IHS Blog

2018 Yılında Sosyal Medya Beklentileri

2018-yilinda-sosyal-medya-beklentileri

Akrabalarınızın Facebook’u hiç bilmediği zamanları ya da “Snapchat” sözcüğünü hiç bilmediğiniz zamanları hatırlıyor musunuz? Görüldüğü üzere sosyal medya dünyası inanılmaz bir hızla hareket ediyor ve insanların hiç öngöremediği değişiklikleri sıklıkla yapıyor.

Sosyal medyayı öngörmek her ne kadar zor olsa da bazı tahminlerimiz var. Haberimizin geri kalanında bu öngörülerimizden bahsedeceğiz, böylece sosyal medya pazarlamanızı nasıl yapacağınız konusunda daha fazla fikir sahibi olabilirsiniz.

İşte 2018 yılı için olası sosyal medya değişiklikleri tahminlerimiz:

  1. Sosyal medya platformları işlevsellik bakımından daha çok birbirine benzeyecek.

Dikkat ettiyseniz bir sosyal medya platformu yeni bir özelliğini duyurduğu zaman hemen diğer platformlar da bu özelliği taklit ediyor. En basit örneği Snapchat ve Hikayeler. Hikayeleri ilk olarak Snapchat çıkarttı fakat popüler olduğu anda Facebook ve Instagram da aynı özelliği tanıttı.

Ya da Twitter. İnsanların Tumblr ve Facebook gibi platformlarda sürekli mesajlaştığını gören Twitter, kullanıcılarına daha cazip görünebilmek adına karakter sayısını 2 katına çıkarttı.

Eskiden benzersiz olmak sosyal medya platformları için öncelikliydi. Fakat artık durum çok daha farklı, hiç kimse benzersiz olmak istemiyor. Tek istedikleri kullanıcıların kendi platformlarında daha fazla vakit geçirmeleri. Bu yüzden bir sosyal medya platformu tarafından yeni bir özellik çıkarsa diğerlerinin de bu özelliği kopyalamasını beklemek gayet normal.

  1. Canlı videolar pazarlamacılar için daha önemli olacak.

Aslında bu haberimizi geçen sene yapsak bu başlığı oraya da ekleyebilirdik. Hatta bir önceki sene için bile geçerli. Videonun önemi her sene beklenildiği gibi artıyor ve bu sene de artmaya devam edecek. Üstelik sadece videolar yeterli değil, yeni trend: Canlı Videolar!

Özellikle Facebook ve YouTube, kişilerin ve markaların canlı olarak videolarını paylaşmalarına olanak tanıyor. Canlı video pazarlamasının daha etkileşimli oluşu canlı videoları daha çekici hale getiriyor. Siz de Facebook Live sayesinde anlık olarak takipçilerinizin cihazlarında görüntülenebilir ve onların sorularına eş zamanlı olarak cevap verebilirsiniz. Bu durum YouTube için de geçerli. Üstelik 2 platformda da canlı yayınınız bittikten sonra dahi yayını profilinize/kanalınıza ekleyebilir ve tekrar izlenebilirsiniz.

Pazarlamacılar için en önemli ve en zorlu hedeflerin başında “etkileşimler” geliyor. Şu günlerde etkileşim yaratmak için en doğru yol kitlenizin sizinle doğrudan etkileşime girmesine olanak veren içerik türleridir.

  1. Influencer Marketing’in önemi artacak.

Birçok marka kitlesiyle sosyal medya üzerinden etkileşim sağlamak için çaba gösteriyor. Bu çabanın bir sonucu olarak da birçok marka influencer marketing’i tercih ediyor. Daha önceki haberlerimizde influencer marketing’in tam olarak ne olduğunu ve önemini anlatmıştık.

Sosyal medya üzerindeki pazarlama rekabetinin artmasıyla birlikte influencerler daha fazla önem kazandı ve önümüzdeki günlerde daha da trend olmaları muhtemel. Çünkü araştırmalara göre influencer marketing’i kullanmayı tercih eden markaların %94’ü etkili sonuçlar almış. Bu da bu marketing seçeneğini ön plana çıkartıyor.

Influencerlerle çalışmak kitlenizi büyütür ve influencerlere güvenen kişiler markanıza karşı güven duygusu kazanır. Bunun sonucunda da sizin ürününüzü/hizmetinizi tercih eder, markanıza sadık olur ve genellikle kendi çevrelerine tavsiye ederler.

  1. Mesajlaşma platformları sosyal medya pazarlama stratejilerinde daha önemli rol oynayacak.

Sosyal medya platformları aracılığıyla milyonlarca kişi hem konuşma yapmakta hem de mesajlaşmaktadır. Öyle ki sizin müşterileriniz de Messenger, WhatsApp, Kik ya da Skype gibi platformlarda saatlerce zaman geçiriyor. Bunun dışında dünyanın en büyük uygulamalarından biri de WeChat. WeChat’in sadece Çin’de yaklaşık 1 milyar kullanıcısı mevcut.

