IHS Blog

Dijital Medya Tahminleriniz İçin 4 Faydalı Rapor

dijital medya

Dijital medya reklamcılarının çoğu yıl sonunun en meşgul zamanlardan biri olduğu konusunda hemfikirdir. İster yıl sonu döneminin en civcivli anında e-ticaret kampanyaları yürütüyor olun ister 2017 medya kampanyalarınızı ve bütçelerinizi planlıyor olun, bu dönemde günleriniz muhtemelen tahmin ve öngörü toplantılarıyla geçiyor olacaktır.

Bu tarz tahmin ve öngörüler zor ama bir şekilde geliştirilebilir işlerdir. Kanal ve kampanya analizlerinden gelen verilerle hem bütçeyi belirlemek hem de ay bazında satış gelirlerini tahmin etmek daha kolay bir hal alabilir.

Bu anlamda tahmin sürecini kolaylaştırmak için bazı Google Analytics raporlarından faydalanmak çok önemlidir. Aslında değerlendirilmesi gereken birçok rapor var ama aşağıda bunların en önemlileri olarak nitelendirilebilecek 4 rapor yer almakta.

Aylık Performans: Her Kampanya İçin

Aslında bu rapordan bahsetmeye bile gerek yok çünkü hepimiz aylık ve sezonluk bütçelerimizi önceden tahmin etmek için her yıl geçmiş verilerimize bakarız. Fakat kimi zaman her kampanyanın aylık performansına ayrı ayrı bakmayı ihmal ederiz. Her kampanyanın bir amacı vardır. Hangi tür kampanya olursa olsun, dijital medya reklamcıları her kampanyayı mutlaka ayrı ayrı ele almalıdır.

TAVSİYE: Müşteri kazanımlarını sürekli takip etmek önemlidir. Hangi kampanyaların en çok telefonla aramaya veya alışveriş sepeti ödemelerine neden olduğunu bilmek kampanyaların ay bazındaki bütçelerini belirlemek için hayati öneme sahiptir. Bu rapor aynı zamanda size 2017 yılındaki performansları önceden tahmin etmek için de bir referans olacaktır.

En Önemli Müşteri Kazanım Yolları: Her Müşteri Kazanımı İçin

Hepimiz hangi kanalların site trafiğini ve müşteri kazanımını arttırdığını görmek için kanal seviyesinde kontroller yaparız. Peki çoklu kanal raporlarına aynı dikkati gösterir miyiz? Site trafiğinizin ve müşteri kazanımınızın çoğu hak edilmiş medyadan geliyorsa, markalaşma çabalarınız hak ettiği karşılığı bulmuyor olabilir. Çoğu zaman sosyal medya ve görüntüleme medyası en fazla huni özelliği gösteren kanallardır ve yalnızca son tık yorumlama modellerindeki performansa bakacak olursanız bu kanallara yaptığınız harcamayı azaltabilirsiniz ve bu da hak edilmiş medyanızdaki trafiği ve müşteri kazanımını azaltabilir.

Eğer Google Analytics kullanıyorsanız, değerlendirebileceğiniz en iyi raporlardan biri En Sık Kullanılan Müşteri Kazanım Yolları raporudur. Bu rapor dijital medya reklamcılarına hak edilmiş medyayı geliştiren kanalları görmekten daha fazlasını sunar. Bu raporda ay bazında bir filtreleme yaparsanız 2017 bütçenizi çok daha verimli bir şekilde planlayabilirsiniz.

TAVSİYE: Google Analytics hesabınız mutlaka her müşteri kazanım tipini kayıt altına alsın. Böylece elinizdeki verinin gerçek temsiline göre bütçe planlaması yapmış ve randımanlı bir büyüme için gerekli optimizasyonu yapmış olursunuz.

Cihaz Segmentasyonu: Müşterilerinizi En Çok Nerede Kazandığınızı Bilin

Tüketiciler artık mobil cihazlarında her zaman olduğundan daha fazla vakit harcıyor. Dijital medya reklamcıları da kampanyalarını artık mobile göre oluşturuyor ve optimize ediyor. eMarketer’a göre aramaların tahminen yarısından fazlası artık mobil üzerinden yapılıyor ve görüntüleme medyasının %60’ı mobil cihazlarla görüntüleniyor. Mobile yönelik böyle bir hareket varken raporlamaların da mutlaka bu yönde olması gerekiyor. Aylık kampanyalarınızı cihaza göre filtrelemeniz artık iyice önemli bir hal almış durumda. Özellikle de mobil ve masaüstü cihazlarda ayrı ayrı fiyatlandırma seçeneklerimiz varken.

TAVSİYE: Raporlarınızı alırken cihaza göre segmentasyon yapmayı unutmayın. Aksi takdirde raporlarınız kampanyalarınızdan elde ettiğiniz gerçek kazancı göstermeyebilir. Ayrıca 2017 bütçenizi de doğru bir şekilde öngöremezsiniz.

Saat: Müşteri Kazanımlarınızın Hangi Saatte Gerçekleştiğini Bilin

Dijital medya reklamcılarının müşteri kazanımlarının günün hangi saatlerinde gerçekleştiğini görmek için tık başına ödeme kampanyalarına teklif düzenleyiciler koyduğuna sık sık rastlanır. Bu iyi bir uygulamadır ama sadece tık başına ödeme için değil tüm dijital kampanyalar için uygulanmalıdır. Ayrıca bir sonraki yılın bütçe planlaması için de önemlidir.

Markanız için yalnızca dijital medya kampanyaları yürütmeyi daha makul ve tercih edilir buluyor olabilirsiniz ama saat analizlerini de yaparsanız hedef kitlenizin farklı saatlerde farklı cihazları kullanıyor olduğunu görürsünüz. Bu bilgi sayesinde tekliflerinizi düzenleyerek hedef kitlenize erişim imkanlarınızı da arttırırsınız. Ayrıca günün saatlerine bağlı aktivitelerin yaşam tarzı, yaş, cinsiyet gibi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiğini de görürsünüz.

TAVSİYE: Bir sonraki yıl için öngörü ve tahminlerde bulunacağınız zaman hedef kitlenizin ne zaman “arama” aşamasında olduğunu görmek için analiz verilerini kullanın. Bu sayede reklamlarınızı dikkat çekici yerlere koyabilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Ayrıca rakiplerinize karşı bir üstünlük elde etmiş de olursunuz!

Exit mobile version