IHS Blog

Dahili Link Verirken Yaptığınız Doğrular ve Yanlışlar

dahili-linkler-nasil-olmali

Dahili link verme sayfa içi SEO bakımından birçok kişinin anlamadığı bir konudur. Dahili linkler web sitenizin muhtelif sayfaları arasındaki linklerdir. Web sitenizin ziyaretçileri bu linkleri bir sayfadan diğerine geçerken kullanırlar. Dolayısıyla web siteleri için oldukça önemlidirler. Dahili linkleri arama motoru crawlerları için de çok önemlidir. Bu crawlerlar sitenizin en önemli sayfalarını bulmak için dahili linkleri kullanır ve içeriğinizle ilgili aramalarda sitenizi arama sonucu olarak göstermek için endeksler.  

Sitenizde yeterince dahili link kullanmamaktan da gereğinden fazla dahili link kullanmaktan da kaçınmanız gerekir. Aşağıda dahili link kullanımıyla ilgili önemli bilgiler ve WordPress sitenizin link mimarisini nasıl geliştireceğinizle ilgili öneriler yer almakta.

Dahili Link Vermenin Temel Kuralları

Sitenizde dahili link verme uygulamasını daha iyi gerçekleştirebilmeniz için bu işin temelini iyi kavramanız gerekiyor. Bu konuyla ilgili aklınızdan çıkarmamanız gereken hususlar ise şunlar:

Dahili Linkler Sitenize Değer Katar

Diğer web sitelerinde yer alan ve sizin sitenizi işaret eden linkleri bir tür güven testinden geçmek olarak kabul edebilirsiniz. Bu linkler Google’a ve diğer arama motorlarına web sitenizin kalitesine kefil olduklarını, bu linki almayı hak ettiğini söyler. Bu sitelerin sizinkine duyduğu bu güven daha sonra dahili linkleriniz üzerinden tüm dünyaya yayılır.

Gelgelelim, sayfalara sitenizin yalnızca en üst seviyesinde (diyelim ki navigasyon kısmınızda) link verirseniz bu değer akışı yalnızca o seviyedeki sayfalarla kısıtlı kalır. İyi dahili linkler sitenizin daha derinliklerine işaret ederek o değeri daha fazla yaymalıdır.

Dahili Linkler İnsanlar İçin De Önemlidir

Dahili link hususunun yalnızca SEO için yapılmaması gerekir. İyi dahili linkler insanların da faydasınadır çünkü insanların kendilerine faydalı bilgilere ulaşmasını sağlarlar. Bu da sitenizde geçirilen süreyi arttırır ve tek sayfalık ziyaret oranlarını azaltır. Wikipedia’ya girip bir sayfadan ötekine sektiğiniz anları hatırlayın. Bir maddeyi okuma amacıyla girip kendinizi bir süre sonra bambaşka bir maddede bulduğunuz sık sık oluyordur herhalde. Bunun nedeni Wikipedia’nın dahili link verme olayında çok iyi olmasıdır.

En Kötü 5 Dahili Link Alışkanlığı (Ve Bunlardan Kurtulmanın Yolları)

Aşağıda WordPress web sitenizde dahili link verme konusunda nasıl daha iyi olabileceğinize dair 5 tavsiye yer amakta.

1) Dahili Linkleri İçeriğinize Dahil Etmemek

Dahili linkler söz konusu olduğunda, web sitenize değer katmak bakımından en kıymetli varlığınız bizzat sizsinizdir. Yaptığınız her gönderide konuyla ilgili başka birkaç gönderiye link vermeyi alışkanlık haline getirmelisiniz. Bu iş için sakın bir benzer gönderiler eklentisine bel bağlamayın (bu eklentiler ziyaretçilerinizi web sitenizin içinde bir süre dolaştırsalar da). Bu linkleri içeriğinizin içinde en iyi yere koyacak tek kişi sizsiniz.

Eski gönderilerinizin hepsini hatırlamıyorsanız, veya web sitenizdeki içeriğin tamamına hakim değilseniz, ilgili içeriği bulmak için WordPress blogunuzdaki arama çubuğunu kullanabilirsiniz. Bu işin başka bir püf noktası ise site: arama sorgusu operatörünü kendi alan adınızla ve ilgili anahtar kelimeyle birlikte kullanmaktır. Örneğin bu gönderiye benzer başka gönderileri bulmak için aşağıdaki şekilde bir arama yapabilirsiniz:

site:ihs.com.tr dahili link

Eski gönderileri ara sıra ziyaret edip konularıyla ilgili daha yeni gönderilere linklemek de iyi bir fikir olabilir. Ziyaretçilerin web sitenize hangi sayfadan gireceğini bilemezsiniz. Eğer sitenize eski bir gönderiden girildiyse ve linkler yalnızca kronolojik olarak geriye doğru çalışıyorsa, ziyaretçi sorununu çözecek yeni bir gönderiye hiç erişemeyebilir.  

2) Gereğinden Fazla Dahili Link Kullanmak

Diğer yandan, iyi bir şeyi gereksiz miktarda kullanmak da zararlı olabilir. En başta, eski bir SEO tavsiyesini rafa kaldıralım: Artık sayfa başına en fazla 100 link kullanabilirsiniz diye bir kural yok. Eskiden böyle bir kural vardı çünkü arama motoru crawlerlarının inceleyebileceği link sayısı kısıtlıydı.

