IHS Blog

Web Sitesi Ziyaretçi Sayısı Arttırmanın 9 Yolu

ziyaretci-arttirma

Profesyonel anlamdaki konumunuz veya hitap ettiğiniz pazar ne olursa olsun internet aleminde rekabet asla durulmaz. Neresinden bakarsanız bakın; artık siz de bu rekabete müdahil olarak, daha fazla ziyaretçi ilgisini çekme mücadelesinde yerinizi almışsınızdır. Bir nevi düello bile olarak adlandırabiliriz. Bu kadar şaşırtıcı olan şey sadece yüksek dozda olan bu acayip zor yarış değil, aynı zamanda insanların dikkat sürelerinin sadece saniyelerle ölçülecek noktaya kadar da düşmesidir.

Burada şöyle bir husus kendini gösteriyor, sitenizi sonuç odaklı tasarlıyorsunuz. Bu yeni müşteriler çekmenize, ürün satışı gerçekleştirmenize,bir hizmet sağlamanıza yardımcı olabilir. Buradaki kilit nokta, sizin için asıl mühim olan şeyin sitenize yeni bir ziyaretçi girdiğinde hedeflenen aksiyonu gerçekleştirmiş olmasıdır.

Eğer ki bu ziyaretçiler olmasını umduğunuz şeyleri yapmadan sitenizi terk ediyorlarsa, bir nevi fırsatı teptiğiniz anlamına gelir.

İşte sadece ziyaretçi trafik rakamlarına bakmamızın zaman kaybı olarak değerlendirilmesinin sebebi de basitçe budur.

Asıl önem arz eden kıstas, ziyaretçilerin sitenizle ne kadar haşır neşir olduğudur. Bu ziyaretçiler gerçekleşmesi istenen durumu neticelendirecek kadar uzun süre geziniyorlar mı?

Cevap, maalesef büyük çoğunluğu hayır.
Bu yazımızda sizlere, ziyaretçilerinizin sitenize daha aşina olabileceği, katılımlarını ve ziyaret sürelerini arttıracak değişik metotlardan bahsetmeye çalışacağız. Bir ziyaretçinin sitenizde daha fazla vakit geçirmesi, istenilen durumun gerçekleşme olasılığını doğru oranda arttırıp sizi amaçlarınıza ulaştırmada yardımcı olacaktır.

Kitlenize Odaklı Tasarım Yapmak

Birçok kişi minimalist dizayn konseptinden bahsetmekte. Dönüşüm optimizasyonunun faydalarını ve en önemli bilgilerin sayfanızın üst kısımda yer alması gerektiğini de duymuşsunuzdur. Eğer sitenize reklam alıyorsanız durum daha da karmaşık hal alır. Bir aydan daha az bir süre önce ios9’daki reklam engelleme konusu gündeme geldi ve o zamandan beri trend bir konu olmayı başardı.

İnsanlar gerçekten reklamları görmek istiyorlar mı? Masaüstü reklamları bir nebze tamam, ama mobil reklamlar mı ciddi sıkıntı oluyordu?

Bu konuda çok fazla fikir mevcut, peki sitemiz için ideal olanı nasıl bilebiliriz? Örneğin bir haber siteniz için minimal bir tasarımın ideal olacağını düşünebilirsiniz.

Hatta biraz dağınık ve bilgi kalabalığıyla donanmış bir ana sayfa; görüntülenme süresini, toplam görüntülenme sayısını ve özgün ziyaretçilerini arttırmaktadır.

Bunu kim kestirebilirdi ki?

Bu sonuçlar sizin de hemen sayfanızı benzer bir şekle dönüştürmeniz gerektiği anlamına gelmez tabi ki de. Buradan çıkarımı yapılması gereken şey pratik olarak siteniz için hangi değişikliklerin, sonuca nasıl yansıdığının gözlemlenmesidir.

Amaç iyi sonuç veren etkenlerin ön planda tutulup, negatif etki yaratanlardan ise kaçınmaktır. Test etme, ölçümleme ve yeniden test etme optimum tasarım bulunana kadar izlenmesi gereken, önem teşkil eden adımlardır. Hangi dizayn metoduna girerseniz girin asıl farkı oluşturacak olan husus ‘Profesyonellik‘ tir.

