WordPress Google İndexleme - IHS Blog

WordPress Google İndexleme

Web siteniz her şeyiyle hazır. Göz alıcı, güzel bir temanız var, tek tek seçtiğiniz eklentilerle donatmışsınız, takipçilerinizin ilgisini çekecek çok iyi bir içerik oluşturmuşsunuz… Fakat sitenizi muhtemelen kimse …

Google

Web siteniz her şeyiyle hazır. Göz alıcı, güzel bir temanız var, tek tek seçtiğiniz eklentilerle donatmışsınız, takipçilerinizin ilgisini çekecek çok iyi bir içerik oluşturmuşsunuz…

Fakat sitenizi muhtemelen kimse göremeyecek. Çünkü siteniz büyük arama motorları tarafından indexlenmemiş durumda.

Her ne kadar öyle görünseler de, arama motorları sanıldığı kadar güçlü ve akıllı değildir. Sitenizin varlığından otomatikman haberdar olamazlar ve sizi bir sorgu yapan kullanıcıya aradığıyla ilgili bir sonuç olarak sunamazlar. Bunun için sizin ilk iş olarak web sitenizin varlığını arama motorlarına bildirmeniz gerekir. Bu sürece indexleme adı verilir.

İndexleme Nedir?  

Arama motoru (başta herkesin bildiği veya ihtiyaç duyduğu tek motor olan Google olmak üzere) aslında dev bir indexten, bildiği siteleri listeleyen bir tür veritabanından başka bir şey değildir.

Arama motorları bir siteyi indexlerken solucanlar/örümcekler/botlar kullanarak o site hakkında olabildiğince bilgi toplar. Bu bilgiler robots.txt, .htaccess, XML site haritası, meta açıklamaları vs. gibi her tür bilgi kırıntısını içerir.

Aşağıda yeni hazırladığınız WordPress sitenizin bu örümceklerin gözünden kaçmasına mahal vermemek için yapmanız gerekenler yer almakta.

Bir XML Site Haritası Oluşturun

XML site haritaları arama botlarına web sitenizin sayfaları ve bu sayfaların nasıl düzenlendiği veya birbiriyle bağlantılı hale getirildiği hakkında birtakım bilgiler sunar. Bu haritaları arama botlarının içeriğiniz arasında daha kolay ve hızlı bir şekilde dolaşabilmesi için “yol tarifi” bırakmak için de kullanırsınız.

Bu iş WordPress’te çok kolaydır. Yoast SEO, All in One SEO Pack, Premium SEO Pack vs. gibi hemen her büyük SEO eklentisinde bir XML site haritası oluşturma özelliği bulunur. XML Sitemaps by BestWebSoft ve Google XML Sitemaps gibi sadece bu amaç için hazırlanmış site haritası eklentileri bile vardır.

Bu eklentileri kullanarak site haritanızı oluşturduktan sonra www.alanadınız.com/siteharitası.xml hazır olur. Bu adres sitenizin neyle ilgili olduğuna ve içeriğin nerede olduğuna dair bilgileri içeren bir XML belgesidir. Bir tavsiyede bulunmak gerekirse: WordPress siteniz için bir de HTML site haritası çıkarmayı unutmayın. Bu işlem arama motorları tarafından fark edilme konusunda pek bir fayda sağlamaz ama arama motorlarının arama sonuçları sıralamasında üst sıralarda yer almanızı sağlayacaktır.

Web Sitesi Alan Adı Bilgilerini Arama Motorlarına Sunun

Az önce de bahsedildiği üzere, internet ucu bucağı olmayan bir ummandır ve arama motorları da, her ne kadar güçlü olsalar da, hakkınızdaki her şeyi otomatik olarak bilemezler. Bu yüzden bir WordPress web sitesi hazırladığınızda arama motorlarına bunu bildirmeniz gerekmektedir.

Bu iş nasıl yapılır?

