IHS Blog

Artırılmış Gerçeklik ve SEO Hakkında 8 İlginç Bilgi

artirilmis-gerceklik-ornegi

Teknoloji dünyası düzenli olarak gelişiyor ve hayatımızı her alanda kolaylaştırmak için bize yardımcı oluyor. Her şey şimdiden yeterince ilginç bir hal almış olsa da artırılmış gerçeklikle beraber her şey daha da ilginçleşiyor. Bu haberimizde artırılmış gerçeklik ile SEO’nun birbirleriyle nasıl paralel bir şekilde ilerleyebileceğinden söz edeceğiz.

Artırılmış gerçeklik halen ‘yeni teknoloji’ olarak nitelendiriliyor olsa da potansiyel müşterilerinizin ilgisini çekebilecek bir atmosfer yaratmak için çok iyi bir seçenektir. Böylelikle artırılmış gerçekliği işinize fayda sağlayacak şekilde ve satışları artıracak şekilde kullanmanız mümkündür.

Artırılmış Gerçeklik Nedir?

Pek çok insan artırılmış gerçeklik (augmented reality – AR) ve sanal gerçekliği (virtual reality) birbiriyle karıştırıyor. Birbirleriyle benzerlikleri olduğu doğru fakat genel hatlarıyla birbirleriyle büyük farklılıkları var.

Artırılmış gerçeklik çeşitli cihazlar aracılığıyla gerçek dünyaya dair olan algınızı değiştirmeye çalışır. Bu cihazlardan en yaygın olanları akıllı telefonlardır. Örneğin; Snatpchat gibi uygulamaları kullanıyorsanız zaten artırılmış gerçeklik tecrübeniz vardır demektir. Eğer videolarınıza ya da fotoğraflarınıza yüz ifadeleri ya da filtreler koyuyorsanız AR’yi kullanmış olursunuz. Sanal gerçeklik ise üç boyutlu bilgisayar teknolojileri ile oluşturulmuş ortamlara verilen isimdir. Bu ortamlarda kişiler sadece ilgili ortamı keşfedebilir.

AR konusunda en güçlü sektörlerden bir diğeri de oyun endüstrisidir. Özellikle Pokemon Go belki de AR açısından şu ana kadar oynanmış en popüler oyun. İnsanların ellerinde telefonlarıyla Pokemonları bulmak için ne kadar çok zaman geçirdiklerini hatırlayın.

AR’nin gösterdiği bu gelişme ve kullanıcıların yeni tercihleri işlerin daha da ilerlemesine neden olacak. Yani bir sonraki adım; Arama motoru optimizasyonunda artırılmış gerçekliği kullanmak.

Artırılmış Gerçeklik SEO’yu Nasıl Etkiler?

AR ve SEO için, yakın zamanda güçlü bir ilişki içinde olacaklarını söyleyebiliriz. AR, kendini geliştirmek için online verileri kullanıyor, bu yüzden daha belirli bir hedef kitle oluşturarak SEO avantajları sağlayabilir. Bu avantajları elde etmek tamamiyle harcadığınız çabaya bağlıdır.

Artırılmış Gerçeğikliğin SEO’yu etkileyebileceği 8 farklı yol vardır.

  1. Konum Sonuçları Etkiler

“Yakınımda” teriminin son yıllarda ne kadar çok karşımıza çıktığını bir düşünün. Bunun nedeni arama motorlarının son zamanlarda coğrafi konumlara bağlı olarak en ilgili sonuçları sunmaya çabalıyor olması.

Bir kullanıcının telefonunu işletmenizin bulunduğu caddeye doğru tuttuğunu ve arama sonuçlarında işletmenizi görebildiğini bir düşünün. Benzer özellikler zaten Google Maps’te var. Bunun “pathfinder” isimli uygulama da size oldukça çekici gelebilir.

Pokemon Go’yu hatırlayın. Kullanıcıların kendi coğrafyalarında aslında var olmayan yaratıkları kendi cep telefonlarından nasıl gördüklerini. İşte AR’da bundan çok daha fazlası var. Pokemon Go üzerinden AR’ın etkisini örneklemeye devam edersek; birçok işletme pokemonların kendi mağazalarında bulunmasını sağlamak için Pokemon Go’ya ödeme yapmıştır.

