IHS Blog

2017’de Tık Başına Ödeme Trendleri İçin 5 Tahmin

tık başına ödeme

Tık başına ödeme reklamları dijital pazarlama piyasasında her geçen yıl daha da önemli bir araç halini alıyor. Yerel işletmeler, e-ticaret siteleri ve B2B şirketleri büyümeye ve yatırımlarının karşılığını almaya yönelik hamleler yaptıkça 2017 yılında da bu gidişat pek değişeceğe benzemiyor. Bu yıl içerisinde Google AdWords ve Facebook gibi tık başına ödeme piyasasının en önemli aktörleri tarafından yeni araçlar ve işlevler sunulduğuna şahit olduk. 2017 yılında da buna benzer birçok yeniliğin bizi beklediğinden şüphe yok. Aşağıda 2017’deki tık başına ödeme trendlerine yönelik 5 tahmin yer almakta.

1) Daha Fazla Reklam Alanı

Geçtiğimiz bir yıl içerisinde reklam alanında zaten ciddi bir artış gözlemlemiştik. 2017 yılında Google’ın daha da fazla eklenti yaparak reklamcılara reklam alanını tekelleştirme imkanı sunarak piyasayı daha rekabetçi bir hale getireceği tahmin edilmekte. AdWords haberlerini, en iyi uygulamaları, yeni çağrı uzantılarını günü gününe takip edip reklamlarınızı da hızlı bir şekilde güncellediğiniz takdirde bu değişimler kampanyanız üzerinde olumsuz değil, gayet olumlu bir etki yaratacaktır.

Bunun size takipçilerinizi daha reklamın içinde, web sitenizi ziyaret etmelerinden önce yakalama fırsatı verdiğini unutmayın. Bu size daha fazla tıklanma ve müşteri kazanım oranı sağlayacaktır.

2) Veriye Bakış Şekliniz Değişecek

Veri her zaman önemliydi ama 2017 yılında iyice önem kazanacak. Reklamcılar ellerindeki veriye yeni ve farklı şekillerde bakmaya, yeni kampanya fikirleri üretirken bu verinin içerdiği bilgileri hesaba katmaya ve müşteri kazanımına “mutlak bir zorunluluk” olarak bakmamaya başlayacak. Müşteri kazanımı ve satış yapmak elbette önemlidir ama artık kullanıcıların alışveriş yapmasını sağlamak eskisi kadar kolay olmadığından reklamcılar bu olguya artık marka perspektifinden bakmaya başlayacak.

3) Facebook İyice Büyüyecek

Sonsuz hedefleme seçeneğiyle ve düşük tık başına maliyetiyle Facebook’un tık başına ödeme endüstrisinin tek hakimi olması hiç de şaşırtıcı bir durum değil. 2017’de de Facebook’un kullanıcıları hedefleme anlamında yeni yöntemler ve reklamları ürünlerin daha da cazip görüneceği yeni biçimlerde görüntüleme seçenekleri sunacağı tahmin ediliyor. Bu nedenle reklam bütçenizin bir kısmını şimdiden Facebook’a ayırmakta fayda var.

4) Daha Fazla Mobil, Daha Az Masaüstü

Mobil kullanıcı sayısı 2015 yılında masaüstü kullanıcı sayısını geçmişti, hala da farkı hızla açmaya devam ediyor. Google ve Facebook çoktan mobil işlevleri platformlarına eklediler. Yeni yılda daha da fazla opsiyon olması bekleniyor. Reklamcıların bu durumu müşterilerine mutlaka belirtmeleri ve müşteri kazanmak istiyorlarsa karşılama sayfalarının muhakkak mobil dostu olması gerektiğini söylemeleri gerekiyor. Mobil dostu olmayan sayfalara gelen ziyaretçilerin alışveriş yapmasını beklemek artık iyimser bir yaklaşım halini almış durumda. Bu anlamda küçükten başlayıp kampanyalar için tek bir karşılama sayfası kullanmakta fayda var.

5) Daha Fazla Hedefleme Seçeneği  

Tık başına ödeme endüstrisindeki standartları Facebook belirliyor. Diğer aktörler ise Facebook’la rekabet edebilmek için hedefleme seçeneklerini arttırmaya çalışıyorlar. AdWords içerisindeki seçeneklerin davranış analizini ve diğer önemli demografik analizleri kapsayacak şekilde artması bu seneki tık başına ödeme piyasası için beklenen gelişmelerin başında geliyor. Ayrıca yeni yılda reklam hazırlarken hedef müşteri kitlesinin taleplerine karşılık verilirken bu hususun göz önünde bulundurulması gerekecek.

Exit mobile version