Yeni Yıldan Önce Alınması Gereken 3 AdWords Raporu - IHS Blog

Yeni Yıldan Önce Alınması Gereken 3 AdWords Raporu

Tık başına ödeme reklamları reklamcılara potansiyel müşterilerin neleri aradığı, hangi mesajların onlara tam anlamıyla ulaştığı ve kampanyaların nasıl gittiği konusunda bol miktarda veri sunar. Hatta bu verinin miktarı …

AdWords-Rapor

Tık başına ödeme reklamları reklamcılara potansiyel müşterilerin neleri aradığı, hangi mesajların onlara tam anlamıyla ulaştığı ve kampanyaların nasıl gittiği konusunda bol miktarda veri sunar. Hatta bu verinin miktarı o kadar çoktur ki, çoğu zaman hangi konu üzerinde odaklanılacağına karar vermek zor olur.

Google 2000 yılında AdWords’ü çıkarttığında bu program basit bir yönetim arayüzünden ibaretti. AdWords size 5 dakika içerisinde reklamınızı milyonlarca insanın karşısına çıkartabileceğinizi vaat ediyordu. Fakat şu an, 2016 yılı itibarıyla, AdWords gelişmiş bir kurumsal araç halini almış durumda. AdWords yöneticisinde katmanlar halinde sekmeler ve çok sayıda drop-down menü bulunmakta.

AdWords bu gelişmişliği sayesinde faydalı olma potansiyeli yüksek ama erişilmesi veya filtreden geçirilmesi bir hayli zor olacak kadar fazla veri üretiyor

Bu nedenle, aşağıda 2017 yılına geçmeden önce AdWords hesabınızda mutlaka almanız gereken 3 kritik rapor yer almakta. Bu raporların müşteri kazanımı verilerine bağlı olduğunu hatırlatmakta fayda var. Müşteri kazanımı ve gelir raporlama ayarlarınızı henüz yapmadıysanız işe buradan başlayın.

Arama Terimleri Raporu

Arama terimleri raporu muhtemelen AdWords’teki en değerli rapor. Bu rapor reklamlarınızı gören veya reklamlarınıza tıklayan kişiler tarafından yapılan aramaları gösteriyor. Google HTTPS’e geçtikten ve bu veriyi üçüncü parti analiz platformlarına göstermemeye başladıktan sonra bu rapor arama sorgularının analizi için standart halini almış durumda.

Örneğin, bir e-ticaret reklamcısının bir alışveriş veya ürün listesi reklam kampanyasındaki sorgulara bakmak istediğini farz edelim. Mevzubahis reklamcı bunu yapmak için önce istenen kampanyaya girecek, sonra “Anahtar Kelimeler” sekmesine tıklayacak ve “Arama Terimleri”ni seçecektir.  

arama terimleri raporu

Bu rapora bakmak biraz göz korkutucu olabilir ama şu önemli noktaları göz önünde bulundurmakta fayda var:

– Bu rapordaki anahtar kelime 2 muazzam bir getiri sağlamış. Yalnızca 86.01 dolar harcama karşılığında 1387,20 dolarlık satış sağlamış. Ortalama tık başına maliyete bakarak her tıkın yalnızca 0,11 dolara karşılık geldiğini, bunun da diğer sorguların maliyetinin üçte biri ila beşte biri oranında olduğunu görüyoruz. %2.64’lük müşteri kazanım oranı da ortalamanın neredeyse iki katı.

– Anahtar kelime 6 139 tık almış ve hiç satış sağlayamamış. Burada gelir getirmeyen anahtar kelimeler kırmızı ile işaretlenmiş durumda. Fakat anahtar kelime 6 da negatif bir anahtar kelime olarak eklenmeli.

Herhangi bir sütun başlığına tıklayarak o sütundaki verileri sıralayabilir, en çok gelir getiren veya en fazla müşteri kazanımı sağlayan aramaları görüntüleyebilirsiniz.

Kampanya Ayarları Raporu

Kampanya ayarları raporunun ara sıra çalıştırılarak durum kontrolü yapılması önemlidir. Yeni kampanyalar oluştururken veya mevcut kampanyalarda değişiklikler yaparken varsayılan AdWords ayarlarını değiştirmeyi unutmak veya en iyi kampanyalarınızdaki ayarları diğer kampanyalarınızda da kullanmayı ihmal etmek bir hayli olasıdır. Raporu görüntülemek için “Tüm Kampanyalar”a gidin ve “Ayarlar” sekmesini seçin.

kampanya ayarları raporu

Bu ekran görüntüsünde dil hedefleme, konum hedefleme, teklif stratejisi, ağlar ve diğer ayarlar arasındaki tutarsızlıklar kolayca görülüyor. Eğer bir tutarsızlık görürseniz, şu soruları sormanız gerekir:

– Bu kampanya neden diğerlerinden farklı?

– Diğer kampanyalarda da bu ayarı kullanmamın bir faydası olur mu?

– Bu ayarın değiştirilmesi veya güncellenmesi gerekiyor mu?

Bazı yüksek hacimli kampanyalar gayet optimize bir şekilde devam ederken, bazı düşük hacimli kampanyaların varsayılan ayarlarda devam ettiğini görmek mümkündür. İyi bir ayarı tüm kampanyalarda otomatik olarak kullanmanız yanlış olsa da, en iyi performans sergileyen kampanyalarınızın ayarları diğer kampanyalarınız için de bazı fikirler sunabilir.

Bir Önceki Yılla Kıyaslanan Tüm Raporlar

Sağ üst köşedeki tarih aralığı seçimi drop-down menüsünde varsayılan olarak “Kapalı”ya ayarlanmış bir “Karşılaştırma” butonu göreceksiniz.

kıyaslama raporu

Bu butonu “Açık” olarak ayarlarsanız aşağıdaki opsiyonları elde edersiniz.

kıyaslama raporu 2

AdWords reklamcılarının çoğunun dikkatli bir şekilde takip ettikleri önemli raporlar vardır. Bu bir kampanya raporu da olabilir, çok iyi performans sergileyen bir kampanyanın anahtar kelime raporu da olabilir, reklam kopyası raporu da. Hangisi olursa olsun, raporu bir önceki ayla, çeyrekle ve yılla karşılaştırın.

Tarih aralığını ayarladığınızda veri hala gizli olarak kalır. Karşılaştırmayı görmek için sütunun en üstündeki “+” işaretine tıklayın. Aşağıda en iyi performans gösteren iki anahtar kelimenin Kasım 2016 gelir analiziyle Kasım 2015 gelir analizinin karşılaştırması bulunmakta.

kıyaslama raporu 3

Burada anahtar kelime 1’in Kasım 2015’ten Kasım 2016’ya kadar %499,48’lik bir gelir artışı sağladığı görülüyor. Benzer şekilde, anahtar kelime 2 de aynı periyod içerisinde %44,63’lük bir artış sağlamış. Anahtar kelimelerinizi daha az sayıda kişinin arayıp aramadığını görmek için görüntüleme sayılarını inceleyebilirsiniz. İsterseniz müşteri kazanım oranlarını da karşılaştırabilirsiniz.

Etiketler

Bir Cevap Yazın