Telekom Operatörleri E-Ticaretle Aralarındaki 10 Yıllık Farkı Nasıl Kapatabilir - IHS Blog

Telekom Operatörleri E-Ticaretle Aralarındaki 10 Yıllık Farkı Nasıl Kapatabilir

Analiz, tahmin, tavsiye ve isteğe göre uyarlama E-ticarette 1990’lı yıllardan beri doğru müşteriye doğru hizmeti sunmak için kullanılan yöntemler. Telekom piyasasındaki bazı VOD aktörleri tavsiyelere yatırım yapmanın önemini …

telekom

Analiz, tahmin, tavsiye ve isteğe göre uyarlama E-ticarette 1990’lı yıllardan beri doğru müşteriye doğru hizmeti sunmak için kullanılan yöntemler. Telekom piyasasındaki bazı VOD aktörleri tavsiyelere yatırım yapmanın önemini kavramış durumdalar ve itibarlarını yavaş yavaş arttırıyorlar. Abone hareketlerinin belirleyici nitelikte olduğu böylesine bir piyasada operatörlerin pazar paylarını korumak, hatta rakiplerinden pay kapmak için mutlaka son teknolojileri ve en yeni bilgileri takip etmeleri gerekiyor.  

Fransız startup Ezako e-ticaret dünyasında çok önemli bir yere sahip ve telekom endüstrisinde etkinlik gösteren bir büyük veri uzmanı. Şirket telekom operatörleri için e-ticaret alanından öğrenmeleri gereken şeyleri beş başlıkta topladı.

  1. Tekliflerini geliştirmek ve başarısızlıkları önceden sezmek için son kullanıcıları anlamak

E-ticarette: E-perakendeciler son kullanıcılarını anonim ve gerçek zamanlı bir şekilde takip etmek, nereye tıkladıklarını, hangi sayfaları ziyaret ettiklerini, her sayfada ne kadar vakit geçirdiklerini, satın alma davranışlarının ne olduğunu görmek için analiz araçlarını kullanır. Google Analytics ve Piwik bu amaçla yaygın olarak kullanılan araçlardır ve web sitelerinin takipçilerini takip etmelerini sağlar.

Peki telekomünikasyonda durum ne? Az sayıda ajans nüfusun belirli bir alanından takipçi verilerini toplayabilmekte. Ama günümüzde bundan çok daha iyisi yapılabiliyor. Doğru yönetildiği takdirde büyük veri operatörlerin belirli bir alan içinde internete bağlanan kişi sayısını, halkın hangi kanalları izlediğini, değişiklik yapmakla geçirdikleri vakitleri tespit edebiliyor, hatta WiFi bağlantı oranlarını veya bazı sorunlarını takip ederek onlara sunulan hizmetin kalitesini analiz edebiliyor. Operatörler yalnızca ağlarının kullanımıyla ilgili değil, aynı zamanda bu ağın durumuyla ilgili ayrıntılı bilgiye de ulaşabiliyor. Bunun yanı sıra, toplanan büyük veri gelecekteki muhtemel hizmet kesintilerini öngörmek, böylece bakım ve servis giderlerinden tasarruf etmek için de kullanılabilir.

  1. Son teknolojilerine daha fazla ağırlık vermek

E-ticarette: E-ticaret web sitelerinin piyasadaki tüm internet tarayıcılarında ve PC, Mac, tabletler ve akıllı telefonlar gibi tüm cihazlarda görüntülenebilmesi için büyük çaba sarf edilmekte. Bu amaçla HTML 5 ve tüm cihazlara uyumlu tasarım teknolojileri geliştirilmiş durumda.

Peki telekomünikasyonda durum ne? Operatörler için son teknolojileri oldum olası belirsiz bir alan ve birçok ağ sorununun kaynağı niteliğinde. İnternet bağlantısı (ADSL, VDSL, fiber, kablo, WiFi), VoIP telefon ve televizyon (IPTV veya DVB) hizmetleri sunmak için son kullanıcıların evlerine ağ geçitleri ve cihazlar kuruyorlar. Bu cihazların markaları ve nesilleri birbirinden çok farklı ve uzaktan idare edilmeleri bir hayli zor. Bu materyal çeşitliliği bu hizmetleri kullanan son kullanıcılarda hayal kırıklıklarına yol açabiliyor. Operatörlerin bu sorunları takip edebilmesi ve nasıl çözeceklerini bilmeleri gerekiyor. Bir takip aracı bu anlamda çok faydalı olabilir.

