IHS Blog

9 Inbound Pazarlama Teknikleri

inbound

Tıpkı diğer iş sahipleri gibi, bir web tasarımcının da pazarlama konusunun üstünde dikkatle durması gerekiyor. Peki bu tam olarak nasıl sağlanabilir?  Matbaadan bastırdığınız broşürlerle, kitapçıklarla mümkün olabilir. Fakat bu sizin işinizle ve potansiyel müşteri kitlenizle ne kadar tutarlı olur? Veya kendinizi ifade etmede ne kadar etkili olur? Açıkçası pek değil.  Inbound pazarlama teknikleri web tasarımcılara daha az efor ve maliyetle daha efektif pazarlama imkanları sunmakta.

Bu yazımızda sizler için en iyi 9 Inbound pazarlama tekniklerinden bahsedeceğiz. Bu sayede daha az maliyet ve eforla daha etkin ve hızlı bir şekilde kitlenize ulaşmanız mümkün olabilecektir.

Nedir bu Inbound Pazarlama ?
HubSpot’un deyimiyle inbound pazarlama “içerik oluşturma ve bunu insanlarla paylaşma” demektir aslında. Dahası, özgün ve cezbeden içeriklerle müşterilerinizi kendinize çekmektir.  Buradaki amaç,  paylaştığınız bilgilerle sitenizi potansiyel müşteriler için uğrak bir yere dönüştürüp onları bağlamanızdır.

HubSpot’un Inbound pazarlama konseptinde belirlediği 4 ana elementten söz edecek olursak, şu şekilde bir liste ortaya çıkıyor.

Kullanıcıları Cezbetmek
Hedeflediğiniz trafiğe ulaşmanız ziyaretçilerinizin genel anlamda satın alma adımına yaklaştığını gösterir. Çeşitli yollarla doğru insanları bünyemizde toplayabiliriz, mesela düzenli blog yazılarıyla, SEO uyumu ve sosyal medya bağlantılarıyla.

Dönüşümleri Arttırmak
Daha sonra site ziyaretçilerinizden kontak bilgilerini almak, onları kaybetmeme adına tekrardan ziyaret etmelerini sağlamak büyük önem taşıyor.  Bunu online formlarla, optimize edilmiş açılış sayfalarıyla (Landing Page) sağlamanız mümkün.

Sonuçlandırma
Tüm bu yönlendirmelerden sonra aksiyonu sonuçlandırarak satın almanın gerçekleşmesini isteyeceksinizdir. Sonrasında vereceğiniz hizmette çok önemli tabi. Bu da müşteri ilişkileri yönetimi araçları, otomatik cevaplandırma vs gibi hizmetlerle sağlayabilirsiniz.

Memnuniyet ve Hoşnutluk
Bu son adım içeriklerinizin olabildiğince mükemmel olması gerektiğidir. Ziyaretçilerin sadece birkaç ziyaret ve satın alma gerçekleştirip, kontak bilgilerini bırakmasından ziyade onları sunduğunuz zengin içeriklerle etkileyip sitenize sürekli giriş yapmasını sağlamanız gerekir.Bu durum sizin açınızdan büyük bir kazanç olacaktır. Sürekli takip edecekleri ilginç aktiviteler mesela, ziyaretçi beklentilerine odaklı anketler düzenlemeniz de bu konuda size büyük fayda sağlayabilir.

Inbound pazarlama hakkında kısmen fikirlere sahip olmuş olabilirsiniz.  Şimdi bahsettiğimiz teknikleri 9 başlıkla toparlamaya çalışalım.

1.Tasarıma başlamadan önce bir içerik planı oluşturun

İşinizle ilgili bir web sitesi oluşturup tasarlamadan önce içeriklerin planlanması büyük önem arz eder. Genellikle içerik hesaba katılan son şey olur ve kendisini en son aşamada gösterir. Sonucunda içerik tasarımla olması gerektiği gibi örtüşmeyebilir. Bu durumda bir eksiklik göze çarpar. Site tam fonksiyonel gibi gözükse de aslında olması gereken en başta içeriği değerlendirerek tüm tasarımı ona göre oluşturmak olmalıdır.

