Trafik Arttığı Halde Satışlarınızın Artmamasının 5 Nedeni - IHS Blog

Trafik Arttığı Halde Satışlarınızın Artmamasının 5 Nedeni

Tık başına ödeme kampanyaları düzenliyorsunuz, SEO için optimizasyon yapmışsınız, online mağazanıza hedeflediğiniz yoğunlukta trafik akışını sağlamışsınız… Peki müşteri kazanım oranınız? Trafiğiniz arttığı halde satışlarınız artmıyorsa aşağıda bunun 5 …

yoğun trafik düşük satış

Tık başına ödeme kampanyaları düzenliyorsunuz, SEO için optimizasyon yapmışsınız, online mağazanıza hedeflediğiniz yoğunlukta trafik akışını sağlamışsınız… Peki müşteri kazanım oranınız? Trafiğiniz arttığı halde satışlarınız artmıyorsa aşağıda bunun 5 muhtemel nedeni yer almakta.

1) Ana Sayfa Mesajlarınız Kapalı

Mağazanızı ana sayfanızda kullanıcı dostu bir şekilde tanımlıyor musunuz? Cevabınız hayırsa, müşteri kazanımınızın az olmasının nedenlerinden biri bu olabilir. Açık bir mesaj iletmeyen (ziyaretçilere ne sattığınızı söylemeyen ve mağazanızı rakiplerinden ayıran şeyin ne olduğunu vurgulamayan) ana sayfa tasarımları ve metinleri büyük ihtimalle ziyaretçilerin herhangi bir alışveriş yapmadan sitenizi terk etmesine neden olur.

Sorunu gidermenin yolu:

Ana sayfanız mutlaka basit ve net olsun. Ziyaretçiler ana sayfanızı gördükleri anda mağazanızda ne satıldığını ve neden rakiplerinizden değil de sizden alışveriş yapmaları gerektiğini görsün. Web sitenizin manşet alanı en önemli yerdir. Burası kullanıcının ekranı aşağı kaydırmadan görebileceği en üst alandır. Dolayısıyla özellikle online mağazaların ilk mesajlarını bu alanda bulundurması her zaman faydalıdır.

2) Yanlış Tipte Trafiği Hedefliyorsunuz

Müşteri kazanımına yol açmayan trafiğin en önemli sebeplerinden biri yanlış tipte trafiği hedefliyor olmanızdır. Hedeflediğiniz trafik tık başına ödeme kampanyalarınızın karşılama sayfalarına tıklamaya yöneliktir ama mağazanızdan ürün veya hizmet satın alınmasına yetmiyordur. Sitenize gelen trafiğin gerçek alışverişe dönüşmesi için doğru tipte trafiğe ihtiyacınız vardır. Bu nedenle ya sunduğunuz ürün tipini sitenize gelen trafiğe göre yeniden belirlemeniz ya da eğer nişiniz küçükse daha hedefe yönelik trafik için farklı teknikler kullanmanız gerekir.

Sorunu gidermenin yolu:

Yapmanız gereken ilk şey online mağazanıza gelen trafiğin sunduğunuz ürün veya hizmetle ne kadar ilgili olduğunu tespit etmektir. Bunun en kolay yolu da AdWords’teki Arama Sorguları Raporu’nu kontrol etmektir. Daha sonra negatif anahtar kelimeleri ekleyerek kampanyalarınızı rafine edebilir ve böylece gelen trafiği daha hedefe yönelik bir hale getirebilirsiniz.

Graph showing business decline

3) Güven Eksikliği

Küçük işletmelerin müşterilerinin güvenini kazanması daha önemlidir ve daha fazla çaba gerektirir. Amazon gibi büyük oyuncular halihazırda müşterilerinin güvenine sahiptirler ama küçük online mağazalar yeni müşterilerini sitelerine ve ürünlerine güven duyacak konuma getirmek için daha fazla çalışmalıdır. Müşterilerinizin size güvenebileceği emareler olmadıkça, onca çaba sonucunda sitenize yönlendirdiğiniz trafik ürünlerinize şöyle bir bakındıktan sonra alışveriş yapmadan mağazanızı terk edecektir.

