IHS Blog

Popupları Maksimum Dönüşüm İçin Optimize Etmenin 15 Yolu

popup

Bir popup, okuyucularınız sitenizden ayrılmadan önce onlara hitap etmek için son şansınızdır. Düzgün tasarlanmış bir popup, sitenizin ziyaretçilerinin özel tekliflerinizden yararlanmaları için, haber bültenlerinize abone olmaları için ya da herhangi bir sebepten dolayı sitenizde zaman geçirmeye devam etmeleri için size yardımcı olabilir ve dönüşüm hedeflerinize ulaşmanızda yardımcı olabilir.

Bu makalemizde web sitenizden çıkış sırasında kullanılan popupların ne olduğunu açıklayacağız ve popuplar ile neler yapabileceğinizi anlatacağız. Bunun dışında popuplarınızın maksimum verimlilik için optimize edilmiş olduğundan emin olmanız için bazı stratejiler de önereceğiz.

Popup Nedir ve Neden Bir Çıkış Yapan Ziyaretçiye Popupa İhtiyaç Duyarsınız?

Popuplar, bir ziyaretçiniz sitenizden ayrılmak üzereyken ortaya çıkar. Bu popuplar genellikle bir mesaj ya da CTA(harekete geçirici mesaj) içerirler. Ayrıca bazen görüntüler ya da videolar da içerebilirler. Popupları kullanarak web sitenizin performansını artırmak için uygulayabileceğiniz en az 5 farklı yol vardır:

  1. Üye Kazanmak: E-mail ile yapılan pazarlamalar sosyal medya üzerinden yapılan pazarlamalardan daha verimli oluyor. Bülteninize aboneler eklemek için bir popup kullanın. Böylelikle dijital pazarlamanın altın madenini keşfetmiş olacaksınız.
  2. Satış ve Promosyonlar: Ürün veya hizmet satan herhangi bir web sitesi, satış yapmak için son kez olarak popupları kullanabilir. Popupları kullanmak bir anlaşma zemini yaratabilir ve bu popuplar sizin pazarlama metninizden daha ikna edici olabilir.
  3. Anketler: Popuplar okuyucularınızdan bir konu hakkında bilgi almaları için harika bir yol olabilir. Kullanıcılarınızın sitenizdeki deneyimlerinden faydalanarak onlardan demokrafik bilgileri isteyebilirsiniz ya da gelecek olan bir ürün için pazar araştırması yapabilirsiniz.
  4. Uyarılar: Popuplar ayrıca ziyaretçilerinizin siteniz üzerinde yaptıkları tıklamaların sonucunda karşılaşabilecekleri olumsuz sonuçları da gösterir. Örneğin; bir e-ticaret sitesini ele alalım, alışveriş sepetinden ayrılmak istendiği zaman popup ziyaretçiyi ayrılırsa sepetin boşaltılacağına dair uyarır.
  5. Navigasyon: Popupları ayrıca ilgili olan herhangi bir içerik hakkında tanıtım yapabilir. Bu popupları kullandığınız zaman ziyaretçileriniz bu tuzağa düşebilir ve hem sitenizde kalma süreleri artar hem de sitenizden çıkma oranları azalır.

Mevcut En İyi 2 Popup Aracı

Popuplar hakkında vereceğimiz taktiklere derinlemesine bir inceleme yapmadan önce,  popupların araçlarından söz etmeliyiz. Tavsiye edeceğimiz önerilerin ve taktiklerin çoğu, sağlam ve tam özellikli bir pazarlama araç takımı gerektiriyor. Bizim tam özellikli popup eklentileri konusundaki favori ikilimiz Optin Monster ve Thrive Leads.

İkisine de hızlı bir inceleme yapacak olursak:

Optin Monster

Optin Monster, bir popup ayarları paketi sunan, hem tasarım hem de davranış açısından son derece özelleştirilebilir bir eklentidir. Popuplar aracılığıyla kullanıcı davranışlarını tespit edebilir ve kullanıcılara daha uygun olan belirli popupları önerebilir. Yukarıdaki resimde Optin Monster’in web sitesinden alınmış bir popup örneğini görebilirsiniz; bu eklenti birazdan söz edeceğimiz taktiklerden birkaç tanesini kendi bünyesinde kullanıyor.

Fiyat: Aylık $9’dan başlıyor.

