IHS Blog

Google Kötü Reklamlarla Savaşıyor

google kötü reklamlar

Geçtiğimiz yıl içerisinde 780 milyon kötü reklamı bloke eden Google 1000’in üzerinde personeliyle masaüstü bilgisayar tarayıcılarındaki ve mobil uygulamalardaki kötü reklamları temizliyor.

Google geçen yıl içinde kötü amaçlı yazılım taşıyan, sahte ürünleri tanıtan veya phising sitelerine yönlendiren 780 milyon kötü reklamı ortadan kaldırdığını bildirdi.

Reklam ağları kötü amaçlı yazılımların dolaşıma sokulması için popüler bir mekanizma halini aldı. Özellikle geçen yılın başında Google AdSense üzerinden yayılan kötü amaçlı reklam kampanyası etkili olmuştu.

Google reklamlar sorumlusu Sridhar Ramaswamy kötü reklamların internet kullanıcılarına zarar vermesini ve Google’ın milyonlarca dolarlık reklam imparatorluğuna karşı bir tehdit oluşturmasının önüne geçmek için şirketin dünyanın dört bir yanından, tek amacı “kötü reklamlarla mücadele etmek” olan 1000’in üzerinde kişiyle çalışmaya başladığını söylüyor.

Bilgisayar algoritmalarıyla birlikte Google çalışanlarının incelemeleri sonucunda bu kötü reklamların büyük çoğunluğunu daha yayına girmeden engellemeyi başardıklarını belirtiyor.

Google Play’deki kötü uygulamalarla mücadele etmek için benzer bir insan ve makine stratejisi de uygulanmıştı. Google geçtiğimiz yıl içerisinde mağaza ilkelerini ihlal eden uygulamaları tespit etmeleri için ekip oluşturmuştu.

Google uygulama mağazasında yapmış olduğu gibi, reklamlar alanında da üçüncü taraf geliştiriciler için otomatik bir kötü amaçlı yazılım tarayıcısı kullanmaya başladı.

Ramaswamy Google’ın sağlık ve ilaç ilkelerini ihlal eden 12.5 milyon şüpheli ilaç reklamını engellediklerini söylüyor. Google’ın Kanadalı ilaç firmalarından birkaç yıl içerisinde kazandığı yasadışı gelirler karşılığında ABD’li mercilere 500 milyon dolar ödediği düşünülürse, iyi de ediyorlar.

Aynı şey geçen yıl 30.000 sitenin yanlış bilgi verme sonucunda ceza aldığı ve 7000 phising sitesinin engellendiğini ve kilo verme adı altında birçok dolandırıcılığın önüne geçtiğini belirtti.

Ramaswamy geçen yıl kaç adet kötü amaçlı reklamın engellendiği konusunda ayrıntıya girmiyor ama bunların toplam 780 milyon reklamın arasında olduğunu söylüyor.

Bununla birlikte, şirketin kötü reklam avcılarının “istenmeyen yazılımlar” içeren 10.000’i aşkın siteyi engellendiği biliniyor. Bu tip yazılımlar “potansiyel tehlike” olarak adlandırılıyor. Bunların bazılarının bilgisayardan kaldırılması çok zor, scareware (kullanıcıyı virüsleri bilgisayarlarından sileceğini vaat ederek kandıran yazılımlar) olarak adlandırılan bazıları ise kullanıcıyı dolandırıyor. Bu yazılımların hepsini kötü niyetli yazılım olarak adlandırmak yanlış. Fidye yazılım gibi bazı yazılımlar bilgisayarlardaki dosyaları şifreliyor.

Google kullanıcıları tıklamaya yönlendiren sahte sistem uyarılarının olduğu 17 milyon spam reklamı da engelledi.

Son olarak, sahte ürün satmaya çalışan 10.000 site ve 18.000 hesap da iptal edildi.

Bu rakamlar yalnızca Google’ın masaüstü bilgisayarlar için yaptığı çalışmalara ait. Google’ın geleceği ise mobil üzerine ve Ramaswamy bu alandaki reklam deneyimini geliştirmek için yaptıklarından bazılarını aktardı.

“Mobil cihazlardaki reklamlara yapılan tıklamaların hangilerinin yanlışlıkla yapıldığını tespit eden bir teknoloji geliştirdik. Sizi girmek istemediğiniz bir reklam sayfasına göndermek yerine sayfayı gezmenize devam etmenizi sağlıyoruz.”

Ramaswamy Google’ın 25.000’in üzerinde mobil uygulamada reklam gösterilmesini durdurduğunu söylüyor. Bunun nedeni ise geliştiricilerin Google ilkelerine uymaması. Uygulamaların üçte ikisi “mobil reklamların butonlara çok yakın yerleştirilmesi ve kullanıcıların yanlışlıkla bu reklamlara tıklamasına neden olması” yüzünden engellendi. Ramaswamy sadece 2015 yılında 1.4 milyonun üzerinde uygulamayı engellediklerini belirtiyor.

Exit mobile version