İyi tasarlanmış ‘minimalist‘ bir site de , yine iyi tasarlanmış kenarlarında eski tarz 2 tane yan çubuğu olan site de mükemmel gözükebilir. Profesyonellikten uzaksa aynı zamanda ikisinin de berbat gözükmesi dahi muhtemel.

Üzerinde etraflıca kafa yorup, zaman yatırımı yapıp, enerji ve efor sarf ederek mantıklı seçimler mümkün olabilir.  

Sürükleyici, Bağlayıcı İçerikler Oluşturun

Kimse sizin oluşturduğunuz içeriğin, yazının vs boyutuyla ilgilenmeyecektir. Eğer muazzam miktarda içerik üretiyorsanız, bu sizin içeriği en mühim mesele olarak gördüğünüzün kanıtıdır. Para ve zaman sarfiyatınızın da açıkça göstergesidir.

Peki içerik önemli mi? Tabi ki de evet. Fakat sadece doğru hareket edildiğinde öyle.

Popüler veya normal içerik, ziyaretçileri sitenize bağlı kılar ve geri dönmeleri de kaçınılmazdır. Eğer ki ziyaretçileriniz için faydalı bilgiler içeren makaleler yazıyorsanız, buna güzel bir başlangıç diyebiliriz.

Yazılarınızın beğeni alıp yorumlanması da ekstra fikirleri beraberinde getirerek, ziyaretçiler açısından daha çok ilgi çekici konuma gelecektir.

Makalelerinize öneri gelmesi demek birisinin karşı görüşe sahip olması anlamına gelebilir. Güzel içerikli bir yazının okunması insanı yormaz. Açık ve belirgin başlıklar ve alt başlıklar, maddeler okuyuculara vakitlerini daha çok nerelerde harcayacaklarını işaret eder. Aranılana daha kolay erişilir ve tatmin edici olur.

Bu arada imajların da önemini vurgulamadan geçmeyelim. Hubspota göre imaj içeren makaleler %94 daha çok görüntülenme alıyor. Son olarak stil rehberi kullanmakta fayda var. Eğer sitenizdeki gönderiler farklı boyutta imajlar, farklı büyüklükte başlık ve fontlar içeriyorsa, okuyucular neyi aradıklarını bilmeyeceklerdir. Daha da ötesi karışık gözükecektir.

Eğer içerik yönünden kararlı bir çizgi izlediğimizden emin olabiliyorsak, bu bize hedef kitlemizle aramızda bağ oluşturacaktır.

Ayrıca arama motorlarındaki sonuç sayfalarında da iyi bir sıra elde edebildiğinizden emin olmanız gerekir. Eğer içeriğiniz insanların kolayca okuyup anlayacağı gibiyse, arama motorları için de muhtemelen uygun olduğu anlamına gelebilir. Bunlarla birlikte, sitenize yaptığınız güncellemelerin de SEO taktiklerine uyumlu olması, sıralamadaki yerinizi iyileştirerek site trafiğinize olumlu katkıları olacaktır.

Ziyaretçilerinizle İrtibat Kurun

Bu madde değişik koşullarda farklılık gösterebilir. Şöyle ki eğer sitenizde harika içerikler paylaşıp çok fazla yorum alıyorsanız tüm yorumlara tek tek cevap yazmanız ciddi anlamda vakit kaybına neden olabiir.

Herhangi tipte bir işletmenin idaresinde güçlü insan ilişkilerinin yattığı söylenir ve bazen bloğumuza bırakılan birtakım yorumlara cevap vermemiz olumlu bir intiba yaratabilir.

Ekseriyetle insanlar fark edilmeyi ve dikkate alınmayı severler. Onları, yorumlarını ve fikirlerini saymak ve önemsemek, onları daha fazla okumaya ve yorum yapmaya teşvik edecektir. Tıpkı bir kar topunun yuvarlanarak büyümesi gibi uzun vadede daha fazla katılımcının ilgisini çekeceği aşikardır.

Ziyaretçilerinizle kontak halinde olmanız aranızdaki bağları kuvvetlendireceği gibi daha fazla ziyaret alarak hedeflediğiniz kitlelerle de bağlantınızı arttıracaktır.