Thrive Leads

Thrive Leads, bir ziyaretçiniz sitenizden çıkmaya hazırlanırken, ziyaretçinize çeşitli popuplar öneren bir başka eklentidir. Thrive Leads popupları son derece özelleştirilebilirdir ve ayrıca belirli bir grup kullanıcının davranışlarını takip etmenize yardımcı olurlar.

Fiyat: $67

Popupları Maksimum Dönüşüm İçin Optimize Etmenin 15 Yolu

Artık popuplarının neler olduklarını, neler başarabileceklerini ve yüksek kaliteye sahip popup oluşturmak için gerekli olan araçları öğrendiğimize göre, sıra onlardan en iyi şekilde nasıl yararlanabileceğinize geldi. Haydi başlayalım!

  1. Hedef Kitlenizi Bilin

Hedef kitlenizi bilmeniz şarttır. Bunun için sitenizin analitik verilerini derinlemesine inceleyin. Hedef kitlenizi tanımak için, hedef kitlenizin sitenizi nasıl kullandığını öğrenmek için ve nelere ihtiyaç duyduklarını keşfetmek için biraz zaman ayırın.

Popup tasarlarken, hedef kitleniz hakkında bildikleriniz doğrultusunda öneriler içermeli ve CTA’lerinizi ziyaretçileriniz için mümkün olduğunca kolay yapmalısınız.

Entrepreneur On Fire, iyi bir şekilde tanımlanmış hedeflerle ve çıkarlarla birlikte belirli bir kitle için tasarlanmıştır.

  1. Tutarlı Bir Marka Olun

Exit popuplarınız sitenizin markasına uygun olmalıdır, böylelikle insanlar sitenizin güvenilir ve tutarlı olduğunu düşünecektir. Bununla sonucunda da siteniz ve markanız bir bütün olarak birlikte anılacaktır.

Aşağıdaki görsel Gwen’s Nest web sitesinden bir örnek. Bu görsel, web sitelerinin markalaşması için gerekli olan görüntüleri ve fontları ön plana çıkarıyor. Görseldeki gibi, dostça diyalogların olması sitenin alışılmış gündelik bir hali. Diğer bir deyişle bu durum, Gwen’s Nest’i ziyaret etmenin doğal bir sonucudur.

  1. Dikkat Çekici Olun

Ziyaretçilerinizin sitenizden çıkma zamanı geldiğinde, eğer onların sitenizde kalmasını istiyorsanız gerçekten dikkat çekici bir şeyler sunmalısınız.

Popupları, tasarımlar üzerinde dikkat çekici bir yer edinmişlerdir. Popuplar ekranın orta yerinde görünürler ve bazen de kısmen şeffaf olan arka planları ile sayfanın tamamını kaplarlar. Ancak daha fazla dikkat çekebilmeleri için mevcut pek çok yol da var. Örneğin, bazı popuplar dikkat çekmek için vurgulayıcı görüntüler, büyük ve kalın yazılar ve animasyonlar kullanırlar. Hatta dilerseniz popupları sürgülü ya da titreşimli olarak bile kullanabilirsiniz.

Aşağıdaki Gap’tan alınmış görsel örneğe bir göz atın. Görseldeki vurgulanmış başlık ve göz kamaştırıcı görsel dikkatinizi çekebilmek için birlikte kullanılmış. Görüntü ayrıca eğlenceli ve bunun yanında daha etkili bir reklam olması için hareketler aktarıyor.

  1. Popuplarınızın Davranışlarını Geliştirin

Popup davranışlarından bahsetmek gerekirse, size sunulan mevcut seçeneklerin sayısı tamamiyle kullandığınız araçlara bağlıdır. Ancak yüksek kaliteli popup eklentileri, çeşitlilik gösteren popup davranışlarını geliştirmenize imkan sağlar.

Popupları kurarken bu popupların işinize ve hedef kitlenize uygun davranışlarda bulunduğundan emin olun. Örneğin, eğer araçlarınız buna imkan veriyorsa yeni ziyaretçileriniz için bir açılır pencere gösterebilirsiniz ve ayrıca daha önceden bülteninize abone olmuş olan ziyaretçilerinize de farklı popuplar gösterebilirsiniz.

Popupları, aşağıda yer alan KlientBoost web sitesinden alınan örnekte de görebileceğiniz gibi bir dizi farklı görseli oluşturur. Daha sonra popup, sitenin geçmişinden ve ziyaretçi aktivitelerinden aldığı kriterlere göre hangi görselin gösterileceğine karar verir.