Google bu kısıtlamayı 2013 yılında kaldırdı. Bu sayı, özellikle de WordPress gibi bir içerik yönetim sisteminde, artık çok kolay aşılabiliyor. Ana sayfanızdaki kaynak kodda bir “href” (link etiketi) ararsanız, muhtemelen 100 civarı bir sayıya ulaşırsınız. Google’ın şu anki webmaster kılavuzları link sayısını “en fazla birkaç bin” civarında tutmanızı izin veriyor.

Yine de kullandığınız dahili link sayısını, özellikle de navigasyon söz konusu olduğunda kısıtlamakta fayda var. Google 50 linklik mega menünüzü veya linklerle dolu sayfa altıklarınızı inceleme konusunda elbette hiçbir sıkıntı yaşamaz ama insan ziyaretçileriniz nereye bakacaklarını şaşırabilirler.

Menülerinizi arama crawlerları için değilse de ziyaretçilerinizin iyiliği için basitleştirin. Örneğin, Amazon site içerisinde daha derinlere inen genişletilmiş alt menüler vasıtasıyla menülerini basitleştirir. Bu da menü içerisinde navigasyonu kolaylaştıran yüzlerce link barındırabilmelerini sağlar.

3) Link Metninizi Gereğinden Fazla Optimize Etmek

Artık tarihe karışmış başka bir SEO kuralı daha: tam eşleşmeli link metinleri kullanarak dahili linkleri optimize etmek. Bunun için web sitenizdeki diğer sayfalara mutlaka sayfanızın aramalarda çıkmasını istediğiniz link metnini kullanarak link vermeniz gerekiyordu. Bu işlem kimi zaman o kadar başarısız bir şekilde yapılıyordu ki link kullanıldığında o cümle artık hiçbir anlam ifade etmez oluyordu.

Neyse ki Google internette anlaşılır şeyler okumak isteyen kişiler için, gereğinden fazla optimizasyon cezası getirerek bunu yapan siteleri cezalandırmaya başladı.

Bu konudaki en önemli şey link metninizi diyalog şeklinde yapmanızdır. Belirli anahtar kelimelere link verme konusunda endişeniz olmasın. Eğer içeriğiniz başlıkla yeterince ilgiliyse zaten anahtar kelime bakımından zengin olacak ve hem Google hem de insan ziyaretçileriniz için yeterli seviyede içerik yaratacaktır.

4) Doğal Olmayan Dahili Linkler Kullanmak

Yukarıda anlatılanlarla benzer bir şekilde, link metninizi arama sonuçları sıralamanızı etkilemek amacıyla oluşturmamalısınız. Mesela ne zaman belli bir kelimeyi veya kelime öbeğini kullansanız otomatik olarak sayfalara link veren bir eklenti kullanmamalısınız. Bu o sayfalar için doğal olmayan bir backlink profiline neden olur. Aynı link metninin içerisinde çok sayıda link oluşturmuş olursunuz.

Gereğinden fazla yapmamanız gereken şeylerden biri de kendi alan adınıza bir nofolllow etiketi uygulamak olmalıdır. Geçmişte bazı kişiler bunu sitelerinin değerinin kaybolduğu noktaları kontrol altında tutmak amacıyla yapıyordu. Belli bir sayfanın arama sonuçları sıralamasındaki yerini yukarılara taşımak amacıyla kendileri için en önemli link dışındaki tüm linkleri nofollow ediyorlardı. Buna “sayfa linki yontuculuğu” adı veriliyor. Bu da sizi çok sık yapmanız durumunda ceza alma riskiyle karşı karşıya bırakabilecek, hiç doğal olmayan bir yöntem.

5) Aynı Sayfalara Arka Arkaya Link Vermek

Gönderilerinize dahili link koyacağınız zaman aynı sayfayı arka arkaya kullanmayın. Bunun gerçekleşebileceği senaryolardan biri sitenizde size çok fazla kazanç sağlayabilecek bir sayfanın olmasıdır. Veyahut çok fazla satış yaptığınız bir karşılama sayfanız olabilir. Bu sayfayı mümkün olduğunca fazla kez link vermek isteyebilirsiniz. Ancak, o sayfa muhtemelen bütün o diğer sayfalar için en ilgili kaynak olmayacaktır. Bu da linkinize doğal olmayan bir görüntü kazandıracaktır.

Siz bunun yerine o sayfalarla ilgili başlıkların olduğu içerikler hazırlayın ve bu sayfalar arasında yeterli seviyede doğal linkler oluşturun. Amacınız bu linkler vasıtasıyla diğer sayfalara değer katmak olmalıdır.

Özetle:

– Gönderilerinize mutlaka konuyla ilgili birkaç dahili link ekleyin ve yeni linkler oluşturmak için eski sayfalarınızı sık sık ziyaret edin.

– Çok fazla navigasyon unsuru bulundurmak yerine en önemli sayfaları kullanın ve alt sayfalar arasındaki navigasyonu kolaylaştırın.

– Link metninizi diyalog şeklinde oluşturun ve tam eşleşme link metinlerini kullanmaktan kaçının.

– Otomatik olarak dahili link oluşturmak gibi yapay yöntemleri kullanmaktan kaçının.

– İçeriğinizle ilgili çeşitli sayfalara link verin.

Exit mobile version