IHS Blog

Twitter Artık Fotoğraf ve Linkleri 140 Karakter Limitine Dahil Etmeyecek

twitter 140

Twitter tweetlerdeki 140 karakteri sayma konusunda büyük bir değişiklik yaparak kullanıcılarına daha uzun mesajlar yazma fırsatını sunacak.

Sosyal medya şirketi yakında fotoğraf ve linkleri mesajlar için belirlediği 140 karaktere dahil etmeyecek. Karar henüz resmi olarak kamuoyuyla paylaşılmadığı için isminin verilmesini istemeyen bir Twitter yetkilisi bu değişikliğin önümüzdeki iki hafta içerisinde gerçekleştirileceğini söylüyor. Linkler şu anda Twitter’ın kısaltmasına rağmen 23 karakterlik bir yer kaplıyordu. Şirket an itibarıyla konuyla ilgili bir yorumda bulunmuyor.

Bu değişiklik kullanıcılara site içerisinde daha fazla esneklik kazandırmaya yönelik daha büyük bir planın ilk adımı olacak. Twitter CEO’su Jack Dorsey Ocak ayında şirketin Twitter’daki metinlerin görünüş şekli bakımından yenilikler peşinde olduklarını ve insanların bu hizmeti kullanım biçimlerine yönelik yeni denemeler yapmayı planladıklarını söylemişti. Örneğin bazı kullanıcılar uzun metinlerin ekran görüntülerini fotoğraf olarak tweetliyor veya uzun bir konuyu aktarmak için arka arkaya birçok tweet atıyor.

Twitter’ın 140 karakter limiti en başta tüm mesaj içeriğini tek bir mobil telefon mesajına sığdıracak şekilde tweet atılması istendiği için benimsenmişti. Bu yöntem Twitter’ın hizmete başladığı ve akıllı telefonların şu anki kadar yaygın olmadığı 2006 yılında çok tutmuş ve bir anda popüler olmuştu.

Twitter bu yılın başında karakter limitini 10.000’e çıkarmayı düşünmüş, fakat tweetlerin kısa ve öz yapısının şirketi rekabette farklı bir noktaya koyduğu düşüncesiyle bu fikirden vazgeçilmişti. Şirket yöneticileri son birkaç ayı Twitter’ın canlı olaylar ve tartışmalar için merkezi bir nokta halini almasının vurgulandığı tartışmalarla geçirdi. Linkleri ve fotoğrafları 140 karakter limiti kapsamından çıkarmanın kullanıcıları gönderilerine daha fazla içerik eklemeye teşvik edeceğine karar verildi.  

Twitter bir süredir canlı olayların aktarımını teşvik etme kapsamında tweetler içerisindeki 140 karakter limiti dahilinde videolara öncelik tanıyordu. Bu yılın başında şirket NFL’e 2016 sezonundaki 10 Perşembe akşamı maçını canlı olarak yayınlamak için 10 milyon dolar ödemişti. Twitter şu anda da spor karşılaşmalarının, politik olayların ve eğlence etkinliklerinin site üzerinden canlı yayınları için daha fazla içerik anlaşmaları yapmaya hazırlanıyor.

Exit mobile version