IHS Blog

8 Adımda Webmaster Tools Kullanımı

8-adimda-webmaster-tools-kullanimi

Google Web Yöneticisi Araçları özellikle SEO bakımından internet pazarlamacılarının en sağlam kaynaklarından birisidir. Çoğu kişi bu araçları nasıl kullanacağı konusunda fikir sahibidir ve araçların temel fonksiyonlarına aşinadır. Fakat Google Web Yöneticisi Araçları ile sitelerin arama sonuçları sayfasındaki sıralamasını yükseltmek için yapılabilecek pek çok şey vardır.

  1. Yazar istatistiklerini görüntüleyin

Yazar istatistikleri Google Web Yöneticisi Araçları’nın pek bilinen bir özelliği değildir. Bunun sebebi bu özelliğin hala beta aşamasında olmasıdır. Yazar istatistiklerine Google Web Yöneticisi Araçları’nın oturum açma aşamasındaki “Labs” kısmından ulaşılabilir.

Bu özelliğin sık sık ihmal edilmesinin başka bir nedeni daha vardır. Bu web siteleri için bir özellik değil, kullanıcının kişisel istatistiklerini ve içerik üreticisi olarak görünürlüğünü takip etmesi için oluşturulmuş bir özelliktir.

Eğer bir Google + hesabınız varsa ve web siteleri için onayı olan bir yazarsanız, yazar istatistiklerini şu şekilde görüntüleyebilirsiniz:

“Yazar İstatistikleri” içerisinde yayınladığınız yazıları, görüntülenme sayılarını, tıklama oranlarını ve Google’daki ortalama pozisyonu görüntüleyebilirsiniz.

Eğer tanınmış bir yazar olarak kendinizi geliştirmek, kişisel markanızı ve içerik pazarlama yöntemlerinizi daha iyi hale getirmek istiyorsanız bu veri sizin için çok önemlidir.

  1. Tarama hızını değiştirin

Google sitenizi ne hızda tarayacağını belirlemenize izin verir. Bu özelliği yalnızca Google Web Yöneticisi Araçları içerisinde değiştirebilirsiniz. Çoğu durumda sitenizin mümkün olduğunca sık taranmasını isteyebilirsiniz. Yalnız, eğer Google’ın sık tarama yapması durumunda siteniz yavaşlıyorsa tarama hızını şu şekilde değiştirebilirsiniz:

Google Web Yöneticisi Araçları’nın sağ üst köşesindeki ayarlar ikonuna tıklayın

“Site Ayarları”na tıklayın

“Google’ın maksimum tarama hızını kısıtla”ya tıklayın

Tarama hızını ihtiyaçlarınız doğrultusunda “Düşük” veya “Yüksek” olarak ayarlayın.

“Kaydet”e tıklayın.

  1. Yapılandırılmış veri işaretleyicisi oluşturun

Yapılandırılmış veriye sahip internet siteleri arama sonuçlarında dört basamak yukarı çıkar. Web sitenizde yapılandırılmış veri kullanmıyorsanız, kullanmaya başlamanız gerekir. Searchmetrics’e göre, web sitelerinin yalnızca %0.3’ü şema kullanmaktadır, fakat Google’ın arama sonuçlarının %36’sı şema biçimlendirmelerinden oluşan snippetları içerir.

Şema kullanarak arama sonuçlarında üst sıralarda yer alma şansınızı bir hayli arttırmış olursunuz.

Google Web Yöneticisi Araçları’ndaki yapılandırılmış veri işaretleyicisi bu işi kolaylaştırır. Google Web Yöneticisi içerisinde yapılandırılmış veri işaretleyicisine şu şekilde ulaşılır:

Arama Görünümü’ne tıklayın.

Veri İşaretleyicisi’ne tıklayın.

Start’a tıklayın.

Araca alışmak için birkaç dakikanızı ayırın. Başlaması zor değildir ama sayfalarınıza şema ekleme işlemini tamamlamak birkaç dakika sürebilir.

  1. HTML gelişimleri tanımlayın

Google size sitenizi aramalar için optimize ederken hangi SEO özelliklerine ağırlık vermeniz gerektiğini söyler. Buna “HTML gelişimleri” adı verilir.

“Arama Görünümü”ne gidin.

“HTML Gelişimleri”ne tıklayın.

