IHS Blog

E-Ticaret Web Siteniz İçin 7 Pazarlama Hedefi

e-ticaret-web-siteniz-icin-7-pazarlama-hedefi

Online dünya oldukça hızlı dönüyor. Bu hıza ayak uydurmalı ve düzenli olarak web site hedeflerinizi gözden geçirmelisiniz. E-ticaret web siteleri için bazı hedefler pek değişime uğramaz fakat bazıları için büyük değişimler söz konusu olabilir.

Haberimizin devamında düzenli olarak güncellenmesi gereken hedeflerinizden söz edeceğiz:

  1. Ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili olan trafiğinizi artırın.

Bu maddemiz muhtemelen aşina olduğunuz bir hedef. Hemen hemen her web sitesinin kullanıcı ziyaretlerine ihtiyacı vardır. Fakat online dünyanın tüm trafiği eşit olarak web sitelerine dağıtılmaz. Kendi trafiğinizi kendiniz elde etmelisiniz ve ilgili kitle sizin ürünlerinizle/hizmetlerinizle ilgileniyor olmalı. Örneğin; evcil hayvan ürünleri pazarlıyor olduğunuzu varsayalım. Evcil hayvan sahibi olmayan ve sadece elektrikli ev eşyası arayan kişilerin web sitenizi ziyaret ediyor olması pek de anlam ifade etmez.

Trafiğinizi artırmak konusunda çalışmalarınızı sürdürmeye devam edin. Trafiğinizi artırmak konusunda fikirlere ihtiyacınız varsa buraya tıklayarak ilgili haberimizi görebilirsiniz. Ayrıca bir önceki hedefinize ulaşıp ulaşmadığınızı ve ziyaretçi kitleniz ile hedef kitlenizin eşleşip eşleşmediğini kontrol etmelisiniz. Bunları yapabilmek için Google Analytics’i gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

Ayrıca Google Analytics ile şu bilgileri de edinebilirsiniz:

Google Analytics, hedeflediğiniz kullanıcılara ulaşıp ulaşmadığınızı kontrol etmenizi sağlayacak oldukça cazip bir araçtır. Eğer doğru kitleye ulaşamıyorsanız pazarlama stratejilerinizi tekrardan gözden geçirmenizin zamanı gelmiştir.

  1. E-posta listenizi büyütün.

İnsanların web sitenize gelmesini sağlamak başarının en önemli faktörlerinden bir tanesidir. Bu kadar önem taşıyan bir başka madde de bu kişilerin daha sonra tekrar tekrar geri dönmelerini sağlamaktır. Kişilerin geri dönüşlerini sağlayabilmek adına izleyebileceğiniz en iyi yollardan bir tanesi e-posta listenizdir. E-posta pazarlamacılığı, online pazarlama stratejilerinin en yüksek dönüşüm oranı sağlayan seçeneklerinden bir tanesidir. Tıklanma oranlarınızı artıracak e-posta marketing ipuçları için buraya tıklayarak ilgili haberimizi görebilirsiniz.SenderKing e-posta pazarlama sistemi için tıklayın.

Web sitenizin yeni hedeflerine ulaşabilmek için e-posta listenizi büyütmeniz gerekiyor. Ayrıca müşteri kayıt işlemleri, sosyal medya tanıtımları ve web sitesi abonelikleri yapan CTA’lar gibi diğer seçenekler de mevcut.

  1. Ziyaretçileriniz için kişiselleştirilmiş bir deneyim sunun.

Ziyaretçilerinizin her biri web sitenizde farklı etkileşimlerde bulunur. Günümüz teknolojisinde hangi kullanıcının web sitenizle ne tür etkileşimlerde bulunduğunu izlemek oldukça kolaydır. Böylelikle ziyaretçilerinizin deneyimlerini kişiselleştirmeniz de kolaylaşır. Ziyaretçilerinizin arama geçmişini takip ederek onlara ilgilendikleri ürünleri ya da bu ürünlerin tamamlayıcı öğelerini önerebilirsiniz.

Araştırmalara göre ziyaretçilerine kişiselleştirilmiş bir deneyim sunan web sitelerinin satışlarında %18 oranında artış yaşanıyor. Kullanıcıların web siteniz kendileriyle en çok ilgili olan kısmını görmeleri iyi bir deneyim yaşamalarına ve markanıza daha sadık olmalarına yardımcı olur.