Bu bahsettiğimiz uygulamaları şimdilik birçok pazarlamacı kullanmıyor. Ve bu durum bir fırsat! Beklentilerimize göre 2018 yılında mesajlaşma uygulamalarının çalışanları ve chatbotları daha fazla gelişecek. Böylelikle hedef alınan kullanıcılara reklamlar/sponsorlu mesajlar göstermek konusunda daha başarılı olacaklar.

Bu durumda çok klasik bir pazarlama cümlesi akıllara geliyor: “Müşterileriniz neredeyse orada olmalısınız!” Bu yüzden milyarlarca kullanıcının kullandığı mesajlaşma uygulamaları dikkate alınmaya değer.

  1. Facebook yeni güncellemesiyle markaların öne çıkmasını zorlaştırdı. Bu yüzden diğer sosyal medya platformları daha fazla söz sahibi olacak.

Daha önceki bir haberimizde Facebook’un, marka sayfalarının platforma olan erişimi azalttığı düşüncesiyle algoritmalarında değişiklik yaptığını anlatmıştık. Bu karar alınalı uzun bir süre oldu fakat özellikle son bir aydır değişiklikler son derece aktif bir şekilde uygulanıyor. Bu değişiklik en son Facebook Hikayeler bölümüne sıçradı ve marka reklamları artık hikayeler bölümünde kullanıcılara çok daha az gösteriliyor ve reklamlar kendilerine son sıralarda ancak yer bulabiliyor. Bu konuda pazarlamacılar tarafından sık sık şikayetler ve talepler geliyor fakat şimdilik dünyanın en büyük sosyal medya platformu olan Facebook’un geri adım atmaya niyeti yok.

Kullanıcı deneyimini daha fazla önemseyen Facebook önceki ay yaptığı bildiride “herkese açık” olan içeriklerin ve reklamların arkadaşlarınızdan ve aile üyelerinizden daha sonra gösterilmesi konusunda algoritmalarını değiştirdiğini açıklamıştı. Facebook’ta zaten erişim sıkıntısı yaşadığı için rahatsız olan pazarlamacılar son güncellemeden sonra çileden çıkmış durumda.

Facebook şu anda dünyanın en popüler sosyal medya platformu. Muhtemelen markalar her ne kadar şikayetçi olsalar da Facebook’taki varlıklarını sürdürecekler. Fakat beklentimize göre diğer sosyal medya platformlarını daha fazla tercih ederek daha fazla şey elde edebilirsiniz. Facebook’tan ayrılın demiyoruz, bütçe planlamanız doğrultusunda daha az pay vermeyi tercih edebilirsiniz.

  1. Siyasi skandallar ve oyunlar devam edecek.

Siyaset ve sosyal medya son 2 yıldır hiç olmadıkları kadar iç içe. Fakat özellikle Amerika’daki seçimlerde Rusya’nın sosyal medya üzerinden etkili olması ve sahte haberler/yayınlar ile seçmenlerin etkilenmesi son dönemde büyük dikkat ve tepki çekiyor.

Sosyal medya şirketleri yavaş yavaş bu iddialara karşı somut adımlar atmaya başladı. Özellikle Facebook sahte haberlerin ve bu haberlerin açacağı olumsuz sonuçların önüne geçebilmek adına değişiklikler yapmaya çalışıyor. Fakat bunun önüne geçmek çok zor, bu yüzden bu tarz siyasi çıkar oyunlarının sosyal medya üzerinden daha da artarak devam edeceğini tahmin ediyoruz.

  1. Yeni rakipler piyasayı değiştirecek.

Rekabetçi sosyal medya dünyasına girmek oldukça kolaydır ve bu piyasada pay sahibi olmak adına yapılan binlerce girişim var. Fakat bu girişimlerden hangilerinin başarılı olacağını öngörmek çok güç. Bu yıl da her yıl olduğu gibi yeni sosyal medya şirketlerinin popülerlik kazanmalarını ve sosyal medya pazarlamacılarının dikkatlerini çekmelerini bekliyoruz.

Bunlardan bir tanesi belki de Gen Zers olacak. Gen Zers kullandığı video teknolojisi ile aynı anda birden fazla kişinin canlı sohbet etmesine olanak tanıyor.

Belki de sanal/artırılmış gerçeklik kullanan bir platform patlama yapabilir. Hatta belki de hiç beklenmedik bir site. Öngörmek çok güç. Öğrenmek için tek yapmamız gereken gözlerimizi 4 açıp beklemek!

Sonuç

2018 yılında kesinlikle sosyal medyada yeni sürprizler yaşanacak. Özellikle pazarlamacılar gözlerini 4 açıp gelişmeleri dikkatle takip etmeli. Çünkü her şeyden önce müşterilerinin nerede olduğunu bilmeleri gerek ve orada bulunmaları gerek. Fakat yeni platformların popüler trendlerine çok da kendinizi kaptırmayın, çünkü sizin için en iyi sosyal medya stratejisi kendi şirketinize ve müşterilerinize özgü olanlardır.

Exit mobile version