  1. Müşteri deneyimini geliştirmek için son kullanıcı arayüzlerini iyileştirmek

E-ticarette: E-ticaret web sitelerinin arayüzleri ve tasarımları düzenli olarak değişir. Müşterilerin ziyaret yolları incelenip bu veri analiz edilerek daha iyi bir kullanıcı deneyimi ve daha hızlı göz atma olanakları sunulur. Bu veri sayesinde bir web sayfasının kabul edilebilir açılış süresinin en fazla 1-2 saniye olduğu artık biliniyor. Bu süre uzarsa müşteri başka bir yere kaçabiliyor. Örneğin Google’ın açılış süresi yarım saniye daha uzun olsa trafiğinin %20 azalacağı ifade ediliyor.

Peki telekomünikasyonda durum ne? Telekom operatörleri aynı şeyi son kullanıcı aktivitelerini takip ederek ve telekomünikasyon araçlarını nasıl kullandıklarını anlamaya çalışarak yapabilir. Cihazlarının arayüzlerini değiştirmek suretiyle, örneğin aşırı tıklamayı engelleyerek, menüler için hangi konumların en iyi olduğunu tespit ederek ve uzaktan kumanda kısayollarını yeniden tasarlayarak gözatma deneyimini daha kolay bir hale getirebilirler.

telekom vod tavsiyeleri

  1. Bağlılığı arttırmak için tavsiye araçlarını kullanıma sokmak

E-ticarette: Kullanıcının ne istediğini tahmin eden bir hizmetten daha iyi bir şey yoktur herhalde. Tavsiye algoritmaları e-perakendeciler tarafından birkaç yıldır kullanılmakta. Örneğin Amazon’un gelirlerin %30’u tavsiyeler üzerinden geliyor. Bu rakam Netflix’te ise %75. Netflix ayrıca tahmin teknolojilerine de yılda 150 milyon dolar gibi muazzam miktarda bir fon ayırıyor. Şu anda da SVOD piyasasının lideri ve 190 ülkede etkin durumda.

Peki telekomünikasyonda durum ne? Bazı markaların tavsiyelere ilgi göstermeye başlamasına rağmen bu alana yatırım yapan marka sayısı hala çok az. Halbuki bu araç tüketicilerin hayatını kolaylaştıran ve operatörlerin görmezden gelmemesi gereken bir ticari kazanç vasıtası. Ortada sayısız olasılık var; istenirse VOD’de birtakım filmler sunularak Netflix’e veya OTT hizmetlerine rakip olunabilir. Operatörlerin bu alandaki gelişim payı ve olası kazancı çok yüksek, çünkü tavsiyeler son kullanıcıların sunulan hizmetlere ilgisini uyanık tutmanın ve bağlılıklarının arttırılmasının en kolay yolu.

  1. “Yeniden hedeflenmiş” reklamlara ağırlık vermek

E-ticarette: Örneğin internette İstanbul seyahatiyle ilgili teklifleri inceleyen birinin karşısına birkaç gün sonra İzmir seyahatiyle ilgili reklamlar çıkar. Bu yeniden hedefleme teknikleri tüketiciler tarafından çoğunlukla iyi karşılanmakta. Doğru hedeflendiği ve aşırı seviyede kullanılmadığı takdirde bir şey satın almadan çıkan tüketicilerin kazanılmasında ve satın alma oranlarının ciddi seviyede artmasında faydalı olur.

Peki telekomünikasyonda durum ne? Operatörler cihazlarında her müşterinin zevkine, medya tüketimine, izledikleri filmlere ve hangi kanalları tercih ettiklerine göre bazı reklamları ön plana çıkartabilirler. Bu yöntemi reklamlarının hedeflerini daha iyi belirlemek, yeni ekonomik modeller sunmak, dolayısıyla daha iyi bir hizmet sunarak satın alınma oranını arttırmak için kullanabilirler.

Etiketler

Bir Cevap Yazın