  1. Sitemap Oluşturun

Site haritaları inanılmaz derecede önemlidir. Site haritaları, arama motorlarına içeriklerinizin tam olarak nerede olduğunu söyler. Bu haritalar olmadan web sitenizi arama sonuçlarında görmeniz çok uzun zaman alacaktır.

Yoast SEO ile bir sitemap.xml dosyası oluşturabilir ve bu dosyayı Google’a ve Bing’e ücretsiz ekleyebilirsiniz. Yoast bu dosyayı düzenli olarak günceller, bu sayede arama motorları yeni içeriklerinizin yerini de bilir.

  1. Google Analytics’i Kullanın

Google Analytics, sitenizi zamanla kaç kişinin ziyaret ettiğini gösteren bir araçtır. Bu araç, verileri hazırlarken sayfanızın performansını inceler.

Sayfalarınızda geçirilen süreleri, hemen çıkma oranlarını, hangi yayınların ya da sayfaların üzerinde çalışılması gerektiğini ve hangilerinin başarılı olduğunu gösterir. Bu verileri çeşitli araçlar ile sektörünüzdeki rakipleriniz ile kıyaslayabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizin web sitenizde nasıl yollar izlediklerini ve içeriklerinizle etkileşimde bulunup bulunmadıklarını görmek için periyodik olarak kontrol edin.

Çabanızın Karşılığını Mutlaka Alırsınız

2-3 yayın içeren bir WordPress web sitesi kurarak trafik gelmesini bekleyemezsiniz. Başarılı olmak istiyorsanız çaba harcamalısınız. Başarı yakalamanın ilk şartı da iyi SEO’dan geçiyor. Yukarıda değindiğimiz SEO ipuçları ile oldukça başarılı olabilirsiniz. Ayrıca unutmayın ki WordPress web sitenizin başarısını sağlayacak başlıca faktör sizsiniz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın