IHS Blog

Yerel İşletme Pazarlaması Hakkında 10 Tavsiye

yerel işletme pazarlaması

Müşterilerinizin yerel işletme pazarlaması sonuçlarını geliştirmek mi istiyorsunuz? Her ne kadar internet pazarlama tavsiyeleriyle dolu olsa da, bunların birçoğu belirli bir bölgeyi hedeflememekte. Yerel pazarlama birçok bakımdan çok farklı bir ihtisas alanı. Bu nedenle yerel işletmeler için pazarlama konusuna odaklanan bazı tavsiyelere kulak vermekte fayda var.

Yerel SEO’nuzu Mükemmelleştirin

Bu konuda teknik ayrıntılara çok fazla girmeye gerek yok çünkü yerel SEO tek başına bir başlığı hak eden bir alan. Fakat yerel SEO’nun tüm yerel işletme pazarlaması stratejileri için temel bir unsur olduğunun da unutulmaması gerekmekte.

Yerel aramaların muazzam bir gücü bulunuyor. Tüketicilerin %80’i yerel bilgiye ulaşmak için arama motorlarına başvuruyor. Belki de daha bile önemlisi, akıllı telefonlarında yerel bir arama yapan tüketicilerin %50’si aramayı yapmalarından sonraki bir gün içerisinde yaşadıkları yerdeki bir mağazaya gidiyor. Bu olağanüstü bir oran. Bu yüzden siz veya müşterileriniz herhangi bir tip fiziksel mağaza işletiyorsanız, yerel arama konusunu ihmal etmemeniz çok önemli.

Hızlı Yüklenen ve Nitelikli Bir Mobil Site Yapın

Bir önceki başlıkla bağlantılı olarak, yerel pazarlama için çok iyi bir mobil uyumlu web sitesi yapmalısınız. Mobil uyumlu tasarım elbette tüm siteler için çok önemlidir ama yerel pazarlama için özellikle önemlidir. Çünkü:

Tüketicilerin %61’i yorumları mobil internetten okur (mobil uygulamalardan değil). Bu istatistikten insanların büyük bir kısmının şirketleri mobil telefonlarından arayıp bulduğu anlamı çıkartılabilir. Google’ın kendi verileri de bu yorumu destekler nitelikte. Google’a göre insanların %50’den fazlası yol tariflerini, mağazaların açık olduğu saatleri ve diğer bilgileri mobil aramalar üzerinden elde ediyor.

Bu nedenle potansiyel müşterilerine bulundukları yerde (mobil internet tarayıcılarında) ulaşabilmek için sitenizin mobil versiyonunun mutlaka hızlı yüklenmesi ve navigasyonunun kolay olması gerekir.

Bir E-Posta Listesi Oluşturun

E-posta listeleri yalnızca internet markaları için değildir. Aynı zamanda yerel işletme pazarlaması için kıymetli bir varlıktır. Bültenler vasıtasıyla müşterileri özel teklifler veya yeni ürünler/hizmetler konusunda bilgilendirmek şirketlerin faydasına olabilir.

Listenizi oluşturmak için müşterilerinize üyelik oluşturma karşılığında indirim önermeyi veya (içinde bulunduğunuz nişe bağlı olarak) lead magnet kullanmayı düşünün.

Bu listede kesinlikle spam kullanmayın ve yalnızca ilgili ve faydalı e-postalar gönderin.

Craigslist Pazarlama Stratejisini Kullanın

Craigslist dünyanın en fazla trafiğe sahip ilk yüz web sitesi arasında. Fakat Craigslist’in en iyi özelliği bireysel piyasalar için yerelleşmiş olması. Bu da Craigslist pazarlamasını harika bir yerel işletme pazarlaması stratejisi haline getiriyor. Bu stratejide spam mesajlardan kaçınılıyor ve potansiyel müşterileri listenize çekecek dikkat çekici başlıklar kullanılıyor.

