IHS Blog

Küçük İşletmeler İçin 4 Ücretsiz PR Aracı

Word Pr.wooden Cubes On Magazine

Word PR.Wooden cubes on newspaper. Close up studio shot

Küçük bir işletme sahibi olmak geçim sağlamak için yapılacak en heyecanlı işlerden biridir. Fakat aynı anda yapılması gereken çok fazla şey olduğu için o işletmenin büyümesine katkıda bulunacak önemli görevlerin ihmal edilmesi mümkündür.

Bunun ilk örneği halkla ilişkilerdir. İyi PR hem marka tanınırlığı için en önemli hususlardan biridir hem de satışları artırmanın en kestirme yoludur. Binlerce dolar harcama yapmayı gerektiren reklam ve pazarlama kampanyalarının aksine, PR için para harcamaya gerek yoktur.

Doğru araçları kullanarak hiç bütçe olmadan, minimum zaman ve çaba harcayarak işletmeler için iyi bir PR stratejisi oluşturmak ve uygulamak mümkündür. Bu araçlardan bazıları:

Hootsuite

Sosyal medya, özellikle aynı anda yönetilmesi gereken birden çok hesap varsa, işletmelerin çok vaktini alabilir. Fakat işletmenin büyüklüğü ve etkinlik gösterdiği endüstri ne olursa olsun, sosyal medya pazarlamasından kaçış yoktur. Hootsuite kullanıcılara editoryel takvimlerini tek bir merkezde oluşturabilme ve yönetme olanağı sunan bir sosyal medya takvim planlama platformu. İşletmenizin tüm sosyal medya hesaplarını birleştirebiliyor içerikle ilgili bildirimleri ve yorumları görebiliyorsunuz. Küçük ölçekli işletme sahipleri sosyal medyaya haftada en fazla bir iki saat ayırabiliyorlar. Hootsuite gibi araçlar bunu mümkün kılıyor. Hootsuite kullanımıyla ilgili bazı faydalı bilgiler:

– Sosyal medya sadece ürününüzü tanıtacağınız bir kanal değildir, aynı zamanda kullanıcılarınızı eğitmenize ve onları bir düşünce lideri olarak endüstrinizle ilgili haberler hakkında bilgilendirmenize olanak tanır. Sosyal medya içeriğinizde şirketle ilgili haberler, ürün güncellemeleri ve müşterilerinizin faydalı bulacağı diğer ilgili başlıklar arasında bir denge oluşturun. Bu aynı zamanda müşterilerinizin güvenini kazanmanız için de iyi bir yoldur.

– “Suggestions” aracını kullanarak iş alanınızla ilgili internet linklerini yollayın. Yapmanız gereken tek şey iş alanınızla ilgili anahtar kelimeleri girmek. Gerisini Hootsuite yapıyor.

– Link verirken Hootsuite’in URL kısaltıcılarını kullanın, sonra URL tık istatistikleri vasıtasıyla hangi linklerin tıklandığını takip edin. Bu sayede hangi tür içeriklerin müşterilerinizden olumlu geri bildirimler aldığını görebilirsiniz.

Mention

Mention işletmelerin haklarında ne zaman ve nerede bir şeyler yazıldığını takip edebilmelerini sağlayan bir dijital medya takip aracı. Aynı zamanda sosyal medya ve marka takibi için de kullanılabilen Mention internette 40’ın üzerinde dildeki milyarlarca kaynağı takip ediyor. Bu nedenle işletmeniz hakkında bir şey konuşulduğu anda haberiniz oluyor. İyi PR sadece işletmenizin ismini tanınır kılmak anlamına gelmez, aynı zamanda işletmenizin de bir parçası olduğu diyaloglara katılmanız gerekir ve Mention da tam bu olanağı size sunuyor. Mention’u iyi kullanmak için bazı öneriler:  

– “Favourites” aracını kullanarak sizden bahseden hangi yazıların cevap vermeye değer olduğunu seçebiliyorsunuz. İlgili bahisleri seçtikten sonra ya yorum kısmına iyi içerik koyarak ya da yazara dostça bir mail atıp diyaloğu devam ettirerek sohbetlere katılın. PR işinin önemli bir kısmının bir irtibat ağı oluşturmak olduğunu unutmayın.

– Mention üzerinden aldığınız medya yorumlarını derlemek için organize bir sistem oluşturun. Ay sonlarında raporu inceleyip işletmenizden bahsedilen içerik tipleri veya yayınlarla ilgili bir değer bulmaya çalışın. Bu bilgi sayesinde basın stratejinizi hangi içeriklerin işe yaradığını bilerek oluşturabilirsiniz.  

Google Analytics

Bütçe kısıtlılığı içinde olan küçük işletmeler için Google Analytics’in faydaları saymakla bitmez. Google Analytics ile pazarlama kampanyalarını takip edebilir, segmentasyon aralıkları vasıtasıyla müşteri demografisi hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Google Analytics’in PR bakımından gerçek faydası ise referans trafiğini takip edebilmesidir. İş alanınızla ilgili tüm web sitelerini ve yayınları bir referans kaynağı olarak size sunar, siz de buradan sayfa oturumlarını, hemen çıkma oranlarını, dönüşüm oranlarını takip edebiliyorsunuz. Bu geri bildirimler potansiyel müşterilerinizin nereden geldiği hakkında çok kıymetli bilgiler içerir, bu da bu değerli veriyi kullanarak PR mesajlarınız ve hedef kitlenize odaklanabileceğiniz anlamına gelir. Google Analytics’in oturması biraz zaman alabilir, özellikle de sitenize gelen trafik davranışını takip etmek istiyorsanız. Neyse ki Google’da istediğiniz her konuda size yardımcı olabilecek birçok kaynak ve destek sayfası bulunmakta.  

HARO

Help A Reporter Out” bir muhabiri kurtarmanızı sağlayan HARO günde 3 kereye kadar e-posta yoluyla basın başvuruları gönderen bir online hizmet. Bu sayede işletmelere yeni haberleri için spesifik kaynaklar arayan gazetecilerle irtibat kurma fırsatları sunuyor. Yapmak gereken tek şey bu gazetecilerin günlük sorularını almak için bir hesap oluşturmak. Hizmeti bir tür tersine haber üretme sistemine benzetmek mümkün. Muhabirler konu hakkında destek istiyor, karşılığında da işletmelere hizmetlerini ve ürünlerini yeterince uygun oldukları sürece tanıtma fırsatı sunuyorlar. HARO kullanımıyla ilgili bazı püf noktaları şunlar:

– Haber önerileriniz kısa ama bilgilendirici olsun. Muhabirlerin zamanlarının kısıtlı olduğunu unutmayın. Onlara yardımcı olun ama pazarlamacılık jargonuyla yazılmış beş paragraflık bir şey de göndermeyin. Aksine, sorularını mümkün olduğunca kısa ve öz yanıtlayın.

– Dosya göndermeyin. HARO tepkileri ayrı bir üçüncü parti portal tarafından gönderilir ve dosyalar gelen kutusunu çok hızlı bir şekilde doldurabilir. Eğer ilave içerik sunmak istiyorsanız dosya olarak göndermek yerine e-posta metnine bir link ekleyin.

Bu ücretsiz araçları kullanarak PR stratejinizi otomatikleştirebilir ve kolaylaştırabilirsiniz. Bu da işletmenizin hak ettiği değeri bulmasını kolaylaştıracaktır.

Exit mobile version