IHS Blog

İyi Anahtar Kelime Nasıl Bulunur?

anahtar kelime

Anahtar kelime araştırması Google’ın webmasterlardan giderek daha fazla bilgi saklamaya başlamasıyla iyice zor bir hal almış durumda. Eğer SEO ve online pazarlama dünyasında yeniyseniz, bir zamanlar arama motorları vasıtasıyla sitenize trafik yönlendirdiğiniz tüm anahtar kelimeleri görebildiğinizi ve her anahtar kelimenin ne kadar trafik yaratabildiğini hatırlamıyor olabilirsiniz.

Ne yazık ki bu bilginin %90’ından fazlası artık webmasterlara temin edilmiyor. O halde webmasterlar bu bilgiye ulaşamadan ne yapabilirler?

İyi haber şu ki, arama motorları artık eskisine kıyasla çok daha akıllı ve “tam eşleşme” arama sonuçlarına gerek kalmadan kullanıcıların neyi aradığını anlayabiliyorlar. Bu sayede içerik yayıncıları artık arama motorları tarafından bulunmak için içeriklerine anahtar kelime doldurmak zorunda kalmadan kullanıcı deneyimine daha fazla odaklanabiliyorlar.

Tabii yeri gelmişken web sitenizde ve içeriğinizde gerekli anahtar kelimeleri kullanmanızın hala çok önemli olduğunu ve arama motorları tarafından görülmek anlamında çok faydalı olabileceğini de hatırlatmak gerekiyor.

Aşağıda webmasterlar ve online pazarlamacılar tarafından kullanılan ve içeriği optimize etmek için hangi anahtar kelimelerin kullanılması gerektiğini tespit etmek bakımından son derece faydalı olabilecek bazı yöntemler yer alıyor.

1-) Google Otomatik Tamamlama

Google size değerli anahtar kelime verilerini sunmayarak hayatınızı zorlaştırıyor diye düşünüyor olabilirsiniz ama Google’ın otomatik tamamlama fonksiyonu gibi özellikler hem arama yapan kişiler için iyi ipuçları ve fikirler sunar hem de webmasterlar için anahtar kelime üretme konusunda iyi bir referans oluşturur. Google’da arama yapacak kişiler çoğu zaman belli bir kelimeyi veya kelime öbeğini girip Google’ın arama kutusunu otomatik olarak tamamlamasını bekler.

Anahtar kelime araştırmanıza başlayabileceğiniz en iyi nokta burasıdır çünkü içerik oluşturmak üzere olduğunuz konu hakkında halihazırda ne tür içerikler olduğunu en iyi bu şekilde görebilirsiniz. Bu aynı zamanda anahtar kelime oluşturma araçlarında tanımlanması zor olan uzun anahtar kelime öbeklerini tespit etmek için de faydalı bir yöntemdir. Sonuçta anahtar kelimeleri bulma konusunda size Google’dan daha iyi kim tavsiye verebilir ki?

2-) Google İlgili Aramalar

Google otomatik tamamlama özelliğine benzer şekilde, arama motoru sonuçları sayfasının altında bir “ilgili aramalar” özelliği sunar. Anahtar kelime araması yapmak isteyenlerin ilk bakacağı yerlerden biri de burası olmalı.

Anahtar kelimelerin ve kelime öbeklerinin birtakım varyasyonlarını da aramaktan korkmayın. Bu da arama motorlarının bazı kelimeler hakkında nasıl düşündüğümü ve hangi kelimelerin birbiriyle nasıl ilişkilendirildiğini görmek için iyi bir yöntemdir.

3-) Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı

Birçok webmaster daha derinlemesine araştırma yapmak için işe Google AdWords Anahtar Kelime Planlayıcısı’nı kullanarak başlar. Siz de istediğiniz yeni bir anahtar kelimeyi aramaya buradan başlayabilirsiniz.

Daha sonrasında önünüze girmiş olduğunuz anahtar kelime ile ve teklif edilen diğer anahtar kelimeler ve kelime öbekleri ile ilgili ortalama aylık aramalar ve önerilen teklifler gelir. Buradaki alternatif opsiyon sayısı konunun popülerliğine göre değişiklik gösterir.

Örneğin, “anahtar kelime arama” için arama yaptığınızda mesela “kojenerasyon bitki mühendisliği” aramasına oranla çok daha fazla alternatif teklif görürsünüz.

Eğer bir tık başına ödeme kampanyası yürütmüyorsanız, buradan elde edebileceğiniz yegane faydalı bilgi teklifler ve ortalama aylık aramalardır. Belirli bir anahtar kelime için Moz’un anahtar kelime zorluğu ve analizi aracı daha çok tavsiye edilmektedir.

4-) Google Arama Konsolu

Gerçek webmasterların en çok kullandığı araçlardan birisi Google Arama Konsolu’dur. En fazla arama yapılan kelimeleri ve arama vasıtasıyla en fazla bulunan web sayfalarını bu araçla bulursunuz. Bunun yanı sıra, sitenize son üç ayda en fazla trafik getiren aramaları ve içerikleri de bulabileceğiniz araç budur.

5-) Google Trends

Google Trends belirli bir anahtar kelime için doğru varyasyonu bulmak için faydalıdır. Bu araç bir anahtar kelimenin belli bir zaman dilimi içerisinde getirdiği ortalama kazancı gösterir ve belirli anahtar kelime öbekleri için de bazı tahminlerde bulunur.

Zaman içerisindeki kazanç bu süre içerisindeki belli noktalarda 1-100 arası bir rakamla ifade edilir. Bu rakam belirli bir anahtar kelime öbeği için Google’da belirli bir zaman dilimi içerisinde yapılan toplam arama sayısını gösterir.

6-) Google Analytics

Her ne kadar Google Analytics’in organik kısmında bulunan anahtar kelime verilerinin çoğu “bulunamadı” olarak etiketlense de, “Edinim” kısmının altında 3 aylık iyi veriyi içeren bir bölüm bulunmaktadır.

Bu kısım “Arama Motoru Optimizasyonu -> Aramalar”ın altındadır. Bu bilgi Webmaster Araçları’nın altında bulacağınız bilginin benzeridir. Bu veriyi Webmaster Araçları yerine Google Analytics’te görüntülemenin faydası görüntülemeler, tıklamalar ve tıklama oranları gibi geçmiş aylara ait verilerin birbiriyle daha iyi karşılaştırılabilmesidir.

Google anahtar kelimelerle ilgili verilerinin çoğunu Google Analytics’te saklasa da, içerikleri optimize edecek uygun anahtar kelimeleri bulma anlamında webmasterlar için son derce faydalı olabilecek birçok faydalı kaynak da sunmaktadır.

Siz de bu araçları kullanmaya başlayarak faydalı başlıkları ve anahtar kelimeleri bulabilir, takipçileriniz için faydalı ve ilgi çekici içerikleri oluşturup paylaşabilirsiniz. Unutmayın, içeriğiniz faydalı ve paylaşılabilir nitelikte değilse, ne kadar anahtar kelime bulduğunuzun hiçbir önemi yoktur. Buradaki esas amaç içeriğinize trafik çekmek ve insanların içeriğinizi doğal olarak paylaşmasını sağlamak olmalıdır.

Exit mobile version