Bunu şu şekilde başarabilirsiniz .
•    Sitenizin tüm özellik ve servislerinin nereye yerleştireceğiniz.
•    Teklifleri, formları ve kısaca ‘CTA’ dediğimiz call-to-action(hemen al¨ , ¨satın al¨, ¨üye ol¨ gibi aksiyon içeren) butonlarını nereye yerleştireceğiniz.
•    Önce tüm sitenin taslağını çıkararak neyin nerde olacağını genel hatlarıyla belirlemek

2.Mobil Optimizasyon Zorunluluğu

Inbound pazarlama konusunda bir diğer hayati rol oynayan gereklilik ise sitenizin mobil optimizasyonunun olmasıdır. Bu sitenizin ayrıca bir mobil versiyona sahip olması veya responsive tasarıma sahip olması demektir. Tüm farklı boyutlardaki cihazların tarayıcılarında yeniden boyutlanarak düzgün bir şekilde sunulması demektir. Bu durumu tasarımınızın en başında hesaba katarak tüm sitenizi ona göre uyarlamanız gerekir ki aksi takdirde ne kadar mobil uyumluluk entegre etmeye çalışsanız da mobil cihazlarda siteniz güzel durmayacaktır.
Bu amacınıza yönelik bir takım WordPress temaları responsive uyumlu tasarımları size sunmaktadır. Bu yönde bir tasarım ilerde başınızın ağrımamasını sağlayacaktır.

Mobil optimizasyon ile ilgili “Mobil Web Tasarım Optimizasyonu İçin 10 İpucu” başlıklı konumuzu incelemenizi tavsiye ederiz.

3.Tasarımınıza tekliflerinizi dahil etmeye çalışın

Daha önce de belittiğimiz üzere inbound pazarlamaya yönelik öneri ve (Harekete geçirici mesajlar ) CTA’ler sitenize dahil etmek isteyeceğiniz çok önemli elemanlardır. Aslında bu eklemeler şu açıdan önem teşkil ediyor. Sitenize uğrayan ziyaretçinin bir daha geri döneceğini kimse garanti edemez bu yüzden onları istediğiniz aksiyona yönlendirmek için gerekli hamleleri yaptığınızdan emin olmalısınız.

CTA için ayrıca bir tema,yapı veya plan tasarlayın
İyi bir CTA sayfanın bütününden sıyrılıp ben buradayım diye bağırmalıdır. Yukarıdaki örnek sayfada görebileceğiniz üzere tercihen farklı bir kutu içerisinde göze çarpan bir form şeklindedir. Tabii her zaman böyle olmak zorunda değil.

CTA eklentileri veya araçları kullanın
Genel anlamda tasarımınız size çok fazla bu tarzda elemanları eklemenize müsaade etmese bile, siz bazı eklenti ve araçlarla bunu mümkün bir hale getirebilirsiniz. Bloom Email Opt-in  bu durumda sizin yardımcınız olabilir.

İlgi ve alakayı arttırabilecek bir diğer yol ise ziyaretçilerinize teklif sunmaktır. Bir CTA tamamen bir üyelik formu olabileceği gibi ayrıca indirilebilir bir rehber, kitapçık, ücretsiz bir uygulama hizmeti olabilir.

4.Tasarımınıza Lead Capture dahil edin

Daha önce de bahsettiğimiz gibi lead capture sayfalarındaki alanlar üzerinden ziyaretçilerinize teklif yaparken kullandığımız yapılar. Lead capture konsepti yeni yeni kendinden söz ettirmekte kısaca tarif etmek gerekirse ziyaretçilerinizden bir takım iletişim bilgileri elde ederek onlara yeniden ulaşmanızı sağlar. Yani yakaladığınız iletişim bilgileri demek aslında. Bu hususta topladığınız veriler sizin için büyük önem teşkil eder. Bu verileri toplayabileceğiniz formları web sitenizin farklı yerlerinde yer vermeniz öneriliyor. En çok tavsiye edilen yerler ise kenar çubukları pop-uplar ve sayfayı kaydırdıkça beliren çubuklar. Bu amaçla kullanabileceğiniz bir çok eklentiler mevcut.

