IHS Blog

Tıklanma Oranlarını Artırmak İçin Bazı E-posta Pazarlama İpuçları

email-marketing

Başarılı bir içerik pazarlamasının ardında yatan gerçek, e-postalar aracılığıyla yakalanmış olan yüksek linke tıklanma oranlarıdır. Sizin de bildiğiniz gibi, bir abone bir e-postanın içinde yer alan linklere tıkladığı zaman satın alım için yönlendirilir. Bu tarz tıklamaları üretemeyen e-postalar üzerinde çalışmanın ve bunlara zaman ayırmanın hiçbir anlamı yoktur. Bu yüzden e-posta pazarlaması için bazı ipuçları ve stratejiler öğrenmeniz yararlı olacaktır. Tıklama oranlarını arttırmanıza yardımcı olacak bazı ipuçlarını ve stratejileri aşağıda belirttik:

Call to Action (CTA) Ekleyin

Abonelerinize e-posta aracılığıyla ulaştığınız zaman, bir CTA’nın olması son derece önemlidir. Bol bol CTA eklemek fikri cazip bir fikirmiş gibi gözükse de bunu yapmanız çok verimli sonuçlar vermez. Çok fazla CTA yerleştirdiğiniz zaman abonelerinizin bunların içinden bir tanesini kendileri için cazip göreceğini düşünüyorsanız çok büyük bir yanılgı yaşıyorsunuz. Birden fazla seçeneğin olması abonelerinizin dikkatini dağıtabilir ve hatta tıklanma oranlarını bile düşürebilir. Bu yüzden dikkatli olun ve CTA’ları tek bir taneye kadar indirgeyin. Böylelikle en önemli e-posta pazarlama stratejilerinden bir tanesini kullanmış olursunuz.

 

E-postalarınız İçin Segmentasyon Yapın

İnsanlar birbirinden farklıdır. Farklı insanların ilgi alanları da doğal olarak farklıdır. Bu durum e-posta aboneleriniz için de geçerli. Bir abonenize ilgilenmediği bir konu hakkında e-posta gönderirseniz pazarlama stratejiniz başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Bunun önüne geçmek için abonelerinizi bölümlere ayırmalısınız ve her bölüme kendi ilgi alanı ile örtüşen e-postalar göndermelisiniz. Doğru teklifi doğru kişiye ulaştırdığınız zaman bağlantınıza tıklanma ihtimali çok daha fazladır.

Mümkün Olduğunca Yeni Kişiye Ulaşın

Yeni bir aboneniz olduğu zaman, anında kendisiyle temasa geçmelisiniz. Temasa geçme işlemini ilk 24 saat içinde yapmanızı öneriyoruz. Bu durum yeni abonenize ileride nelerle karşılaşacağı hakkında fikirler verecektir. Ayrıca markanızı oluşturmanın da bir yoludur.

Aciliyet Duygusu Hissettirin

E-posta pazarlama amacıyla bir e-posta oluşturduğunuz zaman akla gelen ilk strateji genellikle CTA’ları kullanmaktır. Fakat CTA’lar tek başlarına aciliyet duygusu yaratmamaktadır. Abonelerinize acilen harekete geçmezlerse bir fırsatı kaçıracaklarını hissettirmeniz gerekiyor. Böyle bir his uyandırdığınız zaman onları hemen CTA’ları tıklamaya teşvik edersiniz.

Gönderdiğiniz E-postaları Kişiselleştirin

Haberleşme söz konusu olduğu zaman insanlar gerçek insanlara daha çok güveniyor. Gerçek bir insan ile iletişime geçtikleri zaman bir şirkete göre daha kolay etkileniyorlar. Günümüzde insanlar spam almaktan bıkmış durumda, bu yüzden şirketlerden gelen e-postaları genellikle spam olarak düşünüp engelliyorlar. Ayrıca e-posta aldıkları zaman bir şirketin adını görmektense bir şahsın adını görmeyi daha çok seviyorlar. Kişiselleştirmek, e-posta pazarlama konusunda akıllarda yer etmek için kullanabileceğiniz en iyi yollardan bir tanesidir. Kişiselleştirme ile daha yüksek tıklanma oranları yakalarsınız.

E-postalarınızı Mobil Cihazlar İçin Uyumlu Yapın

E-postaların yaklaşık olarak %50‘si mobil cihazlarda açılıyor. Bu da e-postalarınızı mobil cihazlarda daha rahat okunacak hale getirmeniz için yeterli bir sebep. Mobil cihazları görmezden gelirseniz, bu eksiklik yüzünden birçok abonenizi kaybedebilirsiniz.

Yukarıda belirtilen noktaların dışında da bazı dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bunlardan ilki tıklanabilir olan net bir konu satırı yazmaktır. Bunu yapmanız, postanızın gelen kutusunda rekabete girmesini önler. Ayrıca e-postanızı kısa tutmalısınız.

Son olarak alt metin içeren bir CTA eklemeniz de önemlidir. Unutmamalısınız ki e-posta pazarlamasının tüm olayı abonede merak duygusu uyandırmaktır. Değindiğimiz bu ipuçlarını dikkate alarak e-posta pazarlama stratejilerinizi başarıyla yapabilirsiniz.

Exit mobile version