GOOGLE

Eğer halihazırda bir hesabınız yoksa, ilk iş olarak önce bir Google hesabı açın. Google ürünlerinden (Google+, Gmail, YouTube vs.) birini seçip bir hesap oluşturun. Zaten bu ürünlerden herhangi birini kullanıyorsanız, aynı hesabı Google içerisinde herhangi başka bir yerde de kullanabilirsiniz.

– Google hesabınızda oturum açın

– Google Arama Konsolu’na (eski adıyla Webmaster Araçları) gidin. Ekranınızda şunu göreceksiniz:

Google-Search-Console

– Web sitenizin URL’sini ekleyin ve “Özellik Ekle” butonuna tıklayın.

Sonrasında Arama Konsolu sitenizin sahibi olup olmadığınıza dair bilgileri isteyecektir. Bunun için tavsiye edilen yöntem alan adı sağlayıcısı hesabınızda oturum açmanız ve bu hesap üzerinden doğrulama yapmanızdır. Dört alternatif yöntem de bulunmakta: HTML dosyası, etiket, Google Analytics veya Tag Manager.

Google-Tag-Manager

– Google Tag Manager bu işlem için en iyi yoldur, çünkü Google Tag Manager web sitenize Takip ve Analiz kodlarını daha güvenli ve kolay bir şekilde eklemenizi sağlar.

WordPress’e Google Tag Manager eklemek (ve bunu Google Analytics ayarlarını yaparken kullanmak) için yapmanız gereken işlemler aşağıda adım adım anlatılmakta. Bu adımları atarak Google Tag Manager ayarlarını düzgün bir şekilde yapabilirsiniz.

– Eğer tercihiniz HTML üzerinden gitmekse, hosting hesabınıza erişmek zorundasınız. Oturum açın, oluşturulan HTML dosyasını kopyalayın ve web sitesi dizininize yapıştırın.

Diğer bir yöntem ise konsol tarafından size sunulan HTML meta etiketini kopyalamaktır. Bu işlem WordPress kurulumu için oldukça zahmetsizdir. WordPress yöneticisi >> Görünüm >> Editör’e gidip sağdaki listeden header.php’yi seçin. Google için olan meta etiketini <header> etiketinin sağına yapıştırın.

Not: Bunu yapmanın diğer bir kolay yolu ise WordPress SEO Plugin from Yoast kurup SEO yönetim paneline gitmek ve “Meta Tag for Google” yazan alana HTML etiketini yapıştırmaktır.

BING

Aynı işlemleri Bing için tekrar edebilirsiniz. Bir Bing hesabı oluşturun, Webmaster araçlarına gidin ve menüdeki “Web sirtesi ekle” kısmına tıklayın. Talimatlara göre ilerleyin. Bing de sizden web sitenizin sahibi olup olmadığınıza dair bilgiler isteyecektir. Bunu da yukarıda Google için söylenen 4 yöntemden birini kullanarak yapabilirsiniz.  

XML Site Haritanızı Arama Motorlarına Sunun

Birinci aşamada oluşturulan XML haritası tek bir amaca hizmet eder; sitenizin arama motorları tarafından indexlenmesine. Bunun için site haritanızı istediğiniz arama motorlarına sunmanız gerekmekte.

GOOGLE ARAMA KONSOLU

Sitenizin sahibi olduğunuzu ispat ettikten sonra Arama Konsolu’na gidip sitenizi seçin.

Sağ tarafta Site Konfigürasyonu >> Site Haritaları kısmına tıklayın. Sağ üstteki “Site Haritası Ekle/Test Et” butonuna tıklayın. Çıkan alana site haritanızın linkini ekleyin. Onayla butonuna tıklayın.  

Site Haritası ekleme

BING WEBMASTER ARAÇLARI

Buradaki işlemler de bir hayli benzer. Sitemi Konfigüre Et >> Site Haritaları’na gidin, çıkan alana site haritanızın URL’sini girin ve onayla butonuna tıklayın.

Bing site haritası

Backlinkler

Backlinkler (diğer adıyla sayfa içi linkler) insanları domaininize veya bloğunuza yönlendiren linklerdir. Backlink oluşturmanın birçok yöntemi vardır ama en büyük faydayı birisi içeriğinizi (doğru bir şekilde) kendi iletilerinde referans olarak kullandığında, ürününüzden/hizmetinizden bahsettiğinde veya başka bloglarda misafir yazar olarak içerik oluşturduğunuzda görürsünüz.

