IHS Blog

Sıralamalarımı Kaybediyorum, Ne Yapabilirim?

google-siralamalarimi-kaybediyorum-ne-yapabilirim

Google’ın son güncellemesi şu ana kadar yaşanmış en önemli arama motoru güncellemesi niteliğinde. Çünkü algoritmalarda çok büyük değişiklikler oldu. Fakat Google yaptığı açıklamalar ile kafalarda birçok soru işareti oluşturdu: Google, güncellemenin son derece sorunsuz çalıştığını, site sahiplerinin ise web sitelerinde herhangi bir değişiklik yapmalarına gerek olmadığını iddia ediyor.

Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca Google, algoritmalarında kullanıcılara pek hissettirmeden küçük küçük değişiklikler yaptı. Bu değişiklikler bir araya geldiği zaman kapsamlı bir algoritma değişikliği söz konusu oluyor. En başta Google algoritmalarında pek bir şeyi değiştirmediğini söylese de yakın zaman önce algoritmaların büyük oranda değiştirildiği Google tarafından onaylandı. Bu algoritma değişikliklerinin temelinde mobil cihazlara öncelik verilmesi vardı fakat genel düşüncelere göre Google, düşük kaliteli web sitelerini de hedef aldı.

Google, “Güncelleme sonrası değişikliğe gerek yok.” Diyor. Gerçekten Öyle Mi?

Google twitter üzerinden yaptığı açıklama ile düşük kaliteli web sitelerinin hedeflenmediğini ve bir şey yapmalarına gerek olmadığını açık açık söyledi.

Bu doğrultuda düşük kaliteli web sitelerinin de sıralamalarını kaybetmediğini söyleyebiliriz. Bu yüzden düşük kaliteli web sitelerinin sıralamalarını kaybetmemek için bir şey yapmasına gerek yok, fakat daha iyi sıralamalar elde etmek için büyük bir fırsat ellerine geçti ve sitelerini geliştirmeleri mümkün.

Daha Kaliteli İçerikler Üretmeli Miyim?

Twitter’daki SearchLiaison hesabının yöneticisi olan Danny Sullivan, sıralama konusunda olumsuzluklar yaşayan kişiler için “Harika içerikler üretmeye devam edin!” önerisinde bulundu.

İçeriğim Zaten Harika İse Ne Yapabilirim?

Google, düşük kaliteli sitelerin hedef alınmadığını söylüyor. Fakat buna rağmen bazı web siteleri sıralamalarda olumsuz etkileniyor. Bunun sebebi diğer web sitelerinin göstermiş olduğu gelişmeler. Yani web siteniz düşük kaliteli olmasa da ya da spamlar almasa da sıralamalarını kaybedebilir. Çünkü rakipleriniz gelişme kaydediyor ve ziyaretçileri daha iyi ağırlıyor!

Örnek verecek olursak; bir bilgi verici web sitesi spesifik bir aramanın sonucunda bir e-ticaret web sitesinin yerine tercih edilirse, Google ilgili arama için arama motoru sonuç sayfalarında bilgi verici web sitesini e-ticaret web sitesinin daha üstünde gösterecektir. Yani eğer “Futbol” terimi ile ilgili bir arama yapılırsa, büyük olasılıkla futbol ürünleri satan web siteleri “futbol” terimini açıklayan web sitelerinin daha alt sıralarında bulunacaktır.

“Futbol” ile ilgili ne kadar e-ticaret web sitesi olursa olsun Google, çok spesifik bir arama yapılmamışsa bilgi verici siteleri daha yukarıda gösterecektir. Google bunu “kullanıcı odaklı olmak” olarak açıklıyor ve sıralamaları kullanıcıların isteklerine göre sıralıyor.

Dolayısıyla Google’ın kullanıcıyı anlama yeteneği geliştikçe bazı site türleri, farklı amaçlara hitap eden web sitelerine sıralama başarılarını kaptırabilir.

Konu Daha Çok Başarılılarla İlgili, Başarısızlarla Değil

Bu güncellemelerin sonuçlarına baktığımız zaman, konunun aslında başarılı olanlarla ilgili olduğunu görüyoruz. Eğer konu SEO ise, amaç başarısız web sitelerini tespit etmek ve sıralama başarılarını ellerinden almaktır. Fakat Google için böyle bir standart yok. Bu güncellemeden de görüleceği gibi Google bazen başarısız olanları cezalandırmak yerine başarılı olanları ödüllendirmeyi tercih ediyor.

Son güncelleme ile Google, arama sonuçlarında kullanıcıların beklentilerini en iyi şekilde karşılayan web sitelerini üst sıralarda göstermeye çalışıyor. Bu yüzden sıralama değerlerini kaybeden web sitelerinin neleri yanlış yaptığını incelemek yerine sıralama başarısı gösteren web sitelerinin neleri doğru yaptığını incelemek daha mantıklı olacaktır.

Bu Algoritma Güncellemesi Alışılagelmişin Dışında

Google’da neredeyse her gün güncellemeler olur. Bunların geneli resmi olarak açıklanmaz ve genellikle çok büyük etkiler göstermez. Fakat bu seferki güncelleme biraz daha kapsamlı ve farklı. Bu algoritma değişikliği ile algoritmaların çalışma şekillerinde büyük değişiklikler olmuştur.

Geçmişteki güncellemelerde her zaman bir şey hedeflenmiştir. Fakat Gary Illyes’in üstüne basarak yaptığı açıklamalarına göre Google bu güncellemesi ile hiçbir şeyi hedeflemiyor.

Başarılı Olanlar Nasıl Belirleniyor?

Rakiplerinizin neyi daha iyi yaptığını anlayabilmeniz için bu güncelleme size sunulmuş bir fırsat olabilir. Daha başarılı olan kişilerin ortak özelliklerini bulmaya çalışın.

Hangi soruları sormanız gerekiyor?

Daha başarılı gözüken web sitelerinin neyi farklı yaptığını tespit ettikten sonra sizler de benzer stratejiler oluşturabilirsiniz. Fakat birebir kopyalamak yerine bu sitelerin kullanıcı odaklı doğru işler yaptığını kabul etmeli ve stratejilerinizi kullanıcıları düşünerek belirlemelisiniz.

Algoritma Değişikliklerinde Geri Adım Atılır Mı?

Tecrübelerimize göre mümkün. Çünkü Google daha önce yaptığı birçok güncellemeden sonra belirli kısımları eski haline döndürdü. Google, her ne kadar algoritma değişikliklerini aktif hale getirmeden önce test etse de daha sonra gelen olumsuz geri dönüşlere göre zarar gören bazı masum web siteleri için geri adımlar atabilmektedir.

Sitenizin sıralamasını kaybetmesi ne kadar olası ise haksız yere bunun yaşanması da o kadar olasıdır. Daha önce haksız yere sıralama başarılarını kaybeden web sitelerinin tekrar eski pozisyonuna döndüğü çok kez görülmüştür. Fakat bu süreç 10-15 günlük bir süreçtir ya da nadir durumlar için maksimum 1 aylık bir süreçtir. Bu yüzden herhangi bir değişiklik yapmadan önce web sitenize güveniyorsanız biraz sabır göstermek iyi bir tercih olabilir.

Exit mobile version