  1. İndirim ya da Promosyon Önerin

Eğer birisi bir bültene kaydolmak ile bir ankete katılmak arasında kararsız kalırsa, sunacağınız bir öneri onların karar vermelerinde etkili olabilir. Onlara ücretsiz bir hediye önerebilirsiniz ya da sadece üyelerin görebildiği bir içerikte ya da bir yarışmada bir şeyler önerebilirsiniz.

Eğer satışlarınızı artırmak için bir popup kullanıyorsanız, popunuzu buna uygun düzenlemelisiniz. Bu gibi durumlarda genel olarak kullanılan taktikler indirimler ve ücretsiz deneme süreleridir. Eğer fiziki ürünler satıyorsanız, sepeti terk etmek üzere olan ziyaretçiye ücretsiz kargo fırsatı sunmak da etkili bir yöntemdir.

DODOcase’ten alınan bu basit popup, ziyaretçilerinin sitede kalıp alışverişe devam etmeleri konusunda teşvik etmek amacıyla yapılan %15 indirimi vurgulamaktadır.

  1. Anketleri Basit Tutun

Popülaritesi yüksek bir başka popup da, ziyaretçileriniz hakkında bilgi toplamak için anketler yapanıdır. Eğer bu tarz bir popup kullanmaya karar verirseniz, yapacağınız anketin sadece bir ya da iki sorudan oluşan, kısa ve basit bir anket olduğundan emin olmanız gerekir.

Eğer gerçekten ek soruları da ankete eklemeniz gerekiyor ise, hepsini tek seferde sormaktan kaçının. Bunun yerine her biri kısa sorulardan oluşan ve yönetilebilir olan birkaç popup kullanmayı tercih edin. Eğer çoklu popup kullanıyorsanız, bir ilerleme çubuğu eklediğinizden ya da her bir popup için ilerlemeye yardımcı olacak farklı bir göstergeyi eklediğinizden emin olun. Ayrıca, ziyaretçileriniz için, anketi uygun bir şekilde tamamladıklarında kazanabilecekleri ücretsiz bir teklif de eklerseniz, daha iyi sonuçlar elde edersiniz.

Reiss’te var olan bu popup, bültene kaydolma aşamasının bir parçası olarak ziyaretçiye cinsiyetini sorar. Bu basit bilgi daha etkili e-posta yazışmaları yapılmasını ve aynı zamanda daha sağlıklı web sitesi analiz verileri elde etmenizi sağlar.

  1. CTA Butonlarınız Dikkat Çekici Olsun

CTA butonlarınızın ziyaretçilerinizin tam da tıklayacağı yerde olmasını istersiniz. Belki de zıt renkleri veya animasyonları kullanarak bu butonları daha belirgin hale getirebilirsiniz. Ayrıca inandırıcılığı da üst düzeye çıkarmak için butona bir yazı eklemeyi de unutmayın.

Hatta ziyaretçilerinize itici bir seçenek sunmak için, yaratıcı bir “yanlış” buton eklemeyi dahi düşünmelisiniz. Şüphesiz ki ziyaretçilerinizi rahatsız etmek istemezsiniz, fakat butonlara bu tarz yazılar ekleyerek biraz eğlenebilirsiniz.

RazorSocial’dan aldığımız bu süper basit popup bir mesajı ve iki CTA butonunu ön plana çıkarıyor. “Doğru” olan seçenek parlak yeşil bir renk ile yazılarak bir heves uyandırıyor. Alternatif seçenek olan “Yanlış” butonu da karanlık ve kasvetli bir hava uyandırıyor. Fakat ikisi için de eğlenceli ve komik diyebiliriz.

  1. Popuplarınızı Eğlenceli Bir Hale Getirin

Hedef kitlenize bağlı olarak popuplarınıza bazı mizahi duyguları eklemeyi düşünebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçilerinizin popuplarınızı görmezden gelme şansını engellersiniz.

Bir karikatür ya da bir şaka ziyaretçilerinizin dikkatini çekebilir. Hatta dikkat çekmek için video ya da animasyon bile ekleyebilirsiniz.

Aşağıdaki ZooShoo’dan alınmış olan görselde web sitenin genel markasına uygun olan parlak ve eğlenceli renkler mevcut. Ayrıca konuşma dili kullanılarak bir kelime oyunu da yapılmış.

