IHS Blog

Nasıl Başarılı Bir Blog Yazarı Olunur?

blog-yazarlari

Freelance işleriniz yada firmanız için, daha fazla müşteri çekmek, daha fazla müşteriyi mağazanıza yönlendirmek, yada blogunuz için, daha geniş bir okuyucu kitlesi oluşturmak istiyorsanız, her bloggerın sahip olması gereken temel yetenekleri bilmek önemlidir.

Bu yazımızda, herkesin, online ortamda başarıyı bulması için ihtiyacı olan, temel bazı becerileri anlatacağız.

Eğer kendiniz için içerik oluşturmuyorsanız bile, iyi bir içeriğin neye benzediği hakkında bilgi sahibi olmanız çok önemlidir. Bu bilgi blogunuz için yazan birininin, iyi bir yazar olup olmadığını tanımlamanız için yardımcı olacaktır. Aynı zamanda çıkardıkları işin standartlarınızı karşılayıp karşılamadığını tesbit edebilmenize yarayacaktır.

Gelişmekte olan WordPress ekonomisine dahil olmak için bir yol arıyorsanız, yada zaten WordPress ile ilgili iseniz, blog yazmak harika bir giriş noktasıdır. Aktif bir bloğunuzun olması, WordPress ile ilgili olan ürün ve hizmetlerinizdeki satışları da arttıracaktır.

Yeni bir blog yazarı, yada sadece becerilerini geliştirimek isteyen bir yazar olmanız farketmez, paylaşacağımız temel bilgiler, okuyucu kitlesini arttırmak isteyen her blog yazarının ihtiyacıdır. Bu okuyucu kitlenizi, müşterileriniz yada ağınıza katılmak isteyen kişiler haline dönüştürmek istiyor iseniz, vereceğimiz ipuçları, çabalarınız karşılıklarını almanıza yardımcı olacaktır.

1. Kimin İçin Yazdığınızı Bilin

Eğer freelancer olarak çalışıyorsanız ve yeni potansiyel müşteriler için düzenli bir akışa ihtiyacınız varsa, yada bir iş için daha fazla müşteri arıyorsanız, ideal müşterilerinizin kimler olduğu hakkında iyi bir fikre sahip olduğunuzu umuyorum. Bu bilgi bloğunuzu yazdığınız kişilerin profil bilgileridir.

Eğer bir itibar inşa etmek, hedef kitlenizi arttırmak, yada takipçi oluşturmak için blog yazıyorsanız, ideal okuyucunun kim olduğu hakkında fazla fikriniz olmayabilir.

Bir Okuyucu Profili Oluşturmak

İdeal okuyucunuzun profilini daha spesifik ve detaylı oluşturduğunuz zaman daha nokta atışı içerikleriniz olacaktır. İçerikleriniz, ideal okuyucularınıza odaklı olması, yazılarınız daha çok yankı bulmasına ve tek seferlik ziyaretçilerinizin, takipçi veya aboneye çevrilmesine yardımcı olacaktır.

Olmanız Gereken Yeri Bulun

Kimin için yazdığımızın tespit edilmesi ve ideal okuyucularınızın tanımını bulduğunuzda, hedefinize mümkün olduğu kadar yaklaşmışsınız demektir. Bloğunuzun WordPress kullanıcılarına hizmet etmesini istiyorsunuz fakat ne tip WordPress kullanıcılarını çekmek istiyorsunuz?

WordPress kullanıcı çeşitleri

Daha sonra, ziyaretçilerinizin lokasyonları, yaşları, Apple yada PC kullanıcısı olup olmadıkları, kedileri mi köpeklerimi tercih ettikleri, zamana mı paraya mı değer verdikleri veya zamanlarını harcayarak bir işi kendi başlarına yapmayı mı tercih ettikleri, düşünmeniz gereken diğer şeylerdir ve bu liste uzar gider.

Direncin Üstesinden Gelmek

Şu anda bulunduğunuz alandan daha derinleşerek, kendi olmanız gereken yere ulaşabileceğinize eminiz. Ancak, bahsettiğimiz, bir konuda özelleşmek, gerekli olduğu kadar, aşılması zor bir süreç olabilir. Bu sık karşılaşılan bir durumdur. Hedefinizin dışında kalan potansiyel okuyucu ve müşterilerinizi geri çevirmek istemezsiniz.

