IHS Blog

Sitenizi Yayınlamadan Önce Yapmanız Gereken 20 Kontrol

web-site-checklisti

Web sitenizi yayınlamadan önce kontrol etmeniz gereken bazı önemli noktalar var. İşte bu önemli noktaları sizler için bir araya getirdik:

  1. Yazım Denetimi, Gramer Kontrolü

Web sitenizi yayınlamadan önce sayfalarınızın tümünü yazım ve noktalama işaretleri için kontrol ettiğinizden emin olmalısınız. Daha önceden birkaç kez baktığınız bir şeye tekrar bakarken gözünüz ve zihniniz metine alıştığı için sağlıklı karar almanız zorlaşabilir. Bu yüzden harici bir proofreader kullanmak mantıklı olabilir.

  1. Görüntüler ve Faviconlar

Yayınlamadan hemen önce web sitenizi son bir kez gözden geçirin ve taslaklarınız ile son sayfaları karşılaştırın. Tüm görüntülerin hızlı ve düzgün bir şekilde yüklendiğinden emin olun. Eğer yüklenmesi uzun sürenler varsa bunları tekrardan boyutlandırmayı ve sıkıştırmayı deneyin. (Bunu nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bu haberimizi inceleyiniz.) Ayrıca Favicon’unuzun da görünüyor ve tanımlanabiliyor olduğundan emin olun. Eğer logonuz bir favicon olarak iyi görünmüyorsa, onu fark edilebilir bir sembole dönüştürmeyi deneyin.

  1. Düzen(Layout) ve Stil

Düzeninizi ve tasarımınızı çapraz bir şekilde kontrol edin. Çapraz kontrole örnek verecek olursak: Bir online mağazanızın olduğunu varsayalım, tüm ürün sayfalarınızı birbirleriyle kıyaslamalısınız. Yazı tipleri aynı mı? Boyutlar benzer mi? Resimlerin kalitesi ve sayısı aynı mı?

  1. Akış (Flow)

İnsanlar web sitenizi ziyaret ederken mutlaka amaçlarına ulaşmalı. Bu yüzden onları hedeflerine ulaştırdığınızdan emin olmalısınız. Bunu yaparken özellikle ana sayfanıza dikkat etmelisiniz. Ana sayfanızda birçok seçenek olmalı ve tüm sayfalar bir sonrakini işaret etmeli. Net CTA’lar kullanmayı unutmayın.

  1. Menü

Menü başlıklarınızı dikkatlice kontrol edin. Sayfaların en üstünde yer almayı hak ediyorlar mı? Müşterilerinizin ihtiyaç duyduğu tüm sayfalara sahip misiniz? Hakkımızda, Sıkça Sorulan Sorular, Blog, Giriş ya da Bize Ulaşın sayfanız mevcut mu?

  1. Hyperlinks

Linklerinizi de kontrol etmelisiniz. Bu kontrol işlemi sadece metinlerinizden ibaret değil. Resimleriniz ya da ikonlarınız farklı sayfaları işaret ediyor olabilir. Ayrıca link metinlerinizde anahtar kelime optimizasyonu yapıp yapmadığınızı da kontrol edin.

  1. SEO

Arama motoru optimizasyonu olarak Türkçe’ye çevirilen SEO en önemli maddelerimizden. SEO için URL’leriniz anlamlı olmalı. Başlıklarınızda ve ilk paragraf satırlarınızda en önemli anahtar kelimeleriniz yer almalı. Ayrıca anahtar kelime yoğunluğunuzu ve meta verilerinizi kontrol edin. Görsellerinizin metinleri ve Google snippetleri de dikkat edilmesi gereken diğer noktalar.

  1. Sosyal Medya

Sayfalarınızı sosyal medyada paylaştığınız zaman doğru bir şekilde görünmelerini sağlamak için open graph etiketlerinizi kontrol edin.

  1. Google Analytics

Google Analytics‘in kodunuzla başarılı bir şekilde entegre edildiğinden ve çalışabilir durumda olduğundan emin olun. Çünkü yayınladığınız ilk günün verilerini kaçırmak istemezsiniz.