  1. Yorumlar Etkileşim İçin Önemli

İnternet dünyasında pek çok uygulama, işletmelerin yorumlarını görüntülemek için online verileri kullanıyor. Çünkü yorumlar müşteriler için oldukça önemli. Tüketicilerin yaklaşık olarak %84’ü online yorumlara bir arkadaşının yorumuymuş gibi güveniyor.

Birçok potansiyel müşteriniz dürtülerine göre alışveriş yapmaktadır. Bu nedenle işinizle ilgili görselleri kullanmanız müşterilerinizi daha fazla tetikleyecektir. Yani, AR için görselleri kullanarak ve yorumları hedefleyerek genel etkinizi artırabilirsiniz.

  1. Sosyal Medya AR’ı Seviyor

Sosyal medya günümüzün ayrılmaz bir parçası haline geldi ve AR da bundan geri kalamazdı. Özellikle Snapchat, Facebook gibi platformlar AR’ı son derece yoğun şekilde kullanıyor.

Bu durum geleneksel reklamcılık yöntemlerinin biraz dışında da olsa pazarlama yönünden büyük başarı getiriyor. Özellikle Snapchat’i iş için kullanan çok fazla sayıda marka var. Sosyal medyada markanızı pazarlamanız sadık bir müşteri tabanı oluşturmanız için oldukça etkili bir yoldur. Çok sayıda etkileşimi AR sayesinde kolaylıkla elde edebilirsiniz. Üstelik bu platformların birçoğu için sonradan ek ödeme yapmanız gerekmiyor.

İnternetteki kullanıcıların %60’ı sadece Facebook’ta video izlemeyi tercih ediyor. Videolarınızı Facebook’ta paylaştığınızı ve üzerine bir de AR eklediğinizi düşünün. İzleyiciler üzerinde çok büyük etkiler bırakabilirsiniz.

  1. Öncelikli Kullanıcı Deneyimi

Mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimini yaratarak satışları ve potansiyel müşterileri artırabilirsiniz. Tüm konu, web sitenizde müşterilerinizin istediği kaliteli materyalleri sunmakla ilgilidir. Aynı durum artırılmış gerçeklik için de geçerli. AR deneyimi de tıpkı web site deneyimi gibi zengin içeriklerden geçer.

Bu durum, veriler açısından mümkün olan her ayrıntıyı sunmak için çaba sarf etmeniz gerektiği anlamına geliyor. Örneğin; bir araba galerisi sahibi olduğunuzu düşünelim. Bir aracın modeli, yılı gibi detayları sadece kendi galerinize gelen müşterilere gösterebilirsiniz. Fakat neden bunu yapasınız? Aracın rengi, hasar bilgileri, litre başına km değerleri gibi önemli bilgileri neden bir uygulama ile galerinize gelmemiş kişilere de sunmayasınız?

Örneklerimiz çalıştığınız sektöre göre farklılık gösterecektir. Fakat satışları ve potansiyelleri artırmaya yardımcı olacak ayrıntılı bilgileri sunmalısınız. Böylelikle hem kullanıcı deneyimi hem de SEO stratejiniz güçlenir.

  1. Overlay Görüntüler

Artırılmış gerçekliğin en çok ilgi çeken yönlerinden bir tanesi de evinize dilediğiniz nesneleri yerleştirmenize olanak tanımasıdır. Örneğin; bir koltuğun oturma odanızda nasıl görüneceğini telefonunuz ile görebilirsiniz.

Müşterilerin yaklaşık olarak %88’i bir ürünü satın almadan önce araştırmayı tercih eder. Bu orandan dolayı birçok ürün ve marka internette var olmayı ve iyi bir izlenim bırakmayı tercih ediyor. Bir de müşterilerinizin, ürünlerinizin gerçek hayatta tam olarak neye benzeyeceğini görebildiklerini düşünün… Etkileyici değil mi?