Mümkünse E-Posta Adreslerini Alın

Bu amacınız için E-posta formlarını kullanabilirsiniz. Hepimizin de tahmin edebileceği gibi bu listeyi bir çeşit ganimet gözüyle görebiliriz. E-posta listesi bizim için bulunmaz bir nimettir.

Bu konudaki fikriniz ne olursa olsun sitenize geri dönüş trafiğinizi arttırma sizin için çok kritik bir başarıdır. Sitenize gelen bir ziyaretçinizin bir daha gelmemesi sizin için bir kayıptır. Her dönmeyen ziyaretçiye kaçan bir fırsat gözüyle bakmanız gerekir.

E-posta adreslerini almanız ve ekleyeceğiniz yeni şeyler olduğunda tekrardan iletişim kurmanız ziyaretçileri sitenize yeniden ağırlamanız açısında çok mühim. Bu fonksiyon için Bloom plugini size kolaylık sağlayacaktır.

Kenar çubuğu formları gerçekten ergonomik fakat pop-up formlarının daha iyi performans elde ettiği de rivayetler arasında. Siz pratik anlamda her ikisini de deneyerek daha iyi sonuç aldığınızdan emin olarak, tercihinizi o yönde kullanmanız tavsiye edilir. Yukarıda da bahsettiğimiz zengin ve mükemmel içerikli yazılarınızda bu e-posta toplama eklentileri kullandığınızı düşünün.

Dahili Link Ekleme Konusunda Cömert Davranın

Dahili link eklemek size sadece SEO optimizasyonu açısından fayda sağlamakla kalmaz. Kararında kullanımı ziyaretçilerinizin diğer sayfalarınıza da kolaylıkla yönlenmesini temin eder. Bu linklerin tıpkı gönderi başlıklarınızdaki gibi sade ve anlaşılır olması gerekir.

Eğer ziyaretçinizi ilgili başka bir makaleye yönlendirmek istiyorsanız okuduğu konuyla yakından alakalı bir yer olmasına özen gösteriniz. Aksi takdirde bu durum akıcılığı bozabilir ve gönderilerinizden soğutabilirsiniz.

Bu dahili linkler konusunda seçeneklerimiz çok geniş olduğu söylenebilir. Fakat bunun için en uygun yer gönderilerinizdeki içeriklerdir demek yanlış olmaz. Birçok blogda bu taktiği görmüş olmanız gerek. Eğer yazılarınızda argümanınızı kanıtlama adına başka bir makalenizi referans gösterme fırsatınız olursa ki bu durum istenen bir olaydır. Yazınızın içinde anchor text dediğimiz linklerle meraklı kitlenizi başka yazılarınıza yönlendirebilirsiniz.

Bu opsiyonu manuel olarak kullanıcıya bırakabileceğiniz gibi bunu otomatik olarak yapan eklentiler de mevcut.

(YARRP-Another Related Post Plugin) Bu eklentiye göz atmak isteyebilirsiniz.

Eğer bir ziyaretçi bir yazının altında fazlaca bekleme yapıyor ise benzer bir konunun onun yine ilgisini çekebileceği anlamına gelebilir. Son olarak sayfanızda en çok okunan, yorum yapılan, beğenilen, ilgi gören gönderilerinizi kenar çubuğuna koyup diğer ziyaretçilerin de nasiplenmesini sağlayabilirsiniz. Bu zengin içerikli tutulan makalelerin cazibesini kullanmak trafiğinizi arttırmak için çok yerinde bir hamle olacaktır.

Site Menülerini Basit Tutmaya Çalışın

Dahili linklerin kullanımıyla ilgili olarak, sitenizin menülerinin iyi planlanmış ve sade bir yapıda olması gereksiz ziyaretçi kaybınızı ortadan kaldırmada önemli rol oynar. Eğer bir şeyi bulmanızın neredeyse imkansız olduğu bir sitede gezindiyseniz neden bahsettiğimi anlamışsınızdır. Ziyaretçileri en çok ve hızlı hayal kırıklığına uğratan sebeplerden biri kafa döndüren menü tasarımıdır.Eğer sayfanız aşağı kaydırmayı gerektiriyorsa sayfa footer’ına kullanıcıların kolaylıkla aradıklarını bulabilecekleri bir menü koymanız büyük kolaylık sağlayabilir.

