IHS Blog

Google Search Console İle Yapabileceğiniz 10 Şey

google-search-console-kullanimi

Eğer bir web siteniz varsa Google’ın ücretsiz webmaster araçları sizin için çok değerli bir kaynak olabilir. Bu kaynaklardan muhtemelen en popüler olanı Google Analytics. Google Analytics ile ilgili bilmeniz gerekenleri daha önceki haberlerimizde anlatmıştık. Analytics dışında bilmeniz gereken bir diğer üst düzey araç da Google Search Console.

Google Search Console Kurulumu

İlk olarak buraya tıklayarak Google Search Console’a gidin. Erişimi sağlayabilmek için Google hesabınızla giriş yapın. Bu noktada, kullanmakta olduğunuz diğer Google Webmaster araçları için kullandığınız hesapla aynı hesaba giriş yaptığınızdan emin olun. Hemen ardından karşınıza çıkacak olan Mülk Ekleme ekranından web sitenizin URL’sini girin.

Bu adımdan sonra Google, web sitenizi doğrulamanızı isteyecektir. Bunun için kullanabileceğiniz birkaç yol var. Bunlardan en kolayı eğer Google Analytics kullanıyorsanız Analytics için bir kod istemeniz olacaktır.

Web sitenizi de doğruladıktan sonra karşınıza 2 seçenek çıkacak. Google Search Console’un geleneksel ara yüzü ya da yeni ara yüzü. Geleneksel olanıyla işlevselliği daha fazla ve yoğun kullanabiliyorken yeni tasarım ile daha sezgisel ve zengin bir tasarıma sahip olabilirsiniz.

Eski sürüm:

Google Search Console İle Yapabilecekleriniz

  1. Bir Sitemap oluşturun.

Google’ın web tarayıcıları web sitenizi ve sayfalarınızı gezerken ve gördükleri her şeyi öğrenirken sizler de bir sitemap oluşturarak ihtiyaç duydukları bilgileri daha rahat öğrenmelerine yardımcı olabilirsiniz.

Çeşitli yöntemlerle bir sitemap oluşturabilirsiniz. Daha sonra tek yapmanız gereken sitemap’i Google Search Console’a yüklemektir.

Geleneksel sürümde kontrol panelinin üzerinde bulunan Sitemap bölümünü tıklayarak ekranın sağ üst kısmındaki kırmızı Ekleme ya da Test Etme seçeneklerinden işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Yeni kontrol panelinde ise sayfanın sol tarafındaki menüden Sitemap‘i tıklayarak işleminize başlayabilirsiniz.

  1. Kullanıcıların sizi bulmak için kullandıkları anahtar kelimeleri öğrenin.

Web sitenize aramalar yoluyla gelen herkes sitenize gelebilmek için bazı arama terimleri kullanmıştır. Google Search Console sayesinde kullanıcıların web sitenize en yaygın olarak hangi terimlerle geldiklerini görebilirsiniz.

Geleneksel Google Search Console ara yüzünde bu anahtar kelimeleri Arama Analizi çubuğunda görebilirsiniz.

Sayfanın biraz aşağısında ziyaretçilerin sizi bulmasını sağlayan tüm anahtar kelimelerin listesini ve her bir anahtar kelime için linklerinizin tıklanma sayılarını görebilirsiniz. Ayrıca anahtar kelimelere tıklayarak kullanıcıların hangi cihazlardan bu tıklamaları yaptıklarını dahi görebilirsiniz.

Yeni ara yüzde ise aynı bilgileri sol taraftaki panelin üst kısmında bulunan Performans seçeneğinden bulabilirsiniz.

Bu bilgiler SEO stratejinizde hedeflerinize ulaşabilmeniz için kullanılabilir.

  1. En popüler sayfalarınızı tespit edin.

Her web sitesinde diğerlerine kıyasla daha iyi performans gösteren sayfalar olacaktır. Google Search Console hangi sayfalarınızın en çok kullanıcıyı web sitenizde tuttuğunu belirlemenize yardımcı olur.

En popüler sayfalarınızı, anahtar kelimelerinizi bulduğunuz bölümde bulabilirsiniz. Hem yeni hem de geleneksel sürümde Arama Analizi bölümünde bulabilirsiniz.

Listenin en üstünde en iyi performans gösteren sayfalar yer alır. Ayrıca bu sayfaların tıklama adetleri, oranları gibi performans verilerini de görebilirsiniz.

  1. Ziyaretçilerinizin nereden geldiğini öğrenin.

İşletmeniz yerel bir işletmeyse belirli bir coğrafi bölgeye hitap ediyor olmanız ve potansiyel müşteri tabanınızın aynı bölgeden olması önemlidir. Bunu test etmek için Google Search Console’u kullanabilir ve doğru kişilere ulaşıyor olduğunuzdan emin olabilirsiniz.