  1. Aciliyet ve Kıtlık Belirtin

Yapılması zaruri olmayan şeyleri ertelemek insanlığın doğasında var. Bu doğal eğilimin üstesinden gelmek için aciliyetleri belirtin ya da ziyaretçilerinizin derhal harekete geçmeleri için onları kıtlık konusunda uyarın.

Müşteri yaratmak için sınırlı bir zaman ve sınırlı miktarda teklif bulunuyor. Sitelerin pazarlama ürünleri için, kısıtlı bir zaman dilimi boyunca indirimler sunarak aciliyet duygusu oluşturabilirsiniz. Bunun dışında ayrıca sınırlı sayıda ürün kaldığını ya da bilet kaldığını belirterek bir kıtlık durumu da yaratabilirsiniz.

Aşağıda yer alan Arama Motoru Journal’in teklifi, belirli bir tarihe kadar yapılacak kayıtlar için yüksek bir indirim içeriyor. Ayrıca yazıda “Yardım Edin!” kelimeleri kullanılarak aciliyet duygusu güçlendirilmiş ve CTA butonu yazılarında ısrarlı ifadeler kullanılarak sunulan teklifin aciliyeti ziyaretçilere enjekte edilmiş.

  1. Sayıları Kullanın

Değinmek istediğiniz konu için popunuzda çok az yer mevcut. Ayrıca ziyaretçileriniz sitenizden ayrılmaya karar verdiklerinde onları ikna etmek için sahip olduğunuz zaman dilimi de oldukça sınırlıdır.

Bu konuyla ilgili olarak, mevcut istatistiklerini, garantilenmiş sonuç yüzdelerini ve diğer ölçülebilir değerleri kullanmak, kullanılabilir alanınızı en iyi şekilde değerlendirmeniz için size yardımcı olabilir.

Matthew Woodward’ın blogundan alınmış olan aşağıdaki görselde sayılar çok iyi şekilde kullanılmış. On binlerlerce okuyucuları olduğunun sosyal bir ispatına değinilmiş olmaları, kesinlikle artı bir durum ve bir butonun rengini değiştirirek kar oranını %20 artırma fikirleri de oldukça ilginç.

  1. Bir Hatırlatıcı Önerin

Bir hatırlatıcı önermek, alışveriş arabaları kullanan sitelerin yaygın kullandığı bir taktiktir. Eğer sitenizin bir ziyaretçisinin sepetinde öğeler varsa ve ziyaretçiniz bu ürünleri satın almaktan uzak olan kısımlarda zaman geçiriyorsa, sepetteki henüz satın alınmamış öğeler hakkında kendisine hatırlatmalar yapabilirsiniz.

Eğer ziyaret edilen web sitesi formlar içeriyorsa, ziyaretçileriniz sitenizden ayrıldıktan sonra silinmiş olan bu bilgileri ziyaretçileriniz siteye geri döndüklerinde onlara tekrar hatırlatabilirsiniz. Bunun yanında “Bekle!” ya da “Sıkı tutun!” gibi dikkat çekici bir üslup bu taktiğin tamamlayıcısı olabilir.

Autograph’tan aldığımız aşağıdaki popupu, her fırsatta ziyaretçilerden e-mail adresilerini girmelerini ister. Bu popup, alışveriş sepetinin içeriğini mail olarak göndermenin yanı sıra, ziyaretçilere diledikleri cihaz üzerinden alışveriş yapabilme imkanı tanır. Ayrıca popup, ziyaretçilerine ücretsiz kargo hakkı kazanmaları için ne kadarlık daha alışveriş yapmaları gerektiğini de hatırlatıyor.

  1. Varsayımsal Bir Dil Kullanın

Bir ziyaretçinizin sunduğunuz herhangi bir teklifi kabul ettiğini varsaymak, cesurca bir taktiktir. Fakat kitlenize hakimseniz bu taktik de etkili yollardan bir tanesi olabilir. Siz de kendi  popuplarınızda bu taktiği uygulayarak aşağıdaki örnekteki gibi varsayımsal bir dil kullanabilirsiniz.

Örneğin iki farklı tarifesi olan fiyat paketiniz varsa “Hangi paketi seçiyorsunuz?” diye sorabilirsiniz. Ya da iki farklı günde de olacak olan bir etkinlikten söz ediyorsanız “Etkinliğe hangi gün katılacaksınız?” diye sorabilirsiniz.