5.İletişim bilgilerinizi mümkün olduğunca açık tutun

Inbound pazarlamada bir diğer önemli şey ise bir web tasarımcı olarak iletişim bilgilerinizi göze çarpan noktalara yerleştirmeniz. Müşterilerinize iletişim bilgilerinizi aratıp onları bezdirmeyin. Bu bilgiler olabildiğince kolay fark edilebilir yerlerde olsun. Tüm çabalarınızla kendinize bağlamaya çalıştığınız potansiyel müşteri kitlenizin değerli vakitlerini harcayıp sizin iletişim bilgilerinizi araması istenilen en son şey.

Eğer web tasarımı işi kurumsal müşterilerinize hitap ediyorsa bu bilgilerinizi sayfanızın başlığına ya da kenar çubuğunun üst kısmına koyabilirsiniz. Tasarımınızın uygunluğuna göre en son ihtimal sayfanın sonuna da koyabilirsiniz. Bir iletişim formu da sitenizin olmazsa olmazı. Böylece size ulaşmak isteyen bir ziyaretçi emek ve zahmetle e-posta yazmak zorunda kalmasın.

6.Sosyal Medyayı Ön plana Çıkarın

Önceki bölümlerde bahsettiğimiz gibi sosyal medya inbound pazarlamada çok etkin bir rol oynar. Eğer müşterilerinizin geri dönüşünü arttırmak istiyorsanız, sosyal medyada kendinizi yeterince göstermeniz gerekiyor.

Peki bunu nasıl mümkün kılarız? İlk olarak sitenize sosyal medya eklentilerini entegre edin. Paylaşım butonları gibi elemanlar olmazsa olmazı. Bu müşterilerinizde içeriklerinizin popüler olduğu izlenimi yaratır. Bir çok sosyal medya eklentileri mevcut bunlardan istifade etmenizi tavsiye ediyoruz. Bunları başında popüler olan Monarch geliyor. Social Warfare ve Cresta Social Share Counter ‘a da göz atmak isteyebilirsiniz.

Bir diğer izleyebileceğiniz yol ise sitenizde insanların yorumlarına yer vermeniz olacaktır. Bazılarının olumsuz yorumları da olsa siz bunları fazla önemsemeyerek iyi olanları ön plana çıkarın ve sitenizin içeriklerine kısmen dahil etmeye çalışın bu sizin reputasyonunuzu arttırarak yanınızda sizi destekleyen insanların olduğunu ispat edecektir. Bu tarz olumlu görüşleri ön planda tutmanızla beraber insanlarda sempati kazanmanız olası ve sonrasında ziyaretçilerinize yapmalarını istediğiniz aksiyonları (satın al,üye ol,paylaş vs )gerçekleştirmeleri konusunda yardımcı olacaktır.

7.Blog oluşturun ve geliştirin

Bunun için çok sıkıcı bir reklam şekli diyenler olsa da  şu söylemi dile getirelim Bill Gates’in deyimiyle ‘Content is King’ Türkçe’ye dökecek olursak içerik her şeydir.
Ve içeriğinizi güncelleyip sürekli taze tutmanız inbound pazarlamada çok önemlidir. İçerik oluşturmak bilgi edinip paylaşmak meşakkatli bir uğraş olup size zaman ve maliyet olarak yük bindirecektir. Ama bu uğraşın ve özgün içeriğin kıymetini bilen insanları sitenize çekmede önemli rol oynayacaktır. İşte bu sebepten zenginleşen ve sürekli güncellenen bloğunuzun olması gereklidir.

