IHS Blog

SEO Nedir? Ne işe Yarar?

Seo nedir ? Nasil Yapilir ?

Search Engine Optimization’ın kısaltımı olan SEO’nun Türkçe karşılığı Arama Motoru Optimizasyonu’dur ve organik arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenize gelen trafik miktarını ve kalitesini artırma işlemi olarak tanımlanabilir.

SEO tam olarak nedir?

SEO’nun tam olarak ne olduğunu anlamak için birkaç parçada ele almak gerekiyor:

Çok kaliteli bir elma üreticisi olduğunuzu varsayalım. Ürününüz gerçekten çok ilgi çekiyor ve birçok ülkeye ihraç ediyorsunuz. Çoğumuzun bildiği üzere “elma” kelimesi İngilizce’de “Apple” olarak kullanılır. Yurt dışından yapılan aramalarda “Apple” markası için sonuç arayan kişilerin web sitenize gelmesi sizin için kalitesiz bir trafik olarak değerlendirilir. Teknolojik ürün arayan kişiler yerine ürününüzle ilgilenen kişilerin web sitenize gelmesi daha kaliteli bir trafik yaratacaktır.

“SERP” olarak kısaltılan Arama Motoru Sonuç Sayfaları’ndan ürününüzle ya da hizmetinizle ilgilenen kullanıcıların web sitenizi tıklaması önemlidir ve bu tıklamalar ne kadar çok olursa sizin için o kadar iyi olur.

Arama motoru sonuçlarının önemli bir bölümü reklamlardan oluşuyor. Organik trafik bunlardan farklı olarak ödeme yapılmadan elde edilen trafiktir.

SEO nasıl çalışıyor?

Google, Yahoo! ya da Bing gibi bir arama motorlarına bir soru sorduğunuz zaman anında karşınıza web sayfalarının bağlantı listesi çıkar. İşlem çok basit görünüyor. Fakat anında karşınıza gelen bağlantı listelerinin arkasında nelerin olduğunu düşündünüz mü?

Google ve diğer arama motorları internette var olan tüm içerikler hakkında bilgi toplamak için kendi tarayıcılarını kullanır. Tarayıcılar elde ettikleri tüm bilgileri arama motorlarına getirir. Ardından sorunlarınıza çözüm bulmak amacıyla dizinlenir ve sorgularınız ile eşleştirmeye çalışılır. İşte SEO’nun nasıl çalıştığının cevabı budur.

Bir arama motorunun algoritmasını etkileyen birçok faktör var. Araştırmalar sonucu faktörler ve etkileme oranları şöyle listelenmiştir:

(Veriler 128 SEO uzmanının cevapladığı anketlere dayanarak hazırlanmıştır.)

Örneğin; Domain’e yönelik link sayısı, domain’e yönlendirilen linklerin güven ve kalite dereceleri, domain-seviyesi PageRank’i vb.

Örneğin; PageRank, TrustRank, link bağlantılarının miktarı, metin dağıtımı, link kaynaklarının kalitesi vb.

Örneğin; TF-IDF, içerik konu modelleme puanları, içerik miktarı/ilişkisi vb.

Örneğin; İçerik uzunluğu, okunabilirlik, özgünlük, yüklenme hızı vb.

Örneğin; Markanın ya da domain adının çevrimdışı kullanımı, markanın ya da domain adının basındaki haberleri vb.

Örneğin; Tarayıcılardan, toolbarlar’dan ve clickstream’den gelen trafik ve kullanım sinyalleri, miktar/çeşitlilik ve tıklanma oranları sorguları vb.

Örneğin; Tweetlenen bağlantıların kalitesi ve miktarı, Facebook paylaşımları, Google +1’leri vb.

Örneğin; Tamamıyla eşleşen anahtar kelime domainleri, kısmi anahtar kelime eşleşmeleri vb.

Örneğin; domain adı uzunluğu, TLD uzantısı, domain HTTP yanıt süresi vb.

Tüm bunlar SEO’nun “SE” kısmıyla ilgilidir, yani Arama Motorları.

“O” yani Optimizasyon ile ilgili olan kısmı ise; içerikleri üreten ve kendi web sitelerinde yayınlayan kişilerin bu içeriklerin arama motorları tarafından nasıl göründüğünü ve anlaşıldığını öğrendikleri bölümdür.

Optimizasyon işlemi birçok farklı formda olabilir. Başlık etiketlerinden tutun meta açıklamalarına kadar her şey bu işlemin bir parçası olabilir.

SEO’yu Öğrenmek

Gönderimizin bu bölümünde SEO hakkında öğrenmek istediğiniz herhangi bir şeyin cevabını bulabilirsiniz. Konuya tamamen yabancıysanız ve ilk defa SEO hakkında bilgi ediniyorsanız ilk önce bu gönderimizi okumalısınız.

SEO’ya genel hatlarıyla bir göz atacak olursak:

SEO nedir?

SEO’nun tam olarak ne olduğuyla ilişkin genel bir değerlendirme yapalım:

SEO dostu bir site oluşturmak

SEO’ya başlamaya hazır olduğunuzda ilk önce şuna karar vermelisiniz: İlgili SEO taktiklerini yeni bir markanın sitesine mi uygulayacaksınız yoksa eski bir markanın sitesini mi geliştireceksiniz?

SEO dostu bir siteye sahip olabilmek için iyi bir domain adı seçiminden dahili linklere kadar her şeyi gözden geçirmeniz gerekiyor.

İçerik ve biçimlendirme

İçeriği olmayan bir site henüz gerçek bir site değildir. Bunun yanında ayrıca içeriklerin kendi içinde SEO açısından değişkenleri vardır. Arama motorlarının, içeriklerin aslında tam olarak ne olduğunu anlamasını sağlamak için içeriklerinizi iyi yapılandırmalısınız. İçeriklerinizi nasıl daha iyi bir şekilde yapılandırabileceğinizi öğrenmek için buraya tıklayarak ilgili haberimizi görebilirsiniz.

Linkler ve linklerle ilgili konular

Linkleme işlemi de SEO için önemli faktörlerden biridir. SEO için en iyi linkleme işlemlerinin nasıl yapılacağını öğrenmek için buradan ilgili haberimize ulaşabilirsiniz.

Bu aşamaya kadar eksiksiz geldiyseniz tebrikler! Artık SEO konusunda birçok konuya hakimsiniz. Artık tüm SEO optimizasyonlarınızı yapabilir, mikro düşünerek küçük ilerlemeler gösterebilir ve daha sonra da globalleşebilirsiniz.

Exit mobile version