IHS Blog

Web Sitenizi Google, Bing ve Yahoo’ya Nasıl Kaydettirirsiniz?

bing yahoo google

Popüler arama motorlarında görünür ve kalıcı olabilmek web sitelerinin başarılı olup olmadıklarına dair en önemli kıstaslardan biridir. Google, Bing veya Yahoo’da bulunabilmek için web sitenizin ilk önce bu arama motorlarının arama sonuçlarına girmesi gerekir. Aşağıda URL’nizi bu arama motoru operatörlerine nasıl kayıt ettireceğinizle ilgili önemli bilgiler yer almakta.

1) Google İndeksleme

İnternette yapılan aramaların yaklaşık üçte ikisi bu piyasanın lideri Google üzerinden yapılmakta. Her gün milyarlarca kişinin ziyaret ettiği Google artık World Wide Web’in merkezi arayüzü halini almış durumda. Profesyonel web sitesi sahipleri için Google arama sonuçlarında yer almak başarılı bir internet şirketinin olmazsa olmazlarından biri. Web sitelerinin Google’da yer alabilmesinin tek yolu da Google arama sonuçlarında yer almak. Veritabanında yer almak isteyenler için iki seçenek bulunmakta; ya bir arama motoru crawlerının bir harici link vasıtasıyla sizin web alanınıza girmesini bekleyeceksiniz ya da bu işi kendiniz ele alıp sitenizi, bizzat kendiniz Google’a kaydedeceksiniz. Aşağıda bu ikinci seçeneğin nasıl yapılacağı adım adım anlatılıyor.

1.1) Bir Google hesabı açın

Google’ın ana sayfasında kendinize bir hesap oluşturun. “Kayıt ol” butonuna basıp “hesap oluştur”u seçin. Kayıt işleminin geri kalan kısmında Google sizi yönlendirecek. Halihazırda bir Google hesabınız varsa bu aşamayı atlayın.

1.2) Adresinizi Ekleyin

https://www.google.com.tr/intl/tr/add_url.html adresine giriş yapın.

1.3) Web sitenizi girin

http veya https ve URL’nizin sonundaki bölme işareti gibi detayları da atlamadan sitenizin tam adresini, imlaya da dikkat ederek giriş kutucuğuna yazın ve başvurunuzu gönderin.

Google kayıt işlemleri esnasında başvuru yapan kişilere vermiş oldukları URL’nin arama indekslerine otomatik olarak kabul edilmeyeceğini bildirir. Google’a sunulan adresler birkaç gün içerisinde arama botları tarafından incelenir ve doğru olup olmadıkları kontrol edilir. Web sitenizin Google’ın webmasterlar yönetmeliğine uygun olduğu tespit edilirse başvurunuz kabul edilir. Basit bir arama yaparak URL’nizin Google’a kaydolup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey Google’ın arama çubuğuna aşağıdaki satırı yazmak:

site:www.websitenizinadı.com

Baştaki arama operatörü olan site ifadesi Google’a arama motoru sonuçlar sayfalarında web sitenin adının geçtiği tüm indekslenen URL’leri göstermesini söyler. İndeksleme ifadesine rağmen sitenin istenen sonucu vermemesi halinde bir sonraki aşama teknik nedenlerle başarısız olmuş indeksleme denemelerini gözardı etmektir. robots.txt dosya robotları, “nofollow” meta etiketleri ve kanonik etiket bu durumlarda olağan şüphelilerdir.

2) Bing ve Yahoo İndeksleme

Bing ve Yahoo her ne kadar ABD piyasasında çok daha küçük bir kısmı işgal etse de, bu arama motorlarında bulunmakta da fayda var. Son birkaç yıldır Bing de Yahoo da Google’a iyi bir alternatif halini almış durumda. Haziran 2016’da Yahoo ve Bing arama motorları arasında %13’lük bir pazar payına ulaştı.

Bing ve Yahoo’nun 2010 yılında ortak bir reklam ağı oluşturduğu düşünülürse, web sitenizi her iki arama motoruna kaydettirmek için tek bir kayıt sürecinden geçmeniz yeterli olacaktır.

2.1) Microsoft hesabı oluşturmak

Bing.com’a girip kendinize bir Microsoft hesabı açın. Önce ekranın sağ üst köşesindeki “oturum aç” butonuna, daha sonra “Microsoft hesabı” butonuna tıklayın. Kayıt için sizden istenen bilgileri girin.

2.2) Bing Webmaster Araçları ile kayda başlama

Hesabınızı başarılı bir şekilde kaydettirdiğiniz anda çeşitli Bing webmaster araçlarına erişiminiz olacak. Tıpkı Google’da olduğu gibi, Bing kullanıcıları da indeksleme yapacakları zaman web sitelerinin URL’sini girmek ve web sitesinin sahibi olduklarını kanıtlamak zorundalar.

2.3) Web sitenizi girin

“Sitemi Yapılandır” seçeneğini seçerek site haritanızı Bing ve Yahoo’ya aktarabilirsiniz. Web sitenizin arama motoru tarafından indekslenmesi genellikle birkaç gün sürer. Bu süreçte siz de başvurunuzun durumunu kontrol edebilirsiniz.

Bing ve Yahoo’da elle indeksleme

Aynı Google’da web sitenizi kayıt ettirirken olduğu gibi, Bing ve Yahoo’da başvurunuza olumlu yanıt almanızın yolu gönderdiğiniz URL’nin reklam ağları ilkelerine uygun olmasından geçiyor. Bu konudaki uygulamalarla ilgili daha fazla bilgi edinmek için Bing Yardım Merkezi’ni ziyaret edebilirsiniz.

Özet

Google, Bing ve Yahoo gibi önde gelen arama motorlarında görünür olmak başarılı bir web sitesi olmanın ilk koşullarından biri. Her ne kadar arama motorlarının web sitenizin URL’lerini indekslemesini beklemek gibi bir seçeneğiniz olsa da, bu süreç özellikle görece küçük web projeleri için kimi zaman çok uzun olabilmekte. Dolayısıyla konuyu bizzat ele almanız ve web sitenizi kendiniz manuel olarak indekslemeniz tavsiye edilir çünkü bu kısa ve basit prosedür web sitenize daha fazla görünürlük kazandıracaktır.  

Exit mobile version