IHS Blog

Kara Cuma ve E-Posta Yorgunluğu

Kara Cuma

Önümüzdeki hafta e-posta pazarlaması için kritik günler başlıyor. ABD’de Kara Cuma olarak adlandırılan ve Şükran Günü sonrasındaki yaklaşık bir ay boyunca sürecek olan yılbaşı alışveriş sezonu başlıyor. %90’a varan indirimler için dünyanın her yerinden turistlerin ABD’ye akın ettiği Kara Cuma bu yıl 28 Kasım’da başlayacak. SendGrid’den gelen yeni veriler de e-posta pazarlamacılarının potansiyel müşterilere bu yıl daha az ama daha hedefe yönelik e-postalar göndermeyi düşünmesi gerektiğini gösteriyor.

SendGrid veri analisti Victor Amin ABD’deki 2014 tatil sezonu (1 Kasım-31 Aralık) sürecindeki e-posta pazarlama davranışını inceledi. Araştırma sonucunda sık e-posta gönderilmesinin ve büyük e-posta listelerinin tüketici davranışı bakımından daha olumsuz sonuçlara neden olduğu ortaya çıktı.

Amin bu durumun e-posta yorgunluğundan kaynaklandığını söylüyor. “Herkesin e-posta toleransı farklıdır. Bu tolerans eşiği aşıldığında potansiyel müşteriler ilgilerini kaybedebilir, hatta aboneliklerini iptal bile edebilirler.”

Salesforce’a göre Siber Pazartesi son sekiz yıldır e-posta pazarlamasının en hareketli günü ve Şükran Günü’ndeki e-posta hacmi 2014 yılında %29 oranında arttı. Amin e-posta trafiğinin en yoğun olduğu günlerdeki bombardımanın, e-posta gönderme konusunda erken davranan pazarlamacıların rekabet bakımından ekarte olabileceğini söylüyor.

“Erken davranmak belki büyük gün geldiğinde akılda kalmış olmak bakımından önemli olabilir ama potansiyel müşterilerin aklına Kara Cuma stratejilerini belirledikleri dönemde girmek de akıllıca olabilir.”

Amin ayrıca e-posta pazarlamacılarına e-posta yorgunluğunu önlemek için e-postalarını segmentlere ayırmalarını ve abonelik ayarlarını tüketicilerin tercih ettikleri mesaj sıklığını bildirebilecekleri şekilde yapmalarını tavsiye ediyor.

“Bizce kısa listelerden daha iyi geri dönüş alınabilir çünkü kısa listeler daha hedefe yönelik ve temizdir,” diyor Amin. “Kısa, iyi hedeflenmiş listeler büyük listelere nazaran daha iyi sonuç verir.”

Diğer yandan, SendGrid verilerine göre 2014 yılındaki Kara Cuma ve Siber Pazartesi günlerinde gönderilen e-postaların abonelik iptallerinde bir artışa yol açmamış olması da ilginç bir detay. Yesmail’in Temmuz ayında yayınladığı bir raporda da benzer şekilde 2015 yılındaki tatil dönemindeki e-posta yoğunluğunun potansiyel müşteri davranışında olumsuz bir etkiye yol açmayacağı tahmin ediliyordu.

Experian da e-posta hacmindeki artışa rağmen Kara Cuma günündeki e-posta gelirlerinin 2014 yılında %23 arttığını bildirmişti.

Exit mobile version