Her gün bir paylaşım şartı olmasa da en azından haftada bir paylaştığınız içeriklerin yeni, güncel, iyi araştırılmış, ve ilgi çekici  olması önem taşır. Bu içerik ve makaleler arama motorunda sizi üst noktalara taşıyacaktır. Ne tipte içerik oluşturacak olursanız olun paylaştığınız yazıların bilgilendirici ve aynı zamanda eğlendirici olmasına özen gösterin. Son dönemlerde insanların ilgi gösterme eğilimlerinin çok az olduğunu göz önünde bulundurarak başlık ve imajlarda ilgi ve alaka uyandırıcı öğelere yer vermeye çalışın.

Blogunuzdan Para Kazanmanızı Sağlayacak 35 Araç

8.İçeriğinizi kişiselleştirin

Kişiselleştirme inbound pazarlamada önemli bir yer tutar. Bir web tasarımcı olarak
ziyaretçinizin sayfanıza uğradığında ağırlandığını hissetmesi ve isteklerinin sizin için önemli olduğunu algılaması çok mühim. HubSpot’un bazı araçları bu konuda sizin yardımınıza yetişiyor. Söz gelimi ziyaretçilerinizin hangi sayfalar aracılığıyla sitenize geldiği ilk olarak hangi sayfadan sitenize giriş yaptığı, bu kullanıcıların daha önceki aktiviteleri gibi bilgileri size sunarak müşterilerinizi daha iyi tanımanızı ve buna göre aksiyon almanızı mümkün kılıyor.
Maddi açıdan bu kadar profesyonel desteği alamayacak durumda olsanız da bütçenize daha uygun seçenekler de mevcut olabilir. AWeber, MailChimp gibi akıllı pazarlama ürünleri de bu doğrultuda size kişiye özel gönderim ve reklam yapma hizmetlerini sağlayacaktır.

9.Neyin işe yaradığını sadece tahmin etmekle kalmayın

Inbound pazarlama ya da geleneksel pazarlama olması fark etmez. Yaptığınız her işi pratik anlamda test etmeniz aşırı derecede önemli. Özellikle yaptığınız ufak değişikliklerin dönüşümleri nasıl etkilediğini gözlemlemek bir sonraki atacağınız adımları belirler. Bunları elinizde veri olmadan değerlendirmeye kalkarsanız sadece atıp tutmuş olursunuz. Analiz etmek yerine insanların genel anlamda nasıl tepki vereceğini tahmin etmeye çalışmak sizi yolunuzdan çok saptıracaktır.

Bunun yerine iki farklı tasarımı koyup insanların nasıl tepki verdiğini nerelere daha çok tıkladığını mouse imlecini daha çok nerelerde gezdirdiğini, istatistiksel olarak verisini tutup en iyi tasarıma bu deneylerin sonunda karar vermek sizin adınıza çok faydalı olacaktır.

Burada amaç sürekli daha iyi bir tasarımın olduğu ve sitenizin sürekli geliştirilebilir olduğunu tespit etmenizdir. Bu testleri süreklilik içinde uygulayarak tasarımınızı her daim daha da iyileştirebilirsiniz

Bunun için tavsiye edeceğimiz bazı araçlar şunlar:
•    Optimizely
•    KISSmetrics
•    Nelio A/B Testing
•    Simple Page Tester

Sonuç olarak;
Her sektörden işle alakalı pazarlama stratejileri hakkında piyasada bir çok fikir mevcut.  Yeni bir konsept olan inbound pazarlama teknikleri hakkında verdiğimiz ipuçları ve yöntemler umarım hoşunuza gitmiştir. Bunlardan sadece bir bölümünü bile uygulasanız zaman içerisinde size olan olumlu dönüşleri gözlemleyebilirsiniz.

Peki sizin bu pazarlama tekniği için uyguladığınız yöntemler neler?

Exit mobile version