IHS Blog

Azalarak Bitmesi Gereken 5 Demode E-Ticaret Stratejisi

e-ticaret stratejisi

Sigara içmek, kızarmış yiyecekler yemek, sık sık paraşütle atlayış yapmak, demode e-ticaret stratejileri kullanmak; bu alışkanlıkların hepsi bir gün başınızı derde sokabilir. Alışkanlıklardan vazgeçmek zordur. Özellikle de bu alışkanlık site trafiğinize zirve yaptırıyorsa. Web sitenizde işleriniz yolunda gidiyorsa bu alışkanlıklarınızın demode olması pek umurunuzda olmayabilir. Ama bu konudaki yaklaşımınızı arada bir yeniden gözden geçirmenizde fayda var.

Aşağıda adeta kötü bir alışkanlığınızmış gibi bir an önce vazgeçmeniz gereken 3 demode e-ticaret stratejisi yer alıyor.

Zayıf İçeriğe Sahip Sayfaları Yayınlamaktan Vazgeçin

Web sitenizdeki içeriğin yapısı, hacmi ve kalitesi markanızın kâr zarar dengesi üzerinde ilk bakışta görünmeyen ama ciddi bir etkiye sahiptir. E-ticaret siteniz için uzun soluklu içeriklere yatırım yapmanız için birçok neden bulunmaktadır. “Zayıf içerik” tabiri çok fazla değer içermeyen veya konuyla ilgili bilgi bakımından yetersiz metinler için kullanılır. Burada kullanılan anlamıyla zayıf içerik konuyla ilgili 500 veya daha az kelimeden oluşur. Google botlarının algoritmasının tam olarak nasıl çalıştığını pek kimse bilmese de, kalıcı içeriğin arama motoru sonuç sayfalarında üst sıralarda yer aldığı çoğu kişi tarafından bilinir.  

Ebay Nasıl Zarar Etti

Arama motoru sonuçlarında içerik bakımından zayıf sitelerin sayfaları çoğu zaman es geçilir. Google’ın 2004 yılında Panda 4.0 güncellemesini yayınlamasıyla birlikte Ebay’in başına gelen de buydu. Ebay’in zayıf içerik yüzünden o tarihten sonra trafiğinin %33’ünü kaybettiği tahmin ediliyor. Ebay daha sonrasında bu sorunun üstesinden gelmek ve bir daha aynı sorunu yaşamamak için çok sayıda aracı kuruluşla anlaştı ve çok ciddi rakamlar ödemek zorunda kaldı.

Bu Demode E-Ticaret Stratejisi İle İlgili Sorunlar

– Zayıf içeriğe sahip sayfalar arama motoru sonuçlarında çıkmıyor.

– Organik arama trafiğinden gelebilecek ciddi bir gelirden oluyorsunuz

Bu Sorun Nasıl Çözülür

“Küçük” bir e-ticaret sitesinin 3000’in üzerinde sayfası olabilir. Bunların çoğu ürün sayfasıdır. Her ürün için özgün içerik bulmak zor bir iş olabilir. Birçok e-ticaret sitesinin ürün sayfalarında aşağıdakiler için metin kısımları olur:

– Tanım – ürünü tanıtan şirket kopyası

– Detaylar ve Talimatlar – Talimatları içeren indirilebilir bir pdf dosyası

– Yorumlar – Müşteri yorumları

– Müşteri soru ve cevapları

Biraz yaratıcılıkla en az 500 kelimelik içerik üretmek çok da zor bir iş olmamalıdır. Bu elbette bazı ürünler için imkansızdır ama çoğu zaman müşterilerinize faydası olacak bilgileri içeriğe eklemek mümkündür.

Faydalı Araçlar

Daha iyi SEO için görsel optimize etmenin 8 yolu

2017 yılındaki en önemli 4 SEO trendi

Dahili link verirken yaptığınız doğrular ve yanlışlar

SSL sertifikası nedir ve neden önemlidir?

Kullanıcı Deneyimini İhmal Etmeyin

SEO stratejiniz bazı bakımlardan kullanıcı deneyimi üzerinde olumsuz bir etki yaratabilir, bu da kâr marjınız üzerinde olumsuz bir etkiye neden olabilir. Moden internet kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüz sorunları için adeta bir madendir. Bilgi tasarımı gurusu Edward Tufte’nin de dediği gibi: Bir web sitesinde en sık rastlanan kullanıcı hareketi siteden çıkıp gitmektir.