Sorunu gidermenin yolu:

Bu konuda atılması gereken ilk adım sitenizi ve ürünlerinizi olabildiğince güvenilir göstermektir. Bunu müşterilerinizin sitenizde iyi bir deneyim yaşamasını sağlayarak yapabilirsiniz. Müşteri deneyimi güven tesis etmek ve müşterilerinizin sizi güvenilir bir mağaza olarak görmesini sağlamak bakımından bir hayli etkilidir.

Sitenizi bu bakımdan verimli hale getirmek için yapabileceğiniz birçok küçük dokunuş vardır. Örneğin, müşteri yorumlarını sitenizde yayınlayabilir, irtibat bilgilerini ana sayfanızda bulundurabilir, anında sohbet ve destek hizmeti sunabilirsiniz.

4) Anahtar Kelimeler Arasında Bağlantısızlık Var

Trafiğinizi arttırmak için ücretli reklamları kullanıyorsanız, anahtar kelimelerinizin sayfanızın ve/veya sattığınız ürünün içeriğini doğru bir şekilde yansıtıp yansıtmadığını kontrol etmeniz gerekir. Potansiyel müşteriler sayfanıza girdiği halde aradıkları içeriği bulamazlarsa sitenizden ayrılırlar. Bu tarz yanlış anahtar kelime kullanımları sadece müşteri kazanımınızı değil, Google’daki sıralamanızı da olumsuz etkiler.

Sorunu gidermenin yolu:

Bu sorunu gidermenin en kolay yolu seçmiş olduğunuz anahtar kelimelerin karşılama sayfanızın veya satmaya çalıştığınız ürünün içeriğini tam olarak yansıtmasını sağlamaktır. İster Google reklamı olsun ister tık başına ödeme reklamı, anahtar kelimeleriniz muhakkak trafiğinizin yönlendiği yerle bağlantılı olsun. Bu sayede daha hedefe yönelik bir trafik elde etmiş ve dolayısıyla daha yüksek bir müşteri kazanım oranına ulaşmış olursunuz. Bunun yanı sıra, reklamlarınızın sadece ana sayfaya değil, ilgili bir ürün sayfasına da link vermesine özen gösterin.

5) Harekete Geçirici Mesajınız Yok

Sık yapılan hatalardan biri de Harekete Geçirici Mesaj’ı (Call to Action) doğru yerde kullanmamak veya yeterince dikkat çekmeyecek şekilde kullanmaktır. Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşterilerinizin ne yapacaklarını bildiklerini varsaymamalısınız. Aksi takdirde trafiğinizin büyük kısmı alışveriş yapmadan sitenizden ayrılır.

Sorunu gidermenin yolu:

Karşılama sayfalarınıza kolayca bulunabilen harekete geçirici mesajlar ekleyin. Bu mesajlar ana sayfanızın manşet bölümüne yerleştirilmeli ve hedeflerinizle uygun olmalı. Bu mesajlar vasıtasıyla potansiyel müşterilerinize bir sonraki aşamada ne yapmaları gerektiğini göstermelisiniz.

Potansiyel müşterilerinizin e-posta listenize eklenmesini, bir promosyon kodunu kullanmasını veya sezona özgü hediyelerden satın almasını istiyorsanız, harekete geçirici mesajınızın bu amaçlara yönelik ve rahatlıkla görülebilecek kadar büyük olmasına özen göstermelisiniz. Karşılama sayfanıza Coupon Pop gibi uygulamalar ekleyerek bu harekete geçirici mesajlarınızı görünür hale getirebilir ve sitenize gelen trafiği bir sonraki işleme doğru kolayca yönlendirebilirsiniz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın