IHS Blog

Mutlaka Uygulanması Gereken 6 Mobil SEO Taktiği

mutlaka-uygulanmasi-gereken-6-mobil-seo-taktigi

Son 10-15 yılda mobil teknoloji dünyası çok gelişti ve dünya üzerinde Palm Pilotlarını ve Cep Bilgisayarlarını (PDA’lar) kullanan küçük bir grup varken şu anda 2,53 milyar kişi akıllı telefon kullanıyor. Bu kişi sayısı da dünya nüfusunun 1/3’ine tekabül ediyor. Bu gelişmeler üzerine Google mobil-first indekslemeyi kullanmaya başladı ve arama sonuçları sayfalarında önceliği mobil uyumlu sitelere verdi. Bunun da bir sonucu olarak mevcut pazarlama stratejiniz mobil SEO odaklı değilse, bir şeyleri değiştirme zamanınız gelmiştir.

Mobil aramaların bu denli popüler olmasıyla birlikte gözler mobil SEO’ya çevrildi. Ne mutlu ki WordPress web sitenizin mobil SEO optimizasyonunu yapmak için kullanabileceğiniz birçok basit yol mevcut.

Sayfa Hızı ve Yüklenme Süreleri

Sayfa hızları her zaman SEO için önemlidir. Sayfa hızının yanında tabii ki anahtar kelimeler ya da temiz kod kullanımı da her zaman için önemlidir. Fakat cep telefonları ile web sitenize bağlanan kullanıcılar bırakın 5 saniye sonra bilgilere ulaşmayı, hatta 5 saniye daha önce bilgileri almak istiyorlar.

Günümüzde hız konusunda milisaniyeler bile önemli.  Siz de Pingdom Website Speed Tester aracını kullanarak web sayfalarınızın hızlarını ve web sitenizde nelerin daha iyi optimize edilmesi gerektiğini görebilirsiniz.

Bu araç ile otomatik olarak domaininize göre, içeriklerinize göre, içerik türlerinize göre ya da birçok farklı faktöre göre web siteniz için değerlendirmeler yapılır. Ardından odaklanmanız gereken yerler ayrıntılı olarak gösterilir.

  1. Google AMP’yi Deneyin

Aslında Google AMP birçok kişi tarafından eleştiriliyor fakat sevilse de sevilmese de kabul etmek gerekiyor ki mobil arama sıralamalarında iyi pozisyonlar almak için kullanılabilecek en iyi yollardan bir tanesidir. Sürekli tartışılan bu teknolojiyi kullanmayı düşünüyorsanız WordPress web siteniz için artılarının ve eksilerinin neler olacağını gözden geçirmelisiniz.

Tartışmaların ana kaynağı Google’ın sayfa içeriğinizi önbelleğe alması sonucu ortaya çıktı. Site hızları önemli, fakat arama motorlarının sıralamanızı belirlerken dikkate aldığı etkenlerden sadece bir tanesi. AMP’yi kullanmak sizin için doğru mu yanlış mı buna karar verecek olan sizsizin.

Mobil AMP hakkında daha fazla bilgi almak ve nasıl kullanılacağını öğrenmek için buraya tıklayarak ilgili haberimize ulaşabilirsiniz.

  1. Görüntülerinizi Optimize Edin

Çok basit bir madde olsa da sürekli göz ardı ediliyor. Görüntü optimizasyonu, sayfalarınızın hızlarını artırmak için uygulayabileceğiniz en iyi ve en yaygın yolların başında geliyor. Ve uygulamak da çok kolay. Çünkü sayfanızdaki boyut olarak büyük olan her şeyi daha küçük hale getirmekten ibaret.

Kaliteli görüntüler büyük boyutlardadır. Ve eminiz ki milyonlarca kişinin görüntüleri kendi düşündüklerinden daha büyük. Yukarıda Pingdom aracından bahsetmiştik. Pingdom aracılığıyla görüntüleriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilir ve ne kadar çaba harcamanız gerektiğini görebilirsiniz.

Görüntülerin boyutlarını düzenlemek için kullanabileceğiniz en iyi yol; Imagify, Smush ya da TinyPNG gibi eklentilerden bir tanesi kullanmaktır. Bu eklentiler aracılığıyla görüntülerinizi toplu olarak optimize edebilirsiniz. Ve ilgili işlemleri sadece birkaç tıklama ile yapmak mümkün.