Sosyal Medyadan En İyi Şekilde Faydalanın

“Sosyal medyayı kullanın” tavsiyesini son günlerde çok sık duyuyor olabilirsiniz. Fakat iş bir hesap açıp düşüncelerinizi göndermekle bitmiyor. Aslında bu başlık da tek başına birkaç bin kelimelik bir açıklama gerektiriyor. Ama kısaca özetlemek gerekirse:

Öncelikle hedef müşterilerinizin ilgisini çekecek bir içerik oluşturmalısınız. Daha sonra hedef müşterilerinizin o içeriği görmesini sağlamanız gerekiyor. Sosyal ağlar gönderilerin organik erişim alanını giderek daha azalttığından, içeriğinizin gerçekten görülebilmesi için sosyal medya reklamlarına başvurmanız gerekebilir.

Diğer Yerel İşletmelerle Birbirinizin Tanıtımını Yapın

Yerel bir şirket sahibi olmanın en güzel yanlarından biri diğer yerel işletme sahipleriyle derin ilişkiler kurabilmektir. Bu ilişkiler sayesinde diğer işletmelerle birbirinizin işletmesinin tanıtımını yaptığınız karşılıklı pazarlama stratejileri geliştirebilirsiniz. Eğer birbirinizin doğrudan rakibi değilseniz, bu her iki tarafın da kazandığı bir durumdur. İster kartvizit değiş tokuş etmek gibi basit bir şey olsun ister doğrudan birbirinizin işletmesinden bahsetmek gibi daha komplike bir işlem olsun, karşılıklı tanıtım çok iyi bir yerel işletme pazarlaması stratejisidir.  

Yerel İşletme Organizasyonlarına Katılın

Yerel işletme birlikleri karşılıklı tanıtım ilişkileri tesis etmek veya potansiyel müşterilerle iletişim kurmak için çok iyi bir araçtır. Bulunduğunuz yerin Ticaret Odası bu anlamda akla ilk gelen seçenektir. Fakat diğer organizasyonlar konusunda da gözünüzü açık tutmalısınız. Mesela bir web tasarımcısıysanız yaşadığınız yerdeki bir web tasarım grubunu bulmaya çalışın.

Ayrıca kendinizi faaliyet alanınızla kısıtlamayın. Potansiyel müşterilerinizin aktif olduğu başka grupları da tespit edin. Bu grupların sizin faaliyet alanınızla bire bir bağlantısı olmasına gerek yok.  

Bulunduğunuz Yerdeki Etkinliklere Katılın

Yerel işletme organizasyonlarının yanı sıra faaliyet alanınızla ilgili yerel etkinliklerde de katılmaya çalışın. Hele ki bu etkinliklerde konuşmacı veya lider olarak yer alırsanız iyice güzel olur. Konuşmacı/lider rolü sizi göz önüne çıkarmakla kalmaz, aynı zamanda işinizde bir otorite olarak algılanmanızı da sağlar.

Yerel Kent Rehberlerinde Yer Alın

Olabildiğince çok kent rehberinde yer almaya bakın. Tek bir rehberde yer almak trafiğinizi büyük ölçüde arttırmaz, bu nedenle tüm yerel rehberlerde bulunmanız önemlidir. Bu sizin yerel işletme pazarlaması stratejinizi ne bozar ne de göklere çıkartır, fakat çok fazla uğraş gerektirmeyen bir iş olduğu için bu listelerde yer almak için kısa bir sürenizi ayırmakta bir zarar yoktur.

Hizmetinizden/Ürününüzden Memnun Müşterilerden Yorum İsteyin

Diğer bir önemli konu da müşteri yorumlarıdır. Her ne kadar birçok yorum sitesi yalnızca olumlu yorumları kullanmanızı hiç tavsiye etmese de, hizmetinizden/ürününüzden memnun müşterilerden bir yorum talep etmenizde de bir mahzur yoktur. Müşterilerin %70’i istendiğinde bir yorum bırakır. Olumlu yorumların müşterilerin %74’ünün yerel işletmelere daha fazla güven duymasını sağladığı düşünülürse, bu yorumları talep etmenin getirisi sanıldığından da büyük olabilir. Eğer müşterilerine sık sık e-posta gönderen bir işletmeyseniz, yorum istemek için en uygun yerlerden biri e-posta imzanızdır. Ne yazık ki fiziksel mağazalar her zaman bu şansı yakalayamamaktadır, bu yüzden benzer bir yaklaşımla faturaların alt kısmına bir yorum kısmı ekleyerek benzer bir strateji uygulayabilirsiniz.  

Exit mobile version