Ziyaretçilerin nereden web sitenizi ziyaret ettiğini anlamak için de yine anahtar kelimelerle ve sayfa verileriyle aynı bölüme bakmalısınız. Hangi coğrafi bölgeden ne kadar tıklama aldığınızı bir liste olarak alırsınız.

  1. Hangi cihazlardan ziyaret edildiğinizi öğrenin.

Şu ana kadar her profesyonel kişinin/şirketin mobil uyumlu bir web sitesi olmalıydı. Üstelik web sitenizin mobil cihazlarda gayet iyi görünüyor olduğundan da emin olmanız gerekiyordu. Bundan emin olurken bilmeniz gereken bir diğer şey de web sitenize hangi cihazlardan bağlanıldığını bilmenizdir. Google Search Console bu nokta da devreye giriyor ve web sitenize hangi cihazlardan erişildiğini gösteriyor.

Hem geleneksel hem de yeni ara yüzde yapmanız gereken menüden Cihazlar seçeneğini seçmek. Daha sonra bu ekrandan hangi cihazdan kaç kez tıklandığınızı görebilirsiniz. Ayrıca tıklanma sayısı, tıklanma oranı, konum gibi özellikleri de görebilirsiniz.

  1. Web sitenizin mobil cihazlarda nasıl çalıştığını kontrol edin.

Web sitenize mobil uyumluluk testleri yapmanız iyi bir fikirdir. Bunu yapmak ve ayrıca web sitenizdeki mobil kullanılabilirlik standartlarına uyup uymadığınızı görebilmek için Google Search Console’u kullanabilirsiniz.

Sol taraftaki menüden Arama Trafiği bölümünü tıklayarak Mobil Kullanılabilirliği seçin. Eğer Google bir hata ile karşılaşmazsa yeşil bir mobil onay işareti görürsünüz.

  1. Hangi sitelerin sizinle link bağlantısı yaptığını öğrenin.

SEO odaklı herkes için bu bilgi oldukça önemlidir. Backlink’ler en önemli sıralama faktörlerinden bir tanesidir. Yani bir backlink aldığınız zaman web sitenizin saygınlığı Google’ın gözünde artacaktır.

Sol tarafta bulunan Arama Trafiği bölümünden Sitenize Giden Linkler kısmını tıklayın. Daha sonra çeşitli web sitelerinde size ait olan linkler varsa bunların bir listesini görürsünüz.

  1. Broken linkleri öğrenin.

Broken linkler ziyaretçileriniz için kötü bir kullanıcı deneyimi sunar ve onları bulunmak istedikleri sayfalardan uzaklaştırır. Bu durum kötü bir izlenim bıraktığı için Google durumu olumsuz karşılar ve sıralamalarda daha da kötü görünmenizi sağlar.

Google Search Console’un Tarama kısmında 404 hataları da dahil olmak üzere tüm link problemlerini ve hatalarını ayrıntılarıyla bulabilirsiniz. Ayrıca bir link problemi ile karşılaştığınızda sadece tek tıklama ile problemin kaynağının ne olduğunu bulabilirsiniz.

  1. Web site güvenlik sorunlarınızı öğrenin.

Her geçen gün daha fazla hacker ve hacklenme haberi görüyoruz. Bu hack işlemlerinden bir tanesinin size sıçraması büyük sorunlara neden olabilir. Özellikle kredi kartı bilgileri gibi hassas kişisel verileri toplayan bir web siteniz varsa bu durum göründüğünden çok daha ciddi olabilir.

Web sitenizde eğer bilmeniz gereken bir sorun varsa Google Search Console ile bunu hızlı ve kolay bir şekilde öğrenebilirsiniz. Tek yapmanız gereken soldaki menüden Güvenlik Sorunları seçeneğine tıklamak. Eğer bir sorun varsa bu size çözüm yoluyla birlikte anında bildirilecektir.

  1. Yapılandırılmış verilerinizin çalışma durumunu öğrenin.

Son olarak schema markup ya da yapısal veriler üzerine Google Search Console’dan bilgi alabilirsiniz. Tek yapmanız gereken Arama Görünümü‘nün altında yer alan Yapılandırılmış Veriler‘e tıklamak. Bunların tümü ile Google’ın tarayıcılarına arama sonuçlarında web sayfalarınızın nasıl görüneceğine dair bilgi vermek için kullanabileceğiniz yöntemlerdir.

Sonuç

Google Search Console tamamen ücretsizdir ve göründüğü üzere herhangi bir web sitesi için yararlı bilgiler içeren önemli bir araçtır. Arama motorları ile ilişkin olan neredeyse tüm verilerinizi Google Search Console ile görebilir ve SEO’nuzu iyileştirebilirsiniz.

Exit mobile version