Ancak, hedeflenen okuyucu veya müşterilerinize özel içerikler yazmak, diğer ziyaretçileri dışarda bırakmak anlamına gelmez. Bu sadece, ideal müşteri adayınız geldiğinde, söylediklerinize anında bağlanacakları anlamına geliyor.

Yumuşak bir mesaj yerine, kimseyi geri çevirmemek umuduyla tersini yapın. Hedef kitlenizin kaçırmamak için söylediklerinizi gerçekten filtrelediğinize emin olun.

Ayrıca ideal müşteri ve okuyucularınızın kişilik bilgilerini ne kadar detaylı bilirseniz, yeni bir blog yazısı yazmak o kadar kolay olur.

2. Hangi Aksiyonları Alsın İstersin

İdeal okuyucu profili ile kendinizi donattınız, yazmaya başlamanın tam sırası. Fakat başlamadan önce, farkında olmanız gereken birkaç nokta var.

Sonraki görev, ziyaretçilerinizin bloğunuzu bulup, yazılarınızı okumaya başladıktan sonra ne yapmalarını istediğinizi belirlemek.

Hedefleriniz Neler?

Eğer sadece ticari nedenler ile yazı yazıyorsanız, zaten bu konu hakkında bir fikriniz vardır. İşlerini büyütmek amacı ile blog yazanlar için, bir sonraki eylem genellikle müşteri olup olmama kararını içerir. Daha az somut amaçları olan blog yazarları için, okuyucuları arttırmak bir platform kurmak gibi ziyaretçi yolculuğunda istenen bir sonraki adım net olmayabilir.

Ancak firma sahipleri ve girişimcileri için bile müşteri kazanma yolculuğundaki bir sonraki adım her zaman aynı olmaz. Eğer düşük fiyatlı ürün veya servis teklifi yapıyorsanız, evet, istenen aksiyon okuyucularınızın ürünü satın almak için sepetlerine atmaları olmalıdır.

Sadece İndiriminizi Gözlerine Sokmayın

Ancak, gelişmiş web tasarım projeleri, online eğitimler, yada arabalar gibi yüksek fiyatlı ürünleri satın almak için indirimli fırsat sunulması, genellikle iyi bir yaklaşım değildir.

Bir Etkileşim Başlatın Yada Hedef Müşterilerinizi Belirleyin

Satmak istediğiniz ürünün fiyatı yüksek ise, satın alma kararı öncesi potansiyel müşterilerinizi ısındırmanız gerekmektedir.

Diğer aksiyonları tamamlatmak, bunu sağlamanın bir yoludur, bu onları sınıflandırmanıza yardımcı olur ve onlarla bir bağ kurmaya başlamanızı sağlar.

Eğer bi web tasarımcısı iseniz ve sadece 2,000tl – 5,000tl bütçe aralığındaki projelerde çalışmak istiyorsanız, potansiyel müşterilerinizi mümkün olduğunca çabuk bir şekilde, problemli müşterileri ve bu fiyat aralığı dışındaki projeleri dışarda bırakarak, sınıflandırmaya ihtiyacınız var.

Temel soruların sorulduğu, detaylı online bir form, uygun olmayan potansiyel müşterileri hızlı bir şekilde filtrelemenize yardımcı olacaktır. Başka bir örnek olarak, potansiyel müşterinizin ne kadar ciddi olduğunu anlamak için bir telefon görüşmesi ayarlayabilirsiniz.

Eğer yüksek fiyatlı ürünler satıyorsanız, bunlar genellikle online olarak satın alınmaz, satın alma yolculuğunun bir sonraki aşaması bir test sürüşü zamanı belirlemek, ürünü canlı olarak test edebilmek için bir görüşme yapmak yada bilgilendirme paketi gönderimi için izin almak gibi aşamalar olabilir.

Yüksek fiyatlı eğitimler yada koçluk programları sunanlarınız için, finale giden bir sonraki adımınız, ziyaretçilerinizden email listenize kayıt yaptırmalarını istemek olabilir. Bu listeye göndereceğiniz ücretsiz emailler serisi, onlarla bağlantıda kalmanızı sağlayarak, size daha sonradan müşteriler kazanma ihtimali sunabilir.