Her yerde gizli hamburger menüleri kullanmak, kullanıcının gözüne giren pop-uplar, zayıf taksonomi, tüm cihazlara uygun olmayan sayfalar, uzun sayfa yükleme süreleri kötü kullanıcı deneyiminin en olağan şüphelileridir. Normalde kullanıcı ve SEO kol kola yürümelidir ama durum her zaman böyle değildir.

Bu Demode E-Ticaret Stratejisi İle İlgili Sorunlar

– Kazancın azalması

– Azalan site trafiği

– Arama motoru sonuç sayfalarında alt sıralara düşmek

Sorun Nasıl Giderilir

Her şeyi ön uç, arka uç gibi muntazam kategoriler halinde tasniflemek iyi bir şey olsa da, işler her zaman böyle basit yürümez. Kullanıcı arayüzünü tasarlamak bir şirketin aklına sonradan geldiğinde bu durum tüm vahametiyle ortaya çıkar. Kullanıcıların beklentileri de son zamanlarda hiç olmadığı kadar artmış durumdayken, kullanıcıların sitenize olan ilgisini kaybetmemek için kullanıcı deneyimine önem vermek gerekir.

– Kullanılabilirlik hakkında bilgi edinin.

– En başından itibaren başarıyı hedefleyin.

– Hedef kitlenizi belirleyin.

Faydalı Araçlar

The Information Architecture Institute: Bu sivil toplum kuruluşunun kullanılabilirlik ve bilgi sunumu hakkında birçok faydalı kaynağı bulunmakta.

Don’t Make Me Think: Steve Krug’un bu kitabı kullanılabilirlik hakkında harika bir giriş niteliğinde ve tüm web tasarımcıları için çok kıymetli bir kaynak.

Google Search Console: Bir Google Search Console hesabı açın. Bu sayede web sitenizi optimize edebileceğiniz birçok araca erişiminiz olur.

Mükerrer İçerik Yayınlamaktan Vazgeçin

Bu demode e-ticaret stratejisi bilerek yapılan bir şey değildir ama birçok site bu hatayı yapar. Benzer veya mükerrer içerik yayınlamak arama motoru sonuçları sayfalarında bir anda alt sıralara düşmenize neden olur. Bu sorun birçok büyük perakende sitesinde görülmektedir. Bu tarz sitelerdeki dahili içeriğin (metin, zengin medya vs.)  her biri arama sonuçları için birbiriyle yarışır. Mükerrer içerik yayınlandığı zaman da web siteniz bu şekilde kendisiyle yarışmış olur.

Bu Demode E-Ticaret Stratejisi İle İlgili Sorunlar

Sayfaların endekslenmesine mani olur.

Arama motoru sonuçlarındaki sıralamanıza olumsuz etki eder. Bu da birkaç binden birkaç milyon dolara kadar zarar etmenize neden olabilir.

Sorun Nasıl Giderilir

Artık her şey birbirine eskisine oranla çok daha fazla bağlı. Bu yüzden şirketinizi birbirine bağlı bir ekosistemin bir parçası olarak düşünmeniz çok önemlidir.

– Sitenizi sık sık kontrol edip mükerrer içerik olup olmadığını kontrol edin. WrodPress’in bu iş için kullanabileceğiniz birçok eklentisi bulunmaktadır.

– Web sayfalarınızı sıklaştırın. Eğer bir sayfanızdan vazgeçebiliyorsanız, o sayfayı silin.

– Sağlam bir web sitesi yapısı oluşturun. Birçok e-ticaret sitesinin bu konuyla ilgili birden çok departmanı vardır. Eğer birden çok siteyi yönetiyorsanız gelecekteki muhtemel esneklik ihtiyaçlarınıza göre esneklik sağlayın.

– Yönetim becerilerinizi geliştirin. Envanter ve tedarik zinciri yönetimi, iletişim, kaynak yönetimi, tanıtım, pazarlama ve genel şirket yapısı web siteniz üzerinde etkili olabilecek hususlardır. Bu konu başlıkları için bir danışmanla anlaşmak her zaman faydalıdır. Bir danışmanla anlaşmak istemiyorsanız bu konu başlıklarıyla ilgili etkinliklere katılarak bu alanlardaki becerilerinizi geliştirebilirsiniz.

Hoşumuza gitse de gitmese de, özellikle e-ticaret sitelerinde SEO ve kullanıcı deneyimi konusunu teknik anlamda layıkıyla ele almamaktan kaynaklanan bazı sorunlar vardır. Biraz deneme yanılma yöntemiyle, biraz da ayrıntılara dikkat ederek bu demode e-ticaret stratejisi konusunu geride bırakmak mümkündür. o halde ne duruyorsunuz? Bir plan oluşturun ve işe koyulun.

Exit mobile version