Tüm bunlar ziyaretçilerin ilgisini çekerek, onları sitenizin diğer bölümlerine aktarmak için bir motivasyon kaynağıdır.  

Mobil Trafik için Optimizasyonu

Günümüzde kullanılan birçok WordPress teması için artık mobil dostu diyebiliriz. Siz de bir web sitesinin mobil kullanıcılarını mutlu etmesinin ne kadar önem arz ettiğini tahmin ediyorsunuzdur. Küçük işletme siteleri bile artık eskiye nazaran çok fazla mobil trafiği alıyor. Bu ziyaretçileri göz ardı etmek artık kesinlikle bir seçenek değil.

Mobil ziyaretçilerimiz için de farklı spesifik bir takım optimizasyonlar yapmamız gerekebilir. Mesela varsa kenar çubuklarını kaldırmak gibi, reklam ve çok lüzum teşkil etmeyen imajları ve grafikleri elemek yararlı olabilir. Ayrıca yukarıdaki alt başlıklarda şiddetle tavsiye ettiğimiz eklentilerin de tüm mobil versiyonlarda doğru çalıştığından emin olmak gerekir. Doğru çalışmayan eklentilerin misafirleri soğutup doğrudan kaçırması muhtemeldir.

 

Siteniz Işık Hızında Olsun

Sayfa hızı artık Google’ın sıralama faktörlerinde çok önemli bir rol oynuyor. Ziyaretçiler de yavaş bir sitede gezinti yapmaktan daralırlar. İnsanları sitenize çekmek ve tutmak istiyorsanız işlem etkin ve hızlı olmalı. Site ve menü tasarımınız, içeriğiniz ne kadar iyi olursa olsun, ziyaretçinin sabrını zorladığınız takdirde o bunların hiçbirine ulaşamayacaktır.

Analytics Datalarınızı İhmal Etmeyin

Ziyaretçilerinizi sitenizde tutmanın en kolay yollarından birisi de analytics verilerine daha yakından göz atmaktır. Pratik olarak sadece sayfa ve gönderilerin çektiği ilgiyi tespit etmekle kalmayıp negatif izlenim uyandıran içeriklerinizden de haberdar olacaksınız. Diğer dikkat etmeniz gereken durumlarsa ziyaretçilerinizin sitenizden çıkış sayfası, en çok zaman harcanan sayfa , en çok gösterim alan sayfa şeklinde uzayabilir. Kötü manzaralar üzerinde çok fazla durmayın. İyi sonuçlar aldığınız kısımlardaki uyguladığınız yöntemleri diğer kısımlara da entegre etmeye çalışmak yerinde olacaktır.

Eğer istatistiklerde ziyaretçilerinizin hakkımızda kısmına bakıp gittiği sonucu çıkarıyorsanız durum iç açıcı değildir. Bu durum üzerine ayrıca, hassasiyetle çaba sarf ederek kaçışları azaltmanız gerekir.

Toparlayacak olursak;

Site trafiğinde size ciddi avantaj sağlayabilecek bir çok önemli fikirlerin üzerinden geçtik. Bunların büyük kısmı uygulamada kolay ve basit aslında ama gözden kaçabiliyor. Kullanıcı dostu bir site tasarımı ziyaretçilerinizi bağlı tutmak adına atılacak ilk adımdır. Yavaş bir site de kullanıcıları en kolay kaçıran faktördür. Hangi sıklıkta olursa olsun eğer ziyaretçilerin sizi takip etmesini amaçlıyorsanız, zengin içerik faktörünün önemini gözden kaçırmamanız gerekir. Yardımcı olan pratik bilgiler sağlayan içerikler de hali hazırdaki ziyaretçilerinizi takip sıklığını arttırdığı gibi yeni ziyaretçiler de edinmenize yardımcı olacaktır.

Tüm bunların sonunda amacınıza ulaşıp belli bir kitleyi sitenizde tutabildiğinizde kullanıcılara istediğiniz aksiyonları aldırabilirsiniz sözgelimi satın alma, üyelik, iletişim gibi.

Peki siz sitenizde ne gibi eklentiler kullanıyorsunuz? Daha efektif olduğunu düşündüğünüz metotlar varsa lütfen yorum bölümünden bizimle paylaşınız.

Exit mobile version