Özellikle IKEA gibi ev ürünleriyle ilgilenen markalar AR uygulamalarını yayıyor. Çok geçmeden bu uygulamalar daha da yaygınlaşacak ve müşterilerin çoğu 3 boyutlu ortamlarda görebildikleri ürünleri tercih edecek.

  1. Web Site Etkileşimleri

Web sitelerinde kullanıcı deneyimini artırmanın satışları ve potansiyel müşteri ağını daha da geliştirdiği artık oldukça yaygın olan bir bilgidir. Şimdi de AR’ı ekleyerek kullanıcı deneyimini daha da geliştirebilme imkanına sahipsiniz.

Her ne kadar AR teknolojisi yeni ve gelişmekte olan bir teknoloji olsa da her geçen gün daha fazla kişi tarafından kullanılıyor. Sadece ” AR Kodu” taratarak bile kullanan çok büyük bir kitle var.

Google metrikleri, sıralamaları belirlerken kullanıcıların web sitelerinde geçirdikleri zamanları da raporlarına aktarır. Kullanıcıların web sitenizde AR etkileşimli bir içerikte uzun bir süre zaman geçirdiğini düşünün…

Hatırlatmakta fayda var AR Teknolojisi halen emekleme döneminde. Bu yüzden erkenden bu teknolojiye dahil olmak doğru bir hamle olabilir ve rakiplerinizden önde olmanızı sağlar.

  1. Öykücülük (Storytelling)

Öykücülük tarzı içerik paylaşımları internette son zamanlarda oldukça büyüyen bir yaklaşım. Bu yaklaşım bir kişilik inşa etmeniz ve tüketicilerle iletişim kurmanız şeklinde gelişir. Günümüzde birçok popüler marka sıradan reklamlar yapmaktansa öyküleyici anlatımla reklamlar yapmayı tercih ediyor. En büyük spor giyim markalarını düşünün; sıradan reklamlar yerine kariyerinde başarılı olmuş sporcuların gerçek hikayelerini anlatarak müşterilerinin duygularına yükleniyorlar. Aslında Snapchat ya da YouTube gibi platformları kullanmanın en etkili yönlerinden bir tanesi bu reklamları rahatlıkla yapabilmenizdir. Bunun nedeni storytelling’lerin potansiyel müşteriler üzerinde büyük etki bırakabiliyor olması.

Fakat bu anlatım tarzını AR’a nasıl uygulayabiliriz? Bu sorunun cevabı sektörünüze göre değişir. Salonunuzda otururken telefonunuzu karşınızdaki koltuğa tuttuğunuzu ve dünyanın en ünlü sporcularının hayat hikayelerinin karşınızda anlatıldığını düşünün. Şüphesiz büyük bir ilgi uyandıracaktır.

  1. AR Reklamları Artıyor

Second Life, The Sims’e çok benzeyen bir online oyundu ve çevrimiçi bir karakterler tüm dünyadaki insanlarla etkileşime geçmeniz mümkündü. Oyun o kadar popülerdi ki oyundaki gayrimenkuller gerçek yaşamda satılıyordu. Bir süre sonra oyunun geliştiricileri oyunun içinde yer alan reklam panolarına tıpkı gerçek hayattaymış gibi reklam almayı başardılar.

Artırılmış gerçekliğin nasıl ortaya çıkmaya başladığı konusunda çok güzel bir örnekti bu. Sürekli daha fazla geliştirici bu konuda kafa yorduğu için birçok marka dijital alanlara reklamlarını dahil etmeyi düşünüyor. Zaten Snapchat’te filtreler arasında birçok markanın reklamını görmeye başladık.

Sonuç

SEO ve artırılmış gerçeklik hakkında şimdiden net konuşmak doğru değil. Gelecekte ne olacağını tam olarak bilemiyoruz. Ama şimdiden birçok marka bu ikili arasındaki optimizasyon sınırlarını zorluyor. Önümüzdeki yıllarda nelerin değişeceğini hep birlikte göreceğiz. Fakat geç olmadan artırılmış gerçeklik optimizasyonunuzu yapmaya başlayın!

Exit mobile version