Backlinkler neden önemlidir? Çünkü bu site haritanızı arama motorlarına sunmanıza veya webmaster araçlarını kullanmanıza gerek kalmadan indexlenmesini (ve arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı) sağlayan bir yöntemdir. Bir kullanıcı bir sorgu yaptığında, arama örümcekleri veritabanında dolaşarak yapılan aramayla en ilgili içerikleri bulur ve bunları en üst sıralara koyar. Burada nitelik ve backlinkler önemli faktörlerdir.

Doğal ve içeriğe özel backlinkler oluşturmanın şu faydaları vardır:

– Organik arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızı sağlar.

– Daha hızlı indexlenmesini sağlar. Birkaç sağlam backlink arama motoru örümceklerinin içeriğinizi bulup indexlenmesini sağlayan bir köprü vazifesi görür.   

Harici linklerin ziyaretçileri içeriğinizden uzaklaştırdığı için pek tercih edilmediği günleri hatırlarsınız herhalde. O günler artık geride kaldı. Artık insanlar içeriklerine muteber harici kaynaklar eklemek istiyor. Bu linkler okurda yazarın gönderisini yapmadan önce vakit ayırıp araştırma yaptığı hissini uyandırıyor. Her zaman kullanılabilecek kılavuzlar, sağlam kaynak listeleri, öğretici ve pratik içerikler hep sık sık link verilen içerik türleridir. Bunlar link veren kişiye de itibar ve güvenilirlik kazandıran nitelikli bilgi kaynaklarıdır.

Fakat en önemlisi, arama motorları (başta Google olmak üzere) bir sitenin arama sonuçlarındaki sıralamasını belirlemek için hem domain hem de sayfa seviyesindeki backlinkleri göz önünde bulundurur. Moz bile sıralama faktörleri hakkında pazarlamacılar arasında yaptığı uzun anket çalışmaları ve veri incelemeleri sonucunda backlinklerin bir sitenin sıralaması bakımından uzak ara en önemli faktör olduğunu söylemekte.

Tavsiye: Anahtar kelime bakımından zengin, doğal ve nitelikli içeriğe sahip linkleri tercih edin. Link juice almak için bir takip linki elde etmeye gayret gösterin.

Uyarı: Satın alma backlinkleri gibi banlanma olaylarından, link alışverişi ağlarına bulaşmaktan, kişisel blog ağlarına link vermekten vs. kaçının.

Unutmayın: İçeriğiniz çok iyi olsa dahi, siteniz spam içerikli gibi görünüyorsa (veya öyleyse), en cömert yayıncılar bile size no follow backlinkleri verir ve bu da sizi bir referans trafiğine sokar ama bunun dışında pek bir işe yaramaz.

Online Görünürlüğünüzü Arttırmak İçin Başka Ne Yapabilirsiniz?

– RSS feedinizi Feedburner’a ekleyerek fark edilir hale getirin.

–  Profilinizin “Hakkında” kısmına URL’lerinizi koyarak web sitenizi mümkün olan tüm (ilgili!) sosyal medya kanallarında gösterin.

– Mutlaka ama mutlaka paylaşılmaya değecek içerik oluşturun ve bu içeriği WordPress web sitenizde ve sosyal medya hesaplarınızda yayınlayın.

– Sitenizin kalıcı olmasını amaçlıyorsanız, ne kadar umut verici görünürlerse görünsünler, kötü backlinklerden mutlaka uzak durun. Kötü backlinkler sizi indexlenme dışı bıraktığı gibi organik trafiğe dahil olma fırsatından da alıkoyar.

Gelip geçici trendlerin ve haber içeriklerinin ötesinde düşünmeye gayret edin. Ürünleriniz ve markanız hakkında müşterilerinize faydalı olacak paylaşımlara odaklanın.  

Etiketler

Bir Cevap Yazın