  1. Web sitenizi duyarlı hale getirin.

Web sitenizin ayrı bir mobil sürüme sahip olması artık gerekli değil. Web siteniz bir mobil cihazda ya da iPad’de tıpkı masaüstündeki gibi işlev görmelidir. Aynı görünmekle kalmamalı aynı zamanda aynı öğeleri ve yapıyı kullanmalıdır. Çünkü Google artık sıralamalarını yaparken mobil-indekslemeyi kullanıyor. Bu da algoritmaların sıralamaları belirlerken mobil web sitenize daha fazla öncelik vereceği anlamına geliyor.

Mobil cihazlar için oluşturulan web siteleri genellikle teknik olarak başarısızdır. Bu tarz web sitelerinin çok büyük bir kısmı kullanıcı deneyimini olumsuz etkiliyor. Bu yüzden web sitenize mobil ekranlar için görsellik optimizasyonu yapmalısınız. Bunu yapmanın en iyi yolu da web sitenizi duyarlı hale getirmektir. Mobil cihazlar artık hayatımızın çok büyük gerçekleri. Her geçen yıl daha fazla önem kazanıyorlar ve daha fazla kullanılıyorlar. Bu yüzden öncelikli olduklarını unutmayın.

  1. Bloglamaya önem verin.

Birçok business web sitesinin olması gerektiği gibi halihazırda bir blogu mevcut. Bir blog, güçlü bir pazarlama aracıdır. Fakat web dünyasında çok fazla blog var, bu da içeriklerinizin öne çıkmasını zorlaştırıyor. İçeriklerinizi daha ön plana çıkarabilmek için diğer içerik türlerini keşfetmeyi düşünebilirsiniz. Podcast’lere, videolara ya da diğer etkileşimli içeriklere biraz zaman ayırarak sahip olduğunuz blogu geliştirebilirsiniz.

Yeni içerik türleri ile blogunuzu geliştirebilir, kitlenizi daha iyi anlayabilir ve daha sonra sizin için neyin işe yaradığını keşfederek o yönde çabalamaya devam edebilirsiniz.

  1. Influencerler ile ortaklıklar kurun.

İçeriklerinizi bir blogda ya da sosyal medya platformunda paylaşıyor olmanız her zaman için yeterli değildir. Daha fazla kişiye ulaşabilmek için influencerleri kullanmanız iyi bir taktik olabilir.

Sosyal medya üzerindeki pazarlama rekabetinin artmasıyla birlikte influencerler daha fazla önem kazandı. Araştırmalara göre influencer ile ortak çalışan markaların %94’ü bu yöntemden olumlu sonuçlar almış. Influencer marketing sayesinde hedef kitlenizde yer alan yeni kişilerin dikkatini daha kolay çekebilir ve onları web sitenize yönlendirebilirsiniz.

  1. Satışlarınızı artırın.

E-ticaret siteleri için bu hedef her zaman için geçerlidir. Web sitenizin ve iş hayatınızın gelişmesi için satışlar yapmalısınız. Zaten yukarıda bahsettiğimiz her şey bu madde ile ilgilidir. Hangi taktiklerin sizin için daha uygun olduğunu görmek için hem yeni denemeler yapmalısınız hem de geçmiş dönemdeki verilerinizden yararlanmalısınız.

Kendi verilerinizi inceleyin ve analiz edin. Ardından satış yapmanızı kolaylaştırmak için gerekli optimizasyonları yaparak yeni pazarlama planınızı tasarlayın.

Sonuç

Eski pazarlama yöntemleri ne yazıkki yeni müşteri getirme konusunda eskisi kadar etkili değil. Müşteri kitlenizin davranış alışkanlıkları ve alışveriş eğilimlerine göre pazarlama stratejilerinizi planlamalı, internette nerede daha çok vakit geçiriyorlarsa oralarda var olabilmelisiniz.Bunun yanında yenilikçi pazarlama yöntemlerine hızlı uyum sağlayabilir olmalısınız. 

Eğer yeni bir e-ticaret girişiminde bulunmak istiyorsanız, IHS OpenCart e-ticaret hosting paketini satın alarak güvenli ve hızlı bir başlangıç yapabilirsiniz. 

 

Exit mobile version