İlk tanışma noktanızda para istemek yerine, ücretsiz email kursu gibi teklifler, potansiyel müşterileriniz ile bir bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir.

Eğer para kazanmak için blog yazmıyorsanız ve okuyucu kitlenizi başka nedenlerden dolayı arttırmak istiyorsanız, yinede kullanıcılarınız içeriklerinizi okuduktan sonra bir aksiyon almasını isteyebilirsiniz. Bunlar, email bültenize katılmalarını teklif etmek, sosyal medyada takipçiniz olmaları yada onlarla iletişimde kalmanızı dağlayacak diğer yöntemleri içeren aksiyonlar olabilir.

Eğer gerçekten bu konuda birşeyler yapmayı düşünüyorsanız, her projenin, yeni müşteri veya takipçi gibi kendine özel kazanımları vardır. Ziyaretçilerinizin bir sonraki aksiyonlarının, ne olmasını istediğinizi bilmek, blog içeriğinizin bu amaca göre düzenlendiğine emin olmanıza yardımcı olur.

3. Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz?

Tamam, kimin için ve ne amaçla blog yazdığımızı biliyoruz, şimdi kayıp bir boşluğu doldurmanın zamanı: hedef kitlenize nasıl en iyi yardımı ve hizmeti sunabilirsiniz?

Eğer ziyaretçilerinizi, onlar için tasarladığınız yolculuğun bir sonraki adımına geçirebilmek istiyorsanız, onlara birşeyler vermeniz gerekiyor. Ziyaretçileriniz burada aradığı değerli şey nedir?

Bu değer bir çok formda olabilir. Para biriktirmek yada gelirlerini artırmak için yardım etmeyi bunlardan sayabiliriz.

Alternatif olarak, eğlence, bilgi yada, keyifli molalar vermelerini sağlayacak içerikler sunabilirsiniz.

Hepimizin değer verdiği şeyler faklıdır. Zaten detaylı bir okuyucu profili oluşturduktan sonra hedef kitlenizin ne aradığını ve bunu nasıl sağlayacağınızı tespit etmek, mümkün olmalıdır..

Ziyaretçilerinize, tavsiyeler, ilham alınacak tasarımlar, bilgiler yada eğlenceli içerikler ulaştırdıktan sonra, onlara sunduğunuz teklifleri kabul etmeleri ve aksiyon almaları çok daha kolay olacaktır.

4. Ne Hakkında Yazılacak

Şimdi beklediğiniz an geldi, yazmaya başlama zamanı. Ama ne hakkında yazmalısınız?

Başlamanın en iyi yolu, okuyucu profilinize dayanarak, hedef kitlenize, takdir edecekleri bir formatta, değerli bir içeriği nasıl sağlayabileceğinizi düşünmeye başlamak.

Hangi Sorulara Cevap Verebilirsiniz

Cevap verebildiğiniz sorular, düşünmeye başlamak için iyi bir başlangıç noktasıdır. Müşterilerinize, sık sık sorduğunuz sorular hakkında düşünün. Bunlar, bitirilen bir proje yada satışın, başında, ortasında veya sonrasında sorduğunuz sorular olabilir. Bu alanlar ile alakalı, arkadaşlarınızdan veya ailenizden yardım yada tavsiye istiyormusunuz.

Bu sorular ve istekler, genellikle, hedef okuyucularınızın da internette cevabını aradığı aynı konuları kapsayacaktır.

Insanlar Google’a neler soruyorlar?

Bu sorulara bloğunuzda cevap vermek sadece arama motorlarından trafik gelmesine yardımcı olmaz, aynı zamanda okuyucularınıza gerçek bir değer sağlamış olursunuz. Potansiyel müşterilerinizin bu soruları cevaplamak için bloğunuzu kullanması, satın alma yolculuğunun bir sonraki adımına atmadan, akıllarında herhangi bir şüphenin kalmamasına yardımcı olur.

Soru örnekleri şunlar olabilir:

Hedef kitlenizin sahip olabileceği tipik soruları bloğunuz üzerinden yayınlamak, oluşabilecek son dakika problemlerinin çözümüne yardımcı olabilir. Bu da güvenle ilerlemerini sağlar.