Aşağıdaki Neil Patel’den alınmış olan popup örneğinde ziyaretçilerin bir seminere katılacağı varsayılmış ve ziyaretçilerden bir tarih seçip, kayıt bilgilerini girmeleri istenmiş.

  1. İtirazları Kabul Etmeyin

Hedef kitlenize hakim iseniz, muhtemelen kitlenizin itiraz edebileceği şeyleri tahmin edebilirsiniz. Bu itirazları savuşturmak için bunlar hakkında konuşmalar yapmanıza gerek yoktur, bu gibi durumlarda yapılacak vurgulamalar yeterli olacaktır. Ziyaretçilerinizin verebileceği kararlarla ilgili empati kurarak, onların endişelerini aşmaları için çeşitli çözümler sunmalısınız.

Örneğin; ziyaretçilerinizden e-posta adreslerini istiyorsanız, ziyaretçilerinize aldığınız bilgileri asla kimseyle paylaşmayacağınızı ya da diledikleri zaman mail adresleri ile siteniz arasındaki ilişkiyi iptal edebileceklerini söyleyebilirsiniz. Ya da bir ürün ya da hizmet söz konusu ise, ücretsiz bir deneme sürümü ya da memnun kalınmadığı takdirde para iadesi garantisi sunabilirsiniz.

Aşağıdaki Optimonk popupu 14 günlük bir deneme süresi sunuyor, böylelikle müşteriler bir taahhütte bulunmadan önce ürünü test edebiliyorlar.

  1. İlgili Gönderileri ya da Ürünleri Önerin

Amacınız sitenizden ayrılma oranlarını düşürmek ise, bir popupu kullanmak size yardımcı olabilir. Sadece ilgili bir başka ürünün reklamını yapan ya da ziyaretçilerinizin dikkatini çekmeyi başarabilen farklı bir içeriğin reklamını yapan bir popup kullanarak ziyaretçilerinizin fikrini değiştirebilir ve sitenizin ayrılma oranlarını azaltabilirsiniz.

Benzer bir başka taktik de diğer kullanıcılar tarafından popüler hale getirilen ürün ya da gönderiyi ziyaretçilerinize sunmanızdır. Bir “Popüler” etiketi sosyal bir kanıt niteliğindedir ve ziyaretçilerinize “incelemeye değer” fikrini aşılar.

ASOS’tan alınan bu popup örneğinde müşterilerin önceden görüntülediği ya da sepetine eklediği ürünler tekrar gösteriliyor.

  1. Destek Önerin

Eğer sitenizde karmaşık bir ürün ya da hizmet mevcut ise, popupunuz aracılığıyla ziyaretçilerinize destek sunabilirsiniz.

Sitenizde özel bir destek sayfanız var ise herhangi bir sorunun cevabı için ziyaretçilerinizi buraya yönlendirebilirsiniz. Ayrıca alternatif olarak dilerseniz canlı sohbet de sunabilirsiniz. Eğer canlı sohbet sunmanız mümkün değilse, e-posta aracılığıyla ya da daha önceden belirlenmiş bir zamanda sayfada destek sunarak bu sorunu çözebilirsiniz.

Destek sağlamak müşterilerinizin karar vermelerine ve deneyimlerinin daha kişisel bir hal almasına yardımcı olur. Aşağıdaki Xchop’tan alınmış popup örneği, ürünü satın alma sayfasından ayrılırken beliriyor. Gerçekçiliği vurgulamak için destek sunan personelin ismi ve bir fotoğrafı da sunulmuş.

Sonuç

Popuplar ziyaretçileriniz sitenizden ayrılmak üzereyken onları ikna etmek için size son bir fırsat sunuyor. Eğer bu popuplar doğru şekilde uygulanırlarsa, satışlarınızı artırabilirler ve sitenizden ayrılma oranlarını düşürebilirler.

Bu gönderimizde 15 farklı popup taktiğinden söz ettik, bunları üzerinde çalıştığınız popupu tasarımlarınıza uygulayabilirsiniz.

Yukarıda verdiğimiz taktiklerden hangilerini kendi popuplarınızda kullanacaksınız? Lütfen düşüncelerinizi aşağıdaki yorum bölümünde bizimle paylaşın!

Exit mobile version