IHS Blog

Google Analytics İle İlgili 6 Faydalı İpucu

Google Analytics

Online ticaretle ilgili verimli kararlar alabilmek için web sitelerindeki trafiğin hangi yönden geldiğini ve gelen ziyaretçilerin bu sitelerde bulundukları sürede ne yaptıklarını bilmek gerekir. Google Analytics de bu işlevi yerine getirmektedir.

Ne yazık ki birçok reklamcı ve şirket sahibi için Google Analytics yalnızca birkaç temel tablodan ibarettir. Halbuki Google Analytics trafikle ilgili veriden çok daha fazlasını sunabilir.

Google Analytics’in reklamcıların çoğunun faydalanmadığı birçok özelliği bulunmaktadır. Google Analytics’i tam kapasitesiyle kullanmayan şirketlerin binlerce dolarlık potansiyel gelire denk gelebilecek, kıymetli bilgileri kaçırdığı söylenebilir.

Marka farkındalığını arttırmak ve muhtemel müşterileri kazanmak bakımından, içerik pazarlama verimliliği eldeki verilerle kısıtlıdır. Nitelikli veri daha iyi ticari kararlar alınabilmesini mümkün kılar. Şirketler pazar araştırmalarına ve müşteri görüşlerine sürekli olarak büyük paralar yatırmaktadır; halbuki bu bilgilerin çoğu ellerinin altındadır.

Aşağıda Google Analytics kullanmanın bugüne kadar hiç düşünmediğiniz ama hemen uygulamaya başlamanız gereken 6 yolu yer alıyor.

1) Kendinize Özel Bir Yönetici Paneli Oluşturun

Google Analytics ile ilgili en zor şeylerden biri en çok ilgilenilen bilgileri bulmak için farklı menüler arasında gidip gelmek zorunluluğudur. Halbuki bu sorunu tamamen ortadan kaldıran büyük bir kolaylık vardır: İsteğe göre uyarlanmış yönetici panelleri.

Menünün en üstünde önce Dashboards’a, sonra New Dashboard’a tıklayın. Bu şekilde en çok önem verdiğiniz analizleri gösteren size özel bir yönetici paneli oluşturabilirsiniz. Ayrıca birden fazla yönetici paneli oluşturmak da mümkündür.

Bir dahaki sefere analizlerinizi açtığınızda ihtiyacınız olan her şey tek bir panelde olacak.

2) En Kötü Performansı Olan Sayfalarınızı Bulun

Genellikle web sitemizdeki en popüler sayfaları görmek isteriz. Bu yeni blog gönderisi fikirleri bulmak için bir hayli faydalıdır.

Fakat performansı en kötü sayfaları tespit etmekte de fayda vardır. Bu sayede içeriğinizdeki ve arama motoru pazarlama stratejinizdeki boşlukları tespit edebilirsiniz.

En ideali size getiri sağlama ihtimali yüksek olan şeyleri sitenizde uzun süre tutarak müşterilere veya potansiyel müşterilere ulaşmaktır.

Bu nedenle Google Analytics menüsündeki Behavior sekmesine gitmeniz gerekiyor. Sonra Site Content menüsünün altındaki Exit Pages’a tıklayın. Böylece potansiyel müşterilerin web sitenizden en çok hangi sayfadan çıktığını görebilirsiniz.

Bu bilgi sayesinde bu sayfaları analiz edip potansiyel müşterilerinizi web sitenizde daha uzun süre tutmanın yollarını arayabilir, sayfanın önemine göre tasarımı değiştirmeyi veya içeriği yeniden yazmayı düşünebilirsiniz.

3) Site Hızını Takip Edin

Web sitenizin performansı genelde ihmal edilen ama daha çok dikkat gösterilmeyi hak eden bir SEO faktörüdür. Sitenizin yükleme süresi uzun olursa potansiyel müşteriler hızlı yüklenen sitelere kaçarlar. Akıllı telefonlar ve sosyal medya yüzünden artık herkes bu konuda daha sabırsız bir hale geldi.