Diğerlerine Nasıl Yardım Ettin

Hedef kitlenizin güvenini kazanmak istiyorsanız, sizi neden ciddiye almaları gerektiğini ispatlamalısınız.

Eğer bir ürünü veya hizmeti satmak için blog yazıyorsanız, tamamlanmış projeleri kullanabilirsiniz veya müşterilerinizin ilham alması için ürünlerinizden örnekler paylaşabilirsiniz. Yada bunun yerine sadece müşteri geribildirimleri yada referanslarını yayınlayarak, müşterileriniz ile birlikte bu içeriği oluşturabilirsiniz.

Nasıl yardımcı olduğunuzun hikayesini anlatın. Başkalarının sizin uzmanlığınızdan nasıl yararlanabileceğini ve kullanıcı görüşlerini içerdiğinden emin olun. Bu yaklaşıma web tasarım portfolioları da eklenebilir. Sadece bitmiş projeleri sunmayın. Bunun yerine problemin ne olduğunu, nasıl çözdüğünüzü ve müşteriler için sonuçların nasıl olduğunu açıklayın.

Elde Ettiğiniz Başarılar Nelerdir

Hikayenizi anlatmak okuyucularınız ile bağlanmanız için en etkili yoldur. Eğer tanıtımınız için bloğunuzu kullanıyorsanız, geçmişte ne şekilde etkin olduğunuzu paylaşan bir blog yazısı oluşturun.

Palavra ve gösteriş yapmadığınıza emin olmalısınız,ama hikayeleriniz, okuyucularınızın karar vermesini etkileyebilecek değerli tavsiyeler içermelidir.

Asıl amacınız, ziyaretçileriniz ile bir bağ oluşturmak ise, onlara gerçek değerlerinizi ve güvenilebilirliğinizi göstermelisiniz.

Temel Blog Yazım Becerileri, Sonuç Bölümü

Blog oluşturmaya başlamak, heyecan verici bir yolculuğun başlangıcı olabilir. Dünyanın görmesi için online olarak kendi içeriklerinizi oluşturmak sinir bozu olabilir.

Eğer, düzenli olarak devam edebilirseniz, bloğunuz size birçok kapıyı açabilir ve başka yollardan elde edemeyeceğiniz fırsatlar sunabilir. Blog yazmanın, yeni bağlantılardan, büyük iş anlaşmalarına kadar sayılamayacak fırsatları ve faydaları vardır.

Sanal kalem kağıt, buluştuğu zaman, blog gönderilerin, liste yazısından röportajlara, karşılaşılan problemlere örneklerden, eğitimlere kadar, hemen hemen her şekli alabilir, Bu aşama bir özgürlük başta zor görünebilir.

Aslında içeriklerinizin nasıl olması ve görünmesi ile ilgili, basit bir kaç tavsiye dışında, katı kurallar yoktur. Bundan sonra, gerçek sesini bulma ve içerik ile daha yaratıcı oluyor düşünmeye başlayabilirsiniz. Bundan sonra özgün yazı tarzınızı bulmak için veya yaratıcı içerikler oluşturmak için düşünmeye başlayabilirsiniz.

Eğer işinizdeki diğer alanlar için daha fazla yatırım yapıyorsanız, blog yazma süreci çok zamanınızı alabilir. Kim için yazdığınızı anlayıp, amaçlarınızın ne olduğunu ve ne hakkında yazdığınızı bilirseniz daha verimli bir blog yazarı haline gelebilirsiniz. Ve eğer bunların hepsi size çok fazla gelirse, piyasada bulabileceğiniz bir çok yazım görevi bekleyen freelance blog yazarı var.

Bu tavsiyeler bloğunuzu iyileştirmek ve daha verimli olması adına yardımcı oldu mu? Blog yazımı ve yönetimi alanında karşılaştığınız zorluklar nelerdir? Bir okuyucu profili oluşturdunuz mu? Bu okuyucu profili, içerik yaratma aşamasında ve ziyaretçileri satışa çevirme oranlarını artırmada, yardımcı oldu mu? Lütfen düşüncelerinizi ve sorunlarınızı aşağıdaki yorum bölümümüzde paylaşınız.

Exit mobile version