IHS Blog

App Store artık daha ilgili arama sonuçları veriyor

app-store-2

Bazı mobil uygulama geliştiricileri ve sektörü takip edenler geçtiğimiz haftadan itibaren Apple App Store’da arama algoritmasının değiştiğini ve bazı sonuçların farklı gelmeye başladığını keşfettiler. Geliştiricilere göre değişiklikler 3 Kasım’dan sonra başladı ve önceki aylara göre daha akıllı, daha ilgili sonuçlar çıkmaya başladı.

Elbette Apple sürekli olarak App Store’daki arama algoritmasını iyileştiriyor ve yeniliyor. Bunun sonucu olarak da uygulamaların belirli aramalardaki sıralamaları sürekli olarak değişiyor. Başarılı, kullanıcıların işine yarayan ve onları mutlu eden uygulamalar daha üst sıralarda listelenirken, crash eden, tasarımı kötü olan, kullanıcıları mutsuz eden uygulamalar ise arka sıralara mahkum kalıyor.

Ancak şimdiye kadar Apple’ın yaptığı değişiklikler genellikle “Top Charts” kısmında, yani “popüler ücretli”, “popüler ücretsiz”, “en yüksek ciro” sıralamalarını ve kategori içlerini etkiliyordu. 

Bu yeni değişiklik ise belirli kelimelerle arama yapıldığında istenen uygulamanın bulunması konusunda yapılmış gibi görünüyor. App Store günden güne kalabalık olmaya başladıkça, artık kelime yazarak arama yapmak çok daha popüler olmaya başladı ve uygulamaların bulunması çok daha zorlaştı. Yapılan araştırmalara göre, iOS uygulamalarının yarısı aramalar üzerinden bulunuyor.

Daha önce de arama üzerine bazı çalışmalar yapılmış olsa da, bu değişiklik şimdiye kadarki en önemli adımlardan biri olarak görülüyor.

Mobil uygulama analiz şirketlerinden Analytica’dan Dan Held’e göre “Apple önceki döneme göre önemli bir değişiklik yapmış gibi görünüyor. Daha önce kullanıcıların yazdığı anahtar kelimelere daha fazla anlam yüklerken, artık Apple bunların önemini azaltmış görünüyor.”

Tartışılan bir diğer konu ise bu değişiklikler ışığında Apple’ın kendine özel bir PageRank algoritması yazıp yazmadığı tartışılıyor.

PageRank elbette çok daha karmaşık bir algoritma olsa da, Apple uygulamaların kendi aralarında, birbirlerine göre nasıl sıralanacağına dair bir yöntem geliştirmenin peşinde olabilir. Bu da elbette rekabette müthiş bir fark yaratacak çok kritik bir gelişme.

Değişiklik çok yeni olduğu ve henüz araştırmalar ve incelemeler devam ettiği için kesin bir yorum yapmak mümkün değil, ancak önümüzdeki haftalarda bu değişikliğin arama sonuçlarına ve elbette cirolara etkileri çok daha net bir şekilde görülebilir olacak.

Exit mobile version