Behavior sekmesinin altında Site Speed diye bir başlık göreceksiniz.

Site Speed menüsü en hızlı ve en yavaş yüklenen sayfalarınızla birlikte yükleme süreleriyle ilgili diğer bilgileri gösterir. Google Analytics’te Speed Suggesitons diye bir alt menü vardır ve bu menüde her sayfa için yükleme sürelerini azaltmak için spesifik çözümler bulunmaktadır.

4) Davranış Akışını İnceleyin

Behavior sekmesinde Behavior Flow diye bir kısım göreceksiniz. Burada web sitenizdeki davranışların bir akış canlandırması bulunmakta. İlk bakışta karışık görünebilir ama eğer kullanmayı öğrenirseniz bu fonksiyon sizin için olağanüstü değerli olabilir.

Behavior Flow size seçebileceğiniz parametreler doğrultusunda web sitenizdeki en sık rastlanan davranış görüntülerini gösterir. Bu özellik default olarak size en çok ziyaret edilen sayfaları, ziyaretçilerin bu sayfadan nereye gittiğini ve siteden tamamen ayrılana dek hangi sayfaları ziyaret ettiklerini gösterir.

Bu işlem hangi sayfaların potansiyel müşterilerin web sitenizle ilgilenmeye devam etmesini sağladığını, hangi sayfaların potansiyel müşterileri kaçırdığını görmenizi sağlar.

Hangi içeriklerin müşteri kazanma veya satış sayfalarında en yoğun trafiğe neden olduğunu bulmaya çalışın. Bu veriyle potansiyel müşterileri satışa dönüştürebileceğiniz, daha sağlam içerikler oluşturabilirsiniz.

5) Akıllı Olay Uyarılarını Kullanmaya Başlayın

Web sitenizdeki gündelik aktivitenin tahmin edilebilir olması gerekir. Ne var ki bir anda viral olan bir blog gönderisi veya sektörünüzdeki öncü bir kuruluştan link almak gibi bazı olaylar trafikte sıra dışı değişikliklere neden olabilir.

Böyle olayların ne zaman olduğunu analizlerinizi 7/24 takip etmek zorunda kalmadan bilmek iyi olmaz mıydı?

Intelligence Events’i ayarlayarak bunu sağlayabilirsiniz.

Intelligence Events Overview’a gidip Custom Alerts’e tıklayın.

Burada istediğiniz ayarı yaparak örneğin trafikteki zirve anları gibi spesifik olayların yaşanması durumunda sizi otomatik olarak uyaracak e-postalar veya mesajlar alabilirsiniz. Bunlar web sitesindeki aktiviteyle tetiklenecek gerçek zamanlı uyarılar olacaktır.

6) Sayfa İçi Analiz

Kimi zaman potansiyel müşterilerinizin bakış açılarını anlayabilmek için kendinizi onların yerine koymanız gerekir.

Mükemmel olduğunu düşündüğümüz halde doğru linkler vasıtasıyla yeterince trafik almayan sayfalarımız olabilir. Web sitemize gelen ziyaretçilerin hangi linke tıklayarak geldiğini görmek güzel olmaz mıydı?

Sayfa içi analiz işte burada devreye giriyor.

Sayfa içi analiz web sitenize bakıp linklerin üzerindeki yüzdelerden o linklerin o sayfada aldığı tık sayısını görebilmenizi sağlıyor. Bunu, örneğin sayfanın alt kısımlarındaki linklerin fark edilmemesi gibi trendleri tespit etmek için kullanabilirsiniz.

Bu özelliği kullanmak çok kolaydır. Behavior sekmesine tıklayıp menünün en altındaki In-Page Analytics’e gitmeniz yeterli olacaktır.

Uzun lafın kısası, Google Analytics web siteniz için bir altın madenidir. Bu platformu sadece sık trafik verilerini incelemek için kullanıyorsanız şirketinize zarar veriyorsunuz demektir. Google Analytics’i daha derinlemesine incelerseniz, başka türlü göremeyeceğiniz birçok faydalı veriye ulaşabilirsiniz.

Exit mobile version