IHS Blog

Google AdWords Reklam Fiyatları Artabilir

google-adwords

Google yakın zamanda masaüstü arama sonuçları sayfasının şablonunu mobil formatına uyacak şekilde değiştirmişti. Bu da ücretli reklam fiyatlarında bir artışa neden olabilir.

Google arama sonuçları sayfasının sağ tarafındaki metin reklamları kaldırırken, ücretli reklam sayısını da üçten dörde çıkartmıştı. Arama sonuçları sayfasında görünen en fazla reklam sayısı da 11’den 7’ye düşürülmüştü.

Şubat sonunda yapılan bu değişikliklerin yaratacağı etki estetiğin ötesine geçebilir. Konuyu takip edenler sağ taraftaki reklamların kaldırılmasının üstteki dört reklam yeri için rekabeti kızıştıracağını, bunun da bu reklamların fiyatını arttıracağını tahmin ediyor.

Kimileri bu değişikliklerden uzun vadede karlı çıkacak olanın perakendeciler olduğunu öne sürüyor. Bu düşüncede olanlar Google’ın yaptığı değişiklikler nedeniyle masaüstü trafiğinin kalitesinin ve reklam linklerine tıklama oranlarının artacağını düşünüyorlar.

Ücretli reklam fiyatlarının artmasıyla potansiyel müşteri kalitesinin de artmasının perakendecilerin avantajına olacak gibi duruyor.

Google’ın arama sonuçları modelinin amacının tüketicilere mümkün olan en ilgili reklamları göstermek olduğunu düşünülüyor. Her ay arama motoru pazarlaması çalışmalarına milyon dolarlar harcanıyor.

Potansiyel müşterilerin yaklaşık yarısı mobil aramalar sonucunda web sitelerine ulaşıyor. Trafik giderek mobile doğru kaymaya başladığı için de masaüstünde yapılan bu değişiklik pek de anlamlı bir etki yaratmayacağı düşünceside bulunuyor.

Bununla birlikte, daha az masaüstü reklamının gösterilecek olması bu listede yer alacak reklamların belirleneceği Google AdWords açık arttırmasındaki ilk dört yer için yaşanan rekabeti iyice kızıştıracak gibi görünüyor. Bir kullanıcı bir taşıt modelini aradığında, gösterilen ilk dört sonuç muhtemelen ücretli reklamlar olacak. Ücretsiz reklamları görmek için kullanıcının ekranı aşağı kaydırması gerekecek.

Ücretsiz mi ücretli mi?

Dominion Dealer Solutions pazarlama hizmetleri müdürü Amy Peck bazı bayiliklerin bu şablon değişikliğinin bir sonucu olarak ücretsiz reklam arama trafiğinde bir düşüşe şahit olabileceğini söylüyor.

Bu durumda ücretli reklam aramalarına yönelik bir yoğunlaşma olabilir ve bu da trafiğin büyük kısmının ücretli reklam sitelerine kaymasına yol açabilir.

Bazı pazarlamacılar ise reklamcıların önümüzdeki aylar içerisinde fiyatların artmasından ötürü bir yer kapma yarışına gireceğini tahmin ediyor. Amy Peck bu konuda “Ben perakendecilerin zararlarını bir miktar telafi edeceklerini ve daha rekabetçi bir fiyat teklifi yarışına ve dolayısıyla ücretli reklam fiyatlarının artışına şahit olacağımızı düşünüyorum,” diyor.

Seçenekler

Fiyatlar Peck’in öngördüğü üzere bir anda fırlarsa daha düşük bütçeli küçük bayilikler arama reklamları yarışında geriye düşebilir. Bu da bazı mağazaların dijital planlarını yeniden gözden geçirmesine neden olabilir.

Google’ın yaptığı değişiklikler bayiliklerin tek bir platforma bağlı olmayan geniş çaplı stratejiler geliştirmesi gerekliliğinin altını bir kez daha çiziyor. Herkesin bir anda bu seçeneğe yönelmesi ve teklif bedellerini  %40 arttırması sonucunda kazanan muhtemelen Google bu işten kazançlı çıkacak ama piyasanın o kadarlık bir kazanç sağlaması pek mümkün görünmüyor. Bayilerin de bu nedenle durup stratejilerini, diğer seçeneklerinin neler olduğunu ve Google ücretli reklam fiyatlarındaki bu artışı dengelemek için hangi alanlara yönelmeleri gerektiğini gözden geçirmeleri gerekiyor.

Exit mobile version