  1. Google Search Console

Google Search Console’a kayıt olun ve Google’a hangi içeriklerinizin arama motorları tarafından bulunmasını ya da hangi içeriklerin bulunmaması gerektiğini söyleyin.

  1. Duyarlı Tasarım

Son zamanlarda sık sık mobil cihazların ne kadar yoğun kullanıldığından bahsediyoruz. Mobil cihazları ya da farklı cihazları kullanan kişilerin oluşturacağı potansiyel trafiği kaçırmamak için duyarlı bir tasarım kullanın. Bunun için Responsinator gibi ücretsiz ve kullanımı kolay bir aracı tercih edebilirsiniz. Ayrıca 2018’in web tasarım trendleri için bu haberimizi inceleyebilirsiniz.

  1. Tarayıcılar

Eğer daha önceden bir web sitesine sahip olduysanız o siteye ait verileri Google Analytics aracılığıyla inceleyin ve ziyaretçilerinizin hangi tarayıcıları tercih ettiğini gözlemleyin. Böyle bir şansınız yoksa en azından Chrome, Firefox, Safari, Edge ve Opera için düzenlerinizi, iletişim formlarınızı ve temel işlevlerinizi kontrol edin.

  1. Hız

Yüklenme sürelerinizi kontrol edebilmek için güvenilir bir araç kullanın. Google Developers’ Page Speed Insights aracı ile sayfalarınızın hızını mobil ve masaüstü sürümleri için kontrol edebilir ve hız iyileştirmeleri için tavsiyeler alabilirsiniz. Sayfa hızı konusunda daha ayrıntılı bilgiler almak ve sayfa hızlarınızı artırabilmek için bu haberimizi inceleyebilirsiniz.

  1. İletişim Formları

Kullanılabilir formlardan bir tanesini seçin ve web sitenize uygulayın. Bu tarz formlardan ‘zorunlu’ ibaresini kaldırın ve ‘tamamlanmamış’ ibaresini tercih edin. Ayrıca ‘başarıyla gönderildi’ uyarısını eklemeyi de unutmayın.

  1. Özel Hata Sayfaları

Özel hata sayfalarınızın olduğundan emin olun. Bu sayfalardan en önemlisi 404 hata sayfaları. Bu sayfalarda doğru mesajı tam olarak verdiğinizden ve kolaylıkla anlaşıldığınızdan emin olmalısınız.

  1. ‘Bakım Yapılıyor’ Sayfanızı Özelleştirin

Yeni bir site yayınladıktan hemen sonra ilk 7 gün içinde bir hata ile karşılaşma ihtimaliniz oldukça yüksektir. Yani aniden bir şeyleri düzeltmeniz gerekebilir. Böyle bir durumda özel bir ‘Bakım Yapılıyor…’ sayfanızın olması gerekiyor.

  1. Temizlik

Dosyalarınızı, klasörlerinizi ya da kodunuzu temiz tutun. Son kontrolünüzden sonra kullanmadığınız görüntülerinizin ya da sayfalarınızın olduğunu fark edebilirsiniz. Bunları, CSS kodunuzu ve kod yorumlarınızı temizlemeyi unutmayın.

  1. Yedeklemeler

IHS gibi güvenilir bir hosting servis sağlayıcınız varsa yedekleme işlemleriniz düzenli olarak yapılacaktır.

  1. Plan

Web sitenizi hazırladınız. Fakat yeterli değil, daha da geliştirmek için bir planınız olmalı. Blog gönderileri oluşturmak gibi bir standart fikriniz varsa önceden birkaç taslak hazırlamayı deneyin. Mümkünse içeriklerinizi düzenli olarak paylaşmaya çalışın.

  1. Geri Bildirim İmkânı Verin

Herhangi bir sorun, öneri ya da şikâyet için web sitenize bir geri bildirim pop-up’u yaratmayı düşünün.

Exit mobile version