  1. JavaScript’i ve CSS’i Küçültün

Küçültme işlemi sırasında kusursuz bir şekilde yapılandırılmış olan JavaScript ya da CSS dosyalarınızda düzenlemeler yapılır. Bu düzenlemeler, karakterler ve çizgiler arasındaki tüm boşlukları kaldırmaktan ibaret. Bu işlem ilgili satırları okunamaz hale getirecektir fakat kullanıcılarınızın baytlarından ve zamanlarından tasarruf etmelerini sağlayacaktır. Aynı zamanda tarayıcıların ilgili kodları yeni halleriyle de okuyabildiklerini unutmayın.

Küçültme işlemi için kullanabileceğiniz bazı araçlar mevcut. Yapmanız gereken tek şey JS ya da CSS dosyalarınıza erişmek ve kopyalayarak kullanacağınız araca yapıştırmak. Bu kadar! Artık web siteniz daha hızlı.

Kullanıcı Deneyimine Öncelik Verin

Açık konuşmak gerekirse web sitenizi mükemmel bir şekilde yapılandırmış olmanız ziyaretçilerin umurlarında değil. Web sitenizde zaman geçirirken zevk almıyorlarsa yaptığınız herhangi bir şeyi dikkate almadan web sitenizden ayrılacaklardır.

Google sıralamalarını yaparken hız ve anahtar kelimeler gibi geleneksel yöntemleri kullanmakla yetinmiyor aynı zamanda kullanıcı deneyimini de dikkatle takip ediyor. Bu yüzden web sitenizi optimize ederken sadece tarayıcıları değil aynı zamanda kullanıcılarınızı da düşünün.

  1. Pop-up’ları Durdurun

Kullanıcı deneyimlerinin belki de en kötüsü: Oldukça ilginizi çeken ve gerçekten de komik olan bir kedicik videosuna tıkladınız fakat incelerken karşınıza kocaman bir pop-up çıktı ve asla kapanmıyor! Bu durum tam bir saçmalık ve birçok kişi hala pop-up’ları kullanmaktan vazgeçmiyor.

Pop-up’lar kullanıcı deneyimini son derece olumsuz etkiler ve Google da bunun gayet farkında. Pop-up’ları kullanmaya devam ederseniz Google tarafından cezalandırılacağınızı unutmayın.

  1. Dokunmatik Unsurlarına Özen Gösterin

Mobil cihazlar için tasarım yaparken dokunmatik ürünler için bir web sitesi tasarladığınızı unutmayın. Dokunmatik unsurlar; duyarlı ve belirgin olmalıdır.

Tıklanması gereken bir yer varsa, tıklanabilir yerin belirgin olduğundan emin olun. Gizli işlevlere, reklamlara ya da numaralara gerek yok! Örneğin köşedeki bir X işaretine tıklayarak kullanıcının ilgili sayfayı kapatması gerekiyorsa, X’in kolaylıkla bulunabilir olduğundan ve farklı fonksiyonlar içermediğinden emin olmalısınız.

Menüler okunabilir, formlar kolaylıkla doldurulabilir ve videolar kolaylıkla oynatılabilir olmalıdır. Ayrıca son olarak web sitenizde kullandığınız tıklanabilir ikonların yeterince büyük olduğundan emin olun. Aksi taktirde ziyaretçilerinizin karşılarına çıkan bir pop-up’u kapatmak için ince uçlu bir kalem kullanmak yerine web sitenizden ayrılmayı tercih edeceklerini unutmayın.

  1. Duyarlı Tasarım Kullanın

Web sitenizin artık ayrı bir mobil sürüme sahip olmasına gerek yok. Web siteniz bir mobil cihazda ya da iPad’de tıpkı masaüstündeki gibi işlev görmelidir. Aynı görünmekle kalmamalı aynı zamanda aynı öğeleri ve yapıyı kullanmalıdır. Çünkü Google sıralamaları yaparken buna dikkat ediyor.

Peki Neden?

Mobil cihazlar için oluşturulan web siteleri genellikle anormal derecede başarısızdır. Çok büyük oranla kullanıcı deneyimini olumsuz etkiliyor ve tonlarca yönlendirmeye neden oluyorlar. Böylelikle masaüstü web sitesinin sunduğu işlevsellik mobil sitede ortadan kalkıyor. Bunun sonucu da tabi ki kötü kullanıcı deneyimi. Haliyle olumsuz Google sıralamaları…

Sonuç

Elbette mobil SEO için içerikler önemli. Ya da anahtar kelimeler ve hız… Fakat son birkaç yıldır ana tema belli: Kullanıcı Deneyimi. İyi sıralamalar elde etmek için yukarıdaki SEO ipuçlarımızı dikkatle uygulamalı ve tüm bunları yaparken kullanıcı deneyimini de geliştirmelisiniz.

Exit mobile version