Google’ın özellikle dikkat ettiği konular şunlardır:

Bu sorunları ayrıntılı bir şekilde incelemek için başlığa tıklayıp sitenizdeki problemin tam olarak nerede olduğunu tespit edebilirsiniz.

  1. Site bağlantısı sıralamasını değiştirin

Site bağlantıları Google’ın arama sonuçları sayfasında ana sitenizin altına eklediği bağlantılardır. Bu bağlantılar özellikle kullanıcı marka adı içeren bir arama yaptığında çıkar.

Google’ın sitenizin altında site bağlantıları gösterip gösteremeyeceğini siz kontrol edemezsiniz. Bu algoritmik olarak oluşturulan bir özelliktir. Ama temiz bir site yapınızın ve bir site haritanızın olmasını sağlayabilirsiniz, bu da muhtemelen site bağlantılarının oluşmasına neden olacaktır.

Ne var ki, Google’ın algoritması bazen site bağlantılarını doğru oluşturmaz. Google Web Yöneticisi Araçları’nın “Site bağlantıları” özelliği işte bu noktada devreye girer.

Arama Görünümü’ne tıklayın.

“Site Bağlantıları”na tıklayın

Tek seçeneğiniz belli bir site bağlantısını “indirgemektir”. Örneğin, site bağlantılarınızdan birinin görünmesini istemiyorsanız Google’dan bunun bir site bağlantısı olarak görünmemesini isteyebilirsiniz.

  1. Dahili olarak link verilmiş sayfalar oluşturun

Dahili link sitenin SEO’sunun çok önemli bir parçasıdır. Google Web Yöneticisi Araçları içerisindeki “Dahili Linkler” hangi dahili sayfalarınızın sitenizin içerisinde en sık olarak linklendiğini görmenizi sağlar. Bu sayfalar, dahili link entegrasyonları ne kadar iyiyse o kadar güçlü olurlar.

Eğer en önemli içerik sayfalarınızı “Dahili Linkler”in ilk sayfasında görmüyorsanız, muhtemelen bu sorunu yeni dahili linkler ekleyerek çözmeniz gerekmektedir.

“Arama Trafiği”ne tıklayın.

“Dahili Linkler”e tıklayın.

  1. Dizinleme durumu

Tüm SEO’ların ve web yöneticilerinin dizinleme durumlarını dikkatle takip etmeleri gerekir. Dizinlenmiş sayfa sayısı zaman içerisinde değişebilir. Bu değişiklikler arama sonuçları sıralamasını olumsuz etkileyebilecek bir algoritma değişikliğine işaret edebilir. Diğer zamanlarda ise dizinleme durumundaki düşüş sitenizdeki negatif bir SEO’yu işaret ediyor olabilir.

Genel kural olarak, dizinlenmiş sayfalarınızın sayısı içerik pazarlama sonuçlarınızın tutarlılığına bağlı olarak artmalıdır. İyi içerik oluşturduğunuz sürece dizinlenmiş sayfalarınızın sayısının artması gerekir.

Bunu kontrol etmek için “Dizin Durumu”na gidin.

“Google Dizini”ne girin.

“Dizin Durumu”na tıklayın.

  1. Google olarak getirin

Bir sayfanın arama motoru sonuçları sayfalarındaki performansını incelemek istiyorsanız “Google Olarak Getir” aracı harika bir kaynaktır.

“Tara”ya tıklayın.

“Google Olarak Getir”e tıklayın.

İncelemek istediğiniz sayfanın URL’sini girin.

“Getir ve İşle”ye tıklayın.

Google Olarak Getir’i kullanarak bir sayfanın nasıl göründüğünü veya görünüp görünmediğini kontrol edebilirsiniz. Bu sayede HTML sunucusu tepkisini, tarama talebinin süresini, HTML kodunu, görünür durumdaki dizinlenebilir içeriği ve sayfanın Google tarafından görülen ekran görüntüsünü inceleyebilirsiniz. Eğer tarayıcı içeriğe erişemezse, erişilemez durumdaki bu kaynakların listesini de görebilirsiniz.

Bazı unsurları bloklamak için robots.txt yapılandırdıysanız, bu da erişimin olmamasına neden olarak listede yer alacaktır. Fakat diğer zamanlarda bu inceleme esnasında ortaya çıkan başka tarama sorunları da olabilir.

Sonuç

Bu araçları ne kadar iyi kullanırsanız, Google’da mükemmel bir şekilde optimize edilmiş bir siteye sahip olma şansınız da o kadar artar.

Exit mobile version