IHS Blog

Küçük İşletmeler İçin Google’ın Pazarlama Araçları

Social media concept. Communication in the global computer netwo

Social media concept. Communication in the global computer networks. Set of flat design concept icons for web and mobile services. File is saved in AI10 EPS version.

Küçük işletmeler marka farkındalığını arttırmak ve müşteri kazanmak için mevcut teknolojilerden ve ücretsiz (veya düşük maliyetli) yazılımları kullanmak zorunda. Search Engine Land’in 2012 yılında yaptığı bir ankette müşterilerin %85’i yerel işletmeleri bulmak için interneti kullandığını söylemişti. Ankete katılanların %75’i ise tanıdık tavsiyesi kadar internetteki yorumlara da güvendiklerini söylemişti.

Günümüzün internet merkezli toplumunda işletmelerin web sitelerinin ve internetteki varlığının pazarlama stratejileri bakımından çok önemli olduğu aşikâr. Fakat bütçenin yeterince büyük olmadığı durumlarda girişimcilerin işletmelerini ucuz yoldan büyütmeleri mümkün müdür? Aşağıda internet teknolojilerini kullanarak müşteri sayılarını arttırmak isteyen küçük işletmeler için bazı faydalı Google pazarlama araçları yer almakta.

Analytics

Güçlü ve sürekli gelişen bir araç olan Google Analytics birçokları tarafından dijital verinin ve yatırım getirisinin ölçülmesi için en popüler ve verimli araç olarak görülmekte. Analytics sayesinde girişimciler ziyaretçi sayısı, ziyaretçilerin konumu, hangi sayfaların en çok ziyaretçi çektiği gibi farklı tipte verileri yorumlayabilmekte. Google Analytics’in arayüzüne alışmak biraz zaman alabilse de, aracın işlevselliği, özelleştirilebilirliği ve veri işleme özellikleri bu zorluğun önüne geçiyor. Kullanıcılar ayrıca farklı istatistikleri takip eden farklı yönetim panelleri oluşturarak arayüzlerini istedikleri gibi biçimlendirebiliyorlar. Örneğin, en çok satış sağlayan reklam kampanyaları için ayrı, sitenize en çok trafik çeken kampanyalar için ayrı, en çok müşterinin hangi ülkelerden ve konumlardan geldiğini görmek için ayrı yönetim panelleri oluşturabiliyorsunuz.

Optimize

Google Optimize basit ve isabetli bir A/B testi yapmak isteyen pazarlamacılar ve girişimciler için en iyi ücretsiz yazılım paketlerinden biridir. Kullanıcı deneyimi (UX) uzmanları tarafından geliştirilen bir tabir olan A/B testi, belirli bir sayfanın farklı versiyonlarının kullanıcılara gösterilmesi, orijinal sayfayla kıyaslanarak ölçülmesi ve verimliliğinin değerlendirilmesi anlamına gelir. A/B testi çok zahmetli bir süreç olabilir. Pazarlamacılar web sitesi marka sloganı gibi daha ön planda olan özelliklerden harekete geçirici mesajın rengi ve ekranın neresinde olacağı gibi görece daha önemsiz bileşenlere kadar tüm detayları test ederler. Optimize Google Analytics’le bağlantılı olduğu için kullanıcıların, özellikle de Analytics konusunda deneyimleri varsa, sonuçları daha kolay anlamalarını ve analiz etmelerini sağlar. Optimize’ın arayüzüne hızlıca bir göz gezdirilecek olursa programın yalnızca A/B testinin en iyi versiyonunu (deyim yerindeyse, galibini) değerlendirmekle kalmadığı, aynı zamanda web sitelerinin performansını arttıracak tavsiyelerde bulunduğu da görülecektir.  

AdWords

Bir tık başına ödeme reklamları hizmeti olan AdWords şaşırtıcı derecede kolaydır ve bir o kadar da verimlidir. Bu programı kullanmak için girişimcilerin Google’a konduğunda reklamları tetikleyecek bir dizi anahtar kelime seçmesi gerekmekte.

AdWords’ün iki harika özelliği bulunmakta. Program şirketlerden yalnızca kullanıcı reklamı tıkladığında para alıyor ve en basit seviyesi tam anlamıyla kur ve unut tipi bir hizmet. Girişimcilerin bir bütçe, mühlet ve lokasyon gibi basit parametreleri belirleyip gerisini programın kendisine bırakabileceği, özellikle de küçük işletmeler için çok değerli bir program.

Yine de bir reklam kampanyasını otomatik pilota emanet etmek pek de tavsiye edilen bir şey değil. AdWords kimi zaman kafa karıştırıcı olabiliyor ve kullanıcıları belirli bir ürün sayfasına değil de ana sayfanıza yollamak gibi basit hatalar yaparak reklamınıza tıklayan kullanıcının web sitenizden hiçbir şey satın alamamasına yol açabiliyor. Dolayısıyla, kampanyanızdan en iyi verimi alabilmek için AdWords’ü tam olarak anlamak çok önemli.  

Keyword Planner

Anahtar kelime odaklı kampanyalarda bir hayli faydalı olan Keyword Planner aslında küçük işletmeler için mevcut ürünlerine ve müşterilerine yönelik yeni arama kalıpları ve anahtar kelimeler bulmayı kolaylaştıran bir beyin fırtınası aracı. Kampanyalarınıza ne kadar çok ürünlerinizle ilgili tanımlayıcı anahtar kelime varsa AdWords kampanyanızın getirisi de o denli fazla olacaktır. Reklam kampanyalarınız için rastgele anahtar kelimeler bulacağınıza, belirli kullanıcı ve izleyici kitlelerini tam on ikiden vuracak şekilde hedef alabilirsiniz.

Alerts


Dünyanın birçok yerinde politikacılar, şirketler ve PR uzmanları tarafından kullanılan Google Alerts özellikle küçük işletmeler için harikalar yaratan, kolay kullanımlı bir hizmet. Belirli anahtar kelimelere dayalı uyarılar belirlemenizi, dolayısıyla belirli alanlardaki son haberleri ve gelişmeleri takip edebilmenizi sağlıyor.

Örneğin, dünyadaki son gelişmeleri analiz ettiğiniz bir beyin takımınız varsa, “Domain”, “Hosting”, “Sunucu” veya “SSL” gibi anahtar kelimeler belirleyebilirsiniz. Böylece bu anahtar kelimelerin geçtiği tüm haberler e-posta kutunuza otomatikman düşer. Bu da iyi kullanıldığı takdirde rakiplerinizle fark yaratmanızı sağlayan bir avantaja dönüşebilir.

Ayrıca Google Alerts’ü rakiplerinizi ve en son pazarlama materyallerini takip etmek için de kullanabilirsiniz.

Trends

Adından da anlaşılacağı üzere, Google Trends kullanıcıların belirli bir arama kelimesinin belirli bir zaman dilimi içerisindeki popülerliğini tespit etmelerini sağlar. Örneğin, Trends’i kullanarak belirli birkaç arama kelimesinin belirli bir zaman dilimi içerisindeki popülerliğini ve sıklığını bulabilir ve hatta birbiriyle karşılaştırabilirsiniz. Küçük işletmeler söz konusu olduğunda da Trends aynı işi yapabilir ama daha özel bir formda olmak kaydıyla: İşletme sahiplerinin yaşanan son gelişmelerin pazarlama çalışmalarına ve ürünlerine ne seviyede ilgi gösterilmesine neden olduğundan anahtar kelimelerin popülerliğinin nasıl azalıp arttığına kadar birçok konuda kıymetli istihbarat edinmesi gerekir.  

Mobile-Friendly Test

İnsanlar akıllı telefonlarını her geçen gün daha fazla kullanır olduğu için web sitenizin Safari gibi mobil web tarayıcılarından Chrome veya Firefox gibi masaüstü tarayıcılara kadar her türlü formatta hızlı ve sorunsuz yüklenmesi ve açılması çok önemli. Mobile-Friendly Test işte bu yüzden çok önemli bir araç. Yapmanız gereken tek şey web sitenizin URL’sini girmek ve Google crawlerlarının sayfanızı taramasını bekledikten sonra gelen raporu okumak.

Exit mobile version